Lagi Bukti Parasit Menguasai Harakah / Harakahdaily: Mereka Tidak Bahagia Dengan Majlis Mahabbah

Setelah lama kita berteka teki, apakah majlis yang di adakan di JKR 10 pada 27 Disember lepas? Adakah Dr. Hassan Ali dan Ustaz Nasha datang terhegeh-hegeh minta maaf dan minta ampun seperti yang digambarkan oleh Harakahdaily?
Setelah lama kita berteka teki, apakah majlis yang di adakan di JKR 10 pada 27 Disember lepas? Adakah Dr. Hassan Ali dan Ustaz Nasha datang terhegeh-hegeh minta maaf dan minta ampun seperti yang digambarkan oleh Harakahdaily?

Sekalipun blogger Selamatkan PAS (BSSP) telah mencium lebih awal tentang pertemuan tersebut, BSSP tidak mahu membuat telahan takut-takut mendahului kepimpinan. BSSP memang sudah tahu daripada awal bahawa Harakahdaily sengaja memanaskan keadaan dengan 'membakar' Dr. Hassan Ali (DRHA) dengan kenyataan tajuk Harakahdaily berbunyi: "Hassan datang minta maaf, Nik Aziz buat kenduri". Tujuannya supaya DrHA respond dan respon tersebut akan dipetik oleh media UMNO. Diorang tahu, DrHA tidak ada ruang di dalam media parti seperti Harakah / Harakahdaily, tiada ruang media alternatif kerana DrHA bukan orang yang ada 'grassroot'. Dia tahu, DrHA akan buat Press Statement, dan sebagaimana kebiasaannya di kutip juga oleh media UMNO. Jika ini berlaku, mereka akan bertepuk tangan seterusnya meneruskan agenda pengusiran DrHA atas alasan menggunakan media UMNO.

Agenda pengusiran yang hampir gagal disebabkan Majlis Mahabbah di JKR 10. Majlis yang mendeklarasikan secara rasmi bahawa DrHA dan Ustaz Nasharudin (UN) akan terus dengan PAS. Majlis yang secara rasminya menjadikan kepimpinan seperti Cg. Pa tidak lagi boleh menembak atau menempelak selepas pengisytiharan 'Game Over'. Perdamaian berbentuk Islah yang dianjurkan oleh Islam sebagaimana di dalam surah Al-Hujurat: 9 bermaksud: {Dan jika dua puak dari orang-orang Yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap Yang lain, maka lawanlah puak Yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah; jika ia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya Dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam Segala perkara); Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang Yang berlaku adil.}

Perdamaian yang dibenci oleh Harakah/ Harakahdaily, kebencian yang lagaknya seperti makhluk yang terkutuk di dalam Surah Al-Maidah: 91. {Sesungguhnya Syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu}.

Sehingga Majlis Mahabbah yang sangat ditunggu-tunggu dan dipuji oleh seluruh ahli PAS dan juga dipuji oleh Islam, cuba disembunyikan dan dikecilkan tajuknya selepas 'dipaksa' oleh kepimpinan atasan untuk disiarkan. Akhirnya, ia disiarkan juga, tapi dalam kolumn yang cukup kecil. Kecil sehingga meletakkan setaraf dengan penulis-penulis lain.
Berita Mahabbah hanya kolum kecil. Sepatutnya kenyataan Mursyidul Am di muka depan
Lihat sahaja sebelum penarikan balik dan mohon maaf dari Dr. Hassan Ali, hampir ke semua kolumn Harakah / harakahdaily memainkan peranan menghentam DrHA: 
Hamir semua berita Harakahdaily menghentam DrHA
Bukankah berita mereka tarik balik mengembirakan kita dan mereka menghentam PAS khususnya negara berkebajikan menghancurkan hati kita? Bukan berita mereka confirm tak nak masuk UMNO berita yang mengembirakan kita sebaliknya berita mereka nak masuk  UMNo berita yang menghancur luluhkan hati kita? 

Persoalannya, kenapa Harakah/Harakahdaily berperanan sebaliknya? Berita mereka nak masuk UMNO dimuka depankan, dicanang-canang, sebaliknya berita perdamaian disembunyikan dan hanya disiarkan dalam ruangan yang cukup kecil selepas di'paksa' oleh kepimpinan tertinggi.  

Sepatutnya yang menangis ialah syaitan dan iblis. Tapi kenapa Harakah/Harakahdaily kelihatan turut bersedih. Kalau tidak kerana kepimpinan tertinggi me'maksa' mereka keluarkan artikel tersebut, nescaya 'perdamaian' ini lansung tidak diketahui oleh orang luar, dek Harakah/Harakahdaily menyembunyikan berita tersebut. 

Adakah Harakah / Harakahdaily bersama-sama dengan pencaci-pencaci PAS yang mencaci perdamaian yang dianjurkan oleh Islam seperti blogger anak buah Mat Sabu ini? 
Mat Sabu tak tarbiah ke masa salurkan maklumat kat Mamat sembah batu ni?
 Bukti ini jelas menunjukkan Harakah/Harakahdaily dah jadi parasit... Jangan tunggu sampai mereka isytihar 'kami parasit' kerana waktu itu sudah terlambat.

No comments:

Post a Comment