Boikot Harakah & Harakahdaily diteruskan: Tampil Buat Aduan Terhadap Rasyidi dan Zul Sulong.

Kejahatan Zul Sulong dan Rasyidi di dalam harakah tidak dapat dimaafkan begitu sahaja. Kalau dia minta maaf, maka baru kita boleh pertimbangkan. Setakat ini bukan sahaja tidak mahu minta maaf, tetapi masih dengan sombong dan angkuh kerana dia tahu, PAS tak boleh pecat dia sebab kuasa di dua media penting parti ini dikuasai oleh PARASIT.

Saya mendapat maklumat yang banyak bahawa dua parasit ini banyak memburukkan presiden dan parti dibelakang, sama ada di dalam majlis atau seumpamanya.


MEREKA BERDUA INI MUSTAHIL BOLEH DIPECAT DARI DUA MEDIA TERSEBUT kerana PAS Pusat dikuasai oleh parasit yang bela mereka.Mereka ni muka tak tahu malu, tak mahu undur dan terus menumpang rezeki di 2 media parti tapi terus merosakkan parti dari dalam.

Oleh itu, saya merayu kepada seluruh ahli PAS di Malaysia, sebagai ahli yang sayangkan parti dan Islam, tolong buat aduan disiplin yang ditujukan kepada lembaga disiplin parti, CC kepada S/U dan mediakan kepada media2 yang ada. Atau at least, hantar ke blog saya. Inilah sahaja cara terbaik untuk halau parasit-parasit dari Harakah.

Tolong surat aduan disiplin secara terbuka terhadap dua parasit ini seperti:
1. jika dia pernah memberikan ceramah atau pengisian ditempat anda dia kutuk pimpinan atau PAS sendiri.
2. Jika dia pernah menulis atau bercakap tentang keburukan pimpinan pusat yang kita sayangi....
3. apa-apa sahaja yang boleh dibuktikan kelongkangan lidahnya.

Ayuh!!! Jangan tunggu... teruskan boikot harakah dan harakahdaily selama mana dua parasit ini berada di situ. Harakah bahagia tanpamu....



99 comments:

  1. Berita terkini... sekarang penarik beca nak jatuhkan TG NA pulak.

    http://penarikbeca.blogspot.com/2012/01/tuan-guru-dan-pengampu-tuan-guru.html

    ReplyDelete
  2. salam tuan pengarang..
    semoga Allah memberkati perjuangan orang yg benar2 ikhlas dlm islam dan moga digagalkan segala perancangan2 jahat pihak yg memusuhi islam

    ReplyDelete
  3. Salam tuan,
    Saya ada bukti berkenaan Rashidi ini dan masih mengumpul bukti. Dia sekarang sudah berhati-hati, tetapi saya yakin ada 'backup' yang menunggu dia dibelakang. Cara kerja kita biarlah berstrategi, dan saya yakin kebenaran pasti muncul. Kita pun samalah, pastinya ada tapisan dan memperjuangkan Islam. -Bulan

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.

      Harap tuan boleh buat aduan disiplin terbuka...

      Kenapa saya cadang terbuka? Kalau tertutup, nanti ada pihak yang akan pendam buat tak tahu.... Sebab AJK pusat banyak dikuasai parasit....

      SEMOGA ALLAH BERKATI KERJA KITA SEMUA!!!

      Delete
    2. Kenapa tuan punya blog ini seorang BLOGGER PONDAN? Tak berani dedah identiti sendiri? LEpas tu nak suruh org percaya cakap dia? Hairan hairan

      Delete
    3. TB, tolong cek saya punya artikel ttg uslub nabi ibrahim.

      Lebih menghairankan, kenapa Tulang Besi tak boleh jawab hujah2 saya? Hairan-hairan hairan......

      Delete
  4. Pada 12 Jan yg lepas harakah ada siarkan berita tentang Ust Ismail Kamus nak saman media kerana laporkan beliau pergi rumah Dato Hasan Ali.

    Harakah ada tulis :
    “Ini amat mengaibkan saya. Saya dikata bersekongkol dengan Hasan, ini tidak cantik. Nama saya sudah dikotorkan,” kata Ismail Kamus, bekas Adun Gombak Setia itu.

    Akhirnya kita dapati berita tersebut adalah dusta dan fitnah jahat semata-mata.
    Ini ada satu komen dalam tranungkite :

    "HARAKAH SAH AGEN DAJJAL LAKNATULLAH!!!

    AKU DAH CHECK DGN UST ISMAIL KAMUS - DIA TAK SEBUTPUN SPT YG HARAKAH SIARKAN...KONONNYA KOTOR NAMA DIA

    TERKEJUT BADAK UST ISMAIL BILA AKU CALL DIA TADI

    HARAMJADAH PUNYA HARAKAH....BILA LAGI NAK PECAT ZUL SULONG, RASYIDI, KAMARUDIN JAAFAR & STOPA ALI!!"

    "DIA CUMA SEBUT DIA TAKPERGI RUMAH HASAN ALI SEBAB DIA KT HOSPITAL. BAB SAMAN MENYAMAN PUN DIA TAK SEBUT..."

    Keesokan harinya Akhbar Sinar telah menyiarkan kenyataan sebenar Ust Ismail Kamus yang mengatakan "HASAN SEORANG PEMIMPIN BAGUS"

    Amat memalukan apabila media parti Islam jauh lebih tidak beretika dibandingkan dgn "Media musuh".

    Patutlah hasan ali terpaksa menggunakan "media musuh" berbanding media parti sendiri.

    Ahli PAS wajib menuntut agar seluruh kepimpinan Harakah ditukar demi untuk mengembalikan balik keyakinan kita terhadap lidah rasmi parti.

    Kalau tidak, kita BOIKOT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. celaka harakah, aku masa baca mmg rasa somthg wrong sowhere dgn TG Ismail Kamus yg aku hormati!

      BOIKOT HARAKAH!

      YA ALLAH, BILA AKHBAR PARTI DIGUNAKAN UTK MENJATUH, MEMALUKAN, MEMFITNAH, MENGADU DOMBA ahli jemaah, dasyatnya fitnah menimpa gerakan Islam. Selamatkan kami ya Allah dari fitnah dajal ini.

      Delete
    2. nak tukar dengan siapa.. dengan anda semua ke.. atau dengan Hassan Ali dan yang sewaktu dengannya

      Delete
    3. tukar dgn engkau la, kau jutawan

      Delete
    4. aq x brp setuju dgn sokongan terhadap hassan ali.....kami sygkan presiden dan pimpinan ahli ulama dan x sokong pd anwar ibrahim, hasan ali dan parasit2 yg lain...hanya tok guru haji hadi yg layak jadi pm..bkn anwar.

      Delete
  5. Aku tak tahulaaa dua parasit ni... tak nak letak jawatan... jadi barua kat dalam tu....makan gaji hasil harakah... buat kerja jahat....

    Ya Allah!!!, selamatkan PAS. dan harakah.

    ReplyDelete
  6. saya memang sejak setahun lepas dh boikot harakah. saya berfikir sendiri tentang saraf yg dimainkan oleh harakah.kecewa dgn akhbar parti yg tidak mencerminkan dasar parti.
    dah tu tajuk lain brita lain.
    boikot sbb balik2 muka lo'lo' (dh mninggal pun),maria,dzul,khalid,mujahid,rani...geng2 tu je. pstu sensasikan anwar.

    meluat...terus boikot dgn senang hati

    tapi nk bgtau kt org xreti sbb saya rasa org lain xfhm

    ReplyDelete
  7. Buat apa komplen...harakah siar sapa yg menulis dan buat kenyataan...Dr Kayu, Dr ASM, Fahdli...kan semua hebat tu...apa salahnya menuls dalam harakah atau pun jadi klumnis harakahdaily...kan bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siar poin, tapi ulasannya adalah parasit...

      Delete
  8. Cuba tengok harakah daily... tajuk
    PAS melencong perjuangan asal? muka Dr Harun Din..
    berepa lama dah kat situ
    meluat betul aku. Saraf macam ni. Nampak macam Dr Harun Din yang cakap PAS yang melencong lawan dengan Dr Hasan Ali.. tak habis nak melagakan orang.. cisssssss

    ReplyDelete
  9. Aku cek dgn Harakahdaily....betul ke tulisan Haron Din tu....mereka kata ye...rakan dan hero selamatkan pas ni, Lutfi yang sahkan .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cek dengan Harakahdaily, rupanya lutfi tak tahu menahu, Rasyidi yang uruskan.

      Delete
  10. mujurlah aku bukan peminat setia harakah, harakahdaily.
    ada baca, takda tak baca.

    ada bukti ka nak lapor nih?
    takkan nak cakap, si fulan ialah parasit tanpa disertakan dgn bukti didepan AJK HARIAN PAS PUSAT. cehh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak faham ke? Maksudnya, kalau ada parasit kutuk PAS atau pimpinan tertinggi. Itulah maksud tuan admin....

      - Aziz.

      Delete
    2. 'KALAU' ... maknanya tadak bukti la ni, ka mana dia bukti tu? kumpulkan bukti tu, baru boleh buat laporan. kan senang.

      'JIKA' ... jenuh la. tapi tak jumpa lagi la setakat ni.

      Delete
  11. HARAKAH SEPATUTNYA BERFUNGSI MENONJOLKAN TG HAJI HADI SEBAGAI TOKOH... TGHH BANYAK KE LUAR NEGARA ATAS JEMPUTAN GERAKAN ISLAM DI SANA DAN BANYAK MENGHADIRI PERSIDANGAN GERAKAN ISLAM ANTARABANGSA. BANYAKKAN GAMBAR DAN LAPORAN TTG TU. BIAR SEMUKA SURAT PUN TAK APA LETAK KAT TENGAH2 HARAKAH MACAM HARAKAH 80-AN DULU2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat tak menonjolkan... tapi sengaja sekat... tak ada liputan...

      TGNA, TGHH DAN TGHD hanya bercakap soal agama sahaja.. dasar parti, no way, itu parasit punya...

      SO,pisahkan agama dan politk berlaku dalam harakah dek penangan si parasit2 jahat.

      TERUSKAN BOIKOT ZUL SULONG DAN RASYIDI.

      Delete
    2. tok guru hadir persidangan dan memberi ucapan di turki, berapa ramai ahli PAS yang tahu????

      ironinya semasa tok guru berada di turkilah, si bapak parasit memainkan jarumnya!

      Delete
  12. kenapa tak nak pecat lutfi sebagai ketua pengarang harakah? aku tengok tak ada pun nama lutfi kat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LUTFI TU PARASIT KE? Atau ko saja nak buat kecoh. boleh blahhhh ke blog lain lain...

      Delete
  13. bila aku ikuti perkembangan blog ni.. macam ada agenda tersirat beritanya.. macam ada DENDAM kesumat antara golongan yang dikatakan (PARASIT) dengan golongan (ANTIPARASIT).. baliklah kepangkal jalan.. kalau dalam satu jamaahpun sudah berlaianan fikrah..apatah lagi apabila sudah ditakdirkan Allah berkuasa dan menguasai Putrajaya nanti. Apa yg kedua-dua golongan ini dapat?, Apa yang dikejar-kejar oleh kedua-dua golongan ini. Kalau dilihat secara lebih mendalam lagi kedua-dua golongan ini, masing-masaing tidak mempunyai keikhlasan dalam perjuangan. Masing-masing berebut dan mempertahankan SESUATU.. dengan harapan jika PR yang didalamnya ada PAS berkuasa nanti, maka kedua-dua golongan ini akan mendapat habuan masing-masing, kalau itulah agenda kamu wahai kedua-dua golongan, yakinlah kemenangan Islam (PAS dan PR) tidak akan bertahan lama! yg menjadikan PAS itu kuat bukannya kamu (kedua-dua golongan) tetapi kami di pihak grassroot ini.. kami tidak berpihak.. tulislah apapun di Harakahdaily atau Harakah atau diblog-blog yang dikuasai oleh golongan kamu berdua.. Apa kami peduli.. yg penting Islam melalui parti ini akan berjaya menumbangkan UMNO/BN melalui kerjasama di dalam PR. Kami tidak pedulipun kalau berita-berita yg terdapat di media organ parti itu berpihak atau mempunyai agenda tersembunyi.. LANTAK KAMU LAH!.. kalau golongan ANTIPARASIT mengatakan BOIKOT HARAKAH.. kami apa peduli!.. sebabnya kami sudah biasa tertarbiyah dengan cara mendepani isu-isu di sekitar kami.. PEDULI APA DENGAN BOIKOT HARAKAH!.. kalaupun kempen berjaya.. sekurang-kurangnya golongoan ANTIPERASIT sudah berjaya mengeringkan sedikit kantong PAS.. sebab tiada jualan.. Itupun apa kami peduli.. aku sebagai pendokong PAS digrassroot ini.. bergerak dan berorganisasi tanpa bantuan kewangan Pusat, Negeri, Kawasan, apatah lagi daripada golongan yang PARASIT atau ANTIPARASIT. Kamu kedua-dua golongan ini MEMANG MEMPUNYAI AGENDA TERSEMBUNYI MASING-MASING!!!. INGAT!.. kamu merancang, Allah merancang.. perancangan Allah lah yang paling baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah mamat ni tak faham2. orang dah tunjukkan bukti macam2. Tak reti ke bahawa yang bergaduh itu bukan sesama jemaah, tetapi jemaah dengan parasit....

      Biol ke apa mamat ni.

      Delete
  14. posting kedua... sebab anda semua perlu berfikir.. dan meletakkan diri anda di kedudukan mana.. PARASIT, ANTIPERASIT atau anda tidak terpengaruh dengan apa-apa agenda melemahkan PAS

    Bila aku ikuti perkembangan blog ni.. macam ada agenda tersirat beritanya.. macam ada DENDAM kesumat antara golongan yang dikatakan (PARASIT) dengan golongan (ANTIPARASIT).. baliklah kepangkal jalan.. kalau dalam satu jamaahpun sudah berlaianan fikrah..apatah lagi apabila sudah ditakdirkan Allah berkuasa dan menguasai Putrajaya nanti. Apa yg kedua-dua golongan ini dapat?, Apa yang dikejar-kejar oleh kedua-dua golongan ini. Kalau dilihat secara lebih mendalam lagi kedua-dua golongan ini, masing-masaing tidak mempunyai keikhlasan dalam perjuangan. Masing-masing berebut dan mempertahankan SESUATU.. dengan harapan jika PR yang didalamnya ada PAS berkuasa nanti, maka kedua-dua golongan ini akan mendapat habuan masing-masing, kalau itulah agenda kamu wahai kedua-dua golongan, yakinlah kemenangan Islam (PAS dan PR) tidak akan bertahan lama! yg menjadikan PAS itu kuat bukannya kamu (kedua-dua golongan) tetapi kami di pihak grassroot ini.. kami tidak berpihak.. tulislah apapun di Harakahdaily atau Harakah atau diblog-blog yang dikuasai oleh golongan kamu berdua.. Apa kami peduli.. yg penting Islam melalui parti ini akan berjaya menumbangkan UMNO/BN melalui kerjasama di dalam PR. Kami tidak pedulipun kalau berita-berita yg terdapat di media organ parti itu berpihak atau mempunyai agenda tersembunyi.. LANTAK KAMU LAH!.. kalau golongan ANTIPARASIT mengatakan BOIKOT HARAKAH.. kami apa peduli!.. sebabnya kami sudah biasa tertarbiyah dengan cara mendepani isu-isu di sekitar kami.. PEDULI APA DENGAN BOIKOT HARAKAH!.. kalaupun kempen berjaya.. sekurang-kurangnya golongoan ANTIPERASIT sudah berjaya mengeringkan sedikit kantong PAS.. sebab tiada jualan.. Itupun apa kami peduli.. aku sebagai pendokong PAS digrassroot ini.. bergerak dan berorganisasi tanpa bantuan kewangan Pusat, Negeri, Kawasan, apatah lagi daripada golongan yang PARASIT atau ANTIPARASIT. Kamu kedua-dua golongan ini MEMANG MEMPUNYAI AGENDA TERSEMBUNYI MASING-MASING!!!. INGAT!.. kamu merancang, Allah merancang.. perancangan Allah lah yang paling baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah mamat ni tak faham2. orang dah tunjukkan bukti macam2. Tak reti ke bahawa yang bergaduh itu bukan sesama jemaah, tetapi jemaah dengan parasit....

      Biol ke apa mamat ni.

      Delete
  15. ok, kepada pengguna2 facebook...

    sebarluaskan & promosikan facebook blog ini kpd org pas..

    SASARAN PENTING (dalam facebook):

    1. perwakilan Pas (paling penting)
    2. Bakal Perwakilan Pas (paling penting)
    3. Ahli Pas yg aktif (penting)
    4. Pas setiap negeri

    *(paling penting) kerana perwakilan akan menentukan kemenangan parasit dalam jawatan peringkat kawasan, negeri & terutamanya ajk pas pusat.

    minta kpd sahabat2 Pas dlm facebook tolong promosi add facebook Berubahlah & like page.. supaya maklumat tentang parasit sampai pada sasaran..

    pastikan maklumat tentang parasit sampai di setiap negeri (terutamanya ahli aktif)..

    link:
    1) https://www.facebook.com/pages/Selamatkan-Harakah/294426083928396

    2) https://www.facebook.com/profile.php?id=100002457478426

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pon satu cara mahu membibitkan kebencian sesama ahli.. kalau anda berjaya.. tahniah! kerana anda org yg terlibat dalam menghancurkan PAS dari dalam.. setiap kerja buat anda akan dihitung di hadapan kadhi rabul jalil.. insaflah..

      Delete
    2. JUTAWAN INTERNET, memang ciri-ciri parasit dalam kertas tu ada pada you la...

      - Aziz.

      Delete
    3. Cara parasit nak divert isu kewujudan parasit. Menkedepankan ukhuwwah kononnya, walhal supaya orang PAS tak hati2 tentang kewujudan munafi. Memang cara parasit.

      - Aziz.

      Delete
    4. awal2 komen jutawan internet mcm neutral, makin lama komen nampak sgt keparasitannya...haha..

      tak tahan, terdedah juga bangkai gajah tu...

      Delete
  16. harakah lbh syok tonjolkan nuar sebagai pemimpin pas berbanding tg hj hadi sendiri
    nampak sgt muktamar akan dtg puak2 anwariyyun ni nak jatuhkan hj hadi

    diaorg ni la yg kecoh2 kepimpinan islam ganti kepimpinan ulama, ummah centric, anti wala, anti dewan ulama

    kalahkan kalid samad. kalahkan mujahid, dr dzul, saari, dr mariah, dlm muktamar akan dtg

    - Fakaq

    ReplyDelete
  17. Berita Ismail Kamus - Harakah paper pun ada - Lutfi yang buat dan luluskan. Sah lufti ini parasit. Tapi admin tak serang. Sebab tugas lutfi bantu dia lagakan pemimpin. Kan?

    - Fakaq.

    ReplyDelete
  18. BUANG LUTFI. Sah, berita Haron Din tu dia yang buat. ADMIN, masukkan muka Lutfi dalam kempen ini!

    - Fakaq.

    ReplyDelete
  19. HAHAHHA... 3 Doktor Bangi, satu tepi presiden tengah buat perangai. HAHAHAHAHAHHA.

    - Fakaq.

    ReplyDelete
  20. Lutfi dalam harakah terbaru pergi interbiu Dr Dzul, si kepala parasit tu. Admin tak serang... sebab lutfi dengan dia tu ada hubungan intim....

    -Fakaq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAH... Admin suka-suka tambah nama Fakaq kat bawah komen aku.

      Pakar fitnah. Lepas itu nak edit komen org utk suit agenda dia...

      HAHAHAHAHAH... Nak buat blog, takut org komen.

      3 Doktor Bangi ini pakar lawak!!!!

      Delete
  21. LUTFI, LUTFI, LUTFI - mengapa admin tak serang ko? Kalau serang ko, dapatlah cover line!! HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku baru faham, komen kebudak2an seperti ini timbul bila admin sentuh tentang Zainul Faqar dan group I.

      Mula2 aku confuse juga dengan admin cerita budak2 jahat nama Group I ni. Tapi bila aku tengok komen yang tiba2 wujud seleps komen group I, aku bertambah yakin budak2 ni memang jahat.

      - Aziz.

      Delete
    2. Aku tengok puak-puak macam Aziz memang sebodoh Hasan Ali. Patutlah Presiden pun nak tendang dia. Nasib baik, kalau tak, PAS dah hancur lama dah.

      Delete
  22. AnonymousJan 17, 2012 12:52 AM

    OO... berapa tahun dah join PAS? Biasa ke menghadapi mehnah dan tribulasi perjuangan dlm PAS? kalau ye.. aku tabek.. kalau baru nak kenai.. baik hang tak payah komen, dan menggelarkan org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang duk kata TG nak masuk UMNO tu? Yang kata tu berapa tahun masuk PAS berbanding TG?

      Delete
  23. Semua yg post komen dlm web ni.. semuanya mcm tak setuju dan protes saja tentang organisasi parti. jgn2 hangpa ni semua mirip kepada UMNO/BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan mirim UMNO/BN, tapi anti parasit. Hang sorang je buta hati, duk bantai takde hujah.

      Create blog semata2 nak hentam blog ni.

      Aku yakin, ko ni fakaq badak hitam yang duk kacau PAS.

      Delete
  24. AnonymousJan 17, 2012 12:52 AM

    Apalah mamat ni tak faham2. orang dah tunjukkan bukti macam2. Tak reti ke bahawa yang bergaduh itu bukan sesama jemaah, tetapi jemaah dengan parasit....

    Biol ke apa mamat ni. <<< inilah ajaran yg terdapat dalam blog ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yang biol hati keras tak nak faham.

      Delete
  25. Hasan Ali join PAS 1999. Dia org baru lagi dalam PAS nak tuduh org yg dah lama dalam PAS.

    EGO SEBESAR TUHAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La hau la wala quwwata illa billah..

      Berana awak sebut 'sebesar tuhan'? boleh syirik tu. Tuhan mana ada size sehinga awak sebut begitu.

      Mengucap balik!!! Jangan kerana sentimen, sampai tak reti batasan akidah.

      Delete
    2. Diorang ni mana reti bab2 akidah. Diorang pakai bubuh je. Kalau ada akidah, mana budak2 I ni berani nak letak kepala babi dalam surau. orang kafir x tergamak.

      Delete
  26. Kenapa tak buatkan laporan penuh dan lengkap kat TG muda anta. Jangan terlupa pulak sendiri yang tulis kan!!!!!
    BerubahlahSekarangJan 15, 2012 07:21 AM
    Ini pernah didedahkan oleh TG Ustaz Nik Abduh, anak TG Nik Abdul Aziz, TImbalan Ketua Pemuda PAS. Sila lihat semula, http://nikabduh.wordpress.com/2009/04/24/kerja-kerja-bodoh-dalam-pas/

    ReplyDelete
  27. Dapur tidak berasap
    ANTARA perwatakan pak turut ialah:
    tersangat takut apabila dapur tidak berasap!
    POSTED BY PYANHABIB AT 9:52 AM

    ReplyDelete
  28. cuba bayangkan, ada pimpinan PAS pusat tak mahu TG Presiden jadi PM. Caranya, penyerapan orang orang JIM yang dulu PKR beramai ramai ke dalam PAS. Mereka ni banyak memperlekehkan kepimpinan TG. Saya dah biasa dengar puak puak ni memperkecil dan mengutuk TG Nik Aziz dan Presiden. ramai ahli yang terpengaruh pun duk kutuk sama. tapi org tak perasan bahawa ini adalah perancangan HIS/JIM/IRC dan suku sakat dia.

    ReplyDelete
  29. cuba bayangkan apa tujuan sebenar buat blog ini?

    Bila blog ini mula rancak? - Sejak Hasan Ali buat hal.

    Mengapa nak bela Hasan Ali? -- Sebab Umno suruh, masa Hasan Ali buat hal, org Umno tak perlu kutuk PAS, sebab org PAS kutuk PAS.

    Mengapa suruhan Umno didengar? -- Sebab puak-puak admin ini, Hasan dan Nasha semua hidup mewah, hidup bergantung pd projek Umno.

    Simple, it's all about money. Org bagi duit, nak hidup mewah... lantaklah parti yang jaga mereka selama ini sengsara. Itulah parasit PAS sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. musuh ada di luar & dalam,

      "musuh dalaman lebih berbahaya daripada musuh luar"

      musuh luar bagi PAS ialah umno & musuh dalaman bagi PAS ialah parasit.

      kita bukan hanya menentang umno, tetapi kita juga mesti menentang musuh dalaman.

      anda masih belum faham lagi tentang keberlangsungan jamaah. maka, tindakan ahli jamaah mestilah secara serampang dua mata.

      Delete
    2. cakap macam tau hal berjemaah tapi kelakuan penyokong blog/blog ni bukan cara jemaah.

      kalau ye pun nak lawan musuh dalaman bukan dengan mewar-warkan.
      contohnya nafsu jahat kita, takkan nak kecoh kat luar. kononya nak balik kepada kebaikan dgn mencerita kejahatan kita. tu bukan cara dia, cara dia puasa diam-diam, sedekah diam-diam, berzikir diam-diam. tak perlu kecoh.

      bila kecoh ahli biasa/rakyat umum akan pandang negatif. kononnya nak berubah tapi kejahatan dibuka. tak ke tak cerdik tu?

      itu yg aku fikir, blog ni pun PARASIT juga.
      mana nama-nama yg kononnya parasit tu? duk tunggu lama dah nie. (hahaha)

      Delete
  30. aku tak kenaipun (TAK MAHU KENAIPUN....LANTAK HANGPA LA NAK BERGOCOH)sapa2 di belakang PERASIT mahupun ANTIPERASIT. yd dekat dan ku kenai, (WALAUPUN AKU BUKAN JENIS PENGAMPU DAN PENJILAT-PENJILAT PIMPINAN, SAMADA PIMPINAN TEAM PARASIT ATU ANTIPERASIT)hanya pimpinan yg ikhlas berjuang tanpa memperhitungkan APA yg bakal didapat.

    Tolong, jgn kaitkan aku dgn puak-puak yg hanpa tak suka. Hangpa pun tak tau siapa aku, akupun tak tau siapa hangpa, oleh itu, sebagai ahli jamaah ini.. aku menyedari bahawa terdapat puak-puak di dalam PAS rupa-rupanya..

    Malulah sedikit dengan budak-budak yg hendak berjinak-jinak dengan PAS, inikah kelaku yg ada di dalam PAS? Berebut-rebut jawatan, maki-memaki, jatuh menjatuh, fitnah-memfitnah (IKHLAS AKU KATAKAN-AKU RASA MALU BERADA DALAM PAS, KALAU BENDA-BENDA NI PUN ADA, SAMA MCM UMNO)

    Ikhlas aku katakan hangpa sebenarnya.. berusaha mewujudkan JURANG, SANGSI, IRIHATI,CANTAS-MENCANTAS, KEBENDAAN, dan lain-lain lagi.. kepada fikrah dan minda ahli-ahli PAS yang ikhlas berjuang. Hangpa (PERASIT dan ANTIPEASIT) nak apa sebenarnya? Nak kejar kebendaan yg sedikit ini ke, atau mencari redha Allah?.

    Hangpa(PERASIT dan ANTIPEASIT)akan dijadikan FAKTOR yang menjadikan PAS porak-peranda. Apabila ini berlaku.. Satu kejayaan bagi hangpa (PERASIT dan ANTIPEASIT) kan?

    Hangpa (PERASIT dan ANTIPEASIT)harus ingat PAS bukan wujud kerana org-org yg bermindakan seperti hangpa (PERASIT dan ANTIPEASIT).

    Masih ramai lagi pendokong2 PAS yg tidak ambil kisah tentang wujudnya team seperti hangpa (PERASIT dan ANTIPEASIT) di dalam PAS.

    Aku sendiripun tak ambil peduli wujud team ini(PERASIT dan ANTIPEASIT). tetapi oleh kerana kebiadapan dan dan adanya agenda-agenda tersembunyi blog dan penyokong blog ini, aku menjadi cukup prihatin. FIKIRKAN APA SUDAHNYA PERJUANGAN INI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana mencari redha Allah-lah kita berlawan dengan UMNO walau pun dia melayu islam... kerana mencari redha Allah-lah kita lawan dengan parasit kerana dia meroskkan kesatuan pejuang islam... mencelarukan gerakan Islam... sekarang orang Pas di akar umbi tak tahu nak jawab macamana bila kita kutuk Najib sbb nafi hudud krn maqasid, depa tayang youtube Dr Dzul dan Nizar juga nafi hudud krn maqasid.. depa kata dulu Pas tegas menjaga umat islam dari murtad, sekarang Pas sudah tak ambik pusing pasal murtad... dulu kita kutuk umno sbb bersalam lelaki perempuan, depa tayang gambar Nizar bersalam dengan perempuan... dulu kita sensitif dgn arak, ada tempat kita buat demo kecil2an bila arak jual di 7Eleven.. la ni kita diam pasal arak.. kita tetap boleh bersama PR, tetapi jgn sampai sembunyi isu2 Islam.. semata2 lawan rasuah dan penyelewengan UMNo nanti orang kata tak ada beza perjuangan PKR, DAP dan PAS... letih juga kalau tak lawan parasit, lawan pun letih juga... tapi Umno tetap kita kena lawan...

      Delete
    2. musuh ada di luar & dalam,

      "musuh dalaman lebih berbahaya daripada musuh luar"

      musuh luar bagi PAS ialah umno & musuh dalaman bagi PAS ialah parasit.

      kita bukan hanya menentang umno, tetapi kita juga mesti menentang musuh dalaman.

      anda masih belum faham lagi tentang keberlangsungan jamaah. maka, tindakan ahli jamaah mestilah secara serampang dua mata.

      Delete
    3. AnonymousJan 17, 2012 08:57 PM,

      susah jugak nak fahamkan ahli PAS yg bahayanya parasit, mereka menganggap PAS hanya menentang umno sahaja.

      Sebenarnya PAS mesti menentang umno & parasit dalamnya. Bahaya umno kerana ia menyesatkan org tentang Islam & menyalahfahamkan masyarakat tentang Islam, penyelewengan & sebagainya..

      Bahaya parasit dalam PAS iaitu mengelirukan pendirian PAS yang sebenar & timbulkan persepsi yang tidak baik terhadap PAS yang akhirnya menghilangkan keyakinan masyarakat terhadap PAS yang tegas dengan prinsip Islamnya..

      Bandingkan..

      kalau PAS berjaya menentang umno, PAS semakin kuat, semakin dipercayai, & semakin diberi harapan dgn prinsip Islamnya.

      Kalau PAS x berjaya menentang parasit, PAS semakin dikelirukan, semakin dilihat tidak berpendirian, semakin berpecah. oleh kerana itu, secara tidak langsung masyarakat melihat PAS pergunakan Islam utk politik angkara parasit yg sentiasa menggunakan PAS sebagai platform mereka & perancangan mereka yg bukan dari kepimpinan tertinggi PAS.

      Hassan Ali ialah duri dalam daging PAS,
      walaupun duri dalam daging telah dibuang, tetapi parasit yg lebih berbahaya masih berkeliaran.

      Delete
  31. Jutawan intenet: tak yah melawan ketentuan Allah. Sayapun ahli jemaah. Jemaah sebagai tempat mencari keredhoan Allah. Tapi Allah dah janjji pada kita ni ada musuh dalaman dan luaran.. dalaman ialah munafik / kalau luaran ialah kafir . Dengan org kafir mudah jer. tapi lebih susah dengan yang kafir yang mengaku muslim (munafik sebenar) atau yang muslim ada sifat-sifat manafik. Berebut jawatan, ampu sana ampu sini. Kunun tawadhuk tak mahu jawatan, sedang kawan-kawan mengharapkan sumbangan, chittt berlakun tak nak jawatan. Belum bagi jawatan dan berangan nak jadi kaya. pirrrrrahhhh
    -Ustaz Anonymous-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jutawan internet...

      Akku bukan lawan engkau kerana siapa engkau. Tapi aku lawan engkau kerana engkau ada sifat parasit. "JANGAN AMBIL PEDULI SIAPA PARASIT" adalah strategi parasit divert orang PAS supaya jangan peduli musuh dalam selimut. Semua mesti tumpu lawan UMNNO biarpun parti dalam bahaya.

      Aku lawan engkau, kerana aku lawan parasit.

      Delete
  32. 3 Doktor Bangi ini nak buat blog, tak berani letak nama.

    Lepas itu komen org pergi edit untuk suit agenda sendiri.

    HAHAHAHHAHAHA... dahlah pengecut, bodoh pula...

    HAHAHHAHAHAHAHAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang coment Anonymous 08:16 ni adalah pakaq.

      Delete
  33. perancangan parasit di selangor TERKANDAS, org lain yg diharap ganti hasan ali tapi sultan lbih pilih dr yunus khairi. siapa bg nasihat ambil dr yunus????

    hehe.....ada yg kempunan tak dpt naik keta exco..sape dia? tuan2 teka sendirilah...

    ReplyDelete
  34. aku tau..mesti dr ranilah...alat parasit selangor...

    bukti dia kita pakat2 tnya su prhubungan dia, siap bbm sma2 JUHAM ajak pegi buat kunjungan hurmat pd exco2 pas..trmasuk "bakal" x jd exco, dr rani....

    su ni mmg kaki bodek, lbh drpd jek kreta, bleh trbalik....dlu dialah "panglima hang kebun" utk hasan ali, skrg kna cri tuan lain, sejibik mcm hantu raya....

    kmpunan lah kau khairudin.

    ReplyDelete
  35. hahahahaha kan gua dh cakap dulu, ada pemuda negeri yg nk sgat kena tunggang dgn parasit lihat sinar harian hari ni 18/01/12 page 18..tkp dppns dh mula tunjuk taring nk hentam dha yg dulu dia dikatan berusaha minta nk jawatan strategik dlm kerajaan negeri selangor lepas menang 8 mac dulu..

    org cam ni memang berpotensi jadi tunggangan parasit..so amacam, gua bkn marah lu hentam dha, kalau lu nk terajang dia pun xkesah tapi lu kena ingat dha bkn ahli pas lg so lu diam aje la..biarkan dia tenggelam dgn konsep parasit tu yang lu dn geng2 lu xpercaya kewujudannya.

    nk buat apa resah dgn ancaman yg tk wujud dari dha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tkp dppns tu mcm bersultan di mata beraja di hati, dia "lebih kuah" drpd kp, nkp pulak sibuk dok menyanyi dn petik gitar dlm masjid2...poning2..

      dlu msa dha, tkp ni mntak nk jd speaker dun....hahahhahha..lastly jd speaker parasit jer, sian2

      Delete
    2. blogger² celaka memang ramai dari neg.9 pun..
      antaranya Deraman Lombok dan Khairul andukah tarakguna tu

      Delete
  36. ana nampak mungkin ade 2 musuh dlm selimut dlm PAS,

    musuh pertama:
    golongan macam Hasan Ali (kritik terang-terangan PAS, lawan Syura, mendahului pimpinan, ego & sebaginya).. jenis ni ahli PAS mudah kenal sbg musuh & liabiliti dlm PAS sbb dia menzahirkan diri.

    musuh kedua:
    golongan yg buat jamaah dlm jamaah, perancangan dlm perancangan, yg ni merahsiakan kerja mereka.. jenis ni ahli PAS mungkin x kenal & dianggap tiada sbb mereka x menzahirkan diri.

    antara 2 jenis musuh ni, Jenis Kedua lebih bahaya sbb jenis pertama org jelas blh kenal & reject.. yg jenis kedua terus bergerak tanpa dikesan & terus menghuru-harakan PAS.

    Apa yg deperkatakan Hassan Ali ialah betul & ada yg tidak betul. Tetapi dia dipecat bukan kerana apa yg diperkatakan, dia dipecat kerana adab & disiplin ahli jamaah yg sepatutnya kemukakan pendapat melalui saluran yg betul(mesyuarat PAS).

    Kesilapan tindakan hassan ali yg tidak guna saluran jamaah bagi meluahkan pendapatnya diambil kesempatan oleh parasit(jenis musuh kedua PAS) yg melagakan pimpinan & huru-harakan PAS.

    Tindakan parasit (jenis musuh kedua) tidak dapat dikesan oleh ahli & pimpinan kerana mereka bertindak secara sembunyi & licik. Ini berbeza dgn Hassan Ali (jenis musuh pertama PAS) yg menzahirkan tindakannya & mudah dikesan oleh PAS.

    Kesimpulannya:

    hikmah sebalik musuh dalam selimut ini dibuang dari jamaah PAS ialah musuh dalam selimut ini pulak menjadi penentang parasit & ia SEOLAH-OLAH membantu PAS mendedahkan parasit yg selama ini menjadi liabiliti kepada PAS TANPA DISEDARI.

    musuh dalam selimut telah dibuang, tetapi parasit masih berkeliaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah hikmah keputusan pecat 'duri dalam daging'(hassan ali) dibuat melalui syura.. Syura itu sunnah Nabi, maka ia mesti ada hikmahnya.

      hikmahnya: selama ini parasit yg menghuru-harakan PAS ditentang & didedah sendiri oleh duri dalam daging yg telah dipecat secara syura.

      Allah lah sebaik-baik perancang.

      Delete
  37. Jutawan Internet...anda perasan tak blog ni dan hasan ali membawa isu yang sama iaitu 'parasit'.so fhm2 la sapa tuan punya blog ni,sapa2 komen anonymous yg menyokong dlm ni pun kita leh fhm adalah org yg sama...hehehe sgt aneh tp bodoh kan...
    pembaca2 blog yang menyokong blog ini...anda faham tak kebodohan anda,masa hasan ali kat dalam PAS dulu,napa tak dedah parasit kepada presiden?kepada ajk2 yg bleh percaya?atau kepada ahli PAS pada masa tu?
    kalau anda fikir masa tu,masa anda berada dlm PAS org takkan percaya...alangkah bodohnya jika anda percaya bila hasan ali berada diluar..org akan percaya ttg parasit.
    sekurang2nya kalau nak komen menyokong,reka la nama profile banyak2,biar nampak mcm org lain2 yg sokong blog ni.....hahahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kitaorg dah tau lama dah soal parasit ni..
      cuma takde siapa berani bukak mulut, sehingga lah DHA dipecat baru beliau dedahkan secara terbuka..

      Delete
    2. Selama ini, pemimpin PAS bukan x berani buka mulut tentang parasit, tetapi dikekang dengan peraturan, disiplin & etika jamaah yg melarang membincangkan musuh dalam selimut/parasit secara terbuka.

      Pemimpin PAS hanya membincangkan tentang parasit ini secara tertutup sahaja.

      Apabila Hassan Ali berada di luar PAS, maka dia telah bebas daripada kekangan peraturan, disilpin & etika yg berkaitan dgn pendedahan parasit ini secara terbuka. Sebagaimana maklum, hassan ali sememangnya jenis yg tidak berdisiplin & beretika dalam jamaah & sebab itulah dia dipecat dari PAS.

      Tidak semestinya orang yg tidak berdisiplin & beretika itu, maklumat yg dinyatakan olehnya tidak betul. Mungkin selama ini, hassan ali tidak bercakap tentang parasit kerana kekangan peraturan & disiplin parti.

      Delete
    3. AnonymousJan 17, 2012 10:08 PM,

      gaya ko ni dah macam gaya pemikiran parasit..

      hasan ali tetap salah, parasit juga tetap salah.

      Delete
  38. 1. Gaya komen JUTAWAN INTERNET mcm komen PENAIK BECA. Tgk ayat ia guna.

    2. Sapa kata pemilik blog ni org DHA mmg bodoh lagi dungu. Blog ni wujud sblm Hasan Ali ber kes lagi la bodoh.

    3. Sapa kata dlm ni sorang aje yg bagi komen ( mcm perangai parasit kat blog masing2) sepuluh kali bodoh. Sbb apa? Sbb aku dan ramai kawan2 aku masuk dan komen dlm ni. Sah2 ko bodoh wahai dungu.

    4. Akhlak Fakaq mmg jahanam. Tak senonoh. Nak mampus agaknya. Baik korang ikut atau follow twitter dia dan tgk apa kerja dan akhlak dia. Mcm ni panglima Parasit? Huhuhu patut WAN JI rosak. Berkwn dgn dia.

    Kapaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. parasit memang bodoh dan dungu! main serbu saja. padahal blog ni dah lama wujud, tapi sejak parasit makin menampakan wajah jahatnya barulah tuan blog mula memaparkan artikel2 dan dokumen2 kejahatan parasit dalam jemaah.

      Delete
  39. Tuan blog gua cadangkan dkt header blog ni tulis utk ahli pas sahaja..tiru mcm harakah cetak,so tk timbul lagi parasit kata tuan blog nk jahanamkn pas.

    Hoi parasit,blog khas utk kami membincangkn sesama ahli psl parasit puaka beranak 18,huhu. Kalau tk suka baca kau pindahla blkg hospital.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong !!

      buat header, untuk ahli PAS sahaja..

      harap Tuan Admin terima cadangan ini.

      Delete
    2. hehe parasit puaka beranak 18, ingat big mama je berpuaka, parasit pun sama

      Delete
  40. aduhai. ikhwah. pada penilaian kerdil ana.
    perbincangan kat sini sangat tidak sihat. kenapa? kerana banyak yang menghujam.
    tidak boleh ada pendapat @ cadangan yg bertentangan.

    misalnya..
    1. apa2 pendapat yang atas pagar = dah kena tempias parasit.
    2. apa2 pendapat yang bertentangan = komfirm 100% parasit.
    3. pandangan yg ada hujah.. bukan dijawab JUGA dengan hujah.. tetapi sekadar "peh.. loya aku.. rasa nak muntah dengar ....."

    nak berbincang @ komen. buatlah dengan cara yang betul.

    pandangan.
    SayangPas

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom. bersama membina generasi hammasah yang terpandu.
      jaga tulisan kita seperti kita jaga percakapan kita.
      hukumnya sama. ye tak? :)

      Delete
  41. susah jugak nak fahamkan ahli PAS yg bahayanya parasit, mereka menganggap PAS hanya menentang umno sahaja.

    Sebenarnya PAS mesti menentang umno & parasit dalamnya. Bahaya umno kerana ia menyesatkan org tentang Islam & menyalahfahamkan masyarakat tentang Islam, penyelewengan & sebagainya..

    Bahaya parasit dalam PAS iaitu mengelirukan pendirian PAS yang sebenar & timbulkan persepsi yang tidak baik terhadap PAS yang akhirnya menghilangkan keyakinan masyarakat terhadap PAS yang tegas dengan prinsip Islamnya..

    Bandingkan..

    kalau PAS berjaya menentang umno, PAS semakin kuat, semakin dipercayai, & semakin diberi harapan dgn prinsip Islamnya.

    Kalau PAS x berjaya menentang parasit, PAS semakin dikelirukan, semakin dilihat tidak berpendirian, semakin berpecah. oleh kerana itu, secara tidak langsung masyarakat melihat PAS pergunakan Islam utk politik angkara parasit yg sentiasa menggunakan PAS sebagai platform mereka & perancangan mereka yg bukan dari kepimpinan tertinggi PAS.

    Hassan Ali ialah duri dalam daging PAS,
    walaupun duri dalam daging telah dibuang, tetapi parasit yg lebih berbahaya masih berkeliaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul, sebuah organisasi yang baik ialah sentiasa berjaga dgn musuh yg di luar organisasi (cth:umno) & dalam masa yg sama, organisasi itu juga mesti mengenali & berjaga dgn musuh di dalam organisasi (cth dlm kes ini:parasit).

      Ahli PAS zaman sekarang mesti menjadi lebih proaktif, iaitu mereka bukan hanya mengenali siapa Umno (musuh di luar), tetapi ahli PAS mesti juga diberi ruang untuk mengenali siapa parasit (musuh di dalam).

      Dengan mengajak ahli mengenali musuh di luar & di dalam dapat meneruskan keberlangsungan jamaah dengan tanpa ada gangguan atau mengurangkan gangguan utk mencapai matlamat jamaah itu.

      Hari ini, ahli PAS hanya mengenali musuh di luar PAS, tetapi musuh di dalam mereka x kenal.

      maka, sayugianya blog ini diadakan & diteruskan untuk memberi ruang kepada ahli PAS mengenali ciri-ciri & individu yang dapat merosakkan jamaah dari dalam.

      Delete
  42. kamu nak tau tak..ada sorg tu dulu ckp berdegar2 rela digugur dr jawatan exco dan dipecat asalkan dpt perjuangkan 3R,tp setelah dia dipecat dia tetap perjuangkan..(rayu,rayu,rayu)supaya jgn terlalu awal digugur exco...
    tentu anda masih belum kenal sapa kan?kan?kan? bleh jwb?yer betul anda mmg bodoh kerana pertahan kan dia,sbb dia sebenarnya adalah parasit
    saya sokong blog ini supaya selamatkan pas dr parasit jahat seperti hasan ali..hidup blog ni dan mampus la parasit hasan ali...ingat tu..ayat sopan tu...hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 jenis 'musuh dlm selimut' dlm PAS,

      musuh pertama:
      golongan macam Hasan Ali (kritik terang-terangan PAS, lawan Syura, mendahului pimpinan, ego & sebaginya).. jenis ni ahli PAS mudah kenal sbg musuh & liabiliti dlm PAS sbb dia menzahirkan diri.

      musuh kedua:
      golongan yg buat jamaah dlm jamaah, perancangan dlm perancangan, yg ni merahsiakan kerja mereka.. jenis ni ahli PAS mungkin x kenal & dianggap tiada sbb mereka x menzahirkan diri.

      antara 2 jenis musuh ni, Jenis Kedua lebih bahaya sbb jenis pertama org jelas blh kenal & reject.. yg jenis kedua terus bergerak tanpa dikesan & terus menghuru-harakan PAS.

      Apa yg deperkatakan Hassan Ali ialah betul & ada yg tidak betul. Tetapi dia dipecat bukan kerana apa yg diperkatakan, dia dipecat kerana adab & disiplin ahli jamaah yg sepatutnya kemukakan pendapat melalui saluran yg betul(mesyuarat PAS).

      Kesilapan tindakan hassan ali yg tidak guna saluran jamaah bagi meluahkan pendapatnya diambil kesempatan oleh parasit(jenis musuh kedua PAS) yg melagakan pimpinan & huru-harakan PAS.

      Tindakan parasit (jenis musuh kedua) tidak dapat dikesan oleh ahli & pimpinan kerana mereka bertindak secara sembunyi & licik. Ini berbeza dgn Hassan Ali (jenis musuh pertama PAS) yg menzahirkan tindakannya & mudah dikesan oleh PAS.

      Delete
    2. saya sokong blog ini supaya selamatkan pas dr parasit jahat seperti... parasit beragenda HIS & blogger celaka belaan mereka!.... hidup blog ni dan hancurkan parasit upahan yg sesat di blog ni!

      Delete
  43. Siapalah 3 Doktor Bangi ini??? Apa maksud?

    Semua yang ada PhD ke dr Bangi? Ahli PAS doktor di Bangi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu lutfi, lepas tu fadli, ni 3 Dr bangi pulak...

      Ish... tak ada hujah lain ke?

      Delete
  44. AnonymousJan 17, 2012 11:50 PM

    1. Gaya komen JUTAWAN INTERNET mcm komen PENAIK BECA. Tgk ayat ia guna.

    2. Sapa kata pemilik blog ni org DHA mmg bodoh lagi dungu. Blog ni wujud sblm Hasan Ali ber kes lagi la bodoh.

    3. Sapa kata dlm ni sorang aje yg bagi komen ( mcm perangai parasit kat blog masing2) sepuluh kali bodoh. Sbb apa? Sbb aku dan ramai kawan2 aku masuk dan komen dlm ni. Sah2 ko bodoh wahai dungu.

    4. Akhlak Fakaq mmg jahanam. Tak senonoh. Nak mampus agaknya. Baik korang ikut atau follow twitter dia dan tgk apa kerja dan akhlak dia. Mcm ni panglima Parasit? Huhuhu patut WAN JI rosak. Berkwn dgn dia.

    Kapaq

    ULASAN

    NI YG PAYAHNYA ORG PAS YG TIADA FIKRAH DAN TARBIAYAH DRP.. SURUH MENGAJI, USRAH MUQAYYAM DAN SEUMPAMANYA.. TAK MAU.. BELAGAK PANDAI..

    DI ALAM CYBER NI ANDA BOLEH TRACE DGN TEPAT KE? ATAU MAIN AGAK-AGAK ATAU SERKAP JARANG SAHAJA..

    TAPI LANTAK HANGPA LAA.. TAK JADI KUDIS PUN KAT AKU.. YG PENTING GOLONGAN PARASIT DAN ANTIPERASIT NI TAK BOLEH DIBERIKAN PANDANGAN.. CEPAT MELATAH DAN TUDUH MENUDUH.. NILAH AKIBATNYA, PANDAI TAK BOLEH DIIKUT.. BODAH TAK BOLEH DIAJAR

    ReplyDelete
  45. su ict pas pusat(hj.Ahmad Jamali bin Sepihie) pun jim besar jugak.http://www.jim.org.my/v1/index.php/kenali-jim/jawatankuasa-pusat

    ReplyDelete
  46. su ict pas pusat(hj.Ahmad Jamali bin Sepihie) pun jim besar jugak.http://www.jim.org.my/v1/index.php/kenali-jim/jawatankuasa-pusat

    NILAH AKIBATNYA BILA HATI DAH PENUH DGN TITIK HITAM.. SEMUA SALAH DAN KESILAPAN ORG SEMUA NAMPAK.. APA NAK JADI AHLI-AHLI PAS NI (KENAPA SAYA GUNA AHLI PAS, SEBAB ANDA YG BERBURUK SANGKA SESAMA SENDIRI INI TIDAK LAYAK DIPANGGIL SEBAGAI PEJUANG DALAM GERAKAN HARAKAH ISLAMIYAH INI)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia hanya mencerahkan saja kan?..... jawatan ahli PAS di pusat.

      Delete
    2. Hati lebih hitam bila kejahatan munafik yang jelas cuba dinafikan.

      Ini lebih munafik dari munafik.

      Delete
    3. hati lebih2 gelap bila munafik yg memang jahat cuba disembunyikan!

      Delete
  47. kita nak menjernihkan munafiq...kalu benar2 berjuang dengan PAS perlualah intima' dan wala' dengan PAS sahaja

    ReplyDelete