Selamatkan Presiden! Serampang Dua Mata: Hassan Ali dilanyak, Presiden Yang Kena.


"Tiada tanda DRHA akan balik"


Setelah Dr. Hassan Ali dilanyak selumai-lumainya, kini giliran Presiden pula untuk diheret sekali. Lihatlah peranan parasit yang bertugas di Malaysiakini di dalam artikel: "Jalan buntu bagi Hasan kembali pada PAS" yang memetik laporan Penarik Beca, si pelapik batu di bawah dahi ketika solat yang menyebut: "Apa-apa pun, bak kata Orang Putih, untuk berlaku adil kepada Abdul Hadi, difahamkan majoriti ahli mesyuarat mahukan Dr Hasan digantung antara enam hingga 15 bulan. Tetapi, Presiden PAS itu sendiri yang menekankan supaya Dr Hasan dipecat. Kalau ada pembetulan kepada maklumat itu, saya akan siarkan."



Seperti yang pernah saya sebutkan, sememangnya Dr.Hassan Ali ada kelemahan sebagaimana semua orang ada kelemahan. Tetapi kelemahan ini dijadikan 'target point' untuk melanyaknya selumat-lumatnya. Sebab itu di dalam Malaysiakini kita dapat melihat antara poin besar yang diketengahkan ialah pemecatan itu berlaku disebabkan oleh Presiden walhal majoriti besar mesyuarat AJK Pusat tidak bersetuju, bahkan mereka berpandangan cukup dengan digantung sahaja. Tetapi keputusan dilihat sebagai veto daripada Presiden.

Apapun, tulisan Malaysiakini, penarik beca dan cakap-cakap bawahan sudah mula menalakan muncung senjata mereka kepada Presiden. Inilah masa terbaik bagi parasit untuk menconteng imej Presiden. Lanyak Dr. Hassan, kenakan Presiden.


Lidah Parasit: bakaq syiah







APA SEBENARNYA BERLAKU? 
Versi yang diceritakan oleh Penarik Beca adalah versi separtuh daripada full version (versi penuh). Saya melihat, Presiden diperangkap dengan bijak oleh golongan Parasit ini sehinggakan Presiden membuat keputusan memecat DrHA.

Bagaimana Presiden diperangkap adalah sesuatu yang sebenarnya menjadikan saya menarik balik artikel saya bertajuk: "Hassan Ali DiPecat: Semua Ahli Mestilah Akur - Parasit berpesta."Sukar dan panjang untuk menceritakan Presiden yang memutuskan untuk memecat Dr. Hassan dan perangkap Parasit disebalik itu. Justeru itu saya hanya monitor sahaja perkembangan blogger-blogger parasit khususnya Penarik Beca dan Tulang Besi. Tetapi apabila saya melihat isu ini cuba dibawa ke padang awam melalui ulasan di Malaysiakini, maka saya rasa penting untuk saya ceritakan hakikat di sebalik itu yang tidak diceritakan oleh feeders (parasit penyalur maklumat kepada blogger dan media).

Sebenarnya, usul pemecatan ini awalnya di bawa oleh Salahuddin Ayub, antara runner yang menjayakan projek ini. Pada awal paginya berlaku pertemuan 8 mata (4 orang) antara beliau, Tuan Guru Mursyidul Am, Tuan Guru Presiden dan seorang lagi yang saya rasa tak mahu menyebut dahulu namanya. Pertemuan itu dibuat di tingkat 5, bilik besar bersetentang dengan 3 bilik naib-naib Presiden. Dari sini, Tuan Guru Mursyidul Am dan Presiden diyakinkan bahawa tiada jalan lain melainkan DrHA mesti dipecat berdasarkan Fasal 82(9) yang membuka ruang kepada pemecatan Dr. Hassan.

Daripada briefing ini yang menjadikan kedua-dua Tuan Guru ini merasakan DrHA perlu dipecat, tiada tolak ansur. Dalam mesyuarat tersebut, ramai parasit berlakon konon-kononnya mereka tak bersetuju dengan cadangan Salahudin. Apabila hampir kesemuanya sepakat untuk menggantungkan DrHA, Presiden membacakan satu persatu Fasal 82(9) dan akhirnya Presiden menyuarakan 'pandangan' untuk DrHA dipecat (bersetuju usul Salahuddin Ayub).

Akhirnya semua terdiam dengan 'pandangan' yang kelihatan tegas ini sehingga Ustaz Abu Bakar Cik bertakbir kecil. Beliau bertakbir kecil bukan kerana menyokong tetapi terkasima melihat Presiden bertegas dengan golongan Parasit yang zahirnya kelihatan mahu menggantung, bukan memecat. Akhirnya tanpa disedari, semua kena 'trap' kerana golongan parasit mengambil pendekatan itu bagi memperlihatkan mereka 'bersih' dan Presidenlah orang yang bertanggungjawab memecat, bukan mereka. Ini adalah Plan A mereka.

TG yang dicintai akan jadi mangsa selanjutnya
Menurut 'perisik' dalaman saya yang menjadi geng di dalam team Parasit, jika plan A ini gagal, maka plan B akan berjalan. Plan B ialah, jika the worst case scenario berlaku, iaitu ramai di dalam AJK Pusat tidak menyokong pandangan Presiden untuk memecat, maka mereka akan menukar 'mode' mesyuarat dengan menimbulkan evidence-evidence / bukti-bukti yang boleh menyokong usul Salahuddin, dan undian selepasnya semua parasit dan tunggangan parasit akan menyokong usul pemecatan, bukan penggantungan. Apabila mereka menyokong usul pemecatan, maka mereka boleh menang kerana bilangan parasit dan tunggangan mereka adalah majoriti.

Bila Plan A berjaya, ia boleh membawa kepada tembakan, asakan dan hentaman DrHA terhadap Presiden akan berlaku apabila beliau mengetahui Presiden mengepalai pemecatan itu. Itulah sikap agreesif DrHA yang mereka nanti-nantikan. Jika sekarang, DrHA banyak menembak, menghentam dan mengutuk Dato Seri Anwar Ibrahim, maka dengan tersebarnya berita Presiden mengepalai pemecata mudah-mudahan DrHA akan menalakan machine-gunnya kepada Presiden.

Apabila semua AJK anti parasit terkasima, semua AJK parasit dan tunggangan mereka melihat Plan A berjalan baik dan tidak perlu kepada Plan B dan Presiden serta Mursyidul Am (kehadiran pada waktu itu atas nama PJ Kelantan) melihat semua terdiam dengan anggapan bahawa semua bersetuju dengan pandangan Presiden, akhirnya mesyuarat memutuskan pemecatan DrHA secara rasminya.

Itulah liciknya parasit.

Pada peringkat awal, sekalipun saya tahu penglibatan YB Salahuddin dengan kumpulan Parasit ini seperti memberikan sumbangan wang dan dana peribadi kepada missionarry Parasit seperti Zainul faqar dan lain-lain ketika melakukan 'black job'. Saya langung tidak berhasrat untuk melibatkan nama YB Salahuddin dalam mana-mana episod penulisan saya yagn lepas, yang terkini dan yang akan datang memandangkan beliau tidak mempublickan sifat parasitnya, tidak sebagaimana Dr. Zul yang terlalu lantang menolakan pendekatan negara Islam, hudud dan sebagainya, pendekatan YB Dr. Mujahid yang lantang memburukkan imej PAS melalui bukunya "menuju PAS baru" serta fikrah "tak perlu ulama yang memimpin" dan sebagainya.
Sekalipun saya mempunyai maklumat dan bukti penglibatan YB Salahuddin, tetapi saya masih reserve untuk mengkategorikannya sebagai parasit sekalipun indicator sebanyak 75% dia terlibat dengan aktiviti parasit. Kebarangkalian beliau berbuat demikian kerana menjaga survival politiknya atau dia bersifat opportunist atau dia sendiri ditunggang tanpa disedari atau beberapa takwilan yang lain. Kebarangkalian ini menjadikan saya masih 'reserve' untuk mengkategorikan demikian. Jika saya masih 'reserve', anda semua juga mesti 'reserve'.

Nota: Sekali lagi parasit dalaman menyalurkan maklumat mesyuarat kepada Penarik Beca. Siapa dia? Saya tahu tapi anda tak tahu. :D.


154 comments:

  1. saya antara yg awal komen di post yang tuan delete dalam isu pemecatan dr. hassan ali.

    sekali lg saya tertanya-tanya kenapa tugas memecat ahli parti tidak diberikan kepada Majlis Syura Ulama'? memecat ini seolah2 kita membiarkan saudara sejemaah dimakan oleh serigala di luar sana.

    perbincangan antara alim ulama' adalah yang adil kerana mereka dekat dengan Allah dan Rasul berbanding majoriti AJK PAS Pusat yang mempunyai pelbagai fikrah dan ideologi.

    harap ada penjelasan

    ReplyDelete
  2. salahuddin ni saya kenal. MMg dia jenis yg terpaksa jaga survival politik. kena ingat dia bertanding di kawasan mana dan siapa YDP kawasan tu. Dan dia juga menang undi tetringgi hasil kerja keras parasit2 ni. Kira makan budi la.

    tapi kalau mujahid, dzul, kalid samad, mariah n saari, tu mmg terang2 puak parasit yg menggunakan title profesional mereka untuk mengumpan undi dr org pas tulen. ramai tertipu.

    Sbb tu muktamar akan dtg, nama2 ni kita kena singkir dan ganti dgn ulama. Salahudin kita boleh kekal tp YDP parlimen dia saya cadangkan jangan.

    Ahli pas yg berpegang kepada kepimpinan ulama mesti bersungguh untuk selamatkan pas dr cengkaman puak2 ni. Kena pastikan nama2 ni jgn diangkat dan pastikan ahli pas tau citer sebenar.

    Kita nak jauhkan pas dr umno tp jgn sampai masuk ke cengkaman pkr n irc

    -bung-

    ReplyDelete
  3. W'salam. Saudari Alina, itulah yang sedihnya. Peruntukan perlembagaan yang diluluskan muktamar dah ditetapkan macam tu.

    Apapun, nyahkan parasit2 dan tunggangan mereka daripada AJK Pusat dan Kawasan2. Kalau mereka berkusa, mereka boleh ubah Perlembagaan Parti.

    Ingat, mereka telah mengundi pada tahun 2006, kalau tak silap dalam mesyuarat pusat bulan 6 @ 8, bahawa ahli majlis syura tidak semestinya ulama. Usul ini hanya disokong oleh 11 orang AJK, jadi akhirnya gagal.

    ReplyDelete
  4. alina, sebab tu namanya GRAND DSIGN.
    Perancangan parasit ni ialah nak capai matlamat mereka.
    Prosedur dan tatacara tu belakang kira
    -bung-

    ReplyDelete
  5. Parasit ni nak apa sebenarnya.... wahai tuan blog cuba dedahkan sekali... cara mereka masuk menakluki umno ada tak? agak geram ni. Yang pi kacau PAS apasal... Tak paham betullah mereka ni. PAS ada prinsip. saya harap kenal pasti orang-orang ni dedahkan terus namanya. Teringat Sabda Nabi SAW pada munafik "Apa kata musuh kalau kita bunuh mereka, iaitu Rasulullah SAW membunuh sahabatnya sendiri". lebih kurang dah berlaku macam.. "apa kata orang umno, pas pecat kawan/sahabat/pejuangnya dahulu". Puak munafik terus gembira. Saya cukup sedih. Takutkanlah Allah dan Bertaubatlah

    ReplyDelete
  6. Kenapa pimpinan tertinggi tidak memberi apa2 respon tentang pendedahan ini? Atau sudah ada?

    ReplyDelete
  7. Anonymous 14:35, jawapan kepada persoalan anda telah dijawab oleh anonymous 1433.

    ReplyDelete
  8. aaaaahhhhhh !!! kenape jadi macamni ??!

    ahli Majlis Syura Ulama' x tau ke tentang parasit2 ni?

    TGNA & TGHH x tau ke parasit ada dalam ajk PAS Pusat ?

    ReplyDelete
  9. Aku tahu sama ada diorang tahu atau tidak. Tapi aku tak nak share sebab itu status syura. Aku bukan tulang besi, bukan penarik beca. :D.

    ReplyDelete
  10. Pimpinan tertinggi mesti tahu dan TG Presiden amat arif tp xboleh bertindak. Spt zaman Rasulullah yg xmmbunuh Abdul bin Ubai bapak munafik walaupun Baginda tau yg dia kafir tp kalau Baginda bunuh Abdullah Ubai, nnt org akan kata "Rasulullah pun bunuh sahabat"..maka nk elak fitnah yg lebih besar..bukan smua ahli PAS faham hal parasit2 ni
    -NagamCairo-

    ReplyDelete
  11. Tuan blogger, mana nk dpt bukti Bakaq Penarik Beca tu Syiah??

    ReplyDelete
  12. kalau kisah ini betulm, dan kalau betul nak selamatkan pas, pergi cerita pasal ni kepada hassan ali, dan kepimpinan, so that dia dan mereka tahu dan akan kembali merangka penyelesaian yang benar kerana tahu yang dia telah dipergunakan.
    mendedahkan kepada awam seperti ini hanya menimbulkan keresahan yang tak perlu kepada orang awam dan syak wasangka yang bukan2 kepada orang2 lain lagi,. ntah2, ini satu lagi konspirasi nak jatuhkan salahudin selepas hasan ali?

    ReplyDelete
  13. Buktinya,
    1. aku tengok sendiri.
    2. ko tengok blog dia kat tepi tu ada, ko klik "Shiah Imamiyyah", "pencinta rasulullah", "Pencinta Nabi dan Ahlul Bait", "شبکة الحسنين" hauzah maya dll.
    3. selawat yang dia duk biasa sebut dalam blog dia: "Allahumma solli 'ala Muhammad wa ali Muhammad."

    ReplyDelete
  14. RISAUNYA SAYA BAGI PIHAK KAMI DI GRASSROOT NI.PENUH PERSOALAN..AGAK2 KAT USRAH2 CAW. KAT KAMPUNG2 ADA JUGAK KE PARASIT-PARASIT NI.SAYA ORANG KAMPUNG.
    SEMOGA ALLAH SELAMATKAN PAS.

    ReplyDelete
  15. Ya, betul hamba Allah..

    kena cerita konspirasi parasit ni kpd hassan ali..

    supaya hassan ali x salah faham & terus dimakan serigala2 kat luar.. (serigala tu umno & ngo2)

    hassan ali mesti didedahkan kerja2 parasit ini.. kalau x, beliau terus dipermainkan & dipergunakan parasit2 ini..

    Hassan Ali mesti direkrut menjadi "Pejuang PAS Berani Mati" melawan parasit2 dalam PAS walaupun beliau berada di luar PAS..

    Sesiapa yang kenal Hassan Ali, jumpa dia & beritahu kat dia supaya serang pula parasit2 dalam PAS... sebelum itu, perkenalkan beliau dahulu siapa parasit2 itu & perancangan sulitnya itu...

    Hassan Ali boleh direkrut seperti pejuang berani mati yg sanggup bomkan dirinya sendiri bagi menyelamatkan PAS daripada parasit2..

    kerana beliau memiliki keberanian luar biasa...

    sekiranya hassan ali berjaya menyerang parasit2 dalam PAS ini & mengganggu gugat mereka, beliau boleh digelar sebagai "Ketua Force Fighter" yang menentang parasit2 PAS secara ektrimis/terang-terangan..

    Tuan Blog, pergi beritahu kepada Hassan Ali sekarang !!!!

    ReplyDelete
  16. Persoalan yang timbul:

    1. Kalu benar Salahuddin Ayub yang bawa usul untuk pecat Hasan Ali, adakah Salahuddin Ayub sebagai Naib Presiden mudah dipengaruhi oleh parasit2 yang didakwa oleh tuan punya blog? Kalu dikatakan dia terpaksa buat demikian kerana nak jaga survival politik, ia tidak bersandarkan fakta dan bukti serta boleh jadi hanyalah persepsi dalam katogeri fitnah untuk memburukkan beliau.

    2. Adakah Tok Guru Nik Aziz dan Tok Guru Haji Hadi yang banyak ilmunya dan cerdas akalnya boleh bersetuju dengan mudah untuk memecat Hasan Ali apabila dihasut oleh parasit2 dengan kita menafikan kemampuan kedua2 tok guru ini untuk menilai situasi dan mengambil tindakan yang sepatutnya?

    Bagi saya Salahuddin dan kedua2 tok guru bersetuju untuk memecat Hasan Ali atas dasar Hasan Ali memang layak untuk dipecat kerana tindak tanduknya yang merugikan PAS. Salahuddin dan kedua2 Tok Guru bukan robot yang boleh diarah ke sana sini, mereka adalah pemimpin yang boleh berfikir untuk menilai dan mengambil tindakan yang terbaik walaupun mungkin dihasut oleh parasit2 dalam kes Hasan Ali ini. Bagi saya, thiqah kepada pimpinan sangat penting dalam hal ini.

    Saya tidak menafikan kemungkinan wujudnya parasit, tapi jangan sampai kita menafikan kebijaksanaan pimpinan kita untuk menilai situasi dan seterusnya mengambil tindakan yang wajar. Parasit mungkin menghasut tetapi Tok Guru boleh tolak dan terima kerana dia boleh berfikir baik dan buruk apatah lagi pastinya mengetahui tentang fiqh muazanat.

    ReplyDelete
  17. Admin kata TG Nik Ajis dan Hadi Bawang BODOH BIN BANGANG.

    BETUL SANGAT-SANGAT TU!!

    Memang hebat org admin ini, memang dah ceroboh habis pejabat Agong PAS.

    Bos ana berminat nak berkawan dengan anta.

    ReplyDelete
  18. Pada perkiraan aku, kedudukan Hassan Ali mungkin boleh disamakan kenyataan di bawah ini:

    Syeikh Yusuf Qardhawi, Syeikh Muhd Al-Ghazali, Syeikh Sayyid Sabiq pernah diambil tindakan oleh Ikhwan Muslimin. Namun mereka menunjukkan keikhlasan dan kekal bersama perjuangan Islam hingga penghujung usia. Ketika Muhd Al-Ghazali dipecat, Hasan Hudhaibi mursyidul am Ikhwan Muslimin ketika itu berkata, "Kami memecat beliau bkn sebagai menafikan ilmu dan tawadhu'nya. Tetapi kepentingan menjaga disiplin dalam kerja jamaah adalah diutamakan."

    itulah adab berjamaah lebih penting daripada bertindak secara individu.. perjuangan Islam bukan perjuangan individu. Syura itu mendahului & lebih penting berbanding individu..
    ________________________________________________

    maksudnya, hassan ali tidak lah tarafnya sama seperti Syeikh2 yg disebutkan itu..

    cuma kes hassan ali dgn kes di atas, mungkin disamakan kerana masalah disiplin kerana bertindak sendirian, tidak berjamaah..

    dalam gerakan Islam, pentingkan disiplin ahlinya.. kalau ahli buat masalah disiplin, walaupun apa yg dikatakan betul, tetap salah dari sudut disiplin...

    aku rasa, inilah asas TGNA & TGHH buat keputusan seperti itu kepada hassan ali..

    ReplyDelete
  19. Hamba Allah,

    Pendedahan saya ni kepada:
    1. Pejuang PAS supaya mereka faham siapa mereka undi dalam muktamar.

    2. Penyokong PAS supaya tak lari disebabkan perpecahan ini. Bila mereka baca pendedahan ini mereka akan faham bahawa bukan PAS bergaduh dengan PAS, tetapi bergaduh dengan parasit.

    3. Orang awam supaya mereka kembali yakin kepada PAS.

    4. UMNO sendiri supaya tidak berani kata PAS bergaduh sesama sendiri dengan kewujudan bukti2 parasit.

    Kalau tidak setuju dengna pendedahan beralasankan meresahkan orang awam, itu tak realistik kerana orang awam, orang PAS, pejuang PAs dan semua yang sayangkan PAS sudah sedia resah dengan apa yang berlaku.

    Lihat, tamat isu Hasan Ali, Penarik Beca dan Malaysiakini cuba mengheret isu baru, iaitu seolah-olah hanya Presiden yang bertindak memecat Dr. Hassan Ali.

    SO, kalau saya tak dedah, confirm orang akan pandang serong kepada TG presiden pulak.

    ReplyDelete
  20. Anonymous 16:45,

    Statement tu setahu aku tak betul. Mana diorang ambil fakta tu?

    ReplyDelete
  21. 16:31 dan 16:43,
    Terkesan bukan bermakna tak bijak. Kita lihat sebagai contoh, bila berlaku hadith ifki atau fitnah terhadap Aisyah, fitnah yang dibuat oleh Abdullah bin Ubai, nabi saw juga terkesan sehingga pernah memanggil para sahabat meminta pandangan tentang Aisyah, adakah perlu diceraikan atau tidak? Bezanya ialah, nabi dipandu oleh wahyu, jadi terselamat dan akhirnya terdedah.

    Begitu juga dalam isu ni, apabila dua tok guru kita terkesan,itu tidak bermakna dia bodoh macam anynomous sebut. Bezanya denga para sahabat, penasihat (AJK) zaman nabi ialah para sahabat yang teruji iman mereka, manakala penasihat (salahuddin) zaman kita ni dilantik oleh AJK Muktamar yang menilai melalui penampilan harakah yang dikawal oleh parasit.

    So, jangan gunakan alasan meng'taqdis'kan tok2 guru untuk menafikan keterlibatan parasit.

    ReplyDelete
  22. Tuan Blog, pergi beritahu kepada Hassan Ali sekarang !!!!

    beritahu dia ttg parasit ini & tembak parasit2 nih dari luar..

    ReplyDelete
  23. Tup2 ko pegi tunggu aku kat rumah Hassan ALi....

    Haa haa.. haa... lawak antarabangsa betul.

    Pendedahan saya ni kepada:
    1. Pejuang PAS supaya mereka faham siapa mereka undi dalam muktamar.

    2. Penyokong PAS supaya tak lari disebabkan perpecahan ini. Bila mereka baca pendedahan ini mereka akan faham bahawa bukan PAS bergaduh dengan PAS, tetapi bergaduh dengan parasit.

    3. Orang awam supaya mereka kembali yakin kepada PAS.

    4. UMNO sendiri supaya tidak berani kata PAS bergaduh sesama sendiri dengan kewujudan bukti2 parasit.

    So, cadangan aku, hang pergi tolong bagitahu DRHA kata ada blog cerita pasal ni.

    Besauu pahala tu...

    ReplyDelete
  24. Berubahlah sekarang, betul ke statement Hassan Hudhaibi Ikhwan Muslimin tu x betul ?

    yang betul nye ape? ape yg sebenarnye ?

    cuba beritahu...

    ReplyDelete
  25. Hassan Hudhaibi sebut kat mana ye? Maybe saya tak terbaca atau tak terjumpa...

    ReplyDelete
  26. Saya nak mohon Admin kaji,adakah patut kita (ahli2 PAS) buat satu solat hajat dan berdoa di 1/3 malam pada Allah dengan menyebut nama sebagaimana peristiwa seorang sahabat dulu dizalimi/dituduh dan akhirnya Allah makbulkan doanya,lebih-lebih lagi ini sebuah jamaah Islam yang nak daulatkan agama Allah,kita sebut satu-satu nama yang telah dipastikan sebagai parasit,1. supaya diaorang bertaubat dan kembali 2. jika mereka masih melakukan kerja2 jahat itu,kita mohon Allah keluarkan mereka dari jemaah ini(PAS) 3. Jika masih terus dgn kerja jahat ,kita serah pada Allah untuk mengadili mereka.
    Saya juga tahu ada beberapa parasit berkunjung ke luar negara berjumpa dengan pelajar2 JIM/IKRAM secara diam2,sedangkan dia merupakan pimpinan PAS,dan ada juga yang berbincang untuk jatuhkan Tuan Guru Presiden.
    Semoga Allah selamatkan bahtera ini dari lanun2.

    ReplyDelete
  27. Hassan Hudhaibi sebut kat mana ye? Maybe saya tak terbaca atau tak terjumpa...

    Kalau buku melayu, saya reserve dulu, coz maklumat tu confirm bukan 1st hand.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. Takpelah, kita lupakan dulu isu Hassan hudhaibi, tapi akhlak yang disebutkan oleh Anynomous tu boleh diterima.

    ReplyDelete
  30. Anonymos 16:31 ;

    ketika ust nasha dihentam hebat manusia spesis parasit (yg dulunya mangangkat dan mengagungkan beliau utk jatuhkan almarhum ust hassan shukri)keran dituduh nak masuk umno..khalid samad dgn ketua pemuda kawasan shah alam ketika itu (yg lepas tu letak jawatan ikut bini mengaji kat australia) pergi berjumpa TGNA nak yakinkan bahawa hasan ali dgn ust nasha mmg nak masuk umno dengan memperdengarkan rakaman ucapan yg tidak penuh (dan ketua pemuda shah alam ketika itu berkata, dia dah solat istikharah 2 kali utk dedahkan pada tok guru)dan meyakinkan sungguh2 memang hasan ali dan ust nasha nak masuk umno..masa itu setpol tok guru anual bakri haron..yakinkan sungguh2 hingga TGNA pada hari berikutnya keluarkan kenyataan suruh ust nasha keluar dari pas..begitu jugak apabila TGNA yg juga PJ PAS Kelantan membenarkan Ibrahim Ali bertanding dgn guna logo PAS sedangkan kalau ibrahim ali tak bertanding atas tiket pas pun..ikut cula ketika itu..ust ismail noh tetap boleh menang dengan selesa...tidak ingatkah kamu dgn peristiwa itu..?

    bukan isu menafikan kebijaksanaan..tetapi isunya TGNAA & TGHH juga tidak mustahil boleh ditipu oleh puak parasit ini sebagaimana abdullah bin ubai memperbodohkan beberpa sahabat rasulullah supaya percaya siti aisyah melakukan maksiat ketika peristiwa fitnah al-ifk..itu zaman rasulullah..para sahabat yg mulia disisi allah dan rasul (kecuali syiah la..ada sahabat yg dia kapirkan) pun dapat diperbodoh sehingga disebut dlm kitab2 sirah..para sahabat pun termakan jugak propaganda spesis parasit ketika itu sehinggalah allah bongkar kerja jahat spesis parasit melalui wahyu berkaitan hukum qazaf..

    ReplyDelete
  31. Yang paling saya kesian ]akar umbi aktivis PAS yang berkali ganda lebih ikhlas berbanding mereka yang di atas.

    mereka bekerja cukup ikhlas tanpa menampilkan diri. rupa2nya yg duk kt atas parasit.

    WAKENABEB

    ReplyDelete
  32. Tuan admin, kenapa puak2 parasit ni sgt takut dengan UG? Dan kenapa mereka sgt memusuhi Ustaz Nasha dan DRHA?

    ReplyDelete
  33. Sebab UG ikut grand design diorang. Nanti saya akan ceritakan panjang tentang isu ni. Lepas reda isu ni semua, selepas saya dapat selamatkan 'imej' presiden dan PAS daripada parasit berkenaan isu ust nasha dan drha. saya ingat boleh buat siri untuk cerita benda ni.

    Ringkasnya, sapa2 yang menyekat mereka, maka orang itu adalah musuh yang mesti dihapuskan. Sebagaimana diorang cuba hancurkan ABIM apabila mereka gagal kuasainya. Orang yang terlibat dengan isu ABIM tu, sebahagiannya sedang terlibat aktif di dalam PAS Pusat. Cuma, tak boleh masuk syura je....

    ReplyDelete
  34. buang kalid samad dgn saari

    ReplyDelete
  35. tokoh2 yg berada dalam pemuda PAS Pusat sekarang mesti diangkat utk melawan parasit2 ni..

    rasanya, bagi parasit2 ni, pemuda pas pusat ialah musuh mereka..

    lihatlah ijtimak2 tarbawi yg dianjurkan pemuda pas, ada ke mereka hadir ? sebab ape mereka x nak hadir? sebab manhaj tarbiyah pas lain ke dgn manhaj mereka ?

    tokoh2 pemuda pas perlu diangkat bg membendung parasit2, tetapi mereka dilihat masih muda & kurang licik berpolitik dgn parasit2.

    walaubagaimanapun, tokoh2 pemuda pas pusat ini mesti dihighlightkan & ditonjolkan kredibiliti mereka kepada perwakilan2 Pas.

    Yang mana perwakilan2 pas inilah yg akan memilih (dgn undi) ajk pas pusat & dewan harian pas pusat.

    Jadi maklumat2 parasit2 yg merosakkan pas ini mesti diketahui oleh perwakilan2 & bakal perwakilan2 / ahli2 pas supaya pemilihan mereka tepat. BUKAN memilih parasit.

    ReplyDelete
  36. Wow, sangat bernas Anonymous 19:21

    Perancangan mesti digerakkan sekarang bagi menghancurkan parasit2 Pas.

    strategi parasit mesti dilawan juga dgn strategi kita.

    Ayuh !! Hancur Parasit !!

    Takbir !

    ReplyDelete
  37. Daripada Anonymous 16.31

    Maksud 'taqdis' yang saya faham ialah kita membesar2kan seseorang dan semua tindakannya tidak ada kekurangan dan kesalahan. Jadi saya nak tanya tuan punya blog, adakah Tok Guru mengambil keputusan memecat Hasan Ali yang melanggar disiplin parti suatu kesalahan dan kesilapan. Saya tidak mentaqdiskan tok guru kerana saya tidak mempertahankan kesalahan tok guru kerana Tok Guru tidak silap dalam menilai situasi dan mengambil tindakan terhadap Hasan Ali berdasarkan fakta yang ada. Tok guru berijtihad berdasarkan fakta tersebut.

    Mungkin tuan blog akan kata kekurangan tok guru kerana terkesan dengan parasit dan saya mempertahankan kekurangan tersebut, oleh itu saya dianggap mentaqdis. Perlu difahami bahawa Tok Guru mengambil tindakan berdasarkan fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti. Kalu sekiranya fakta dan bukti itu datang daripada parasit sekali pun, Tok Guru tak boleh menolak fakta dan bukti tersebut dan ia bukan satu kekurangan apabila Tok Guru menerima fakta tersebut dan mengambil tindakan memecat. Jelasnya, Tok Guru bertindak atas fakta bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti dan perlu diambil tindakan walaupun daripada mana sekali pun fakta tersebut hatta walaupun daripada musuh.

    Saya boleh terima kalu dikatakan saya mentaqdiskan tok guru jika saya mempertahankan tok guru kerana tok guru bertindak atas hasutan parasit, bukan atas fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti. Tetapi hakikatnya tok guru bertindak atas fakta dan bukti walaupun mungkin ia datang dariapda parasit dan musuh.

    Jadi saya bukan mempertahankan kekurangan dan kesalahan tok guru sehingga dianggap saya mentaqdiskan tok guru.

    ReplyDelete
  38. anonymos 19:57 :

    kamu tahu sangat ke apa fakta dan buktinya ?

    ReplyDelete
  39. anonymos 19:57 :

    ke anda memang tahu apa fakta dan bukti yg dibentangkan pada tok guru ? hehehe...

    ReplyDelete
  40. Ada satu lagi fakta yg saya baru dapat. Dr Rani PJ Selangor menyatakan dalam mesyuarat pusat, semua kawasan di Selangor meminta supaya Dr Hasan Ali DIPECAT! Malah Dr Rani dgn berbangga cerita pula perkara ini di luar mesyuarat, tu pasal saya ceritakan ni.

    Saya dah counter check dgn beberapa YDP kawasan, mereka menafikan tuntutan ini. Ada yg kata kami memang minta diambil tindakan tapi bukan pecat. Jadi Dr Rani telah menyelewengkan fakta, berdusta dan mislead mesyuarat. Satu kesalahan yg sangat besar tu.

    So soalan saya, Dr Rani ni pun Parasit juga ke?

    ReplyDelete
  41. hurm..susah sgt.Buat la jemaah baru.Kan semua yang duduk di atas tuh dah tak bagus n parasit.Insyallah TGHA akan ikut anda.

    Melainkan anda sangup hipokrit n bermuka2.

    ReplyDelete
  42. Daripada Anonymous 16.31

    Berhujjah menggunakan peristiwa Hadith Ifki dalam kes Hasan Ali ini pada pandangan saya kurang tepat dan di luar konteks.

    Ini adalah kerana kekurangan dan kesilapan yang dilakukan oleh para sahabat adalah kerana mereka mempercayai orang munafiq tanpa fakta dan bukti. Oleh kerana itu mereka dijatuhkan hukuman qazaf atas kesalahan tersebut.

    Adapun tok guru, tok guru bertindak atas fakta dan bukti bahawa Hasan Ali langgar disiplin parti walau pun mungkin ia datang daripada parasit. Jadi tok guru bertindak atas kebijaksanaan beliau dengan menilai fakta dan bukti, bukan semata-mata hasutan parasit jika betul2 ia berlaku.

    Kita mungkin boleh katakan bahawa konteksnya sama jika tok guru bertindak kerana mendengar hasutan parasit tanpa ada fakta dan bukti sbgmn yang dilakukan oleh para sahabat. Tetapi hakikatnya konteksnya berbeza.

    Adapun Rasulullah, apabila Rasulullah tanya sahabat baginda, tidak bermakna baginda terkesan dan mempercayai kata2 Abdullah bin Ubai kerana Nabi hanya bertanya pandangan para sahabat dan cuba menyiasat adakah ada fakta atau bukti. Nabi tidak terus menjatuhkan hukuman kepada Aisyah yang menunjukkan bahawa Nabi tidak terus percaya kata2 Abdullah bin Ubai kerana tidak ada fakta dan bukti. Akhirnya Allah membebaskan Aisyah daripada tuduhan tersebut.

    Saya yakin Tok Guru tidak akan memecat Hasan Ali semata-mata mendengar hasutan parasit jika tidak ada fakta dan bukti sebagaimana yang dilakukan oleh Rasulullah.

    ReplyDelete
  43. Daripada Anonymous 16.31

    Kulaan Harat, fakta dan bukti jelas. Semua orang mengetahui Hasan Ali melangar disiplin dan merugikan parti dengan menghentam dan mengkritik PAS tidak menggunakan saluran dalaman walaupun telah dinasihat.

    ReplyDelete
  44. cinta kebenaran

    Dr Rani memang antara spesis parasit di selangor..dolu2 zaman almarhum ust hasan shukri jadi PJ..dia antara group parasit yg melobi hasan ali jadi PJ untuk jatuhkan almarhum ust hasan shukri..lepas berja ya jatuhkan almarhum..dr rani antara yg dilantik menjadi TPJ ketika hasan ali PJ selangor...

    ReplyDelete
  45. Daripada Anonymous 16.31

    Saya memahami tuan blog bertujuan baik untuk membersihkan imej Tok Guru tetapi saya bimbang ia 'sokong membawa rebah'.

    Ini kerana ia akan memberi gambaran Tok Guru tidak mempunyai kemampuan dan kebijaksanaan untuk menilai dan seterusnya mengambil tindakan, hanya terpengaruh dengan parasit semata-mata.

    Bagi saya, tidak ada salahnya tok guru dilihat sendiri yang ingin dan berkeras untuk mengambil tindakan terhadap Hasan Ali kerana semua orang mengetahui bahawa Hasan Ali telah melanggar disiplin parti. Tidak ada sesiapa pun yang akan mempersalahkan tok guru.

    Ianya juga dengan sendirinya menjawab dakwaan Tulang Besi dan Penarik Beca sebelum ini apabila Tok Guru dikatakan tidak mahu mengambil tindakan kepada Hasan Ali sebelum ini dengan hanya meminta Hasan Ali memberikan penjelasan kerana Hasan Ali satu kumpulan dgn Tok Guru dalam UG, tidak sebagaimana Khalid Samad. Semua dakwaan ini adalah dusta kerana tok guru bertindak berdasarkan siasah syari'yyah, fakta dan bukti, bukannya kroni.

    Kalu kita kata bahawa tok guru bertindak ke atas Hasan Ali semata-mata hasutan parasit, bukan fakta dan bukti, maka dengan sendirinya juga orang boleh kata bahawa Tok guru bertindak ke atas Hasan Ali semata-mata tekanan Azmin Ali dan PKR. Hakikatnya, semuanya bukan kerana itu tetapi kerana fakta kes dan bukti.

    Sekali lagi saya katakan, saya tidak menafikan kemungkinan wujud parasit dalam PAS tapi dalam kes Hasan Ali saya kurang bersetuju dengan tuan blog.

    ReplyDelete
  46. Sedarkah kita semua bahawa (KP)Tantawi juga menggunakan parasit untuk naik?

    ReplyDelete
  47. aduhai, gerun saya baca komen2 disini.

    semoga Allah menjaga jemaah PAS. ikhlaskan hati semua wahai pejuang-pejuang agamaNya, barulah Islam dapat berdaulat dibumi Malaysia.

    terima kasih kpd tuan blog dan bung yg respond komen saya.

    ReplyDelete
  48. Kepada Anonymous 16.31,

    ada 2 musuh dlm selimut dlm PAS.

    Musuh Pertama:

    golongan macam Hasan Ali (kritik terang-terangan PAS, lawan Syura, mendahului pimpinan, ego & sebaginya).. jenis ni ahli PAS mudah kenal sbg musuh & liabiliti dlm PAS sbb dia menzahirkan diri.

    Kesalahannya hanyalah kesalahan disiplin. Tetapi kesalahannya, jelas, terang & zahir dinampak.

    Musuh Kedua:

    golongan yg buat jamaah dlm jamaah, strategi dlm strategi, yg ni merahsiakan kerja jahat mereka.. jenis ni ahli PAS mungkin x kenal & dianggap tiada sbb mereka x menzahirkan diri.

    Ada juga ahli Pas menganggap, jenis musuh dlm selimut ini tiada langsung dlm Pas sbb mereka x tau langsung.
    ________________________________________________

    Antara 2 musuh ni, JENIS KEDUA lebih berbahaya sbb jenis pertama org jelas blh kenal & reject..(berlaku pada hassan ali)

    tetapi, yg jenis kedua terus bergerak tanpa dikesan & terus menghuru-harakan pas..

    mungkin dalam fikiran TGNA & TGHH sebagaimana saya fikirkan seperti berikut:

    "Duri dalam daging telah dibuang, tetapi parasit masih berkeliaran".

    ReplyDelete
  49. Anonymos 20:51 :

    saya nak anda rujuk komen cinta kebenaran 20 : 43

    ReplyDelete
  50. Apa pendapat Berubahlah sekarang & Kulaan harat komen Anonymos 21:22

    ReplyDelete
  51. Sdr. Moderator dan penjenguk blog, kalau kita pertahankan atau senyapkan perbuatan ahli kita dalam jamaah sedangkan kita tahu, perbuatannya adalah menyalahi syarak, itu tidak betul namanya. Begitu juga, kalau kita tegur sahabat kita hatta pimpinan kita atas hujah yang kuat dan benar, itulah sebenar-benarnya yang dituntut dalam Islam. Sayang sekali, perkara-perkara ini tidak menjadi amalan sang parasit. Sang parasit berdiam diri apabila sekutunya berbuat jahat kerana dia perlukan parasit yang lain untuk terus hidup. Aduhai si parasit. Dan janganlah ada mana-mana parasit yang cuba gunakan nama saya lagi menghantar emel tak menentu untuk mengelirukan orang ramai. Yang sudah-sudah, sudahlah tu wahai parasit. Jauhari masih dapat mengenal yang mana manikam dan yang mana parasit laknatullah! AA

    ReplyDelete
  52. Anonymos 21 : 23

    setuju...

    hasan ali memang patut dikenakan tindakan..tapi tidaklah drastik hingga kena pecat keahlian (seolah2 mmg ada org nk hasan ali dipecat keahlian supaya jawatan exco dan adun digugurkan sebab parasit dlm perhubungan negeri tak sabar nak jadi exco barangkali)..sebab sikap pengundi atas pagar terhadap parti belum tentu positif terhadap tindakan pas pecat keahlian hasan ali..tu tak kira implikasi nya terhadap kedudukan exco lagi..isu istana lagi..ahli pas..dia suka tak suka hasan ali atau suka tak suka tindakan pimpinan..dia tetap akan sokong dan undi pas..masalahnya...yg tak de parti ? atas pagar ? pegawai kerajaan yg tak pro mana2 ...?

    ReplyDelete
  53. Memang parasit selangor telah berusaha kumpulkan sokongan kawasan untuk dihantar ke pusat. Itulah yang diorang standby utuk plan B masa mesyuarat pusat baru ni. PADA HAL, SOKONGAN KAWASAN TU PALSU JE.

    ReplyDelete
  54. Sdr. moderator dan penjenguk blog ini. Ishhhh.....tak habis-habis ganyang YB Dr Hasan Ali (HA). Yang YB Saari Sungip alias Abu 'Urwah bekas Presiden JIM, bekas calon PKR, bekas pimpinan IRC UK/Australia, bekas salah seorang pimpinan IRC yang disebut namanya dalam kertas kerja "Usul Masuk UMNO" bertarikh Mac 1990 dan macam-macam bekas lagi, lebih dulu jumped the gun dan keluar "fatwa" HA tak boleh bertanding sebab nama tak dicalonkan tu, apa pasal. "Tak senonoh" kata orang Kelantan, sama macam TGNA kata. Ishhhhhh.....memang tak senonoh. Ni yang buat Angry Bird, angry ni...... AB

    ReplyDelete
  55. boleh cerita pasal ug tak, nampak penulis tahu banyak cerita.

    kenapa isu ug berlaku sekejap tutup sekajap buka sehingga tak boleh ditutup?

    betulkah melayu akan hilang kuasa seperti yang dibimbangi haron din?

    siapa yang kata kalimah "Allah' tidak boleh digunakan oleh non-muslim menongkah arus keputusan pas?

    konsep kepimpinan ulama, tolong jelaskan. apakah presiden dan timbalan presiden mesti ulama?

    bertemu dalam gelap dengan umno tak mengaku. alih2 paklah yang akui dah TIGA kali bertemu. di mana kredibiliti kepimpinan?

    saya akui nasharudin mat isa bukan nak bawa pas masuk umno. dia ingat orang pas semuanya bodoh ke?

    bukankah tawaran jawatan menteri (pintas ke putrajaya) membuat ada kepimpinan yang begitu teruja?

    apakah mereka tidak peka dengan pengorbanan ahli2 pas, sudah di atas mahu parti mahu jadi milik sendiri?

    wallahu'alam.

    ps.
    hope you got balls to reply.

    ReplyDelete
  56. aku setuju dgn Anonymos 21:22,

    2 jenis musuh dalam selimut.. yg sembunyi lebih berbahaya berbanding yg zahir...

    tetapi kesalahan musuh yang zahir(hassan ali), hanya kesalahan disiplin.. tak kan sampai kena pecat..

    sepatutnya gantung la keahlian dia 1 tahun ke.. & lepaskan semua jawatan parti & exco dalam 1 tahun... lepas tu, hassan ali tu senyap la.. ini tidak, kena pecat terus...

    sepatutnya yang kena pecat terus tu musuh yang sembunyi tu, parasit2 dlm PAS..

    tapi, nak buat macamane kan... itulah keputusan mesyuarat dah pecat hassan ali..

    terpaksa la menerimanya...

    ReplyDelete
  57. Daripada anonymous 16:13

    Kepada Kulaan Harat, dalam akhlak berjamaah dan rukun baiah dinyatakan secara jelas bahawa thiqah (memberi kepercayaan) kepada pimpinan adalah sangat perlu untuk memastikan kejayaan jamaah.

    Saya dah terangkan sebelum ini bahawa tindakan Tok Guru adalah atas fakta kes dan bukti.

    Jika anda merasakan tindakan memecat Hasan Ali drastik dan tidak patut, orang lain pula boleh berpandangan sebaliknya. Jika anda merasakan bahawa ia akan merugikan PAS, orang lain pula boleh berpandangan sebaliknya iaitu ia juga menguntungkan PAS kerana jika Hasan Ali terus mengkritik PAS dan PR, orang atas pagar akan menjadi keliru macamana seorang pimpinan boleh kritik partinya sendiri.

    Jadi jika masing2 ada pandangan, pandangan siapa yang hendak dipakai. Oleh kerana itu kita kena beri kepercayaan kepada Tok Guru dan pimpinan untuk mengambil keputusan, selebihnya tawakkal kepada Allah. Tidak ada gunanya kita lantik dia jadi presiden kalu kita tidak berikan kepercayaan. Elok sekiranya kalu Kulaan Harat minta dicalonkan sebagai presiden dalam muktamar akan datang jika hilang kepercayaan kepada tok guru dalam bertindak.

    ReplyDelete
  58. Hussin, Iallah, saya akan ceritakan detail bila keadaan tenang sikit...

    sekarang tengah bertarung nak pertahankan presiden dan nak kena clearkan beberapa perkara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. parasit dalam pas mendedahkan maklumat kepada blogger penarik beca dan zainulfaqar, kat ko. ok, yang ko siap ada 'perisik' di kalangan ajk pas pusat apa cerita, nak tunjuk hebat? ada bau batuapi sikit, hangit.

      jangan nak berbelit2. jangan jadikan alasan nak selamatkan presiden konon, ko tak mahu cerita lagi pasal ug. tolong habaq mai version ko pasai ug. ko cuba nak habaq kononnya ko ada maklumat dalaman (perisik). tu version dia yang ko terima bulat2. apa yang menjadi rahsia umum ko nak sembunyi kat mana?

      Delete
  59. tu dia..mai dah pencacai parasit 'cikgu hussein'...

    ReplyDelete
  60. Kepada semua sahabat sekelian, bagi saya tak perlu bangkit dah patut atau tidak DRHA kena pecat. Perbincangan itu dah jadi beban.

    Baik kita move kepada bagaimana nak hancurkan parasit ni.

    Pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah...

    setuju?

    ReplyDelete
  61. Adakah situasi TGHH sekarang sama seperti situasi TGNA dulu ?

    TGNA dulu dinasihati parasit dlm x sedar, tetapi disedari oleh anak beliau sendiri, Nik Abduh.

    Nik Abduh menyifatkan parasit di belakang ayahnya sebagai "Kerja-kerja bodoh dalam PAS". Bahkan Nik Abduh mendedahkan kerja bodoh parasit ini secara terbuka dalam blognya dahulu.

    Ketika itu TGNA x menyedari parasit di belakangnya, tetapi anaknya berjaya menyelamatkannya...

    Akhirnya, parasit di belakang TGNA dihapuskan.

    rujuk komen nik abduh ttg parasit yg mengawal TGNA dulu:http://nikabduh.wordpress.com/2009/04/24/kerja-kerja-bodoh-dalam-pas/

    Adakah sekarang situasi TGHH sama seperti situasi TGNA ??

    dulu, org boleh percaya parasit belakang TGNA sebab anaknya sendiri yg mendedahkannya..

    sekarang bagaimana pula org yg dibelakang TGHH ?? ataupun strategi modus operandi parasit ini kpd TGHH berbeza dgn TGNA dulu ??

    ReplyDelete
  62. Anonymos 16 : 13

    saya tak sebut pulak dlm komen2 saya bahawa isu nya ialah hilang kepercayaan terhadap TGHH & TGNA..

    apakah ketika keputusan dibuat, implikasi politik seperti yg saya sebut itu diambil kira? ini bukan masalah nak pakai pendapat sapa kuat..cuba baca semula posting di atas..apa berlaku disebalik keputusan dibuat..tu tak termasuk yg beri maklumat bila pas selangor putuskan keputusan lain..tapi PJ selangor tambah tokok keputusan yg dibuat oleh pas selangor...yg tidak boleh nak dipercayai sgt bukan TGHH atau TGNA..tapi pembawa 'fakta & bukti' tu yg org nak tau sgt...

    cuba pergi ka kawasan2 majoriti melayu, sabak bernam ke, kuala selangor ke,..pegi ke masjid2 dan surau2..jumpa org kg yg jenih atas pagar ni..kebanyakannya percaya dan positif trhadap hasan ali...kita jgn syok sendiri dgn hanya berjumpa org kita shj..sebab pilihnrya dekat sgt dah...tidak kah diambil kira di pihak mana yg positif dan di pihak mana yg negatif..di pihak undi penentu atas pagar ke atau di pihak pendokong parti2..haha...

    dan saya amat setuju dengan anonymos 22 : 08...kita bukan nak bebaskan hasan ali dgn cara mcm tu yg kemudiannya dia terus bukak mulut ckp bende yg lebih teruk..dan memang spesis parasit ni nak hasan ali bertindak macam tu..biar pecat keahlian dia..provoke dia lagi..biar dia bercakap yg bukan2..biar sampai dia join umno ke paerkasa ke...

    sebab apa ?

    supaya puak parasit ni dapat canang pulak pada ahli2 di bawah...dengan berkata " tu laa..dulu kami dah cakap tapi hangpa tak mau percaya"...!!!!

    hahaha..apa untungnya..untungnya..boleh jadi modal untuk dijaja ke cwgn2 dan kawasan-kawasan..supaya perwakilan muktamar 2013..spesis parasit diberi kepercayaan hasil dari konspirasi provokasi hasan ali yg berlaku sekarang ini..haha...

    tak payah nak berselindung la disebalik isu 'tak percaya tok guru' itu wayang anda semua saja..tapi nak sampaikan propaganda supaya ahli yakin dakwaan anda memang betul..disokong pulak dgn kredibiliti 2 org tok guru..haha...

    ReplyDelete
  63. Sdr BS dan penjenguk blog.....Angry Bird "Setuju sepenuhnya!". Inilah tali barut parasit yang (1) tidak siarkan interview yang diberikan oleh Tim Mursyidul 'Am sendiri tak lama dulu kerana DrHDin dikatakan group "UG" dan group "Kerajaang Perpaduang"; (2)hanya memuatkan statement kalangan yang dipergunakan oleh parasit spt. YB Mahfuz, YB Dr. Hatta, YB Husam, abang Mat Sabu (yang kini sudah mula rasa dihisap oleh parasit-parasit dan pimpinan AJK Pusat lainnya; (3) memutarbelitkan isi cerita Majlis Mahabbah di Kelantan, yang apabila dihentam oleh blogs, ditukar cerita dalam harakah Daily. Inilah "tangan-tangan ghaib" yang kita masih boleh nampak jelas tangan jahat mereka. Dan Allah SWT telah berfirman (maksudnya).... "mereka hendak menipu Allah dan orang-orang beriman, padahal mereka menipu diri sendiri sedang mereka tidak menyedarinya" Inilah penjelasan yang Allah SWT telah rakamkan awal-awal lagi dalam surah al-Baqarah untuk panduan kepada mereka yang beriman. Ayuh, hapuskan parasit bernama Rasyidi dan Zul Sulong drp Harakah, akhbar rasmi PAS daripada terus menipu orang-orang yang beriman kerana "dalam hati mereka ada penyakit, maka Allah akan tambahkan penyakit itu...." Masya Allah. AB

    ReplyDelete
  64. tuan admin ;

    Kepada semua sahabat sekelian, bagi saya tak perlu bangkit dah patut atau tidak DRHA kena pecat. Perbincangan itu dah jadi beban.

    Baik kita move kepada bagaimana nak hancurkan parasit ni.

    Pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah...

    setuju?

    ------------------------------------------------

    SETUJU !

    ReplyDelete
  65. Berubahlah sekarang, x perlu tanya la setuju ke x pecat rasyidi dan zul sulong dari harakah tu.. dah memang majoriti setuju kat poll survey tu, dah hampir 100/100 pun..

    ReplyDelete
  66. tuan admin, post la maklumat2 baru tentang parasit2 nih...

    dah panas giler kat ruangan komen ni.. dedahkan secepat mungkin sebelum PRU13 & hukum mereka dalam muktamar PAS akan datang...

    ReplyDelete
  67. Sdr. Hussin. Angry Bird has got brains and guts to reply....
    Sila tengok Minit Mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS yang bersidang pada 24 April 2008, apakah keputusannya? Bukankah Majlis Syura sebulat suara bersetuju meminta Presiden, Timbalan Presiden dan SU Agong ketika itu, atas sebab mempertahankan Islamis, pergi berjumpa dan berbincang dengan pimpinan kerajaan memerintah......pergi cari dan baca Minit itu. Sayangnya dalam Majlis Syura pada 24 April 2008 itu, YAB Dato' TGNA tidak hadir tetapi sesalinan Minit ada diberikan kepada beliau. Maka Dato' TG Presiden, Timbalan dan Dato' SUA ada berbincang dengan pimpinan UMNO ATAS KEPUTUSAN MAJLIS SYURA! Wahai anggota Majlis Syura yang hadir pada 24 April 2008, antum semua menjadi saksi di hadapan Allah SWT bahawa keputusan Syuralah yang mengizinkan beberapa pimpinan tertinggi PAS menemui dan berbincang dengan pimpinan UMNO ketika itu. Angry Bird terpaksa nyatakan yang benar walaupun ia adalah Minit Majlis Syura yang menjadi dokumen dalaman PAS demi mengelakkan fitnah berlanjutan.

    You want more Hussin, it will come soon....Very soon indeed. angry bird.

    ReplyDelete
  68. Daripada Anonymous 16:31

    Kulaan Harat, anda jangan lupa bahawa anda telah menulis "hasan ali memang patut dikenakan tindakan..tapi tidaklah drastik hingga kena pecat keahlian."

    Kenyataan ini secara jelas tidak bersetuju tindakan memecat Hasan Ali yang dilihat drastik.

    Apabila tak setuju kepada tindakan pecat, bermakna tak bersetuju dengan orang yang memecat (tok guru) dgn membawa erti mempertikai dan tidak beri kepercayaan kepada dia yang telah membuat keputusan.

    Apa pun, jika anda menafikan anda bukan bermaksud tidak memberi kepercayaan, alhamdulillah ... saya berlapang dada dengan anda.

    ReplyDelete
  69. Sdr. moderator. Point yang Angry Bird bawa di atas mengenai keputusan Majlis Syura Ulamak PAS bertarikh 24 April 2008 adalah benar dan tidak dapat dinafikan oleh sesiapaoun, hatta oleh Dato' TG Mursyidul 'Am sendiri mahuoun Dato TG Presiden. Janganlah ada mana-mana pihak terutama bloggers upahan murahan seperti Tulang Besi (yang nampaknya dah sonyap kena tembak dua hari lepas....) ataupun Penarik Beca (Si Syi'ah yang pernah tinggal bersama dengan sdr. Ridhuan O, Kamal K, TO, MMM di Kg Baru suatu ketika dulu.....sekadar intro dulu (PBeca kenal semua nama tu, takkanlah hang tak ingat bro!....) yang nak menafikan kebenaran. Believe me, we have got more than you guys can imagine. If need be, we will expose EVERYTHING in the cyber space. And just for you, Dzul Toxic, time is ticking.........Tulah, jangan bagi Angry Bird marah......parah nanti.....Setakat tu dulu. AB

    ReplyDelete
  70. kita dedah semua, pastu post ke semua blog. Biaq depa semua baca. Biaq parasit2 ni tau hayat depa lagi sikit nak pupus

    -bung-

    ReplyDelete
  71. timbul lg kes kerajaan perpaduan ni? bukan susah sgt nak faham:
    1. penjelasan presiden ada dlm youtube
    2. hansard parlimen ada, public info. pergi baca
    3. khalid samad fan club boleh baca sendiri penerangan dari khalid apa itu UG.
    tak puas hati lagi, pergi carik artikel 2 minggu sebelum isu ni timbul yg bincang tentang pengunduran abdullah badawi, semua mula dari situ.
    tak puas hati jugak, pergi jauh lg. rujuk amanat hj hadi dan apa yg mursyidul am kata "Kalau" ameno terima Islam sebagai dasar.
    yg penting kena rajin cari maklumat, kalau pemalas, pintu hati dah tertutup nak terima penjelasan, tak payah nak bebincang la, nanti sama2 sakit hati
    Islam ni menghulur perdamaian, tp ada beberapa kerat malaon yg jenis tak reti bahasa, tak faham bkn nak minta penerangan tp terus bantah.
    duduk bincang dengan ameno pasal nak atur perlawanan bola boleh, tp pasal nak bg elok negara tak boleh.
    marah sgt kat hasan ali? ok, tolong cakap biar satu dunia tahu "tindakan merampas arak di seven eleven tu tak bijak"
    tak payah nak heboh la pasal hudud di kelantan, enakmen syariah selangor pun tak boleh nak implement. bukan setakat enakmen syariah, undang2 kecik tempatan yg mengharamkan penjualan arak pun tak reti nak hormat. boleh belah

    ReplyDelete
  72. patutlah dlm program di Kuala Pilah, rasyidi Harakah tu kutuk Tok Guru Presiden... sampaikan ada ahli jamaah kutuk pulak presiden. baru sy perasan. bahaya ni, dah ada gerakkan nak jatuhkan tuan guru presiden. Ya Allah! kenapalah rasyidi sanggup kutuk Tuan Guru Presiden?

    ReplyDelete
  73. Mari solat hajat agar Allah Selamatkan Kita semua. Kena Ingat tujuan berjuang untuk islam bagi mendapatkan keredhoan Allah. Fokus pada pemecatan zul dan rosyidi...
    teruskan perjuangan..

    (Amanah Allah)

    ReplyDelete
  74. salam, saudara admin, mohon delete komen ala cybertroper umno sprti anonymous 18.51. jgn bg peluang jarum umno dimasukan dlm ruangan yg boleh mempengaruhi pembaca blog ini. Motif blog in untuk berkongsi maklumat dan bertuar pandangan di klngn penyokong pas dalam memurnikan pas sbg gerakan dakwah dn politik. juga delete komen yg guna bahasa kursng sopan atau lebih kpd tegakkan benang basah
    Dr. Hadi al-Baani

    ReplyDelete
  75. ooo ini rupenya muka penarik beca...muka langsung tarak seri ....beca pun lg hensem

    ReplyDelete
  76. lama dah parasit2 ni buat kerja keji dlm pas..mangsa mereka org2 yg tak tahu ttg kepelbagaian jamaah, masuk pas ikut semangat, org2 yg ada cita2 tinggi nk pegang jwtan dlm pas dsb. sebab tu ada yg dlu jd musuh diaorg tp demi cita2 kotor parasit ni mrka bleh snjung blik musuh tu.

    cth mcm masa mat sabu jd pj penang dlu, puak2 ni yg hasut supaya ditukar pj..mujahid byk x dtg mesyuarat drp dtg msa tu..sibuk lobi presiden spya ganti dia jd pj..masa tu mat sabu lah musuh..tp bila dia ni minat nk lwn ust nasa yg parasit x dpt dh nk perguna diaorg pakat2 sokong pulak bagai nak ghak mat sabu ni..sebenarnya bkn sokong sgt, tp tngok mat sabu laluan plg mudah bila nnti tiba msa nk jatuhkan dia pulak..tp mat dok syok konon byk sokongan pd dia buat mcm badak pekak sj bila timbul isu hasan ali ni..biar presiden sorang..

    parasit ni mcm binatang pokka..bleh brubah warna..kjap jg hijau kejap jd coklat ikut wrna tmpat dia menempel..

    byk klau nk crite psal parasit ni..

    tggulah...

    ReplyDelete
  77. Salahudin Ayub parasit atau termakan umpan parasit ? pertemuan para pimpinan parasit di kondo jalan duta milik pimpinan parasit dari terengganu satu ketika dulu turut di hadirinya. Apakah sebenarnya? 10 ahli parlimen yg membantah UG di parlimen itu parasit? apakah Ust Taib Azamudin juga terpedaya?

    ReplyDelete
  78. 10 budak hitam yang membantah UG di parlimen haritu aku yakin memang parashit... Tanpa minta penjelasan terus bantah. Memang takde adab dan akhlak berjemaah. Tak thiqah kepada Presiden dan pimpinan.

    Walhal UG bukan hanya melibatkan UMNO. Tapi melibatkan semua perti politik di Malaysia. Memang shit la Parashit ni. TGHH baru cadang untuk bincang pasal UG. Tiba-tiba terus diorang timbulkan kata Pas nak bersama dengan UMNO.

    -Muhammad-

    ReplyDelete
  79. salahudin bwa usul pecat hasan ali..?????, mcmna naib presiden blh kna guna smpai mcm tu skli..dia dh lupa kot msa dia lobi brmati-matian sokong mat sabu masa lwn ust bakar chik sbg kp pusat dlu..siap kutuk2 dlm gerai muktamar kat melewar..lupa dh kot..salahudin ni byk "play safe"..

    sbnarnya kddukn salahudin sbg naib pres utk memudahkn laluan parasit jer...jd kuda jugak ler.

    klau salahudin yg bwa usul , ditambah pulak pj selangor kata pehubungan selangor serah tindakan pd pas pusat dan cadang pecat sbg ahli pas termasuk exco serta merta..tntu presiden setuju..

    tp aku dengar pj selangor ni menipu,takde pun kptusan negeri sruh pecat hasan ali, dia pndai2 sendiri jer..ni mcm keja dia dn su 25 percent sj...presiden kna panggil ydp2 kwsan tnya dan siasat sorang2..

    ReplyDelete
  80. ntah2 penulis blog ni parasit jugak tak..?? hahah agak je.. sbb sama je result nye; melemahkan PAS..!
    jgn marah & jgn delete entry ni eh.. klu delete jugak maknaye betullah u pun parasit..

    ReplyDelete
  81. Senarai Pimpinan PAS Pusat Sesi 2011 - 2013
    AHLI JAWATANKUASA KERJA PAS PUSAT DAN

    PESURUHJAYA PAS NEGERI-NEGERI/WILAYAH PERSEKUTUAN

    SESI 20011 – 2013


    1. PRESIDEN
    : YB DATO’ SERI TUAN GURU HAJI ABDUL HADI AWANG
    2. TIMBALAN PRESIDEN
    : TUAN HAJI MOHAMAD SABU
    3. NAIB PRESIDEN : YB SALAHUDDIN AYUB
    4. NAIB PRESIDEN : YB DATUK PADUKA HAJI HUSAM MUSA
    5. NAIB PRESIDEN : YB DATO' HJ MAHFUZ OMAR
    6. KETUA DEWAN ULAMAK : YB DATO’ USTAZ HAJI HARUN TAIB
    7. KETUA DEWAN PEMUDA : USTAZ NASRUDIN HASSAN THANTAWI
    8. KETUA DEWAN MUSLIMAT : YB SITI ZAILAH YUSOF
    9. SETIAUSAHA AGUNG : DATO’ HAJI MUSTAFA ALI
    10. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : YB DATUK TAKIYUDDIN HASSAN
    11. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : YB DR SYED AZMAN SYED AHMAD NAWAWI
    12. PEN. SETIAUSAHA AGUNG : TUAN AHMAD SABKI YUSUF
    13. BENDAHARI PAS PUSAT : YB DATO’ USTAZ HAJI ABDUL HALIM ABDUL RAHMAN
    14. KETUA PENERANGAN PAS PUSAT : DATUK TUAN IBRAHIM TUAN MAN
    15. KETUA PENGARAH PILIHANRAYA : YB DR. HAJI MOHD. HATTA MD RAMLI
    16. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN MAZLAN ALIMAN
    17. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO' KAMARUDIN JAFFAR
    18. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN HANIPA MAIDIN
    19. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR DZULKEFLY AHMAD
    20. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR MUJAHID YUSOF RAWA
    21. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB HJ KHALID ABD SAMAD
    22. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ ABDUL GHANI SHAMSUDDIN
    23. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB IR AMIRUDDIN HAMZAH
    24. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB HJ ABDUL WAHID ENDUT
    25. AHLI JAWATANKUASA KERJA : DATO' USTAZ ABU BAKAR CHICK
    26. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO' USTAZ MOHD AMAR ABDULLAH
    27. AHLI JAWATANKUASA KERJA : DATO' DR MAHFODZ MOHAMED
    28. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DR SITI MARIAH MAHMUD
    29. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO' DR HASSAN MOHAMAD ALI
    30. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ ABDUL GHANI ABDUL RAHMAN
    31. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO' SERI USTAZ AZIZAN ABDUL RAZAK
    32. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZAH NURIDAH SALLEH
    33. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB USTAZ NASHARUDIN MAT ISA
    34. AHLI JAWATANKUASA KERJA : USTAZ IDRIS AHMAD
    35. AHLI JAWATANKUASA KERJA : HAJI ASMUNI AWI
    36. AHLI JAWATANKUASA KERJA : YB DATO' SERI IR MOHAMAD NIZAR JAMALUDDIN
    37. AHLI JAWATANKUASA KERJA : TUAN ZULKEFLY MOHAMMAD IMAR
    38. AHLI JAWATANKUASA KERJA : ABANG AHMAD KERDEE MASAGUS



    PESURUHJAYA PAS NEGERI-NEGERI



    1. PESURUHJAYA PAS KELANTAN
    : YAB TUAN GURU DATO’ HAJI NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
    2. PESURUHJAYA PAS TERENGGANU
    : YB ABDUL WAHID ENDUT
    3. PESURUHJAYA PAS PERLIS : YB USTAZ HAJI HASHIM JASIN
    4. PESURUHJAYA PAS KEDAH : YAB DATO' SERI USTAZ HAJI AZIZAN ABDUL RAZAK
    5. PESURUHJAYA PAS PULAU PINANG : YB USTAZ MOHD SALLEH MAN
    6. PESURUHJAYA PAS PERAK : USTAZ ABU BAKAR HUSIN
    7. PESURUHJAYA PAS PAHANG : DATO’ USTAZ TUAN IBRAHIM TUAN MAN
    8. PESURUHJAYA PAS SELANGOR : YB DR ABD RANI OSMAN
    9. PESURUHJAYA PAS W. PERSEKUTUAN : HAJI MOHAMAD NOOR MOHAMAD
    10. PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN : YB MOHD TAUFEK ABDUL GHANI
    11. PESURUHJAYA PAS MELAKA : TUAN ADLY ZAHARI
    12. PESURUHJAYA PAS JOHOR : DATO’ DR. HAJI MAHFODZ MOHAMED
    13. PESURUHJAYA PAS SABAH : TUAN MOHD AMINUDDIN ALING
    14. PESURUHJAYA PAS SARAWAK : TUAN HAJI ADAM AHID
     
    siapa parasit? 7 drpd 52 org (38 ajk + 14 pesuruhjaya)
    1. Dr Mohd Hatta Md Ramli (765) ( 1 - asal irc dimasukkan oleh ust fadil dlm pas)
    2. Datuk Kamarudin Jaafar (739) (2-asal abim kmdn umno)
    3. Hanipa Maidin (735) (3- erdogan? memang asal pas?)
    4. Dr Zulkefly Ahmad (702) (4- asal irc dimasukn oleh ust fadil dlm pas)
    5. Dr Mujahid Yusof Rawa (651) (5- asal aalami ( irc mesir/jim)
    6. Khalid Samad (643) (6. dia mengaku sbg irc dulu ktika di UK)
    7. Dr Siti Mariah Mahmud (445) (7. asal aalami/ irc mesir?)

    atau campur Anwarinas dan Erdogan? 14 org drpd 52 ajk = 1/4 = 26%
    8. yb salahuddin
    9. yb husam
    10. yb dato mahfuz
    11. hj asmuni
    12. yb nizar
    13. yb syed azman
    14. dr rani

    Dr. Hadi al-Baani

    ReplyDelete
  82. tuan punya blog,
    PAS adalah sebuah parti yang dibentuk untuk mendaulatkan Islam sebagai ad-Din. Segala hala tuju dan perjuangan mestilah bermatlamatkan keredhaan dari Allah.
    Bila kawe membaca tulisan demo, jelas sekali perasit yang dikatakan "musuh dalam selimut" adalah kelompok IRC/JIM.
    Walaupun secara peribadi kawe mengetahui sejarah dan perkembangan kelompok IRC/JIM, namun kerana tiga faktor, kawe menganggap usaha untuk mengingati dan mengetahui kelompok ini adalah kerja budak-budak sekolah.
    Pertama, tidak relevan untuk perjuangan Islam diperingkat akar umbi. Bagaimana TGNA telah berjaya membawa sinar cahaya kefahaman Islam di Kelantan dan diluar negeri Kelantan, tanpa perlu mengetahui kelompok-kelompok kemucut yang diperbincangkan ini.
    Kedua, selepas tahun 1998, dengan penghijrahan kelompok IRC/JIM ke dalam PAS, pada hemat kawe telah menamatkan persaingan kurang cerdik di antara PAS dengan IRC.
    Ketiga, medan dakwah yang dibawa kelompok-kelompok kecil seperti ini, bukan sahaja menyempitkan kerja-kerja dakwah, bahkan kelihatan lebih dakwah kebudak-budakkan.

    Terdapat dua faktor yang berkemungkinan kenapa isu ini dihidupkan kembali,
    Pertama, terdapat kelompok dalam PAS yang cuba melindungi kelemahan dan kepondanan diri dengan menjadikan orang lain sebagai penanggung beban.
    Sesuatu yang mesti diketahui, bahawa era baru PAS telah bermula. Dimana parti PAS tidak mahu lagi dilihat oleh jenerasi semasa sebagai parti yang penuh dengan ucapan retorik, sedangkan realitinya adalah sebaliknya.
    Isu perasit kemungkinan telah dijadikan modal untuk melindungi kelemahan dan kejumudan yang terpapan jelas.
    Begitu juga usaha pihak tertentu meratibkan istilah tertentu bagi melindungi kelemahan mereka dan mempertahankan penguasaan mereka. Maka istilah "ulamak" dan "baiah" telah diratib ke hulu dan ke hilir.

    Kedua, kemungkinan benar terdapat individu tertentu dari kelompok IRC/JIM yang cuba menjadikan PAS sebagai "lubang tandas" bagi tujuan dan agenda tertentu. Mereka ini dikatakan "perasit" kerana bukan sahaja menumpan, bahkan mempunyai niat untuk menjahanamkan rumah tumpangan mereka.
    Walaupun tuduhan ini boleh dikelaskan sebagai "prasangka buruk sesama mukmin", namun menjadi tanggungjawab pimpinan parti memberi perhatian. Kerana sifat seperti ini sama erti dengan musuh parti yang menjadi darah dalam daging.

    Nota :
    "memecat Dr. Hasan Ali adalah tindakan yang tepat, namun jika memanggil Nasaruddin Mat Isa ke AJK disiplin adalah tindakan yang lebih tepat".

    ReplyDelete
  83. perghhh... semakin hangat neh..
    14 pendekar parasit.
    kena listkan pula networking dgn blogger2 celaka depa pulak baru tak tergonggong tulang kambing japna...hahahaha

    ReplyDelete
  84. Ultraman Hijau kata mengetahui parasit2 ni kerja2 budak sekolah ??

    betapa dangkalnya saudara..

    x dinafikan kemasukan mereka ada manfaatnya, sebab itu pimpinan dahulu memasukkan mereka ke dalam PAS... tetapi rupa-rupanya lebih banyak kerosakan berbanding manfaatnya..

    Asalnya pimpinan bersangka baik keikhlasan mereka(IRC) nak bersama dgn PAS.. inilah husnuzon pimpinan kita terhadap mereka..

    tetapi sebaliknya.. mereka menggunakan kepercayaan pimpinan terhadap mereka. mereka membuat perancangan dalam perancangan.. lepas mesyuarat dalam PAS, mereka buat mesyuarat dlm jamaah mereka pula..

    kemudian, apa yg diputuskan dalam mesyuarat PAS, mereka bakul sampahkan.. mereka bertindak apa yg diputuskan oleh jamaah mereka..
    Adakah ini mencelarukan gerak kerja PAS wahai Ultraman Hijau ??

    contoh:

    Ketika DR. Hatta Ramli menjadi bendahari PAS Pusat, mesyuarat Harian Pas Pusat bermesyuarat terdiri daripada Presiden hingga naib2 presidennya... keoutusan mesyuarat ini adalah rahsia Parti.. tetapi dalam diam Hatta Ramli nih membocorkan maklumat mesyuarat ini.

    Dia buat mesyuarat pula apa yg dibincangkan dalam msyrt harian PAS Pusat dgn jamaah mereka ini... buat keputusan lain yg mencelarukan gerak kerja Pas.. walaupun mereka merancang, tetapi Allah lah sebaik2 perancang..

    Akhirnya kerja bodoh Hatta Ramli ini diketahui oleh Presiden sendiri... Hatta Ramli diberi amaran depan2 oleh Tuan Guru Presiden..

    lihatlah siapa bendahari sekarang, adakah masih Hatta Ramli ???!!!

    bagi satu je la contoh kpd Ultraman Hijau nak bagi paham... kerja2 budak sekolah kah ini ???

    Ultraman Hijau kena kenal lebih lagi TGNA, TGNA pernah dinasihati parasit sehinggakan parasit ini memperlagakan TGNA dgn TGHH & pimpinan2 lain.. sehinggakan pernah berlakunya EGM !!!!

    nasiblah anak TGNA, Nik Abduh dapat mengesan parasit jahat ini & menyelamatkan TGNA...

    anda jangan ingat perbalahan dalaman pimpinan PAS sebelum2 ini hanya semata perbalahan biasa sahaja... sebenarnya pengadu dombanya parasit2 ini la...

    nilai la sendiri Ultraman Hijau, kerja ini kerja budak sekolah atau kerja penting !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba memberi hujah yang menyakinkan! bahawa perasit memang wujud dalam pimpinan parti PAS. Kita takut sifat "mewujudkan musuh untuk melindungi diri"menjadi kemucut dalam perjuangan Islam.
      Baikilah diri kita, supaya ahli dan penyokong yakin bahaw kita adalah golongan serius dalam perjuangan.

      Delete
    2. cuba memberi hujah yang menyakinkan! bahawa perasit memang wujud dalam pimpinan parti PAS. Kita takut sifat "mewujudkan musuh untuk melindungi diri"menjadi kemucut dalam perjuangan Islam.
      Baikilah diri kita, supaya ahli dan penyokong yakin bahaw kita adalah golongan serius dalam perjuangan.
      _________________________________________________________________________________

      atau cuba menafikan fakta bahawa sebenarnya andalah parasit yang sedang bergerak aktif di dalam pas ? isu IRC jadi musuh dlm selimut bukan baru setahun dua ini dikesan..tapi bermula zaman 70-an lagi..

      Delete
  85. aku dah mesej inbox kpd Hassan Ali tentang Blog ni...

    moga dia tau di sebalik pemecatan dia..

    Harap2 dia baca & tembak parasit PAS dari luar pulak... jaga2 kau parasit..

    ReplyDelete
  86. Kepada Anonymous Jan 11 12:54PM,

    Saya rasakan Datuk Hassan Ali sudah tahu hal ini bahkan lebih tahu dari kita lagi. Adakah tak perasan dalam ucapan-ucapannya sentiasa menyentuh perihal parasit-parasit ni. Cumanya beliau sebut secara qias sahaja. Baru ni pun ada sebut mengenai Anwar Ibrahim, itu pun mengenai geng2 endorgan. Isu pemecatan beberapa orang pimpinan dalam Pejabat Perhubungan PAS Selangor pada era Datuk Hassan Ali ketika memegang jawatan ketua Pesuruhjaya PAS Selangor ada kaitan dengan puak2 parasit ni. Tak terperasan kah?

    Saya yakin, Datuk Hassan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa antara orang yang kuat berpegang pada dasar perjuangan PAS insyaAllah.

    Semoga Allah selamatkan kita semua... Amin Ya Rabb

    ReplyDelete
  87. Sdr. Moderator Blog, maka berkatalah Abu Zahid..........
    Ternyata geng parasit cuba meresap masuk dalam blog yang BS mendedahkan parasit dalam PAS ni. Selain pendedahan Tuan Moderator Blog BS ini mengenai betapa rakusnya IRC yang bertindak sebagai parasit terulung nombor wahid dalam sejarah gerakan Islam di Malaysia, saya mengajak pembaca mengunjungi blog http://jalan-yang-satu.blogspot.com dan meneliti artikel "IRC dan Penglibatan Dakwah di Malaysia - Satu Catatan Ringkas" oleh sdr. Kamal Izzuddin Abdullah yang menelusuri sejarah kewujudan IRC, pencetus asal serta bagaimana IRC menyelinap masuk ke dalam Abim dan PAS. Semoga kita kenali sungguh-sunggug parasit ini daripada senarai semua AJK PAS Pusat dan Negeri yang dibentang dalam blog ini. Jamaah tak boleh bergerak ke hadapan selagi parasit meracuni jamaah selaras dengan bidang Toxicology yang diambil oleh Ketua Parasit dalam AJK PAS Pusat! Abu Zahid dan sahabat-sahabat lain akan terus memerangi parasit sehingga ke akar umbinya. Sinar kebenaran bakal menjelma dan racun parsit lagi toxic bakal berkubur. Wahai parasit, pilihlah medanmu dalam jamaah yang telah kamu wujudkan yakni IKRAM setelah kamu sendiri mematikan JIM. Bertandinglah di atas tiket IKRAM dan jangan perkudakan PAS atau PKR. Kail ikan di lautan luas, bukan mengail di kolam kepunyaan orang. Kami, Pemuda, Ulamak dan baki barisan pimpinan Pusat sedia ada akan menggembelingkan tenaga menghapuskan parasit-parasit ini. We are watching you very closely.....very closely..... Abu Zahid (AZ)

    ReplyDelete
  88. Salam Sdr. Moderator Blog SB dan para pembaca yang budiman.
    Hari ini Angry Bird akan copy and paste satu keratan akhbar pada 31 Januari 2011 yang telah melaporkan apa yang diucapkan oleh YB Dr Dzulkefly Ahmad, AJK Pusat PAS (PhD bidang Toxicology) apabila beliau mengulas tentang Negara Islam dan PAS:

    PAS MP: No way for Islamic state
    K Pragalath
    January 31, 2011

    "Dzulkefly Ahmad says the political demography will not allow for such a thing to happen in Malaysia.
    KUALA LUMPUR: PAS MP Dzulkefly Ahmad said there is no way for the party to establish an Islamic state in Malaysia.
    Speaking at a forum on race relations and religion over the weekend, he said the political demography in Malaysia is such that there is no way for PAS to create an Islamic state
    “There are 60% Muslims to 40% non-Muslims. We don’t even have all 60% support from the Muslims,” he said in response to a question.
    Dzulkefly told the participants that Islamic state only existed during Prophet Muhammad’s era in Medina when another participant pointed out examples of Islamic states such as Pakistan.
    “We have included the setting up of an Inter-Faith Commission in our election manifesto. Few years ago, PAS was dead against people like (lawyers) Haris Ibrahim and Malik Imtiaz (Sarwar) but today we work hand in glove,” explained the former toxicologist.
    The Interfaith Commission was suggested by an NGO named Article 11 led by Malik Imtiaz to address inter-religious problems.
    However, it was shot down by former premier Abdullah Ahmad Badawi’s administration after numerous Muslim groups, including PAS, protested against it.
    Dzulkefly also dismissed fears over hudud, saying: “Why do you need to fear it when it is only mentioned twice in the Quran?”
    He said PAS is more concerned about justice as it is mentioned many times in the Quran and it is what PAS is pursuing via the Pakatan Rakyat platform.
    Issues such as the banning of wayang kulit, separate queues for men and women – as was done in the PAS-ruled Kelantan – were also raised by another participant.
    To this, the PAS leader responded that Islam does not stipulate it outright for restriction and rules."

    Macam mana Angry Bird tak angry? Lulus bidang keracunan, memang pakar meracun!
    Jangan lupa baca sejarah IRC dalam http://jalan-yang-satu.blogspot.com
    ab

    ReplyDelete
  89. ha ha angry bird,

    yang mana dulu, jumpa dalam gelap dulu,kemudian adakan mesyuarat majlis syura untuk endorsement? Allah knows best

    ReplyDelete
  90. cikgu hussin :

    allah jua maha mengetahui segala apa yg anda tahu..

    ReplyDelete
  91. Sdr. Hussin,
    Ishhhh.....ishhhhhhh....Hussin, Hussin...... tak faham rupanya. Angry Bird nak marah pun tak sampai hati, cuma boleh senyum dan ada sikit geram je lah. Sdr. Hussin kena baca bacalah bab Syura tulisan Syaikh Sa'id Hawwa atau tulisan Syaikh Mustafa Masyhur dalam siri Tariq ad-Dakwah (di antaranya, "Jalan Da’wah: Di antara Keaslian dan Penyelewengan," Kuala Lumpur: Dewan Pustaka Fajar, 1986 dan juga" Bekalan di atas Jalan Da’wah.", Pustaka Salam.

    Syura ni amatlah penting dan ia sangat dianjurkan oleh Islam. Semua keputusan terpenting Jamaah perlu dibincangkan dalam syura. Jelas Syaikh Mustafa Masyhur, "Syura bukanlah rubber stamp" kepada apa-apa yang dibawa oleh pimpinan untuk diendorsekan. Di sini Angry Bird perturunkan ulasan Asy-Syaikh Mustafa Masyhur, tokoh Mursyidul 'Am al-Ikhwanul Muslimun apabila beliau berkata dalam satu tulisannya yang amat bermakna keoada para du'at, yakni "Jalan Da’wah: Di antara Keaslian dan Penyelewengannya," (Kuala Lumpur: Dewan Pustaka Fajar, 1986, hal. 92-93),:-
    “Menyingkirkan prinsip syura dengan cara menghentikan amalan
    syura dan tidak mempraktikkannya di pihak pimpinan atau oleh
    pihak yang bertanggungjawab pada tempatnya yang wajar walau-
    pun ia mempunyai keupayaan dan pengetahuan dikira sebagai satu
    penyelewengan daripada prinsip (da’wah) asal. Begitu juga dengan
    sambutan negatif daripada anggota yang tidak mahu memberi
    pendapat dan pandangan serta nasihat kepada yang bertanggungjawab
    dan tidak mahu menyedari bahawa mereka juga bertanggungjawab
    dalam masalah berkenaan. Ini juga dikira sebagai penyelewengan
    kerana menyingkirkan prinsip syura.

    Di antara penyelewengan daripada prinsip syura yang paling berbahaya,
    sebagai contohnya, ialah ada syura dengan bentuk dan rupanya sekali tetapi kosong tidak berisi dan tidak berjiwa. Dengan ertikata lainnya,
    ada Majlis Syura tetapi sudah dicampuradukkan pelaksanaannya
    dengan pelbagai perkara yang kosong dan tidak berfaedah. Majlis
    Syura itu hanya sebagai tong kosong. Pimpinan pula menyetujuinya
    dan tidak menolak semua pendapat yang dikemukakan."

    Angry Bird amat pasti sebelum dipersetujui oleh Majlis Syura Ulamak PAS pada malam itu, semua hujahan telah dibahaskan. Apatah lagi ianya sangat penting sebaik sahaja PRU-12 berlalu. "The country is at stake," kata orang putih. We cannot make any mistake (macam pernah dengar jer statement ini!). Oleh sebab itulah perkara itu dibawa kepada Majlis Syura Ulamak untuk dibahaskan selumatnya dan menanti arahan selanjutnya. Sayangnya setelah hampir 4 tahun berlalu, isu itu diungkit-ungkit bagaikan mereka yang terlibat membincangkannya berdosa kepada Jemaah dan Islam. Tak timbul isu "mana dulu, jumpa dalam gelap dulu, kemudian adakan mesyuarat majlis syura untuk endorsement?". Rasionally, even if, ie, if, there was a prior meeting (which did not take place after all!) before the Syura, Syura could have easily squashed away the UG talks understandin PAS's phonia towards UMNO at that time and all along these years. Why did Syura even discuss it in the first place and later agreed for the President, Deputy and Sec Gen to approach and talk to UMNO leaders?!! Up to that extent? There must be absolutely a strong justification for that!!!.
    Tulah, beb, bagi Angry Bird hot, Bird dah mula cakap orang putih.....
    'Alakulli hal, sdr. Hussin, beginilah.....check your facts first. Jangan tembak kosong. Read the books......and later come back to this blog to discuss. Angry Bird

    ReplyDelete
  92. my question is simple. which took place first. cant understand just a simple question from me? dont have to lecture me berjela2lah. gaya sama blog batuapi je. konar sana konar sini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. usin, hanya org yg xcerdik shj yg xsuka membaca tulisan yg panjang yg berfakta, org bodo selalunya depa suka baca dua tiga patah saja eg: UG dgn UMno ( tu aje yg dia reti ratib..hahaha)

      Delete
    2. shiqaqi, oh sorry kapt shiqaqi,

      soalan saya, mana yang berlaku dahulu. yang dok cite pasal syura sapa sughuh? aku bacala sebab aku kata jangan berjela2. takkanlah soalan semudah itu berbeli2 nak jawab?

      aku tahu kau bukan pencen, kecuali kau kuartermaster. kalau tak pencen berhenti untuk tukar kerja/kerja sendiri. kalau tak, ada kena mengena dengan masalah disiplin... ni soalan boddo dari, yang mana stu?

      Delete
    3. Sdr. Hussin, dalam blog ni sdr. diberi title "Cikgu" Hussin. Alhamdulillah dapat title yang tinggi martabatnya. Namun kalau dilihat gaya ulasan Cikgu, kesian pulak fikirkan anak-anak murid yang dapat cikgu yang begini ya.....apalah daya Angry Bird nak kata lagi. Dalam dunia ni memamng wujud orang yang mempunyai "single railway track mind" ni, nak kata apa kat depa pun, lagu macam manapun, depa tak boleh paham lagi.

      Dalam Fiqh as-Sirah Ramadhan al-Buti, ketika digambarkan bagaimana dakwah Nabi SAW di Ta'if menghadapi kaum Quraisy yang kasar lagi keras hatinya, disebutkan; "Lam yas ma'uha walam yu'minu biha", yakni tiada yang mendengarnya, dan tiada yang beriman dengannya. Semoga kita dijauhkan Allah daripada tergolong dalam kategori "al-An'am". Angry Bird berdoa semoga Allah terus menurunkan Tawfiq dan Rahmat-Nya kepada mereka yang mahu mendengar dan beriman dengan-Nya. Amin. AB

      Delete
    4. usin, Lu cikgu muzik ke? huhuhu
      Lu kata Lu baca tp xsuka lecture yg berjela2 maknanya apa tu citgu usin? maknanya org yg xsuka pd ilmu, bila xsuka pd ilmu maknanya ..bodo la tu nok royat...usin-usin..hahahaha

      Delete
    5. yang mana satu?

      pencen, berhenti awal, kes disiplin?

      sjn wataniah

      Delete
    6. usin, wa tingat masa skolah dulu2, dlm kelas fizik, masalah bernoulli laws. ada isu yg studen persoalkan bagaimana jika salah satu saluran ada kebocoran, bagaimana nak solve velocity pd paip tu? cikgu nganga, ada satu student tu jwb selamba... cikgu pon xreti( bodo) gak? ... moral of da stori, nak bodo ni xkira pangkat la cikgu usin...hahhahahaha

      Delete
    7. kapt,

      terima kasih kerana akui nak bodoh tak kira pangkat. makna kapten pun boleh bodoh jugak.

      tabik tuan.

      Delete
    8. btoila, pangkat apa skali pon kalu malas baca ilmu yg pjg2 berjela katanya... mmg bodo la kan..huhu

      Delete
    9. kapt shiqaqi,

      i suggest you go and fly kite. there is nothing of subsistence that you have contributed in the discussion.

      sorry kapt

      Delete
    10. usin, wa layan Lu sesuai dgn level Lu..nanti kalu wa kasi lect pjg2 Lu malas nk baca..tu pasey..hahaha

      Delete
  93. di mana-mana pun..geng2 parasit akan jaja isu yg hussin sebut..disebalik isu ini, serangan hanya lebih ke arah merendahkan kredibiliti majlis syura ulamak saja...

    ReplyDelete
  94. Dah mula mengupas mengikut teori dan maklumat perisik masing masing. Apa yang nak ditakutkan kerana dalam sebuah parti yang memperjuangkan Islam tak kiralah siapa pun, Presiden ke, AJK mana pun hatta Ahli biasa tertakluk kepada Perlembagaan Parti. Nak pertahan Presiden, DrHA atau yang lainya ni apa pasal? Penuh dengan andaian sendiri dan merasakan dialah orang yang dah lama dalam PAS mesti serba tau. Yang salah tetap salah. Bila Pres atau DrHA tak boleh tegur atau pecat kerana dia Pres atau orang Pres... apa ni.... Jemaah apa ni.... Usrah suruh waras dan bijaksana tapi bila kelompok dia macam amacam alasan. NAK CARI MAKAN BUKAN DALAM PAS...NAK BERKHIDMAT UNTUK MASYARAKAT DAN RAKYAT ITULAH MATLAMAT DEMI MENDAPATKAN KEREDAAN ALLAH. Bila kena puak dia salah orang itu orang ini dah jadi lumrah manusia yang tersepit.

    ReplyDelete
  95. kepada encik ahmad :

    toksah komen kalau tak tau apa2..blog ni nak dedahkan siapa parasit dlm jamaah..bukan nak bincang pasal yg anda sebut...

    ReplyDelete
  96. Boleh tak kita doakan Rashidi Hasan dan Zulkifli Sulong pecah perut ??? dan juga mana-mana Parasit lain,sebab kerja-kerja mereka yang teramat jahat terhadap jemaah. Ahli yang ikhlas memberi sumbangan untuk jemaah bagi memastikan jemaah PAS ini dapat memacu dan mendaulatkan Islam,alih-alih puak2 parasit yang mengambil kesempatan,semua hasil sumbangan ahli yg ikhlas mengalir kepada parasit aku yakin ahli-ahli tidak halalkan,semoga mereka berfikir berlapis2 dan kembali kepada kebenaran sebelum bertemu Allah...Kalau ahli tak halalkan,nayelah korang.- 3H

    ReplyDelete
  97. Encik ahmad, maksud encik ahmad dengan "puak dia"? Puak PAS? Puak Ulama? Puak Erdogan? Puak Prefessional? Kalau encik Ahmad perhatikan, tak pernah saya sebut saya puak ulama atau puak proferssion, puak erdogan atau laiin-lain puak, kerana saya tahu kewujudan puak2 ini adalah angkara Parasit, pemikiran parasit.

    Bila encik gunakan istilah 'puak dia', ini bermakna encik ahmad puak mana? Puak parasit? Coz kami dalam pas tak ada puak2 tu. Itu semua kerja parasit. Kalau tak percaya buka blog parasit eg: Nota Merah, Tulang besi dan Penarik Beca. Blog2 ini dipenuhi dengna istilah2 tersebut.

    Saya tak pernah sebut dalam pas ni ada puak ulama, erdogan dll. Itu semua puak yang diwujudkan istilahnya oleh parasit. So, sama adad encik ahmad ni parasit atau orang yang terpengaruh dengan parasit.

    Saya hanya fokus satu, puak Parasit yang bukan PAS dengan pembuktian dokumen dan apa yang mereka buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dukacita kerana tuan boleh pula katakan orang lain parasit dan berbagai ungkapan lain nya tetapi apalah salahnya dalam PAS itu ada berbagai kumpulan agar bercambah pandangan dan pendapat. Alam ini Allah jadikan dengan berbagai ciptaan nya dan semuanya ada pertanggungjawaban sendiri. Apakah tuan nak semua ikut cara tuan baru tuan rasa senang, gembira dan puji pujian. Alam ini kalau penuh dengan kelapa sawit sahaja pasti boring melihatnya tetapi lihatlah dengan berbagai tumbuhan lain dan makhluk yang lain alam ini tidak jemu didukuki oleh manusia dan parasit. Elok tuan cermin cermin diri dan jangan terlalu ego takut takut jadi macam DrHA atau tuan dah lama tidak dipedulikan jemaah.

      Delete
  98. Boleh tak tuan blog jawab soalan saya dulu:

    1. Apakah indikator/neraca yang digunakan untuk menentukan seseorang itu parasit atau tidak?

    2. Apakah indikator/neraca yang digunakan untuk menentukan seseorang itu tunggangan parasit atau tidak?

    3. Bagaimana jika orang yang dianggap sebagai tunggangan parasit/parasit tersebut bukan niat dia untuk menjahanamkan PAS tetapi hanya disebabkan kekurangan diri sebagai manusia biasa,dia melakukan perkara yang merugikan PAS? Parasit pada pandangan saya dari awal dia masuk PAS adalah untuk menjahanamkan PAS. Jadi bagaimana kita nak pastikan bahawa dia adalah parasit sebetul2nya atau pun mungkin dia tersilap, bukan bertujuan untuk menjahamkan PAS.

    Soalan saya ini penting untuk dijawab supaya kita tidak tersilap dalam melabelkan seseorang itu parasit/tunggangan parasit atau tidak sebagaimana yang ditulis oleh Anonymous Jan 11, 2012 09:03 AM. Kerana jika kita tersilap, kita sebenarnya menyumbang kepada menjahanamkan PAS walaupun kita kita kata kita sayang kepada PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya allah, saya akan jawab dengan 1 artikel. Panjang dan tak muat di sini.

      Delete
  99. nasharudin mat isa kata dia hadir di pc hassan ali bagi memberi sokongan peribadi. alih2 dia sebut dia wakil majlis syura ulama. menda ni? macam parasit je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hussin ,

      merujuk kepada rakaman yg ada dalam youtube..Ust Nasha memang pada awal ucapan nya menyebut secara peribdainya..dia hadir atas dasar sahabat..tapi tak ada pulak dalam ucapan tu Ust Nasha sebut dia 'WAKIL' majlis syura, dia sebut sebagaimana maklum..dia jugak hadir sebagai 'ahli majlis syura pas'..iaitu merujuk kepada jawatan yg dia sandang ketika ini..tak ada pulak Ust Nasha sebut 'sebagaimana maklum, saya adalah 'wakil' majlis syura pas atau saya adalah majlis syura, dan dia memang ahli majlis syura yg sah dilantik berdasarkan fasal 8 perlembagaan pas...dan Ust Nasha jugak dalam ucapan nya, sebagai ahli majlis syura, dia sekadar menerangkan peruntukan yg ada dalam perlembagaan pas fasal 83 bahawa Hasan Ali masih ada ruang untuk buat rayuan kepada Majlis Syura Ulamak..dan memang jelas majlis syura ada kuasa untuk mendengar dan mempertimbangkan rayuan sebagaimana yg disebut dlm perlembagaan pas Fasal 9 (4) (b)..bahkan ust tuan ibrahim tuan man jugak sebut bahawa ust nasha telah memaklumkan kehadirannya ke rumah hasan ali malam itu..

      jadi nak tanya jugak la..kenapa pulak anda dgn suka-suka hati menokok tambah kalimah 'WAKIL' dalam komen anda..mende ni? macam parasit je...

      Delete
    2. takyah bodoh sangat cikgu hussin oiii, masa anwar kena pecat dgn mahadhir almarhum Utz Fadhil Noor pi melawat atas dasar persahabatan, apa salahnya anak murid Utz Fadhil iaitu Utz Nasharuddin pi melawat hassan ali atas dasar yg sama?

      Delete
  100. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  101. Saya masih menunggu jawapan daripada tuan blog.

    ReplyDelete
  102. hussin ,

    merujuk kepada rakaman yg ada dalam youtube..Ust Nasha memang pada awal ucapan nya menyebut secara peribdainya..dia hadir atas dasar sahabat..tapi tak ada pulak dalam ucapan tu Ust Nasha sebut dia 'WAKIL' majlis syura, dia sebut sebagaimana maklum..dia jugak hadir sebagai 'ahli majlis syura pas'..iaitu merujuk kepada jawatan yg dia sandang ketika ini..tak ada pulak Ust Nasha sebut 'sebagaimana maklum, saya adalah 'wakil' majlis syura pas atau saya adalah majlis syura, dan dia memang ahli majlis syura yg sah dilantik berdasarkan fasal 8 perlembagaan pas...dan Ust Nasha jugak dalam ucapan nya, sebagai ahli majlis syura, dia sekadar menerangkan peruntukan yg ada dalam perlembagaan pas fasal 83 bahawa Hasan Ali masih ada ruang untuk buat rayuan kepada Majlis Syura Ulamak..dan memang jelas majlis syura ada kuasa untuk mendengar dan mempertimbangkan rayuan sebagaimana yg disebut dlm perlembagaan pas Fasal 9 (4) (b)..bahkan ust tuan ibrahim tuan man jugak sebut bahawa ust nasha telah memaklumkan kehadirannya ke rumah hasan ali malam itu..

    jadi nak tanya jugak la..kenapa pulak anda dgn suka-suka hati menokok tambah kalimah 'WAKIL' dalam komen anda..mende ni? macam parasit je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr. Kulaan Harat, Cikgu Hussin kita ni dah takboleh fikir straight dah. Dia cuma nak cakapa apa yang dia fikir, yang ada dalam benak fikirannya saja. Apa-apa yang dia nampak dan dengar akan diulasnya mengikut apa yang dia fikir dia nak cakapkan sahaja. Cikgu kita ni tak boleh analyse sesuatu isu berdasarkan sumber ilmu yang benar, rujukan yang jelas dan mantap berteraskan sumber yang sahih. Sayang seribu kali sayang. Dalam Al-Qur'an, disebut sebagai "mengambil sebahagian, dan ditolak sebahagian yang lain." Dia tidak ".......fis-silmi kaaffah...." sifatnya mwnjadikan pandangan dia gagal melihat "the whole big picture." Jangan kita marah orang sebegini, kasihanilah dia, bimbinglah dia ke jalan yang benar....

      Ingatlah ketika Nabi SAW berada di Ta'if, apabila malaikat menawarkan khidmat untuk membalikkan gunung Ta'if ke atas kaum Quraisy yang menentang dakwah Nabi SAW, maka Nabi SAW yang amat mulia hatinya, melarang malaikat berbuat demikian kerana....."fainnahum laya'lamun" (demi sesungguhnya, mereka tidak mengetahui). Angry Bird mula simpati dengan Cikgu kita ni......Dakwah mesti diteruskan. AB

      Delete
  103. Sedih, masing-masing menuduh parasit antara satu sama lain. Bagi saya ini berlaku kerana kita tak ada neraca untuk tentukan siapa parasit sebenar dan siapa buka parasit.

    Us Nasha dituduh parasit kerana hadir di pc hasan ali

    Hussin dituduh parasit kerana tokok tambah perkataan 'wakil'

    Tak tahulah siapa pula selepas ini yang akan dilabel parasit jika kita tak boleh buat satu neraca yang jelas antara takrifan parasit dengan kekurangan diri sebagai manusia yang bukan berniat utk membuat kerosakan.

    ReplyDelete
  104. berpolitik ada seninya..seni itu adalah sesuatu yg halus...

    ReplyDelete
  105. malam tu ada mesyuarat majlis syura. haron din di mesyuarat tersebut. nasha tak perlu sebut perkataan 'wakil'. sudah cukup dengan "dia jugak hadir sebagai 'ahli majlis syura pas". kalau dia hadir sebagai ahli msu ketika msu bermesyuarat, menda ni. tentu dia dapat green light dari pengerusi msu pada malam tu. tgna ke? mana mustahak, hadir msu atau hadir pc hassan ali?

    selekeh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. malam tu ada mesyuarat majlis syura. haron din di mesyuarat tersebut. nasha tak perlu sebut perkataan 'wakil'. sudah cukup dengan "dia jugak hadir sebagai 'ahli majlis syura pas"

      nak tanya sikit : ade ust nasha sebut dia adalah wakil majlis syura ke malam tu? yang pasti ust nasha hanya sebut "hadir sebagai 'ahli majlis syura pas"..dan memang tak ada sebut pun kalimah 'wakil' di situ..


      -----------------------------------------------------------------------------

      kalau dia hadir sebagai ahli msu ketika msu bermesyuarat, menda ni.

      nak tanya la..anda ada masalah apa dgn dia? sebab memang benci dia ke? ust tuan ibrahim tuan man dalam kenyataan dia respon kepada isu beberapa ulamak hadir ke rumah hasan ali memaklumkan bahawa ust nasha sendiri sudah memaklumkan kepada majlis syura tentang kehadirannya ke rumah hasan ali. soal dia hadir atau tak..itu antara dia dengan majlis syura itu sendiri..majlis syura ada peruntukan dia sendiri dlm perlembagaan pas fasal 8 dan 9...majlis syura ada setiausaha yg menguruskan pentadbiran majlis syura tu sendiri..dan dah tentu makluman yg diberikan oleh ust nasha adalah munasabah diterima oleh majlis syura itu sendiri..

      ataukah anda sengaja nak hidupkan persepsi negatif terhadap kredibiliti majlis syura dan peribadi ust nasha...?

      Delete
  106. Sdr. Hussin, bacalah "Merenung Kembali Asas-Asas Akhlak dan Adab Berjamaah" dalam blog yang mudah difahami, yakni http;//jalan-yang-satu.blogspot.com dan sdr. akan lebih jelas lagi. Usahlah membuang masa di blog ini semata-mata untuk meributkan keadaan. Abu Aiman (AA)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abu Aiman, kalau boleh banyakkan pendedahan sejarah berkenaan IRC dan sekutunya di dalam blog tuan untuk rujukan semua. Artikel yang IRC itu sangat bagus tetapi terlalu ringkas.

      Delete
  107. sdra al banna,

    jangan bersedih. dengan sikap mereka. bersedihlah dengan kata2 ustaz yahya othman, murabi pas. apabila ajk pas pusat bertemu beliau meminta beliau mengharamkan ahli2 pas dari membaca "menuju pas baru" tulisan mujahid. mujahid juga dituduh sebagai anai2. ustaz yahya menjawab dengan selamba, "baguslah dia kritik ulama pas, ulama pas pun ada yang 'belawok' (penipu)."

    jadi mereka2 ini cuba menutup kebenaran demi mempertahankan yang jelas batil. wallahu'alam

    ReplyDelete
  108. abu aiman,

    terima kasih di atas nasihat. pokoknya siapa yang meributkan keadaan? apakah blog ini menunujukkan akhlak dan adab berjemaah? Allah knows best

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhlak itu ditentukan oleh QUran dan Hadis, bukan ditentukan oleh akal. Apa dalil Hussin kata blog ni tidak berakhlak dan lari dari adab2 berjemaah?

      Sebab dedahkan perangai munafik atau rahsia mereka untuk menberikan penjelasan kepada masyarakat yang keliru terhadap apa yang berlaku di dalam PAS?

      Nanti saya akan buat satu artikel lengkap, bagaimana nak tahu parasit, tunggangan dan dalil terhadap apa yang saya buat. Kalau tak ada dalil, tunggu, lihat dalil saya.

      # saya nasihatkan kepada semua pengomentar blog ini untuk menjauhi sentimen, perkataan kesat dll. Jika saya dapati ada perkataan terlalu kesat, saya akan delete.

      Delete
  109. Hussin!!!

    Aku yakin hang ni parasit atau tunggangan parasit atau at least terpengaruh dengan fikrah Parasit kerana berkawan dengan parasit.

    AKU TAHU DETAIL APA YANG BERLAKU tentang buku PAS BARU.

    KENAPA PADA WAKTU ITU kata-kata seorang yang lebih penting dan besar diterkebelakangkan?

    Aku tengok diorang duduk jaja statement Ustaz Yahya othman tentang buku PAS baru. Kalau hang sendiri, datang beberapa orang yang anda percayai (walhal parasit), kemudian tanya pendapat anda tentang karangannya. Nescaya anda akan jawab, 'bagus!!!' Yang ditanya tak tahu bahawa percakapannya secara personal dengan beberapa orang akan dimediakan. Saudar kena faham tentang keuzuran dan kesihatan ustaz yahya dalam mengikuti arus semasa.

    Persoalan! kenapa tak dedahkan pendapat Tok GURU NIK AZIZ< TOK GURU PRESIDEN DAN TOK GURU HARUN DIN? Aku nak riwayatkan apa yang aku dengar sendiri dari Tok Guru Nik Aziz yang dia kata kat mujahid masa mujahid jumpa dia: "BUKU NI SESAT, TAJUK NI KARUT, MANA ADA PAS-PAS BARU NII". Mujahid jawab, "isinya lain tok guru". Tok guru jawab: "Dr. Yusof Qardhawi pernah menulis bahawa tajuk buku menggambarkan isinya." TOk guru cerita, lepas Mujahid berundur, tu dia lempar buku.

    Dari mana TOK GURU NIK Aziz menilai buku tu? Rupanya buku itu telah didiskusikan lumat oleh majlis syura sejurus selepa ia diterbitkan dan sebelum ianya tersebar. Saya tanya tok guru, kenapa majlis syura tak isytiharkan? Tok Guru Jawab, "takkan majlis syura nak berlawan dengan AJK PAS Pusat pula". Aku fikir, ehhh.. betul juga.

    Apa yang saya tahu, pimpinan atasan telah menasihatkan penulisnya supaya berhenti, tetapi dengan sikap degil dia teruskan dengan diskusi, pembentangan dll. Apabila tidak dapat sokongan daripada pimpinan-pimpinan tertiggi, maka akhirnya dia berjumpa dengan Ustaz Yahya Othman yang hanya tahu buku tu pada masa mereka jumpa 'sekejap'.

    Itulah juga kebiasaan modus operandi parasit untuk dapatkan rubber stamp dan manipulasi berita.

    Kalau tak percaya, tanya sendiri Tok Guru NIK Aziz.

    ReplyDelete
  110. Aku yakin hang ni parasit atau tunggangan parasit atau at least terpengaruh dengan fikrah Parasit kerana berkawan dengan parasit.

    AKU TAHU DETAIL APA YANG BERLAKU tentang buku PAS BARU.

    KENAPA PADA WAKTU ITU kata-kata seorang yang lebih penting dan besar diterkebelakangkan?

    Aku tengok diorang duduk jaja statement Ustaz Yahya othman tentang buku PAS baru. Kalau hang sendiri, datang beberapa orang yang anda percayai (walhal parasit), kemudian tanya pendapat anda tentang karangannya. Nescaya anda akan jawab, 'bagus!!!' Yang ditanya tak tahu bahawa percakapannya secara personal dengan beberapa orang akan dimediakan. Saudar kena faham tentang keuzuran dan kesihatan ustaz yahya dalam mengikuti arus semasa.

    Persoalan! kenapa tak dedahkan pendapat Tok GURU NIK AZIZ< TOK GURU PRESIDEN DAN TOK GURU HARUN DIN? Aku nak riwayatkan apa yang aku dengar sendiri dari Tok Guru Nik Aziz yang dia kata kat mujahid masa mujahid jumpa dia: "BUKU NI SESAT, TAJUK NI KARUT, MANA ADA PAS-PAS BARU NII". Mujahid jawab, "isinya lain tok guru". Tok guru jawab: "Dr. Yusof Qardhawi pernah menulis bahawa tajuk buku menggambarkan isinya." TOk guru cerita, lepas Mujahid berundur, tu dia lempar buku.

    Dari mana TOK GURU NIK Aziz menilai buku tu? Rupanya buku itu telah didiskusikan lumat oleh majlis syura sejurus selepa ia diterbitkan dan sebelum ianya tersebar. Saya tanya tok guru, kenapa majlis syura tak isytiharkan? Tok Guru Jawab, "takkan majlis syura nak berlawan dengan AJK PAS Pusat pula". Aku fikir, ehhh.. betul juga.

    Apa yang saya tahu, pimpinan atasan telah menasihatkan penulisnya supaya berhenti, tetapi dengan sikap degil dia teruskan dengan diskusi, pembentangan dll. Apabila tidak dapat sokongan daripada pimpinan-pimpinan tertiggi, maka akhirnya dia berjumpa dengan Ustaz Yahya Othman yang hanya tahu buku tu pada masa mereka jumpa 'sekejap'.

    Itulah juga kebiasaan modus operandi parasit untuk dapatkan rubber stamp dan manipulasi berita.

    Kalau tak percaya, tanya sendiri Tok Guru NIK Aziz.

    Aku sebenarnya malas nak cerita benda remeh temeh ni.. Tapi dah hussin lempar bola, aku terpaksa sapulaa...

    ReplyDelete
  111. artikel ini penuh dengan akhlak dan adab berjemaah.

    saya petik;

    "Setelah Dr. Hassan Ali dilanyak selumai-lumainya, kini giliran Presiden pula untuk diheret sekali. Lihatlah peranan parasit yang bertugas di Malaysiakini di dalam artikel: "Jalan buntu bagi Hasan kembali pada PAS" yang memetik laporan Penarik Beca, si pelapik batu di bawah dahi ketika solat"

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  112. Terima kasih kerana puji saya. Kalau saya guna ayat parasit: Setelah

    "Setelah Dr. Hassan Ali persetankan, kini giliran Presiden pula untuk dikencing. Lihatlah kesetanan parasit yang bertugas di Malaysiakini di dalam artikel: "Jalan buntu bagi Hasan kembali pada PAS" yang memetik laporan Penarik Beca, budak syiah sesat "

    Faham resam quran: فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم. Berbuat melampau setakat mereka melamapau. Perkataan pelapik batu bawah dahi (menggambarkan syiah) lebih lembut berbanding penyembah batu. Dan sesuai dengan orang yang menyebut: LEMPAR TAHI DEKAT PAS DLL.

    terima kasih sekali lagi kerana mengiktiraf kesopanan saya.

    ReplyDelete
  113. Husin, saya bersedih dengan anda yang duk kata ke orang parasit tanpa ada neraca yang jelas. Saya sedih dengan sesiapa sahaja yang bersikap seperti anda.

    Saya tak nafikan kemungkinan adanya parasit, tetapi bagaimana kita nak bezakan antara seseorang itu benar2 parasit dengan orang itu bukan parasit tetapi tersilap langkah dan tindakan yang merugikan PAS, bukan bertujuan untuk menjahanamkan PAS.

    Saya tunggu penjelasan tuan blog sebagaimana yang dijanjikan untuk tulis satu artikel penuh.

    ReplyDelete
  114. AlBanna, enta yg tidak tahu dan tidak percaya keburukan dan kejahatan mereka, jangan menafikan kewujudan perihal jahat itu dan potensi memudaratkan PAS. Kecuali enta mahu mempertahankan mereka krn sebahagan drp mrk.

    Tuan blog, gambar kat atas tu, bukan yang menangis dlm mtg sbb tak naik jadi calon 2008 ke?

    ReplyDelete
  115. blog ini adalah blog spinning. selamatkan presiden! yang nak diselamatkan bukan presiden tetapi unity government. 'perisik' yang dimaksudkan oleh blog adalah 'seorang ajk pas pusat sendiri yang sangat mesra umno. pendedahan demi pendedahan menunjukkan 'perisik' amat tahu dengan perkembangan yang berlaku dalam pas, sehingga bagaimana salahuddin boleh manupulasi keadaan bagi membolehkan hassan ali dipecat. jika anda tidak terlibat dalam mesyuarat tersebaut and tidak mampu menelanjangi dan menyerang salahuddin, satu contoh bagaimana berakhlak dan beradabnya blog ini.

    dengan tajuk 'selamatkan presiden' apa yang tuan blog kata dah tutup (ug) akan hidup semula dan sekali ini akan lebih mencabar! sdra boleh dedahkan semuanya ikut versi sdra. jangan sdra lupa versi pihak ketiga, bukan ngo dan bukan pertubuhan politik. pihak ketiga ini sudah tidak wujud lagi tetapi telah melakar sejarah siri pertemuan dia antara presiden, timbalan presiden (nasha) dan sua, stopa ali. mereka menghadiri mesyuarat di pejabat bukan ngo dan bukan pertubuhan politik di jalan aman, ampang. jalan aman ini akan bertemu dengan jalan damai di mana terdapat restoran almaghrib (kini sudah tutup). restoran ini juga ada mencatat sejarah yang sedang dipertahankan oleh blog ini. sebenarnya bukan selamatkan presiden yang mahu diperjuangkan, tetapi selamatkan ug yang kita tahu kumpulannya berada di mana2. baca senarai di atas, kepetepikan yang dituduh parasit, siapa yang kuat? inilah tujuan sebenar blog ini. penuh akhlak dan adab berjemaah!

    kapada albanna,

    apa lagi yang tidak jelas?

    tidak mengaku pada mulanya pertemuan dengan umno, tetapi didedahkan oleh paklah dah 3 kali bertemu, tak jelas?

    dalam isu penggunaan kalimah 'Allah", pas kata boleh, haron din kata tak boleh, tak jelas?

    umno kata kuasa melayu akan hilang, haron din ikut menyuarakan kebimbangan tersebut di perjumpaan di rumah hassan ali, tak jelas?

    nasha hadir di pc hassan ali setelah dipecat, sebut dia hadir sebagai ahli majlis syura (tak perlu sebut 'wakil') sedangkan pada malam itu msu bermesyuarat. dia kata dia bagi tahu, makna dia dapat restu msu, tak jelas?

    lihat senarai majlis syura, berapa ramai parasit di dalamnya? kalau mengikut kaedah blog ini, yang tak sokong ug adalah parasit.

    wallahu'alam.

    ReplyDelete
  116. albanna,

    Md Alwi dilaporkan berkata, Abdul Hadi datang ke kediaman rasmi Perdana Menteri untuk membincangkan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12).

    Bagaimanapun, beliau mendakwa, rancangan itu tidak menjadi kenyataan kerana ditentang Nik Abdul Aziz dan beberapa pemimpin lain dalam Pas.

    kerana menjaga akhlak dan adap berjemaah, blog ini tidak berani kata tgna ketua parasit! bukankah tgna yang begitu lantang menolak ug? demer pulak sekejap tutup sekejap buka. tak jelas?

    wallahu'alam

    http://ayid-manjaddawajada.blogspot.com/2012/01/nik-aziz-usah-campur-urusan-pas.html

    ReplyDelete
  117. albanna,

    [Tindakan Hassan yang mahu memperkenalkan "sistem komisyen 10%" kepada penceramah PAS berdasarkan kepada kutipan dana dalam mana-mana program ceramah umum menyebabkan imej Hassan Ali sedikit rosak. Beliau cuba membawa masuk elemen UMNO ke dalam parti Islam yang dilihat "tidak kena pada tempatnya". Hassan cuba untu mengkomersialkan PAS selaras dengan cita-citanya. Inilah yang menjadi kemarahan sebahagian pemimpin PAS yang membawa kepada pemecatan Hassan Ali. Malah, kisah namanya tidak tersenarai sebagai salah seorang calon PAS di DUN Gombak Setia bukanlah omongan kosong semata-mata. Memang benar rupanya majoriti rakyat di kawasan itu sudah jemu untuk bersama Hassan Ali lagi. Mereka melihat Hassan masih mengamalkan budaya "mengejar duniawi" daripada perjuangan Islam sebenar. Apapun, diharapkan Hassan Ali dapat muhasabah dirinya dan kembali ke landasan perjuangan yang hakiki. Usahlah terpedaya dengan duniawi hingga tergamak menghina mereka yang berjuang di landasan kebenaran. Apapun, diharapkan masa depan Hassan Ali akan lebih bersinar lagi selepas ini. Semoga pemecatan ini akan memberi peluang kepada beliau untuk bermuhasabah dan kenali potensi diri. Salam takziah buat Dr.Hassan Ali !].

    http://pahangdaily.blogspot.com/2012/01/eksklusif-pemecatan-hassan-ali-dari-pas.html

    maaf kerana menggangu ketenteraman sdra.

    ReplyDelete
  118. kepada semua:

    ”Jangan masuk PAS kalau anda cari dunia. Jangan panggil diri anda pejuang Islam kalau anda nak manusia puji anda. Anda jangan perasan macam anda ulama kalau perjuangan anda hanya setakat serban, jubah dan kopiah. PAS bukan untuk orang yang buru dunis. PAS adalah untuk orang yang buru akhirat. Hidup mulia atau mati syahid. Mati beriman. Hidup bermaruah. Minta ampun dengan Allah Taala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Taala.”

    - Almarhum Ust Fadzil Nor

    ReplyDelete
  119. kepada semua:

    “Lebih baik kita berhati-hati dan berwaspada selalu apabila berunding dengan orang yang sesama bangsa dan seagama kerana kita tidak tahu apa yang tersirat dalam lubuk hatinya, berbanding ketika kita melakukan berunding atau berkerjasama dengan orang kafir kerana mereka
    jelas berada dalam kekafiran”

    "UMNO akan mencari PAS dikala UMNO berada dalam keadaan tersepit seperti peristewa 13 Mei 1969 dan jangan harap UMNO akan menghulurkan tangan persahabatan dikala dia berada dalam kedudukan
    yang kuat dan gagah perkasa".

    - Almarhum Ust Fadzil Nor

    ReplyDelete
  120. Salam to all,..

    Maaf mencelah,.. Berdasarkan kepada infos blog ini, ada beberapa persoalan?!

    1) kenapa isu puluhan tahun lepas dibangkitkan kembali pada hari ini?! Setelah PRU-12 dan setelah mat sabu menang tim pres?! Dan beberapa so called parasit juga menang AJK Pusat?! - bagi saya, anda sebenarnya sedang mengucar-kacirkan PAS utk ke Putrajaya pada PRU-13 ini sebagaimana sikap Dr Hassan Ali juga..

    2) Pasti pimpinan tertinggi PAS sejak almarhum Ustaz Fadhil Noor lagi telah sedia maklum dan mengetahui... Tetapi mereka berjiwa besar demi Islam - tindakan anda adalah berjiwa kecil kerana menyalahkan 'pihak ketiga' dengan kelemahan PAS meletakkan barisan ulama dalam kepimpinan. Adakah ini bermakna anda sedang 'memperlekehkan' qiadah anda sendiri?!

    3) tidakkan anda sedari dokumen or grand design sebegini, pasti diketahui oleh pucuk pimpinan?! Kenapa mereka tidak mengambil tindakan sebagaimana yang anda lakukan?!

    4) jika benar parasit2 ini bakal mengusai PAS?! Apa masalah yang merugikan Islam?! Bukan ke PAS ada perlembagaan yang jelas?! Kenapa takut perlembagaan PAS tidak dapat melindungi PAS itu sendiri?! Jika ulama tidak dikedepankan, apa masalahnya?! PKS ada struktur yang mengcangkupi semua aspek tanpa ada pengasingan pun?! Mursyud Ikhwan majoriti bukan dari latarbelakang agama pun?! Apa masalah dia?!

    Wallahu'alam

    ReplyDelete
  121. Hah. Komen kt atas ni mesti parasit,bro kebanyakan mursidul ikhwan kecik2 dah hufaz..jgn nkberangan la..pakar toxic nk jadi ahli syura ke.

    ReplyDelete
  122. salam anon 6:58,

    inilah sebab kenapa cerita 21 tahun dahulu di hidupkan kembali. mereka tahu mereka perlu bebrbuat sesuata hatta dengan menggunapakai cerita lama, demi survival pengusaha kilang ug. lalu digembargemburkan cerita 'parasit' ini:

    Kerajaan Perpaduan: Haji Hadi Perlu Jelaskan Dakwaan Alwi

    http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/01/kerajaan-perpaduan-haji-hadi-perlu.html

    wallahu'alam

    ReplyDelete
  123. Lagi satu bro,ciri2 parasit memang dh meleleh air liur nk ke putrajaya,marah betul bila 16 sept kena hijack

    ReplyDelete
  124. Anonymous 10:55

    Please define ulama & hufaz?! Jgn putar belit...

    Berapa ramai ahli syuro yg hafaz quran 30 juz skrg ni?!

    Lovey Bird

    ReplyDelete
  125. Bro.lu jgn alih tajuk,lu bagi contoh ikhwan so gua dh bg jawapan perbandingan mursyidul ikhwan dgn pimpinan parasit lu, gua xkata ahli majis syura semua hufaz.

    Lagi satu lu nk gua define ulama dgn hufaz,lu carila sendiri..cuba tanya google,lu puak2 parasit kan bijak.

    Sebenarnya lu dn pimpinan parasit memang kaki belit..

    ReplyDelete
  126. aku tahu siapa kepala parasit, siapa parasit dan siapa tunggangan. tapi apa gunanya aku beritahu, lainlah kalau nak dekat muktamar...

    ReplyDelete
  127. isu lantikan dr yunus sbg exco, sekali lg presiden dilanyak...puak parasit buat cerita kata presiden hntr nama dr yunus sj pd istana, pdhal SELURUUUUUUUH selangor dah dicanang dr rani sbg ganti dha, tu yg pagi tu pegi pkai baju istiadat...

    hakikat hnya sultan yg tahu, tuanku pun tak berkenan pd dr rani, jatuhkan dha yg seBUGIS dgn baginda, bglah juga jga skim micro credit habuan nak jga hati...

    tak puas hati puak2 parasit selangor terus nak buat bantahan, sbb pas selangor skrg kna jga bola dan pdg futsal, serta keris2 lama...mcmnalah muka dr rani nanti, alahai mimpi indah tak jd kenyataan, dengar kta siap dh cri drebar, pa utk dduk tmpat baru...kah kah kah...

    pi jga tESCO jdlahh dr....puak parasit selangor sudah kna main dgn pkr...

    ReplyDelete
  128. IRC/MSM telah bertukar wajah kepada IKRAM pada tahun 2009.
    ISMA dan HALUAN menjadi jemaah berasingan, menolak utk memasuki IKRAM.
    IKRAM= JIM + MUSLEH + AUSIS dll.
    Sekian.

    ReplyDelete
  129. kat sini byk org main reverse psychology.. rasanye byk komen dr seorg.. cer cek IP address..
    bahaya sesuatu berita tanpa disiasat, esp dr org fasiq.. - QS al-Hujurat
    blogger n geng2 blogger kerajaan ni mmg anti gerakan islam- ngo2 islam n parti islam spt PAS..
    taw nak pecahbelahkan n fitnah je..
    cek n nilai dulu kandungan blog ni...
    akhir zaman, gerakan islam pasti akan mng! dgb izin-Nya..

    ReplyDelete
  130. sy nak tanya drha tu kira salah ke betul? nampak mcm betul....tp nak tanya d kalangan ahli..sy pengundi ats pagar yg menyokong hassan ali dan ketegasan enakmen syariahnye...dia laksanakan islam tapi dihalang oleh pas..sy tak faham dan keliru..jadi dasar pas juga berubah kepada negara kebajikan? negara islam tiada dalam quran? bukan islam sebagai timbalan presiden pas? himpunan selamatkan akidah tidak patut sokong tp himpun utk anwar digalakkan hadir? isu komunis? isu dap jadi timbalan perdana menteri? isu israel? isu pasir diselangor yg penuh dgn bukti tunggu masa je? umno sekongkol dgn mca haram..pas+ dap halal? dap halang tugas pegawai kerajaan dan dasar kiasu anti islam melayu..sy bakal mengundi tahun ni..saya percaya ramai belia macam sy yg muak dgn permainan politik diluar sana..sy tidak baca utusan dan dan tv3..ianya dari pergaulan dgn masyarakat dan rata2 juga keliru..saya minta penjelasan clearkan permasalahan pengundi atas pagar yg tidak memihak dan mencari sebab utk memihak selepas ini..iallah..allauakbar!

    ReplyDelete