Rasyidi Hassan, Lagi Bukti Pembohongan Dan Parasit Jahat.

Dahulunya, saya pernah mengikuti kursus kewartawanan sekitar tahun 90an. Pemimpin parti dari kalangan ulama yang memberi pengisian kursus tersebut sentiasa mengingatkan kami: "kita sebagai wartawan tidak boleh lari daripada sikap kita sebagai pendakwah. Sebagai wartawan muslim yang sebenar (merujuk kepada wartawan harakah), kita mestilah jujur sekalipun terhadap musuh kita." Itulah nilai kewartawanan Islam, nilai yang melonjakkan kepercayaan masyarakat terhadap harakah sehingga harakah mendapat sambutan yang begitu baik. Kegerunan UMNO kepada Harakah akhirnya membawa kepada cubaan mengharamkan Harakah sehingga akhirnya KDN mengeluarkan arahan terbitannya hanya terhad kepada ahli dan hanya sebulan sekali.

Kata-kata hikmat sebagai permata panduan bagi wartawan muslim yang haraki masih terngiang-ngiang dalam telinga. Itulah akhlak yang menyelubungi wartawan-wartawan harakah pada masa itu, berbeza dengan wartawan-wartawan Utusan Meloya dan Brutal Harian yang saban hari melapor perkara palsu, memanipulasi kebenaran, pembohong fakta dan segalanya.

Tetapi pada hari ini, sifat wartawan Utusan Meloya dan Brutal Harian ini sudah meresap masuk ke dalam Harakah. Harakah sudah tiada lagi beza dengan media cetak harian UMNO, melaporkan ikut suka wartawan, tiada lagi pendirian parti yang jelas.

Adakah wartawan seperti ini perlu di pertahankan atau perlu dinyahkan dari Harakah, lidah rasmi parti. Wartawan yang sanggup berbohong demi parasit yang sedang menghisap darah PAS dari dalam. Parasit yang merampas tempat pemandu kenderaan yang dimiliki oleh pejuang Islam di Malaysia.

Adakah pembohong seperti ini, yang telah menjadikan jualan harakah merudum, yang telah menjadikan Harakah akhbar individu parasit bagi melariskan kegiatannya dengan mendapat lipuan yang luas sekalipun programnya kecil supaya dilihat besar dan hebat?  Program parti yang 'grand' disunyikan beritanya? Program kerajaan Kedah yang hebat tiada liputan? Program Ijtima' Tarbawi pemuda yang dihadiri lebih 10 ribu di "cold strage" kan? Kesannya, Harakah dirasakan jemu oleh peminat setia Harakah. Harakah dirasakan hanya menceritakan sifulan dan sifulan dan sifulan (dari parasit) bahagikan hadiah di sana, bahagikan hadiah di sana, tiada lagi liputan tentang pendapat Presiden, Mursyidul AM dan Timbalan Mursyidul AM. Isu semasa yang penting seperti kalimah Allah dan sebagainya hanya dipenuhi oleh ulasan pandangan peribadi wartawan berbanding ucapan penuh kepimpinan. Kesannya, ahli jadi jemu dan tidak berminat lagi beli harakah. Bila jualan Harakah merudum, bermulalah episod harakah mengiklankan ubat kuat sana ubat kuat sini sehingga ahli merungut: ni akhbar parti ke akhbar iklan ubat kuat? akhirnya jualan terus merudum dan merudum.

Faktanya ialah ia sudah dikuasai oleh agenda parasit dan wartawan parasit yang pembohong.

Sebagai contoh, Rasyidi, pernah menafikan di dalam satu laman faceboke dengan berkata: "saya tak ada kuasa & xde kena mengena dlm harakahdaily..hanya kolumnis..saya adalah Pengarang Berita Harakah print." ia merujuk kepada fitnah terhadap Ustaz Nasharudin Mat Isa. 
 

Tapi hakikatnya, semua tahu yang dia telah menulis satu artikel penuh menuduh Ustaz Nasharudin di dalam Harakah pada 7-9 Oktober bertajuk "jangan ada 'musang berbulu ayam' dalam PAS": 


Jika Dr. Hasan berani minta maaf di atas kesilapannya, habis Rasyidi bila lagi? 


Lebih penting dari itu, kami warga PAS tidak boleh menerima pembohongan yang dilakukan oleh wartawan Harakah, sekaligus menjadi akhbar milik kami dimuati oleh pembohongan golongan Parasit. Sebab itu kami minta: 

Rasyidi dan Zul Sulong nyah engkorang dari Harakah dan Harakahdaily. 

Boikot Harakah selagi 2 parasit ini berada di situ. 
Harakah Bahagia Tanpamu. 

51 comments:

  1. kalu wa ada kuasa wa fire dah...huhu

    ReplyDelete
  2. Terbukti ketika program smbutan 60tahun pasdipulau pinang itu ust nasha berada dihospital pembedahan.

    ReplyDelete
  3. Tuan punya blog,

    adakah IRC dah jadi solic PAS semenjak zaman ust Fadhil Nor lagi, bahkan usaha mereka diiktiraf oleh ust Fadhil Nor..

    knpa timbul balik isu IRC yg jadi parasit dlm PAS ni? bukankah mereka dah jadi PAS tulen..

    Adakah tuan buat blog ni utk pecahbelahkan jemaah, padahal isu IRC parasit dah xde..

    kalau tuan mengatakan masih ade parasit itu, siapa mereka? mereka IRC atau bukan?

    kalau IRC, IRC mane? IRC JIM atau IRC ISMA atau IRC HALUAN atau IRC HIS atau IRC IKRAM ??

    bukti2 yang tuan dah publishkan sebelum ini, sy x nafikan... tetapi bukti itu x kukuh, sebab xde tarikh yg jelas... itu perancangan mereka tahun 70an/80an..

    mereka dah insaf & jadi PAS tulen (SEKARANG)...
    tuan kena tampilkan bukti yang mempunyai tarikh terkini yg menunjukkan masih ada lagi kerja2 IRC di belakang PAS...

    kalau x, kami ragu dgn pendedahan tuan & x percaya... atau tuan ialah pemecahbelah sebenar PAS dari dalam...

    ReplyDelete
  4. Anonymos!

    Siapa kata Ustaz Fadhil iktiraf? Ada bukti?

    Saari Sungib masa nak masuk PAS dari PKR, dia jumpa dengan Ustaz Harun Taib, masa tu arwah Ustaz Fadhil dah tak ada.

    Irc yang dimaksudkan ialah IRC yang namanya HIS...Siapa mereka? Jawapannya, tuan kena sabar dan tunggu sehingga siri kepada siapa mereka akan didedahkan.

    Apa yang saya buat memecahbelahkan parti? Bukankah parti sekarang sudah dilihat berpecah? Bermula isu ulama professional, isu ulama tak semestinya menjadi pemimpin, isu Tuan Guru presiden dan mursyidul am bergaduh, isu muqabalah, isu UG, dan terkini isu Ustz Nasha dll.

    Masyarakat ingat itu semua bukan pergaduhan?

    So, saya mengikut resam nabi saw, penting didedahkan peranan musuh dalam selimut. Sebab itu zaman nabi terdapat banyak ayat munafik diturunkan. Kalau tak kerana pendedahan kewujudan munafik di zaman nabi saw, nescaya manusia sehingga ke hari ini akan mengklasifikasikan bahawa orang islam sesama Islam menuduh Aisyah ra berkelakuan sumbang, auz dan khazraj kembali bergaduh sebab seekor unta dsbg.

    Tetapi dengan turunnya ayat-ayat munafiq di dalam al quran, pendedahan perangai, sifat dan perancagan mereka menjadikan umat sehingga ke hari ini beranggapan bahawa bukan orang islam yang berpecah, tetapi peranan munafiq yang menjadi punca.

    Justeru itu, saya menggunakan pendekatan yagn sama, iaitu mendedahkan konspirasi luar di dalam parti, supaya masyarakat faham bahawa pas yang kelihatan bergaduh hakikatnya bukan PAS, tetapi peranan parasit luar. Itulah hakikat. Itulah yang saya akan buktikan dari masa ke semasa.

    Harap saudara bersabar sehingga saya akan dedahkan bukti2 dari tahun 80an sehingga kepada waktu kita sekarang.

    Klu senang saya bagi, kenapa Saari Sungib aktif berjumpa di 'dalam gelap' dengan bukan sahaja PAS, malah di dalam PKR dan UMNO itu sendiri?

    ReplyDelete
  5. Hassan Ali dipecat PAS, komen nakal: http://www.youtube.com/watch?v=upSR6xNDmVg

    ReplyDelete
  6. eh, mana pergi artikel "hasan ali dipecat, ahli pas perlu akur, parasit berpesta " terbaru saudara?

    ReplyDelete
  7. Mana g artikel kj dan budak hitam? Ada something wrong ke?

    ReplyDelete
  8. penulis blog ni mesti hensem & bijak:)

    ReplyDelete
  9. parasit dalam PAS dah macam pelesit berpesta giler khinzir bila hassan ali d ppecat

    ReplyDelete
  10. ramai sini dah kena kelentong pun x sedar lagi ke... hahahahhahaha. teruskan, asalkan gembira.

    ReplyDelete
  11. Parasit dlm PAS adalah puak2 yg pro perpaduang seperti Hasang Ali, Harung Taib, Cikgu Zul/Songkok Putih/Batu Api, Bakar Chik, Nasaruddin mat Isa, Nik Abduh dsbnya.

    Puak2 perpaduang ini yg telah mengkhianati PAS

    ReplyDelete
  12. Setau saya ada dua org je bekas IRC dlm PAS ni: SAari Sungip dan Dr Dzul.

    Yang lain2 tu semua menentang IRC dulu: Khalid Samad, Nizar Jamaluddin, Mujahid Yusuf Rawa, Izham dsbnya

    ReplyDelete
  13. Yg saya tahu UStaz Fadzil Nor tidak berkenan dengan cara ustaz2 dalam PAS ni. Hanya tahu melabel haram itu dan haram ini. Tidak dapat membawa PAS jauh dengan kaedah ustaz2 dalam PAS ni

    ReplyDelete
  14. Yang amat JELAS adalah perpecahan dlm parti berlaku apabila ada beberapa pimpinan PAS yang berjumpa dengan UMNO dalam gelap tanpa persetujuan SYURA mahupun AJK PAS PUsat.

    Tuduhan kononnya perpecahan disebabkan IRC adalah agenda HArung Taib dan pengikut2 nya sahaja.

    Di Selangor ni, kaki pecah belah adalah pengikut Harung Taib: Mat Zain dan Wan Hasrina.

    Ke sana ke mari sebar fitnah

    ReplyDelete
  15. Mat Zin mana pula Tulang besi?

    ReplyDelete
  16. 2exco pkr adalah dr jim
    timbalan speaker adalah dr jim
    maka tak lengkap bg diaorg kalau jawatan exco agama tak dipegang..jd sasaran adalah hasan ali dan calonnya saari sungib
    di skong pla oleh si kuda tunggangan bernama kalid samad n dzulkifley ahmad
    tak nampak lagi???
    mujahid dr dulu lg org tau dia irc tp taknak ngaku..tak caya tanya la org2 kawasan masjid tanah masa dia jd ketua kat situ smpai lari p penang join mat sabu

    -bung-

    ReplyDelete
  17. Kepada tuan blog,
    percepatkan pendedahan semua parasit2 dalam PAS & semua perancangan mereka..

    dedahkan semuanya sebelum PRU13.. kalau PR menang, lagi huru-hara PAS kalau masih ada parasit2 ini..

    anda skrg bertanggungjawab sebelum halatuju PAS dipesongkan.

    jangan percepatkan mereka jadikan PAS hanya parti politik semata-mata... PAS ialah harakah Islamiyah yg berparti politik...

    cepatkan pendedahan !!!!

    ReplyDelete
  18. Tulang Besi, jangan Main "Setau saya tahu", "Yg saya tahu", "Yang amat JELAS". itu semua ayat pondan. Bukan hujah, itu tandanya pertuduhan.

    Cuba jawab tentang dokumen yang saya dedahkan.

    Kalau main hentam, kalau perkataan "setakat saya tahu", saya boleh kata: "setakat saya tahu", Tulang besi diupah oleh SB untuk menulis menghentam PAS".

    Dalam komen Tulang Besi di atas, banyak pakai main tembak je... hujah hanya bersandarkan kepada "Setau saya tahu", "Yg saya tahu", "Yang amat JELAS".

    Tapi satupun tidak berpijak.

    ReplyDelete
  19. Mazwandi dan Kapt Shiqaqi,

    Maaf saya delete artikel tersebut kerana ia bercanggah dengan etika dan SOP blog saya.

    Saya tidak sepatutnya mengikut rentak penulis2 parasit untuk mendedahkan terlalu awal mesyuarat dalaman tanpa ada keperluan.

    Saya akan tulis kronologi isu ini daripada awal, supaya semua kita boleh nampak dari kepala sampai ekor.

    ReplyDelete
  20. Bila saya tengok Tulang Besi bersandarkan kepada kenyataan Ustaz Ahmad Awang... Saya rasa nak tergelak. Rupanya TB tertinggal kereta api. Atau memeng dia ni katak dalam tempurung coz tuan dia yang feed maklumat tak bagi maklumat penuh yang sebenar. Yang positif dia beri, yang negatif dia diamkan sehingga TB rasa dia tahu semua maklumat coz dapat maklumat 1st hand.

    Tahukan TB bahawa Ustaz Ahmad Awang dipecat dengan cara terhormat dari PJ Perak dan dari ahli Majlis Syura sendiri sebab membocorkan rahsia yang konon-kononnya keputusan syura.

    Dia pernah buat kenyataan dua tahun lepas (tanpa menyebut nama beliau) bahawa Dr. Hassan Ali diputuskan untuk dipanggil oleh Majlis Syura atas isu disiplin parti (waktu tu Majlis Syura Adalah lembaga disiplin).

    Walhal, majlis syura tak pernah bincang lansung dan apatah putuskan perkara tersebut. Apabila perkara ini tersebar di media-media dengan isu: "ahli majlis syura mendedahkan bahawa Dr. Hassan Ali akan dipanggail", majlis Syura menyiasat dan mendapati beliau telah membuat kenyataan melulu dan menyandarkan kepada Majlis Syura apa yang tidak pernah dibincangkan. Ini adalah antara isu dan punca yang beliau tidak lagi dilantik sebagai PJ dan Ahli Majlis Syura dalam sesi keseterusnya.

    KEsian Ustaz ni, beliau bukan parasit tetapi diprovok oleh parasit sehingga timbul sentimen benci Dr Hassan Ali. Akhirnya beliau yang tersingkir.

    Lebih malunya, TB tertinggal kereta api dan masih memetik kenyataan beliau yg sebenarnya ditolak oleh Majlis Syura sendiri.

    ReplyDelete
  21. Tulang Besi kata: "Yang lain2 tu semua menentang IRC dulu: Khalid Samad, Nizar Jamaluddin, Mujahid Yusuf Rawa, Izham dsbnya"

    Dalam banyak2 nama tu, 1 confirm parasit, 2 bukan tetapi dicucuk oleh parasit... 1 masih belum confirm status dia.

    Bila saya pernah sebut nama2 diatas sebagai parasit? Kenapa TB cepat melatah? Ada something ke?

    ReplyDelete
  22. Sape kata Mujahid bukan IRC...aku duk Mesir dulu duk lawan dia la buat lari budak-budak baru...culik di airport lagi, kalu tak dapat budak buat lari bag budak...letak rumah puak-puak dia..kerja Mujahid la tu...eee lawan IRC geli aku dengar

    ReplyDelete
  23. Blog ini buktikan Umno benar dalam melabel sebilangan ulama dalam PAS sebagai ULARMAK selama ini.

    Terima kasih admin blog ini. Penyokong PAS mesti gembira kerana mereka tahu ULARMAK mereka tak nak mereka tewaskan Umno.

    ReplyDelete
  24. bukan ke mase kat mesir dulu, mujahid 'bekerjasama' dgn nadi umno semata-mata nak jatuhkan PMRAM..?

    ReplyDelete
  25. "Blog ini buktikan Umno benar dalam melabel sebilangan ulama dalam PAS sebagai ULARMAK selama ini.

    Terima kasih admin blog ini. Penyokong PAS mesti gembira kerana mereka tahu ULARMAK mereka tak nak mereka tewaskan Umno."

    Komen: Ni UMNO sesat mana lak ni? Orang semua dah buang UMNO, dia duk perbenarkan UMNO lak...

    Pi balik main kat PWTC nun... bawak lembu2 shahrizat sekali.

    ReplyDelete

  26. Cuba jawab tentang dokumen yang saya dedahkan.


    Dokumen ko dedah tu, aku pun boleh tulis. Sapa-sapa pun boleh tulis.

    Apa buktinya dokumen tu sahih?

    ReplyDelete
  27. Sape kata Mujahid bukan IRC...aku duk Mesir dulu duk lawan dia la buat lari budak-budak baru...culik di airport lagi, kalu tak dapat budak buat lari bag budak...letak rumah puak-puak dia..kerja Mujahid la tu...eee lawan IRC geli aku dengar

    Mujahid ni dah berkempen dan beregiat dalam PAS masa hidung ko masih berair dan ko berak kencing dlm lampin lagi.

    Mujahid Yusuf Rawa ni keluarga aku. Jgn buat fitnah la

    ReplyDelete
  28. Blogger Pondan nama "Berubahlah Sekarang" tuduh Khalid SAmad sebagai parasit.

    Padahal FAKTA menunjukkan Khalid Samad BERPERANG dgn IRC di UK sehingga ke tahap memarahi naqib puak2 IRC di UK masa itu.

    Dia balik ke Malaysia terus aktif dalam PAS sampai ke tahap ditangkap ISA.

    Dia aktif dlm PAS dan sanggup meninggalkan kerja yang gaji puluhan ribu.

    Ertinya, Khalid tolak kesenangan dunia untuk berjuang Islam dan ditangkap ISA.

    Tiba-tiba ada seekor blogger pondan, yang tak berani bagi nama sendiri, tuduh Khalid Samad sebagai parasit.

    Rasanya kalau diukur jasa Khalid Samad pada Islam banding dgn tuan punya blog pondan ini, macam langit dgn bumi.

    Yg benci Khalid Samad ni adalah ustaz Mat Zain, barua si Harung Taib.

    Khalid dibenci dan dituduh parasit kerana dia mendedahkan serta mengagalkan usaha bersenggama dengan UMNO yang diterajui oleh Hasang Ali dan Nasa serta disokong oleh Harung Taib

    ReplyDelete
  29. la..mujahid tu sedara mara tulang besi rupanya..patut la perangai sama ja..ahaha !

    ReplyDelete
  30. bukan ke khalid samad tu berperang dgn IRC lepas join Voice of Islam ke? alaa...dgn Nizar jamaluddin..kalau tak silap..balik malaysia..bukan ke wujudnya 'parti negara islam'..hehe..owh..konon tinggal keje gaji puluh ribu..rasenye smpai sekarang dia masih ada company sendiri yg mmg gaji srupa dulu jgak..entah2 lagi tinggi..hehe

    ReplyDelete
  31. bukan ke khalid samad tu berperang dgn IRC lepas tu join Voice of Islam ke? alaa...dgn Nizar jamaluddin..kalau tak silap..balik malaysia..bukan ke wujudnya 'parti negara islam'..hehe..owh..konon tinggal keje gaji puluh ribu..rasenye smpai sekarang dia masih ada company sendiri yg mmg gaji srupa dulu jgak..entah2 lagi tinggi..hehe

    ReplyDelete
  32. Betul... sebab tu saya tak pernah kata Khalid Samad ni parasit. Sejarahnya panjang, ceritanya panjang... kalau saya nak terang komen saudara ni, satu artikel tak cukup.

    RIngkasnya, dalam quran ada sebut: :sedang di antara kamu ada orang Yang suka mendengar hasutan mereka." At-Taubah: 47. Sila rujuk ayat penuh.

    Golongan ini banyak diceritakan oleh Al-Quran dirangkumkan sekali dengan ayat munafiq. Sebab mereka jadi macam tu sebab mereka tak ikut akhlak Islam. Dalam kisah ahzab, mereka seolah-oleh golongan ke3 (Muslim, munafiq dan mereka).

    Bagi saya, sekalipun Khalid Samad bukan parasit, dia adalah orang yang ada sifat gologan ke3 tersebut. Tuntasnya tidak layak untuk menduduki tangga AJK kepimpinan PAS Pusat. SEkalipun dia mungkin layak jadi ADUN kerana perangainya sesuai untuk lawan UMNO, bukan lawan pimpinan PAS.

    Ini termasuk juga YB Nizar yang dulu di UK adalah kumpulan Voice Islam yang dianggap extreme oleh student pada waktu tersebut. Pernah sertai Parti Negara dan lain-lain.

    Mereka sebenarnya musuh parasit, tapi parasit pandai menumpang sana menumpang sini, ambil simpati sana ambil simpati sini, akhirnya tanpa disedari mereka ditunggang oleh parasit.

    ReplyDelete
  33. yg saya nampak..khalid samad, izham hashim, Dr rani dan konco-konconya hanya jadi alat Saari Sungib shj..dolu2 dorg ni jugak yg angkat dato' hasan, julang smpai jadi naib presiden, ydp pas kwasan tg karang, pesuruhjaya pas selangor, yg jadi org kanan merangkap penasihat pulak si tulang besi..hahaha..bila hasan ali gagal memnuhi kehendak parasit ni, lebih2 lagi lepas menang (dr rani & saari sungib pulak dikatakan kempunan nak jadi exco)..izham pulak tak sempat nak rasa nikmat kontrak masa jadi 'pegawai khas' dato' hasan masa awal2 era kemenangan..haha..mula la susun konspirasi nak jatuhkan pulak hasan ali..tiba2 kena gugur pulak khalid samad & pak abu..lagi la bengang puak tu..ahaha...tak mustahil lepas ni..dr rani pulak akan terima nasib yg sama mcm hasan ali..sebagaimana hasan ali dulu bersama puak parasit ini berusaha jatuhkan almarhum ust hassan shukri..

    ReplyDelete
  34. Mujahid ni dah berkempen dan beregiat dalam PAS masa hidung ko masih berair dan ko berak kencing dlm lampin lagi.

    Mujahid Yusuf Rawa ni keluarga aku. Jgn buat fitnah la

    Hai TB...aku sendiri yang berdepan dengan dia di Airpot Kaherah....duk berkempen sama-sama Kelab UMNO, ABIM untuk lawan PMRAM nak rebut PMRAM...Ust Zulkifli Yaakob calon PMRAM...fitnah apa..ini cerita semua budak ngaji Mesir tahu la...habis kalau jadi keluarga kau tak leh jadi jahat ke...peggi dah

    ReplyDelete
  35. Nak tahu sejarah IRC bacalah antaranya, "Gerakan Islam - Satu Sejarah dan pengalaman" oleh Ayah Hasan Firdaus (1989), "Kebangkitan islam di Kalangan Pelajar" oleh Zainah Anwar (1990) dan http://jalan-yang-satu.blogspot.com. Selamat membaca. AA

    ReplyDelete
  36. Abu AIman! cantik, apabila saya melawat blgo saudara, nampaknya saudara juga bermaklumat seperti saya tentang parasit-parasit ni.

    Harap dapat sharekan pengalaman saudara dan bukti2 yang ada.

    ReplyDelete
  37. {Anonymous said...

    Mujahid ni dah berkempen dan beregiat dalam PAS masa hidung ko masih berair dan ko berak kencing dlm lampin lagi.

    Mujahid Yusuf Rawa ni keluarga aku. Jgn buat fitnah la

    Hai TB...aku sendiri yang berdepan dengan dia di Airpot Kaherah....duk berkempen sama-sama Kelab UMNO, ABIM untuk lawan PMRAM nak rebut PMRAM...Ust Zulkifli Yaakob calon PMRAM...fitnah apa..ini cerita semua budak ngaji Mesir tahu la...habis kalau jadi keluarga kau tak leh jadi jahat ke...peggi dah}
    10 January 2012 01:13 <---- HAHAHA WA SUKA INI...huhu

    ReplyDelete
  38. Tulang Besi sebut 4 nama: "Khalid Samad, Nizar Jamaluddin, Mujahid Yusuf Rawa, Izham dsbnya"

    Komen saya: Dalam banyak2 nama tu, 1 confirm parasit, 2 bukan parasit tetapi dicucuk oleh parasit... 1 masih belum confirm status dia.

    ReplyDelete
  39. Kalau orang kata mujahid terlibat dengan PAS waktu remaja lagi, bagi aku tak betul...

    Waktu kanak2 & awal remaja. Banyak tinggal di oversea kerana Pak Yusof Rawa bertugas sebagai Duta (waktu tu PAS dalam kerajaan).

    Bila remaja, balik sekejap tapi tak sempat bergiat apa2 dengan PAS (EG: pegang jawatan etc).

    Beliau bkn dari aliran agama. Then Pak Yusof (masa tu dah pegang YDP (Presiden) PAS pusat) minta Ustaz Yahya Othman hantar Mujahid mana2 sekolah agama sebab mengharapkan anaknya ini jadi ustaz.

    Then mula ambil aliran agama di Nilam Puri dalam bidang bahasa arab. Dari situ akhirnya beliau di"parasit"kan ketika baru kenal Ilmu agama.

    Kemudian dapat menyambung pengajian di Mesir dalam bidang bahasa arab. Di mesir terus masuk keroncong JIM dan berlawan dengan PAS disana melalui saluran kedutaan (UMNO).

    Yang berlawan dengan mereka pada masa itu termasuklah Ustaz Nik Zawawi (SU Majlis Syura Sekarang), Ustaz Din Tantawi (KP sekarang) dan termasuk juga Ustaz ZUlkifli Muhammad (YB Kelantan).

    Balik ke Malaysia tidak terlibat dengan PAS dan menyambung pelajaran diperingkat ma dan PHd, bukan dalam bidang agama, tetapi dalam bidang politik. Terakhir, thesisnya berkenaan pergoalakan dalaman PAS dan untuk thesis tersebut beliau mula mendekati PAS di Melaka.

    Oleh kerana terlalu kuat menghina ulama, akhirnya di tentang oleh banyak cawangan di Melaka sehingga beliau di 'marah' dengna teruk oleh ustaz Jumairi sewaktu muktamar kawasan awal 2000.

    Kemudian bermula episod beliau di dlaam PAS seperti membawa agenda 'anti ulama' melalui bukunya menuju PAS baru dan juga berusaha keras menjadikan non-muslim sebagai ahli penuh (boleh mengundi dan diundi dalam muktamar PAS). TUjuan menjadikan status non-muslim sebagai ahli penuh supaya mereka boleh menjadi penyokong gologan parasit menguasai PAS.

    Batas terakhir menurut fiqh Islam untuk non muslim di dalam PAS ialah menjadi ahli bersekut dan kelab seperti sekarang. Itu sangat baik. tetapi apabil pergi ke tahap ahli penuh, itu sudah bercanggah dengan nas itu sendiri.

    Malangnya, Mujahid sekalipun bergelar sebagai ustaz, dia tak layak untuk berijtihad kerana bidangnya ialah bahasa arab, dan hanya celup bermula dari peringkat menengah tinggi dan hanya berakhir di peringkat ijazah sahaja.

    ReplyDelete
  40. Sdr. Berubahlah Sekarang, TK banyak-banyak. Masa berubah sudah tiba. Parasit perlu dinyahkan secepat dan sehabis mungkin supaya nakhoda boleh memecut laju bahtera yang sedang dilanda ombak. Sama-samalah kita berusaha ke arahnya. AA

    ReplyDelete
  41. Tuan Blog, kalau nak tulis panjang2, post terus la.. jangan post bahagian komen ni. ada jugak yg x bace bahagian komen nih.

    ReplyDelete
  42. Anonymous, terima kasih atas cadangan membina....

    Insyaallah.

    ReplyDelete
  43. gua bkn ahli pas tp sokong pas ... hrp pas bole berubah & lebih cekap , pantas & betol ketika bertindak... tq... agak sedey dgn keadaan pas sekarang...

    ReplyDelete
  44. Anonymous,

    Al-hamdulillah, teruskan sokong PAS semoga kerana dasarnya Islam dan baik.

    ReplyDelete
  45. Bukan penyokong pas n mana2
    just nk share rase kecewa dgn keadaan sekarang dimana semua org
    Sgt taksub terhadap seseorg i mean pemimpin
    sy sgt sedih kerana pemimpin terlampau dijulang
    adakah ini halatuju politik malaysia
    fobia untuk berpolitik even notice the right of a citizen is based on political view n bias

    ReplyDelete
  46. Aku cadangkan korang semua minta maaf kat Rashidi dan betaubat dari fitnah yang korang buat....

    ReplyDelete
  47. Sebelum benda ni berlaku, hang beritahu kat Rasyidi, jawab dulu apa yang aku arguekan dalam artikel aku sebelum terhadap perbuata-perbuatan dia.

    Mana dia ada jawab? Kalau dia jawab dengan bukti yang kukuh, saya bersedia minta maaf. Tapi selama mana dia bersifat pondan, saya tetap akan jalankan kempen 'nyah rasyidi dan zul sulong dari harakah'.

    ReplyDelete
  48. Shafri! Sebelum kau minta aku minta maaf, hang beritahu kat Rasyidi, jawab dulu apa yang aku arguekan dalam artikel aku sebelum ini terhadap perbuatan-perbuatan dia.

    Setakat ini mana dia ada jawab? Kalau dia jawab dengan bukti yang kukuh, saya bersedia minta maaf. Tapi selama mana dia bersifat pondan, tak memberikan penjelasan, saya tetap akan jalankan kempen 'nyah rasyidi dan zul sulong dari harakah'.

    Kalau ko tengok poll akupun, ramai yang sokong suruh dia nyah. KEnapa? SEBAB SAMPAI HARI NI DIA TAK JAWAB.

    ReplyDelete
  49. haha..mohd shafri..ke rashidi yg suruh kamu sebut dlm komen mintak admin mohon maaf pada dia? atau kamu dgn sengajanya nak bodek bos harakah? mana tau kot dpt apa2 kelebihan atau keraian..hehe

    ReplyDelete
  50. aku yg dah melanggan harakah tanpa miss lebih 20 tahun dah naik muak baca harakah. Kalau >5-10 tahun dulu aku confident gebang kat org pasal kesahihan berita harakah, tapi sejak 4-5 bulan kebelakang ni, nak baca pun tak selera. Tapi masih tetap langgan hantar kt rumah, kalau tetiba aku stop kang, jadi cerita lain plak. Apa puak2 ni ingat org Pas yg x terpilih untuk join group dorang sbb dulu masa student muka takda masa depan bodo ke?

    ReplyDelete