Apa di sebalik KUIN? Apa peranan IQBAL dari Perlis dan Zainul Faqar?

Apa di sebalik KUIN sebenarnya? Siapakah budak2 yang berdemo dan siapa mereka yang digantung? Kesian budak2 tu, diaorang tak tahu apa2. Diorang tak kenal siapa Iqbal dan siapa Zainul Faqar dalam rupanya yang sebenar? Mereka tak tahu yang Fakaq tu memang Group I yang menjadi instrument parasit di dalam memesongkan pelapis PAS dari paksinya yang asal.

Aku tak nak ulas panjang dulu, coz aku nak buat siri khas tentang konspirasi menjatuhkan ustaz Azizan. Insyaallah... Banyak perkara penting nak dedahkan... tapi masa tak sempat. Lagi satu, sehari dua ini aku rasa sangat sedih tengok apa yang berlaku kepada PAS. Awal tahun ini dikejutkan dengan isu Dr. Hassan Ali dipecat, kemudian isu budak2 KUIN berdemo dan nak dibawa ke Mahkamah oleh AJK PAS Pusat lawan dengan Kerajaan PAS. Antara yang menambah kesedihan ialah pemergian Pak Syed yang dikasihi. Semoga ALlah mencucuri rahmat ke atas rohnya.  Aku tak tahulah, hari ni aku rasa macam sayu je.


Jadi, aku rasa hari ni aku tak nak ulas panjang, cuma aku nak bagi klu dan beberapa poin penting supaya korang renungkan:

1. Kenapa Hanipa Maidin jadi peguam menentang KUIN tetapi Karpal Singh DAP jadi pembela KUIN. Adakah Hanipa mencari 'rezeki' atau ada udang disebalik batu?

2. Ko tak perasan ke siapa yang lebih2 disebalik isu KUIN? Lihat link ni

Kalau tengok dari luar, memang lawak, orang PAS nak saman pentadbiran kerajaan PAS yang diterajui oleh MB. DAP pula membela pentadbiran PAS dari di saman oleh orang PAS. Tak pelik ke? Aku yang tahu cerita memang tak pelik. Tapi korang tak tahu cerita dalaman, apa korang pikir?

Panjang episodnya. Arak yang mabuk bukan terproses sekelip mata, tetapi dari buah yang suci dan halal, diperam barulah akhirnya dia mabuk dan haram. Tetapi diharapkan semoga arak berubah jadi cuka, semoga ia boleh dimanfaatkan kembali.

Kesiaann student KUIN yang terpengaruh dengan Fakaq dan Iqbal. Semoga Allah menunjukkan mereka ke jalan yang asal. Iqbal sebenarnya juga adalah budak baik, tapi dirosakkan pemikiran oleh manusia yang keras hati seperti Fakaq.Menjadi agen perosak kepada parasit di dalam PAS.

Cuba lihat dan perhatikan video ini.


 Apapun, aku berdoa supaya KUIN menang dan Hanipa kalah. Diorang belum kenal Hanipa lagi bab-bab claim bil guaman. Aku harap benda ni tak jadi beban kepada student dan pihak yang membawa kes.

Kalau ikutkan kesian kat student2 tu, aku berdoa semoga mereka menang, sebab kalau KUIN kalah diorang ada duit nak bayar kos. Tapi kalau student kalah, aku tak tahu sama ada diorang mampu ke tidak bayar kos macam-macam.

Tapi aku terpaksa ikut realiti dan maslahah, aku berdoa semoga KUIN menang kerana 2 sebab:
1. Kerana KUIN adalah imej kerajaan dan pentadbiran PAS. Sepatutnya Hanipa nasihatkan supaya kes ni selesai diluar mahkamah sejak dari awal, bukan selepas tahu yang lawannya adalah karpal singh.

2. Bagi aku, KUIN yang betul dalam tindakannya selepas aku menilai realiti yang berlaku.

Doa aku yang lebih penting dari itu ialah, semoga budak2 Group I ni insaf dan diberikan hidayah dan kesedaran, khususnya mereka perlu sedar bahawa murabbi dan leader diorang adalah dari kalangan Parasit di dalam PAS.

Semoga Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada saya, anda dan semua pelajar tersebut. 

83 comments:

  1. ok, kepada pengguna2 facebook...

    sebarluaskan & promosikan facebook blog ini kpd org pas..

    SASARAN PENTING (dalam facebook):

    1. perwakilan Pas (paling penting)
    2. Bakal Perwakilan Pas (paling penting)
    3. Ahli Pas yg aktif (penting)
    4. Pas setiap negeri

    *(paling penting) kerana perwakilan akan menentukan kemenangan parasit dalam jawatan peringkat kawasan, negeri & terutamanya ajk pas pusat.

    minta kpd sahabat2 Pas dlm facebook tolong promosi add facebook Berubahlah & like page.. supaya maklumat tentang parasit sampai pada sasaran..

    pastikan maklumat tentang parasit sampai di setiap negeri (terutamanya ahli aktif)..

    link:
    1) https://www.facebook.com/pages/Selamatkan-Harakah/294426083928396

    2) https://www.facebook.com/profile.php?id=100002457478426

    ReplyDelete
    Replies
    1. sasaran kau pastinya tersasar. apa yang pasti, laman ini akan:

      1. dijadikan sumber oleh SB untuk tahu hal ehwal dalaman pas (kalau maklumat kau betul lah).

      2. laman ni akan jadi modal utusan, tv3, zulkifli nordin, hasan ali, dll untuk hentam pas.

      3. blogger umno macam papagomo dan parpukari akan melonjak-lonjak gembira kerana dapat tahu hal ehwal dalam seluar pas (kalau betul lah) dan mereka tak payah2 dan susah2 nak fitnah pas. kau sendiri dah sediakan skrip untuk dia orang.

      4. macam2 lagi perkara buruk yang akan berlaku dekat pas kerana sikap sombong bodoh dan bijak tak boleh diajar kau ni.

      aku ni bukan apa. kesian kat orang2 pas. kalau dulu susah nak cari buruk pas ni sebab org2 dia pandai sorok sebab nak jaga parti. tapi nampaknya dengan perangai kau ni, pas dah menghampiri jurang kehancuran...

      kalau tak suka kat mangkuk2 yang kau katakan tu, buat cara lainlah bukan dengan cara MARAHKAN NYAMUK KELAMBU DIBAKAR!

      ni nasihat ikhlas daripada aku... i rest my case... pity pas.

      Delete
    2. Jawapan bagi pandangan aku:
      1. SB dah tahu pun. Dalam tu pun ada SB.
      2. Diorang dah banyak modal.
      3. Mereka melonjak2 sejak tengok dalaman PAS berkocak sejak dari awal. Dioarng akan menangis bila tengok PAS berpecah bukan di kalangan PAS, tapi disebabkan oleh Parasit.
      4. Akan lebih parah jika orang bodoh macam engkau tak boleh faham.

      Engkau setakat kesian tengok dari luar, tapi ko tak tanggung.

      AKu orang PAS, berjuang Islam, berhadapan denga puak parasit ni dari hari kehari, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

      - Aziz.

      Delete
  2. Kalau peringkat macamni, parasit dalam PAS dah membarah dah ni..

    pelapis2 PAS pun dah terpengaruh dgn parasit2..

    Ini la akibatnya, selama ini maklumat tentang parasit dalam PAS didiamkan kepada ahli PAS.. org x tau la..

    budak2 jamaah kampus pun terpengaruh dgn parasit2 ni, sampai peringkat nak lawan pimpinan jamaah PAS sendiri..

    mmg jahat la parasit2 ni.. buat kerja menghasut untuk pecah-belahkan jamaah..

    sememangnya, tiada kompromi lagi...

    kepada sesiapa yg membaca blog ini, anda MESTI sebarkan maklumat blog ini kepada seluruh AHLI PAS.. terutamanya seluruh AHLI JAMAAH KAMPUS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu akbar... memang kita perlu buat solat hajat selalu untu kselamatkan jamaah yg aku cintai ini

      Delete
  3. Tuan Admin, minta tulis dekat header blog ni: "untuk ahli pas sahaja"

    ReplyDelete
  4. Allah melindungai PAS Kedah dari pengaruh parasit!

    Utz Azizan, semoga selamat menjalankan tugas sebagai MB!

    ReplyDelete
  5. semalam...saya rela dipecat dr jawatan exco
    hari ini..pemecatan saya adalah terlalu drastik kerana saya masih ada ruang utk merayu.

    soalan:keldaikah atau baghal
    jawapan:parasit...hahahaha

    ReplyDelete
  6. Parasit bersama dua pelesit Umno - Bigdog dan Zaini Hasan
    di sini

    ReplyDelete
  7. PAS SOKONG AUKU!

    KAN DAH KATA PUAK PAS INI JUAL AGAMA. KO TAK PERCAYA UTUSAN DAN TV3? ITULAH YANG CUBA DIBERITAHU UMNO. PAS PARTI JUAL ISLAM. BLOG INI BUKTI TERBAIK - ISLAM X PENTING, AUKU DAN MARUAH PEMIMPIN LEBIH PENTING.

    MAT SABU BAHAM ISTERI ORANG KENA BERTAUBAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, di sini bukan untuk UMNO...

      UMNO dah ijmak sebagai korup. Sepatutnya pejabat utusan dan tv3 jadi kandang lembu, kesian rakyat, rumah mereka duduk diletakkan lembut. TV3 dan Utusan duk bela. ..

      PI BALIK MAIN LEMBU KAT PWTC. Jangan duk kacau orang duk bincang ilmiah kat sini.

      Delete
    2. engkaulah yang BANGANG, dedah hal parti kat orang luar walaupun dah tahu akan diambil kesempatan oleh Umno...

      Delete
    3. Engkau lagi bangang... penuis tulis ni coz nak bagiathu kat semua orang:
      yg bergaduh dalam PAS bukan PAs, tapi sebenarnya parasit. Itu yang bangannya engkau yang tak faham... bangang...

      Delete
  8. hasan ali rela dirinya dipecat demi....demi apa eh...demi adalah parasit..hahhaa


    http://www.klpos.com/politik/2314-perlantikan-exco-baru-terburu-buru-hasan-ali

    ReplyDelete
  9. kesian parasit, kat artikel ni org bincang tentang kuin dan ketua parasit pakaq, depa menonong pi kot lain menyondol mcm babi..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju... apasal menonong kat lain..bincang satu bab la..baru kepala otak kelia..

      Delete
    2. Si parasit sengaja nak ubah tajuk.

      Delete
  10. PAS ni kalau Allah x jaga, lama dh mati dihisap darah oleh parasit...

    Kpd parasit2, sesungguhnya Allah akn menjaga penolong2 agamanya...

    carikla makanan sendiri, jgn menumpang & membunuh org lain...lagi2 org2 yg ikhlas bersama perjuangan Islam.

    kpd sedara/ri PAS yg ikhlas, teruskan berjuang, perbaiki diri, berusaha sehabis daya bg menyumbang kpd gerakan ini, bersungguh membina pelapis serta bergantung hanya kpd Allah...mungkin dek krn kelemahan kita yg mengundang parasit ini wujud & terus membiak...

    Salam Jihad drpd Tganu

    ReplyDelete
  11. Ustaz NAsa mendedahkan siapa parasit dalam PAS. Klik di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tengaok link tu, banyak ko punya komen, bukan ustaz nasa punya idea.

      Delete
  12. Agaknya sebab tu lah tuan punya blog ni pondan tak berani dedah identiti. Sbeb dia tak mau org tau dia adalah salah seorang parasit dlm PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. TB, Blog ni untuk bincang secara ilmiah. Bukan main taruk tanpa hujah.

      Sampai hari ni tak reti nak berhujah. Duk mengata, pondan, pondan pondan dan pondan. Aku suruh hang rujuk uslub nabi Ibrahim tu. Baru ko tahu ko tu golongan yang menilai hujah atau golongan sentimen duk sibuk nak tahu siapa sampai buta mata dan hati untuk menilai hujah.

      Berapa kali aku nak ulang daaaaa...

      Delete
    2. Hahahaha Nabi Ibrahim mana ada kekal sorok identiti dia. Lepas tu dia ngaku. Ko bila nak ngaku?

      Apsal Nabi SAW tak sorok identiti dia? Uslub Nabi muhammad ko tak cerita pulak.

      hahahaha dah lah ko pondan, nak buat alasan2 bongap pulak tu.

      Delete
    3. Rasanya uslub semua Nabi2 dan Rasul2 tak pernah menyorok identiti mereka. Lepas tu sebar fitnah dan penipuan pulak tu. Ada hati nak dakwa ko ni bincang ilmiah.

      Kesian aku tengok ko, dah lah pondan, penipu pulak tu

      Delete
    4. Mana ayat yang kata dia ngaku? jangan buat bidaah TB ooiii.. Dosa besar.

      Nabi bersabda: barangsiapa yang menafsirka Al-QUran ikut seleranya, maka ia telah menyediakan kediamannya di dalam api neraka".

      Jadi, buktikan mana ayat yang kata nabi Ibrahim akhirnya mengaku? Jangan pakai hotak biru parasit hang tafsir quran.

      Delete
    5. Oi.....tulang besi.....bodo kau ni!!!

      Delete
  13. Nasa kata: "Jika kamu bercakap tentang politik partisan, saya sudah berusaha mengurangkan jurang antara kedua-dua organisasi ini.

    "Tetapi jika kamu ikuti, ia masih perlu lebih usaha kerana orang ramai masih tidak faham dengan baik berhubung kerisauan kumpulan kecil dalam organisasi saya tentang keperluan mengadakan perbincangan."

    Kumpulan kecil yang nak berpadu dengan UMNO itulah sebenarnya PARASIT dalam PAS.

    HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Besi x faham bahasa...berpolitik macam kebudakan...patutla TG2 tegur pun..klu seratus penulis blog macamni + blog umno ...lingkupla malaysia sebelum PR ambil alih..

      Delete
    2. Ni dia salah satu blogger celaka aka tulang besi @ malaysiawaves spt gelaran TG kpd kumpulan blog celaka!

      Delete
  14. Tak ada modal betul laaa... tup-tup ambil modal orang... Bagi la hujah sikit. Bukan ambil statement orang then buat tafsiran sendiri.

    Inilah dikatakan oleh Al-Quran: golongan ifki di dalam surah An-Nurr.

    ReplyDelete
  15. TB, kalau ko sayangkan PAS kenapa tak kutuk Hanipa pi lawan kerajaan PAS SENDIRI?

    Ini buktinya ko lebih sayangkan periuk nasi ko atau lebih sayangkan organisasi parasit daripada PAS sendiri.

    ReplyDelete
  16. sudah la ko tulang besi..haha..dulu dok ikut pungkoq dato' hasan ali..tak dapat jadi ceo..hang kutuk dia pulak..dolu hang siap jadi penasihat hasan ali..mana saja hasan ali pi..ang ada..siap masuk pejabat hasan ali masa mula2 menang dulu..haha..bukan ang ka dok cdg nama2 untuk dilantik dlm jwtn parti dulu..alaa..masa zaman hasan ali pecaya dengan 'kelentong' hang dulu la..haha..kat belakang hasan ali ang pi buat 'pre'council' dgn khalid samad, dgn izham hashim (kwn baik hang), halim sirom..(tak termasuk wan ji naqib usrah hang)...haha..

    ReplyDelete
  17. Woitttt!!!! Jangan lari tajuk woiii...

    ISU KUIN Ni jelas ada something tak kena disebalik tu.

    Celaka betul ko ni tulang besi... fokus la tajuk ni.... satu-satu, kalau tak ada idea, senyaplaaa... jangan duk melolong kat lain. Nasha tu, isu dia laa.. orang bercakap tentang PAS ni.... PAS ni bahaya kalau terus macam ni.

    TUlang besi memang celaka. semoga Allah laknat si malaun Deraman Lombok ni. Celaka, celaka dan celaka.

    ReplyDelete
  18. Hahaha sapa ambik modal ko. Dah lama aku panggil puak2 PERPADUANG parasit. bukan baru ni.

    Termasuk lah ko agaknya. Dah lah PONDAN, parasit pulak tu

    HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. TB, booo laaaa...

      buang masa je.. semua nampak ko tak de hujah. main redah je..

      balik lombok la...

      Delete
    2. Hoi TB, nak ratib perpaduang ko tu pi kat blog hang sendiri la...

      ko komen la byk2 kat blog sendiri... x payah menyibuk kat sini.. syuh2..

      Delete
  19. Salam.

    Semua kat sini nampak TB tak ada hujah. Main pusing modal sama je.

    - Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jelas nya :

      1.0 Ustaz Nasa dah jelaskan siapa parasit dlm PAS ==> mereka yg nak berbaik dgn UMNO

      2.0 Tuan Punya blog ni PONDAN. Berani maki sana maki sini tapi identiti sendiri tak berani dedah

      3.0 Ramai yg tinggal komen kat sini pun pondan. GUna anonymous je

      4.0 Stkt ni TIADA SATU BUKTI KUKUH pun menyokong mana-mana tuduhan yg datang dari tuan blog yang PONDAN ini.


      Lagi apa lagi kita nak cakap?

      Delete
    2. woi! tulang besi kepala hammer bahu sempit. senyaplah!

      Delete
    3. Jangan komen sebelum jawab:

      Sekali lagi aku nak tanya tulang besi:

      Mana ayat yang kata Nabi Ibrahim akhirnya mengaku? jangan pandai-pandai tafsir quran, Dosa besar.

      Nabi bersabda: barangsiapa yang menafsirka Al-QUran ikut seleranya, maka ia telah menyediakan kediamannya di dalam api neraka".

      jangan kerana sentimen, maka berani tafsir quran dan buat cerapan macam cerapan politik.

      Tolong, buktikan mana ayat yang kata nabi Ibrahim akhirnya mengaku? Jangan pakai hotak biru parasit hang tafsir quran.Ini benda besar.. Kalau ko nak tafsir politik hassan Ali ikut kepala hotak hang, takpe. Tapi jangan tafsir quran ikut kepala lombok hang. Rosak akidah kang.

      Jangan komen sebelum jawab. Ada ke ayat quran kata begitu? Kalau ada, ayat mana? kalau tak ada, apasal hang kata ada seblum ni? Kalau betul hang tersilap, kena betulkan, mengaku disini...

      CEPATTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!

      -Aziz

      Delete
  20. xyah layan TB.buang masa.bia di zahirkan kesengalan otaknya supaya menjadi pengajaran buat kita yang berakal.

    kita bincang apa sbnarnya isu KUIN ni,secara berfakta n beretika.

    ReplyDelete
  21. 3 DOKTOR BANGI PAS SOKONG AUKU!

    KAN DAH KATA PUAK PAS INI JUAL AGAMA. KO TAK PERCAYA UTUSAN DAN TV3? ITULAH YANG CUBA DIBERITAHU UMNO. PAS PARTI JUAL ISLAM. BLOG INI BUKTI TERBAIK - ISLAM X PENTING, AUKU DAN MARUAH PEMIMPIN LEBIH PENTING.

    MAT SABU BAHAM ISTERI ORANG KENA BERTAUBAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini komen zainulfaqar - moderator.

      Delete
  22. tak pe..x payah layab TB..dia tengah bengang tak dapat jadi CEO tu...ahahaha..!

    ReplyDelete
  23. Sekali lagi aku nak tanya tulang besi:

    Mana ayat yang kata Nabi Ibrahim mengaku? jangan pandai-pandai tafsir quran Dosa besar.

    Nabi bersabda: barangsiapa yang menafsirka Al-QUran ikut seleranya, maka ia telah menyediakan kediamannya di dalam api neraka".

    jangan kerana sentimen, maka berani tafsir quran dan buat cerapan macam cerapan politik.

    Jadi, buktikan mana ayat yang kata nabi Ibrahim akhirnya mengaku? Jangan pakai hotak biru parasit hang tafsir quran.

    Jangan komen sebelum bertaubat...Ini benda besar.. Kalau ko nak tafsir politik hassan Ali ikut kepala hotak hang, takpe. Tapi jangan tafsir quran ikut kepala lombok hang.

    Jangan komen sebelum bertaubat...

    -Aziz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ayat yg kata Nabi Ibrahim tidak mengaku? Tak sangka dlm susah payah buat blog nak serang parasit, tiba-tiba Ustaz nAsa dedah siapa golongan parasit yang sebenar dlm PAS

      Delete
    2. murabbi aku dah datang laa..
      nak tumpang ratib sama lah,

      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"
      "ug ug ug, jumpa dalam gelap"

      Delete
    3. bebal rupenye dia ni...

      Delete
    4. Patut bebal pun. Tak faham @ tak nak faham @ memang bengap susah faham.

      Ayat quran cerita yang nabi ibrahim tak mengaku, selama mana tak ada ayat yang kata dia mengaku, maknanya dia tak mengaku sampai akhir. bodohnya.

      Mana ada ayat yang kata bini ko tak berzina... Jawab.

      Delete
  24. TB, DAJAI KO. BOLH PLAK TANYA SOKLN MCM TU BBAL. MCM T SNG LA, MANA AYAT KATA BINI KO TAK BERZINA? GILOOOOO

    ReplyDelete
  25. sekiranya ikhlas dalam perjuangan insyaallah akn terus kekal di jalan Allah..Allah sentiasa menapis askar-askarnya..xkira digigit parasit atau lintah Islam tetap menyerlah bersama pejuang2 yg betul2 ikhlas..

    Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).

    (As-saff :8)

    ReplyDelete
  26. aku heran betoi, pasal apa semakin tinggi mngaji smakin bodo? kajian paras kemiskinan di mesia ni mnunjukkan tahap sebenar antara 16% - 25%. punya ramai org miskin, yg tak makan pun ada, bdk2 mngaji tinggi ni heboh pasal tak boleh berdemo sampai telondeh seluaq? bdk2 u dulu berdemo pasal kemiskinan di baling, kemaman. bdk2 u sekarang berdemo sbb tak boleh berdemo?

    ReplyDelete
  27. Yang ditindas 5 pelajar. Hanipa buat benda Islam selamatkan org tertindas. Blog bela Ustaz Azizan yang menindas pelajar yang tak bermaya.

    Itulah ISLAM DEWAN ULAMA PAS.

    HAHAHAHAHHAHAA..... 3 DOKTOR BANGI MEMANG NAK JAHANAMKAN PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahlul, 5 pelajar tu bukan berjuang bebaskan akademik dan ilmiah. Tapi demo sbb bantah perancangan kuin aje. Ape ke bahlulnya buat demo ke kolej sendiri yg buat perancangan pembangunan. Takat nak pindah pelajar pun buat demo, bahalul le tuh. Mcm ali2 PAS buat demo kat taman melewar, hang pa nak sokong diorang ke? Mmg parasit dlm PAS dilahirkan untk berdemo.

      Kemudian rompak jawatan JPPP tapi tak pandai bua kerja. Habis semua negeri oikot dr hatta, sbb tak pandai buat kerja pilihanraya. Ye la, raja demo kan kan kan kan

      Kapaq

      Delete
  28. Aku setuju cadangan supaya blog ni hanya untuk ahli sahaja!

    ReplyDelete
  29. Nasaruddin Mat Isa Mendedahkan Siapa Parasit Dalam PAS


    Hasan Ali mahu buat "review satu Malaya"(bak kata arwah Ahmad Nisfu dalam filem "Ibu Mertuaku" mendedahkan siapa parasit dalam PAS.

    Rupanya, Ustaz Nasaruddin Mat Isa telah memintas usaha beliau dan mendedahkan kepada kita siapa sebenarnya parasit dalam PAS.

    Ustaz Nasaruddin dilaporkan berkata:

    "Jika kamu bercakap tentang politik partisan, saya sudah berusaha mengurangkan jurang antara kedua-dua organisasi ini

    "Tetapi jika kamu ikuti, ia masih perlu lebih usaha kerana orang ramai masih tidak faham dengan baik berhubung kerisauan kumpulan kecil dalam organisasi saya tentang keperluan mengadakan perbincangan"



    Disebut oleh Nasa "kumpulan kecil dalam organisasi saya.

    Perkataan2 ini mendedahkan kepada kita siapakah sebenarnya parasit dalam PAS. Yakni mereka yang begitu beriye-iye dan bersemangat mahu 'mengurangkan jurang" antara PAS dengan UMNO.

    Sedangkan jurang macamana yang mahu dirapatkan antara kedua-dua parti ini?

    Selama ini, sewaktu PAS kalah dan merempat, mengapa UMNO tidak sebuk sebuk mahu merapatkan jurang?

    Mengapa Nasa dan kumpulan parasit beliau berlagak seperti perigi cari timba?

    Jelaslah, kumpulan parasit (baca: geng perpaduang)ini wajib dibersihkan dalam PAS dengan kadar segera.

    Tulang Besi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini ulasan..... ulasan blogger celaka!

      Delete
    2. Kenapa kau ni celaka sangat yer? Apesal kau putar belit? Insaflah wahai bloger celaka. Aku bayar kau lebih RM1 dari apa bos kau bagi kau. Pi serang bos kau sekarang. pi.....

      Delete
    3. ISLAM ni datang bawa keamanan, selagi ada jalan yang aman dan sejahtera untuk umat umum tanpa mengira bangsa dan agama, maka itulah jalan yg terbaik. Maka ISLAM akan menyelesaikan masalah dgn cara yg terbaik dgn sebaik mungkin... jd apa yg saya faham, salah ke untuk kita guna 2 cara, p/raya dan perdamaian. mudahan dgn cara itu bukan sahaja ahli BN akan fahami PAS, insyaAllah pimpinan mereka juga akan faham walau pun tak mahu ikut- sbg contoh...

      Delete
  30. Tak perlu nak hantar kat ahli saja. Biar semua tau, mengarut saja puak parasit nie. Kita mesti kasi hantam sama dia!

    ReplyDelete
  31. HAHAHHAAHA - BUKTI BLOG INI DOKONG HASAN ALI DAN UMNO.

    Posting ini didelete oleh admin sekejap tadi. 3 DOKTOR BANGI ITU MEMANG BODOH. HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAA. Kepada yang menyokong blog ini, teruskan MENYOKONG!!!

    HAHAHAHHAHAHAHAH.

    from Berubahlah Sekarang Selamatkan PAS
    Saya sebenarnya rasa serba salah untuk mengulas takut tersebar apa yang negatif. Apabila fikir kali kedua, saya rasa tak mengapa untuk ulas perkara yang dah tersebar. Video klip yang dikomen oleh 259 orang (setakat pukul 4 30 pm) dilihat begitu negatif dengan nyanyian kebudak-budakkan sambil ketawa yang tidak selayaknya oleh kepimpinan barisan hadapan muslimat PAS. Sekalipun bersalam itu khilaf, tetapi tidak ada sebab dan keperluan untuk muslimat parasit beriya-iya bersalaman dengan 'abang polis', memualkan macam UMNO.

    Lagak yang cukup bercanggah dengan apa yang telah ditunjukkan di dalam sejarah Islam. Kemenangan yang diraikan dengan takbir, tafakkur, doa dan sebagainya, atau paliing kurang nasyid yang mengandungi kata-kata yang indah dan baik. Bukan nyanyian seperti kebudak-budakkan, sambil ketawa dan main-main. Kemenangan umat Islam di dalam siri-siri peperangan di zaman nabi saw, di zaman para khulafa' ar-raasyidin, kemenangan pembukaan Palestin, kemenangan pembukaan dilaungi dengan Allahuakbar, dengan syukur dan tafakkur, bukan dengan tindakan seolah-olah pesta sebagaimana kebiasaan golongan kuffar. Kalau nak kata mereka terlalu happy, takkan setakat DSAI dibebaskan sampai boleh lupa daratan. Takkan berita pelepasan DSAI lebih besar dari kemengan umat Islam membuka Palestin, Constantine dan lain-lain lebih kecil sehingga mereka boleh lupa daratan dan batas-batas akhlak Islam.


    Bila orang luar melihat lagak-lagak 'ngeri muslimat' ini, orang akan kata PAS dah berubah, PAS dengan UMNO sama sahaja. Tapi saya sebagai orang dalam memahami, ia sebenarnya bukan perubahan PAS, tetapi penangan parasit yang sedang menguasai PAS.

    Hayati dan renungilah cara parasit berpesta sambut berita pelepasan DSAI:

    Selepas parasit mendapat kerusi yang besar dan selesa dalam muktamar 2011, harakahdaily menggunakan ayat 'dinobat' tanda kemegahan di atas kemenangan:

    ReplyDelete
  32. Kalau dah ada bukti kenapa tak buat laporan yang lengkap dan kemukakan kepada presiden dan semua ajk pas pusat. Berani kerana benar takut kerana salah. Cakap berbagai uslub, thiqah, wala dan penuh dengan istilah ilmuan nya (terasa macam bijak sangatlah macan HA tu juga..he..he)tetapi tanpa kekukuhan fakta lebih kepada ratib mengarut sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni tolol la. Parasit ada dlm pas pusat fahammmm?

      Delete
    2. Hang dah tau yang mana parasit yan mana tak...hang bagi la kepada yang hang tau tak parasit sahaja tolol... macam itu pun hang nak suruh aku ajaq, mangkok betoi la hang ni atau........... hang yang parasit kot!boleh fahammmmmmmmmmm kot.....

      Delete
    3. yang tak parasit 6 orang je oiii... itu pun bukan harian...

      Jangan cakap kalau tak tahu...

      Delete
  33. Kepada Tuan Blog,

    delete la komen2 yg sumpah seranah tu...

    hujah lawan hujah, bukan hujah lawan sumpah seranah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul saya setuju dengan cadangan ini....jangan biarkan ada unsur naif dalam komen d sini

      Delete
  34. Tahniah admin, Berita Harian/Utusan semua dah main isu parasit.
    Seperti kata Nasha dan Hasan Ali, tak apa guna media musuh asalkan niat sama.
    Jom kita hancurkan PAS untuk kembalikannya kepada Nasha dan Hasan Ali.

    - Fakaq

    ReplyDelete
  35. hasan hidung kembang dan nasa kemetot adalah parasit
    - fakaq

    ReplyDelete
  36. Yang ditindas 5 pelajar. Hanipa buat benda Islam selamatkan org tertindas. Blog bela Ustaz Azizan yang menindas pelajar yang tak bermaya.

    Itulah ISLAM DEWAN ULAMA PAS.

    HAHAHAHAHHAHAA..... 3 DOKTOR BANGI MEMANG NAK JAHANAMKAN PAS.

    - Pakaq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka betul ko ni pakaq!!!

      Delete
  37. PANDAINYA ADMIN EDIT KOMEN ORG LAIN. FITNAH BERJELA-JELA. HAHAHAHHAHAHA

    3 DOKTOR BANGI YANG BAKAL DIBOGELKAN.

    HAHAHAHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat 'dibogelkan' ayat fanatik PKR yang anti PAS (ERDOGAN). Jelasnya 3 doktor bangi bakal dibogelkan adalah agenda parasit kerana 3 doktor tersebut adalah "pest controller".

      Confirm ni msg dari puak makan suap dari parasit.

      Delete
  38. Replies
    1. Cari modal lainlaaa..

      Deraman lombok:
      minta jadi CEO, muka tak malu..
      bila tak dapat, mula nak kutuk dan fitnah.
      kata nak saman PAS,
      kutiplah derma.

      bila saman tak jadi, mana pergi duit tu?

      Delete
  39. best hujah ini..syukran...anda semua perlu baca dan berlapang dada sebelum membaca. Kita ingin mencari kebenaran bukan mempertahan kebatilan..

    BerubahlahSekarang Jan 16, 2012 11:50 AM
    Kalau yang didedahkan itu adalah parasit dan musuh dalaman, maka ia adalah kategori selamatkan dakwah. Sebab tu Al-Quran dedahkan kewujudan munafik. Sebab tu sahabat gelar abdullah bin Ubai munafik nabi tak larang. Sebab tu ada ilmu al-jurhu wa at-ta'dil. SUPAYA ISLAM DAN MAKLUMAT KITA ADALAH TULIN< BUKAN DARI MUNAFIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang berasa hang nabi ka?

      Delete
  40. tuan punya blog kena jaga lah bahasa nya. cakap main tam ikut sedab mulut x selesai masalah. jawablah guna hujah.

    ReplyDelete
  41. Jwb deraman tulang, jawab
    Ko mintak jawatan?
    Ko kutip derma?
    Ko makan harta haram?
    Anak ko makan harta haram
    Anak ko anak?

    ReplyDelete
  42. Geng anti parasit gila kuasa dan sedang usahakan isu dan kemelut untuk muktamar akan datang. Mereka dah deletekan.. gila kuasa mereka ini rupanya... yang kata anti parasit itu kalangan gila kuasa nak jawatan dalam muktamar akan datang sepertimana ulasan geng blog ini terdahulu tapi dah dideletekan, tau juga rasa silap dan nak sorok pula kegilaan kuasa untuk jawatan. Kita ganyang geng ini menghadapi muktamar akan datang, kita londehkan 3 doktor mereka, geng IT mereka dan........

    ReplyDelete
  43. APA SALAHNYA MAHASISWA TK SOKONG PEMBANGKANG , APE ,SEMUA MAHASISWA KENA SOKONG PEMBANGKANG KE?? KO NAK SEKAT MAHASISWA !! HIPOKRIT PAS HIPOKRIT..........

    ReplyDelete