SIAPA DALANG DI SEBALIK CG PA DAN MAHFUZ


Dalam kekalutan hari tu, saya berjanji untuk menceritakan siapakah sebenarnya di sebalik Cg. Pa dan Mahfuz, orang yang lantang membuat kecoh dan mengeruhkan keadaan di sebalik isu Dr. Hassan Ali dan Ustaz Nasharudin.



Saya pernah sebutkan bahawa dua orang ini bukanlah orang utama, mereka bukan parasit dan bukan penjahat. Mereka hanyalah mangsa 'tunggangan' parasit jahat yang menghasut mereka saban hari.

Kita boleh lihat dengan jelas Al-Quran menceritakan tentang muslim (bukan munafik/parasit) yang ditunggang oleh munafik sehinggakan mereka terlibat dengan penyebaran berita palsu (ifki) di zaman rasulullah saw. Surah An-Nuur ayat 11 menceritakan golongan ini: "sesungguhnya orang-orang yang membawa berita yang amat dusta ialah segolongan dari kalangan kamu."

Siapa di sebalik Cikgu Pa?
Orang penting yang banyak mempengaruhi dan menghasut cikgu Pa ialah Zul Sulong. Si parasit ini banyak mempengaruhi Cg Pa dengna berita-berita yagn disalurkan dari masa ke semasa.

Tidak dinafikan, di sana ada informer lain kepada Cg Pa tentang perkembagnan Ustaz Nasharudin dan Dr. Hassan, tetapi Zul Sulong, antara yang banyak memainkan peranan merosakkan persepsi Cg Pa di samping informer lain (SB) yang sepatutnya setiap pemimpin lebih berhati-hati menerima maklumat daripada 'beliau'.

Peranan Zul Sulong menyekat pengislahan, mempengaruhi Cg Pa di dalam mengeruhkan keadaan sehingga situasi menjadi kelam kabut adalah sesuatu yang sukar dimaafkan. Kesalahan besar Zul Sulong di Harakahdaily dan HARAKAH (dulu) ialah memanipulasikan berita, menjadikan Harakah Akhbar kempen Parasit dll. Sebab tu dia selayaknya dipecat kerana sudah banyak kali dinasihati, diberi amaran dll.

Isu hotel Le Meridien sebanyak 3 kali di bulan Ramadhan sememangnya berlaku. Pertemuan DrHA, UN bukanlah dengan UMNO, tetapi dengan dan kontraktor dari Dubai untuk membincangkan isu  pembinaan masjid di Selangor. Pertemuan dengan UMNO hanyalah berita palsu yang direka cipta oleh parasit-parasit seterusnya disalurkan oleh parasit-parasit ini kepada pemimpin-pemimpin utama.

Siapa di sebalik Mahfuz? 
Orang penting yang banyak mempengaruhi Mahfuz ialah Zainul Faqar Yaakob (lihat facebooknya) atau blogger nota merah. Parasit yang banyak merosakkan pemikiran Mahfuz dengan maklumat palsu. Budak hitam yang sangat jahat, suka menghuru-harakan keadaan, dibuang kerja dari satu tempat ke satu tempat dan sekarang berada di Pulau Pinang. Kerajaan negeri mengarahkan untuk budak hitam ini tidak membuat apa-apa liputan tentang kerajaan Negeri. Kenapa? Aku tak sempat nak cerita dulu di sini. 

Sebagaimana maklum, mahfuz adalah seorang pemimpin hebat, tapi tak tahu memandu kereta. Ini menjadikan beliau sangat membutuhkan pertolongan pemandu untuk bergerak ke mana-mana. Orang yang banyak menghulurkan bantuan sebagai pemandu ialah Zainul Faqar yang pada pandangan Mahfuz seorang 'budak hitam' yang baik, padahal dia adalah saluran parasit untuk mempengaruhi mahfuz.
Bersama blogger Wan Ji, blogger yang banyak menghina PAS dan kata TG Dr. Harun Din "Kepala Lutut". Dirosakkan oleh budak hitam ni.

Nanti aku akan ceritakan lebi panjang lebar perihal budak hitam ni, kejahatannya melalui penglibatan di dalam GROUP I (group IRC merosakkan pemikiran pelapis PAS), terlibat dengan pembakaran  dewan di UM, meletakkan kepala babi di dalam surau UM, terlibat dengan isu penculikan Mastura (juga budak Group I) dan lain-lain.

'Budak jahat' yang banyak kenakan pimpinan PAS yang dianggap sebagai penghalang kepada agenda Parasit, termasuk antara dalang yang menyebarkan dan memanipulasi berita UG. Gerakan saraf PAS yang telah menghantar dua orang budak U yang ditangkap di Muktamar Shah Alam kerana menyebar risalah anti UG yang dicanang-canangkan sebagai GOLONGAN UMNO dalam PAS.
Rupa sebenar di sebalik pakaian yang sopan.

Pendek cerita, budak ni memang budak jahat yang dilihat baik pandangan mahfuz. Walhal, dia antara yang menjadi master mind yang menggerakkan Group I yang juga telah pekenakan ramai murabbi-murabbi PAS di universiti. Antara yang terakhir ialah, budak2 ni menghantar laporan kepada pihak Universiti Malaysia Perlis, gambar dan bukti penglibatan pengsyarah tersebut sehingga beliau dikenakan tindakan amaran. Yang dedahkannya bukan JKKK UMNO, tetapi group I yang ditubuhkan oleh Parasit di dalam PAS.

Insya Allah, aku akan ceritakan lebih panjang lebar tentang peranan 'budak hitam' ni merosakkan parti dari dalam dan siapa bos diorang, siapa funder diorang dan siapa yagn berikan arahan kepada diorang.

132 comments:

  1. dah lama tau si pakaq ni mmg jahat, haraplah pimpinan jgn mudah dibodohkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak ni memang lama dah buat jahat,mmg bangang!

      Delete
    2. WAHAI PIMPINAN PAS SEMUA TANPA MENGIRA LATAR BELAKANG ANDA, KEMBALIKANLAH PAS SEPERTI SEPERTI DAHULU. JANGAN MENIPU PENYOKONG2 DAN PENDOKONG2 YANG TULUS IKHLAS MENYOKONG PERJUANGAN INI DARI DULU. MEREKA BUKAN NAIF DENGAN SEGALA APA YANG BERLAKU TETAPI MEREKA SANGAT JUJUR DENGAN PERJUANGAN. MEREKA MENYOKONG KERANA ALLAH SEMATA2.

      Delete
  2. Bodohnya cikgu pa dan mahfuz. Admin paling bijak sebab tak dipengaruhi sesiapapun. Ahli PAS yang percaya kat admin lagi bijak. Parasit bodoh, mudah dibongkar admin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous, Cg Pa dan Mahfuz tak bodoh. tapi parasit ni terlalu jahat.

      Aku nak bagi kias untuk lebih faham maksud aku di atas. Kalau seorang jiran yang anda percayai, berjiran selama 10 tahun. Satu hari, dia ajak anak perempuan anda bermain dengan anak dia di satu taman untuk dia jual anak anda kepada sindiket.. Setelah dia menculik anak anda dan menghilangkan diri, baru anda tahu rupanya jiran anda tu memang penyeludup manusia.

      Bagi pandangan anda, dalam situasi ini, anda bodoh atau jiran anda yang terlalu jahat?

      Delete
  3. Diorang bodoh sebab tak sedar sekeliling 'budak hitam' tu adalah SB aku.

    ReplyDelete
  4. betulke cerita bebudak pas sendiri yg bakar dewan dan letak kepala babi di masjid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan budak PAS laaa... Budak parasit... Maafff, tolong jangan sekali-kali sebut budak PAS...

      Diorang ni bukan PAS....

      Delete
  5. tuan blog, jgnlah libatkan bini dia sekali, aku kesian dgn kaum perempuan. gambar pakaq dgn isterinya yg tuan letak tu elok dibuang. kita tak suka dgn pakaq dan geng2 parasitnya saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.

      Anti parasit, terima kasih atas pandangan anda dan saya bersetuju gambar isteri dia tak dilibatkan sekali. Saya telah buang /delete gambar 'budak hitam' lentok dengan isteri dia.

      Kepada isteri 'budak hitam' (jika baca blog ini), maaf termasukkan gambar anda sekali.

      Delete
  6. Moga2 budak2 PAS di smua kampus tidak terpengaruh dgn perancangan jahat group I ni yg cuba merendah2kan ulama' serta menghilangkan taat & wala' kpd pimpinan jamaah.. mereka inilah yg akan merosakkan PAS di masa hadapan jika kita tidak bongkarkan setiap gerak kerja mereka sehingga akar umbi.. harap admin detailkan satu2 perancangan perosak pelapis2 PAS ini.. Semoga Allah menghancurkan parasit2 ni dan menyelamatkan Jamaah yang kita dokongi ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, betul..

      harap mahfuz & cikgu pa dapat jenguk blog ini...

      kalau x percaya pendedahan ini, boleh siasat sendiri siapa penasihat mereka selama ini...

      TGNA pernah alami keadaan sebegini (mempunyai penasihat2 parasit yg jahat di belakangnya)...

      mursyidul am Pas sendiri pernah dipermainkan oleh parasit, x hairan la ahli dewan harian Pas pun boleh diperkotak-katikkan mereka...

      Delete
    2. Ini pernah didedahkan oleh TG Ustaz Nik Abduh, anak TG Nik Abdul Aziz, TImbalan Ketua Pemuda PAS. Sila lihat semula, http://nikabduh.wordpress.com/2009/04/24/kerja-kerja-bodoh-dalam-pas/

      Delete
  7. Di dalam permasalahan parasit ini, peranan dewan ulama kena lebih menonjol dan kuat baru la masalah ini tak timbul...puak2 ini seronok disebabkan peranan mereka di dalam pakatan rakyat lebih dipercayai oleh rakan pakatan..dan saya tunggu bila bang mat nak memperkukuhkan dewan ulama dan majlis syura ini.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat kata admin, diorang suka mengemukakan soalan macam iblis tanya nabi idris: "bolehkan tuhan engkau masukkan dunia dalam jarum ni". SOalan provok nak rosakkan pemikiran.

      Admin dah jawab, dia dedahkan tu sebab nak counter balik berita malaysia kini yang jaja tulisan Penarik Beca....

      Asalnya penarik beca yang jahat, kemudian admin blog ni dah cover.. so, cukuplah.. jangan nak jadi parasit nak provok2... jahat tu.. kalau tak, saya cadangkan kat admin, delete je komen dia.

      Delete
    2. Anynomous 07:13,

      Booolaaa bangkit benda ni.. Parasit memang cari pasal nak bangkit isu kenapa dan kenapa ni.. Isu DRHA dah jadi bubur, kita duk di hadapan bincang apa lagi parasit buat... jangan buang masa kitorang nak bincang kerja pemimpin2......

      Pernahkah umat Islam bangkit isu pemecatan Khalid Al Walid oleh Saidina Umar?

      Jangan nak provok, admin dah cerita latar belakang....

      Kalau nak pertikaikan, itu memang kerja parasit macam admin blog sebutkan.....

      Delete
    3. Betul!!!!!

      Kalau sebab pemecatan Khalid Al Walid tak pernah dibangkitkan oleh umat islam dizamannya dan sehingga kini, maka aku setuju supaya provokasi anynomous 07:13 tak dilayan... buang masa je....

      Tolong blaahhhhhh.. jangna nak buat provokasi di sini..

      Delete
    4. Anynomous semua, saya dah delete... memang komen ni nak provok...

      Delete
  9. memang bangang la budak2 parasit nih..

    pakaq tu x habis2 dgn UG nye & muqabalah umno nye..

    wan ji pulak dah jadi gila dgn title 'ustaz' sampai hina ulama'2 dalam Pas.. klu nak tau, wan ji ni belajar x habis... x guna pergi mesir, habiskan duit je.. balik malaysia, berlagak jadi macam tok guru.. bangang..

    (maaf, inilah bahasa yang paling lembut apabila kemarahan membuak kpd parasit2 yg cuba merosakkan PAS dr dalam)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullll!!!! di Mesir duk berkawan dengan budak uMNO nama ubai di Damanhur.. lawan PMRAM. Kutuk PAS... tup2, balik malaysia jadi kuat pAS. Pelik2....

      Delete
    2. Wan JI lawak, gila cari glamour.. baru ni hentam Pemuda Pas isu komen pasal skrip hantu boceng.. Aku mula2 nampak bagus je tulisan dia, rasa juga Pemuda tak patut duk komen pasal hantu boceng.. bila aku baca blog ni, jawab maut kepada wan ji... baru aku faham yang Pemuda buat tu memang patutt, dan wan ji punya hujah mengarut, menyesatkan (bagus bagi orang tak faham agama/belum baca blog ni yang jelaskan hujah Wan Ji.

      Lepas komen dan sibuk bela artis, niatnya semakin jelas bila dia tiru lagak mat luthfi, pelakon youtube terkenal dan mendapat hit semakin tinggi... Tapi wan ji... hampeh....

      Aku benci parasit, aku benci barua parasit....

      Delete
    3. malu la ana nak mengaku belajar di Damanhur, Buhairah, Mesir.. ada jgk kawanku yg satu tempat belajar buat huru-hara dalam PAS.. parasit pulak tu..

      insaflah wan ji, memalukan.. dah la Damanhur sebelah daerah Mahmudiah(tempat lahir Imam Hassan al-Banna).. tempat belajar dah satu negeri dgn kampung Pengasas Ikhwan al-Muslimin.. balik Malaysia jadi parasit gerakan Islam..

      memang x tahu malu la wan ji aka parasit PAS..

      Delete
  10. dua orang yang kita kasihi ini dah tua ..depa ini tak segagah dulu untuk mendapat maklumat...mata kelabu..otak secergas macam dulu.. sapa2 yang dekat bagi input baru untuk depa.. yang itu depa ambil..ditambah dengan pandai goreng pulak tu..seronok la depa..kita yang tau masalah ini kena cepat bertindak kalau tak habisla.. dan rupa Pas akan dilihat dalam bentuk lain pulak..

    ReplyDelete
  11. ni blog UG apa ke hal merapu tak tentu pasal?

    awak sundiri dedahkan presiden dan Setiausaha agong pas (dua-dua dari terengganu) jenis tak boleh pakai... senang dipengaruhi oleh org lain...

    bodoh punya puak ganu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sekog lg peratib UG..fuckap tu geng Lu ke bro? huhu

      Delete
    2. kapt shiqaqi ni dulu kapt_shibabi kan?

      Delete
    3. pakaq dah masuk menyamar sebagai anonymous... Haaa...

      Tak ada orang lain main ayat 'puak ganu'. Kepuakan ini sebagai instrumen nak pecah belahkan umat, bukan benda baru, tapi dah ribuan tahun sejak zaman nabi. Cuba tengok di era madinah, ada usaha munafik nak pecahkan ukhuwwah umat Islam melalui cara meletakkan label 'ni orang mekah' (muhajirin) ni 'orang madinah' (ansar). Tapi ayat al quran menyelamatkan keadaan.

      hari ini, 'item' munafik dihidupkan dalam pas dengan isu 'puak ganu' yang dicipta oleh parasit dan dijaja oleh penjual-penjual MLMnya. Line paling atas ialah Zainul Faqar, dan ramai lagi down linenya yang diperbodohkan....

      Klu, hanya zainulfaqar sahaja panggila kapt_shibabi... (bodoh budak ni nak menyamar anonymous, kalau berani komenlan guna "nota-merah". bukan sembunyi macam tikus disebalik nama anonymous.

      Delete
    4. Orang ini(konco parasit) la... kononnya nak perubahan dalam Pas tapi habuk tarak asal jadi nak jatuhkan orang lain...mereka boleh jadi jurusolek terbaik(makeover) sebab boleh ubah wajah orang lain... Mereka tak sedar orang Pas di kampung-kampung menangis siang malam nak cari ahli dan nak memperbetul keadaan sekarang.. Ingat2 la sikit jangan merobek dari dalam..padah akibatnya..Pas berjuang atas air mata dan darah bukan dengan mulut yang manis sahaja..

      Delete
    5. Allah berfirman!
      Kalau mereka keluar (bersama-sama) kamu, maka mereka tidak menambahkan melainkan hanya bebanan.

      So, saya juga kesat peluh cari ahli. Tapi bukan dikampung, bahkan dibandar. Ramai yang dapat, tapi bila parasit mula menguasai PAS, islam nak disembunyikan, maka ramai lari semula.

      Bukankah ayat diatas benar, bahawa jangan buat alasan sayang parasit, maka kamu ragu nak nyahkan mereka. Allah kata, baik kamu nyah mereka kerana keterlibatan mereka menambahkan beban, bukan meringankan kerja.

      Delete
    6. Fuckap dah paneh telog dah... hahaha

      Delete
    7. Anonymous 09:40 PM,

      Jangan lemah semangat, ingat ketika peperangan Khandaq...

      walaupun ramai org Islam yg terpengaruh dgn parasit (Abdullah bin Ubai), tetapi rasulullah tetap teruskan perjuangannya menegakkan Islam...

      Delete
  12. Jaga2 Tuan Admin...

    Zainul Fakar, Wan Ji & the geng akan serang blog ini pula..

    parasit akan hantar budak2nya utk serang blog ini..

    mungkin mereka akan serang melalui komen2 post juga..

    walaubagaimanapun, teruskan Tuan Admin... dedahkan parasit2 jahat ini..

    first, dedahkan anak2(pelapis) parasit ini dulu.. kemudian ibu2 nya pula...

    ReplyDelete
  13. risaunya bile tgok ada siswa siswi ambik kepala si fakar ni....

    Ya Allah, jika dia memang jahat dan berniat jahat, tamatkanlah dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama dah kat IPT2 yg ambik Fakar ni jadi mentor...

      siswa siswi sepatutnya ditarbiyah utk menjadi pelapis gerakan Islam PAS, tetapi angkara Zainul Fakar ini, mereka ditarbiyah menjadi pelapis2 parasit dalam PAS.. mereka ditarbiyah supaya benci kepada ulama'2 & mencerca...

      ini la kerja2 jahat & bodoh yg dijalankan & dirancang oleh parasit2 ini tanpa disedari oleh anak2 muda di IPT-IPT....

      sebab itu maklumat tentang parasit2 ini MESTI disebar kpd semua pimpinan semua peringkat....

      Jangan terus biarkan siswa-siswi dikader oleh parasit2 ini utk menjadi perosak dalam PAS & pencerca ulama'2...

      Astaghfirullah... sememangnya hari ini sudah akhir zaman... kerana sudah ada pencerca & penghina ulama'2... bahkan mereka mengkader atau meramaikan pulak penghina2 ulama'...

      kita MESTI bertindak serius SEKARANG... sebarkan maklumat parasit2 dalam PAS ini kpd ahli2 PAS, supaya mereka tidak terjebat dlm agenda parasit merosakkan PAS & tidak menambah dosa dgn menghina ulama'2...

      Delete
  14. lihatlah di blog2 mereka, dalam kebanyakan blogger PAS letak tagline 'PAS ganti UMNO', golongan parasit ni pulak buat 'Asal Bukan Umno'..kenapa tak nak share tagline yg sama?

    dlm dewan pemuda buat Ijtimak, di mana kelibat muka parasit2 ni..
    mereka tahu mereka tiada tempat dlm pemuda, sebab tu mereka hanya bergayut pada pimpinan tertentu..

    berhati2lah dgn Pakaq ni..dan yg seangkatan dengannya Wan Ji, Deraman Lombok@Tulang Besi, Khairul@Andukah Tarakguna, Pojie Black @ Perosak Rakyat..mereka ini menjadi alat kepada parasit yg mahu menggulingkan Tok Guru

    Allahu Akbar !

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS GANTI UMNO, TU TAGLINE KITA ORANG PAS.

      TAGLINE PARASIT, ASALKAN BUKAN UMNO. JADI, DIA NAK AJAK ORANG LAWAN UMNO, TAPI TAK SEMESTINYA PAS.

      ITULAH TAGLINE MENUNJUKKAN 'SEMUA JEMAAH SAMA' DAN 'TAK PERLU WALA' KEPADA MANA2 JEMAAH. KEPALA ANGIN, BERFIKIR IKUT ARAH ISU. ITULAH UMMAH CENTRIC, ITULAH IRC, ITULAH TAGLINE UNTUK TARIK ORANG PAS IKUT IRC.

      Delete
  15. selama ini Mahfuz & Cikgu Pa bersikap husnuzon(bersangka baik) dgn pemberi maklumat kpd mereka... padahal, pemberi maklumat ini ialah parasit yg penuh dgn tipu daya..

    perkara ini mesti diberitahu kepada Mahfuz & Cikgu Pa secepat mungkin..

    patut la Cikgu Pa ada buat kenyataan sebelum ini, beliau kata:"Hassan Ali & Us Nasha ada buat perjumpaan dgn umno pada bulan puasa".. kemudia Cikgu Pa kata,"maklumat ini dapat daripada egen-egennya"....

    persoalan timbul di sini:

    1) Betulkah maklumat yg diberi kepada Cikgu Pa itu sahih ?

    2) maklumat sahih atau tidak, akan menjurus persoalan kedua, iaitu: siapa egen-egen pemberi maklumat itu ? adakah egen itu mempunyai kepentingan atau perancangan jahat ?

    dah kalau Fakaq yg bagi maklumat itu kpd mahfuz & cikgu pa, memang x boleh percaya terus la...

    ramai dah kenal siapa Fakaq tu, tetapi kenapa Fakaq & Wan Ji tetap boleh menjadi pemberi maklumat kepada mahfuz & cikgu pa ?????

    1) Siapa yg cadangkan / rekemen Fakaq tu sebagai egen mahfuz ?

    2) Kenapa mahfuz menerima maklumat yg diberi oleh Fakaq, padahal ramai dah tahu siapa Fakaq ? atau adakah mahfuz belum kenal siapa Fakaq sebenar(parasit di sebalik topeng) ???

    ReplyDelete
  16. RENUNGKAN!!!!

    SENARAI BLOG KUTUK UMNO SEBAGAI LESEN KUTUK PAS, AIBKAN PIMPINAN:
    1. Wan Ji,
    2. Deraman Lombok@Tulang Besi,
    3. Khairul@Andukah Tarakguna,
    4. Pojie Black @ Perosak Rakyat..
    5. Imam Penarik Beca.

    SENARAI BLOG BELA FITNAH MEREKA:
    1. tarak.

    RENUNGKAN, DARI MANA ANDA BOLEH DAPATKAN MAKLUMAT BENAR UNTUK COUNTER FITNAH MAMAT2 PARASIT DI ATAS????

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu semua blogger celaka...hidup menyusahkan org..mmg CELAKA SUNGGUH..

      Delete
  17. salam. ana nak tanya, adakah pimpinan IKRAM sekarang adalah penggerak parasit skrg? siapa mastermind di sebalik parasit. andai IKRAM boleh menubuhkan IKRAM yg dapat menarik ahli seramai 10 000 org, kenapa mereka perlu menggunakan platform jemaah lain? mohon respon semua. ana sayangkan PAS. ana sayangkan jemaah islam ini. ana sayangkan ISLAM yang sebenar! takbir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka boleh kutip ahli sampai 100,000 pun. Tapi semua mereka tak boleh masuk politik sebagaimana PAS. Seramai 10k tu tak pernah diuji, tak pernah berdepan dengan kejahatan UMNO. kebanyakan mereka adalah pejuang-pejuang selesa yang berada di jabatan2 kerajaan dengan kerja permaidani merah.

      So, PAS penting bagi mereka, jika mereka dapat kuasai tampuk kepimpinan PAS, kerja mereka akan jadi lebih mudah.

      Delete
  18. Tahniah admin...ana cdg dr kamaruzaman yusof ganti zul sulong tu...ataupun akh suhaimi embong yg dok dalam harakah doh

    ReplyDelete
  19. Sayu rase hati memikir masalah dalaman

    ReplyDelete
  20. allahurabbi..
    tuan tuan semua..
    niat yang betul tidak menghalalkan cara..
    pandangan saya sebagai pendokong dalam gerakan
    islam blog ini hanya memecahkan lagi jemaah islam kita..
    kita cari penyelesaian yang terbaik..
    kalau perkara yang tuan admin perkatakan itu
    boleh mengAIBkan seseorg..saham dosa dapat tuan..lagi2 kalo orang yg baca ni percaya..
    btambah org baca,btambah laa timbangan dosanya tuan..ingat..dosa fitnah adalah lagi besar dari membunuh.cukuplah kita ada utusan melayu..
    semoga kita dapat muhasabah sama2..
    -PENDOKONG ISLAM-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah berani tuan anonymous kata sahabat2 nabi berdosa mengaibkan abdullah bin Ubai?

      Delete
  21. setuju dgn pandangan "pendokong islam". ayuh rakan rakan semua,matlamat kita sama.nak menangkan islam.kalau masa kita habis duk bincang perkara-perkara yang boleh DIPERSOAL ALLAH hari akhirat nanti.sia sia jer hidup.teringat saya hadith rasulullah.
    Rasulullah menjelaskan, tatkala ditanya oleh seorang sahabat, "Wahai Rasulullah, apakah itu ghibah?" Lalu jawab Baginda, "Menyebut sesuatu yang tidak disukai oleh saudaramu di belakangnya!" Kemudian Baginda ditanya lagi, "Bagaimana sekiranya apa yang disebutkan ltu benar?" jawab Baginda, "Kalau sekiranya apa yang disebutkan itu benar, maka itulah ghibah, tetapi jika sekiranya perkara itu tidak benar, maka engkau telah melakukan buhtan (pembohongan besar)." (Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan At-Tarmizi). -hamba hina-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous, jangan tengok bab ghibah satu je.. awak kena belajar juga ayat tentang al-jurhu wa at-ta'dil. RIngkasnya:
      1. Ada tempat yang wajib mendedahkan keaiban orang. Iaitu perkara yang berkait dengna maslahah awam. Eg: Al-Jurhu Wa At-ta'dil, (mendedahkan kejahatan orang yang bakal menjadi pemimpin dengan bukti2 yang ada).sebab tu ulama karang kitab2 Al-Jurhu Wa At-Ta'dil, cerita hak bUruk2 perawi2 hadis. SEbab perawi hadis menjadi pemegang amanah kepada maslahah ammah. So, seorang perawi hadis yang kita tahu dia pendusta, wajib kita dedahkan sifat dustanya. Takut dia dustakan hadis, then orang percaya. Adalah terlalu silap jika ada orang nasihatkan ulama yang karang buku Al-Jurhu wa ta'dil" jangan dedahkan aib orang, tak baik, hadis nabi sebut bla bla bla .... (macam anonymous diatas).

      2. Ada tempat yang harus. Iaitu kejahatan yang berkemungkinan boleh memudaratkan kemaslahatan awam atau orang lain. Eg: seorang pencuri yang baru kerja tempat kita. Harus kita beri amaran kepada kawan2 satu office.

      3. Ada tempat yang haram. Iaitu berkait dengan kesalahan, kelemahan dan keburukan peribadi seseorang yang tidak melibatkan kemaslahatan awam. Eg: seseorang yang suka bergaduh dengan isteri, dll. Yang ni kategorinya haram, namanya al-ghibah atau an-namimah.

      Jadi, apa yang saya buat dalam blog ini adalah kategori pertama, iaitu konspirasi dalaman yang melibatkan masa depan PAS dan gerakan islam di Malaysia. Kemudi yang semakin lari dari paksinya. Ini bukan perkara personal. Ini adalah maslahah parti dan jemaah.

      Yang haram cotohnya, kalau saya cerita jahat peribadi zainul faqar, itu betul haram. Kalau saya ungkit isu dia dengna isteri dia masa mereka belum kawin (ini contoh, bukan betul), itu memanglah an-namimah yang haram. Tapi bila saya cerita dia hasut pimpinan pusat, feed maklumat yang salah, pesongkan pemkirian student kita sampai jadi ganas, so itu termasuk dlaam kategori pertama. Apatah lagi duk sebar dalam blog dia presiden berjumpa dengna UMNO dan manipulasi berita dan lain-lain. Maka kejahatan itu boleh berikan kesan kepada maslahah ammah, iaitu hilang keyakinan kepada gerakan islam PAS. Apatah lagi berita itu adalah palsu.

      Jadi, jangan letak hadis tak kena pada konteknya.

      Delete
    2. Sabar la BS orang ini tak mengaji habis lagi ini...sebab tu dia kata macamtu (mafsadah dan maslahah yang mana patut dipertimbangkan dahulu) Suruh dia rujuk Syarh Muslim dan Riyadhatul Solihin..

      Delete
    3. memang boleh tapi dengan syarat kena berani tampil diri. bukan baling batu menyorok belakang tiang.

      Delete
    4. AnonymousJan 11:52 PM,

      Parasit dalam Pas menghilangkan keyakinan kepada ahli PAS terhadap kepimpinan PAS dgn membuat pembohongan.. kaedah mereka buat secara sembunyi & rahsia..

      Adakah tindakan bijak, menentang parasit yg sembunyikan identitinya dgn menzahirkan identiti ??

      untuk menentang parasit yg menyembunyikan identitinya, maka mendedahkan parasit itu, sesuailah secara bersembunyi juga..

      teruskan pendedahan Tuan Admin..

      Delete
  22. doh doh lahh tuwh sebarkan fitnah, caci mencaci antara satu sama lain, mcm maner islam nk menang kalau asyik fitnah menfitnah sesama sendiri. sepatutnya masa ni lah kita gunakan masa tenaga bersatu padu untuk melumpuhkan musuh kita UMNO ! ni dok asyik kutuk sama sendiri pulok dowh.. Ingat berkat sgt ker hidup korang semua dok asyik fitnah orang, kita ada anak isteri yg diberi makan takut benda mcm2 ni tempias ke anak2 dan isteri kita,hilang lah keberkatan semua. X TAKUT DOSA KER ADMIN OIII ?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau pergi letak komen kau ni di blog, penarik beca, wan ji, pakaq and the geng!!!!!!

      tuan blog ni adalah utk menangkis serangan parasit seperti mereka supaya jemaah tidak terjerumus dgn agenda menolak ulama'.

      aku sampai mati takkan maafkan wan ji mengkepalalututkan tok guru haron din yg sangat aku hormati dan kasihi!

      ingat musuh kita bukan sahaja UMNO tapi golongan MUNAFIK aka PARASIT. sejarah nabi pun wujud puak ini, inikan pula zaman yg hampir kiamat dan penuh fitnah ini.

      Delete
    2. Mana bukti ko kata admin ni fitnah? atau ko sebenarnya parasit yang takutkan pendedahan admin ni?

      Aku tengok admin tulis ni lagi memberikan keyakinan kepada PAS. Ahli pas dah hampir sejuta. Setakt reject dua tiga ekor parasit kat atas tu, tak jejaskan PAS pun.

      Delete
    3. Betul!!! aku sokong. Teruskan dedah... Jangan takut pencaci parasit ang menyelinap sebagai anonymous.

      Delete
    4. geng budak parasit dah masuk dah...

      Delete
  23. soklan untuk pendokong islam dan AnonymousJan 15, 2012 06:04 PM-

    Jika benar ada parasit dalam PAS, adakah kita perlu duduk saja?....adakah sama kes seperti golongan munafiq di madinah?..Dakwah tetap berjalan ...golongan munafiq tetap diperangi..

    jika tuan belajar bab jihad..jihad itu bukan perangi org kafir shj tetapi termasuk jihad terhadap golongan munafiq dan bersifat munafiq..

    Itu adalah musuh dalam selimut..takkan nak biarkan mereka musnahkan jemaah dari dalam..

    boleh komen?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul!!!

      Allah berfirman:
      يا أيها النبي جاهد الكفار والمنافقين واغلظ عليهم
      Maksudnya: Wahai Nabi, perangilah orang kafir dan munafik dan bersikap/bertindak keraslah terhadap mereka.

      Bagaimana nak kenal munafik? Walhal zahirnya mengucap, solat dan lebih hebat lagi keluar berperang bergadai nyawa untuk islam? Bagaimana nak kenal? iaitu melalui sifat mereka.

      SO, saya rasa admind dah terangkan sifat2 mereka yang jelas bercanggah dengan islam sekalipun mereka menentang UMNO macam kita. Antara sifat mereka:
      1. Menentang wala' dan taat sedangkan ia sabit daripada Al-Quran dan sunnah. Bukan setakat menentang tetapi memanipulasi dengan taat disifatkan sebagai Taqlid. Lebih dahsyat, wala' dan taat ini diburukkan dengan merangkulkannya sekaligus dengna 'candu'. LiHAT BLOG2 PARASIT yang menjaja perkataan 'candu wala'.

      2. Anti kepimpinan ulama. walhal ini adalah sebahagian daripada ajaran islam.

      3. dan banyaklah kalau aku nak cerita.

      Delete
  24. Ikut sejarah 30% peratus munafik dizaman Rasulullah SAW. (300/1000 lari dari perang uhud)

    Tapi sekarang 30% ini dah naik pucuk kaduk.

    Sangat berbahaya. Mereka akan mencantas ulama'. apa lagi selepas itu.. PAS dibubarkan ganti dengan ikram setelah kita semua bersama-sama tumbangkan umno. Adakah anda mahu.?

    "Adakah kamu menyangka kamu telah beriman sedangkan kamu tidak diuji"

    Nak menang lawan umno lebih mudah dari hendak mebersihkan fahaman yang menolok ulama dari dalaman sendiri..
    Takbirr

    ReplyDelete
  25. ana stju sngat Dr Kamaruzaman (Dr Kayu) tu ganti Zul Sulong di Harakahdaily...tidak pun Dr ASM. Dulu pun SU presiden juga ganti Zul Sulong kat Harakah.

    ReplyDelete
  26. Setujuuu sangat Dr Kayu ganti zul sulong dalam Harakahdaily...dia kan kenal semua parasit tu jadi senang buat operasi bersih

    ReplyDelete
  27. admin bernafsu besar untuk jadi master mengatur halatuju harakah dan pas.
    berselinpdung dgn "anonymous" mencadangkan pertukaran itu dan ini...

    itu sebab muncul nama suhaimi embong dalam cadanganntya.

    sama macam dilakukan dahulu semasa muktamar, nak menangkan tuan ibrahim dgn memburuk2kan mat sabu. akhirnya tuan ibrahim kalah.

    tapi apabila admi serang zul sulong, rashidi, wan ji, pak bakaq, zainul-faqar maka ketahuilah kita siapa sebenarnya admin blog ini, orang kuat TKO.

    nanti wa dedahkan nama sebenarnya.

    perancangan Allah akan sentiasa mengatasi puak celaka Terengganu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persepsi Wak Jambul ni macam persepsi orang musyrikin mekah. Ingat Nabi berjuang untuk jadi raja. Sebab tu mereka tawarkan nabi jadi raja masa di akhir era mekah.

      Apa hang ada bukti yang golongan anti parasit nak pangkat dalam harakah. Wooiiii... gaji diorang 4 kali ganda lebih besar daripada hang yang duk buat jahat dalam harakah tu.

      Nak fitnah pun, biar masuk akal sikit.

      Delete
    2. wak jambul (budak parasit) dah masuk gelanggang...

      maka, bermula la resam parasit yg suka menabur fitnah, batu api, menghina ulama', ijtihad hanya bersumberkan 'manfaat' & 'mafsadah' (padahal sepatutnya ijtihad itu mesti meneliti al-Quran, Hadis, Ijmak, Qias & disiplin ilmu2 lain dalam berijtihad)..

      Delete
  28. admin dan para penyokong blog inilah sebenarnya parasit dalam pas....huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai agen parasit, hang bercakap tak ada bukti...

      baik blahh....

      Delete
  29. nak kenal komen parasit atau yg terpengaruh dgn parasit bukan payah. ni aku perturunkan tips:

    1. ratib UG UG UG
    2. menyalahkan PAS Terengganu dgn mereka gelarkan puak ganu. Bila sebut Terengganu, batang tubuh Tok Guru Presiden dijadikan punching bag!
    3. nasihat seperti "janganlah bergaduh sesama sendiri". padahal terang-terangan tuan blog tulis dan komen bukan PAS dan PAS yang berbalah, tetapi PAS dengan PARASIT aka MUNAFIK aka PENGANUT IDEOLOGI LIBERAL yg menggunakan jemaah utk kuasa!

    ReplyDelete
  30. Tak perlu tunggu admin lah. Admin dedah tak guna sebab tak credible. Mengapa, tak ada org akan ambil kisah pendedahan yang dilakukan tanpa nama sebenar dan bukti.

    Kita tunggu DHA saja yang dedah. Admin ini dah sah pengaruhi DHA untuk guna perkataan parasit. Tak perlu bising-bising kat sini. Admin ini hanya nak tolong DHA dapatkan liputan tapi tak ada telur macam Suwardi Yaakob tu.

    DHA, aku sokong Datuk, tapi pilihkan org yang ada telur sikit dalam perjuangan ini, admin macam ini tak payah. Bagitahu TG Harun Taib, dia ini tak boleh pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh betul la hang.. cakap kat group I, tak payah nak pakai strategi lama, tembak sana tembak sini,

      Ulaslah dalam blog tu, bukan pakai tembak sapa punya buat...

      bodoh bin bangang

      Delete
  31. Admin blog ini sah Ahmad Lutfi Othman. Mengapa admin tak serang Lutfi? Takkan nak serang diri sendiri. Hhahahahahhahahahah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lagi.. Ko tengok balik apa admin cakap tentang strategi nabi Ibarahim? Ko ni golongan yang menilai hujah ke atau golongan yang nak cari siapa buat? Jangan keruhkan keadaan... Lutfi mustahil dia buat...

      Delete
    2. Apa bukti Lutfi tak terlibat? Kalau Rashidi disalahkan, Lutfi dua kali ganda salah approve artikel Rashidi. Admin x serang dia, sah dia terlibat. Mentah-mentah dia dalang segalanya.

      Delete
    3. ahmad lutfi tak punya masa utk buat kerja macam ni.
      tetapi yang biasa buat kerja macam ni tu... kat tko, webmasternya orang hadi awang. taksub habis.

      Delete
    4. org TKO bodoh... tulis saje apa org kata. Macam lembu shahrizat. Yg tukang feedernya lutfi. Admin tak serang lutfi, padalah yg jaga harakah paper tu dia. Y? Terimalah hakikat sj. Terang lagi bersuluh. Semua pimpinan PAS pun soal mengapa lutfi tak diserang. Apa kaitan dia dgn admin? Sebenarnya tak ada kaitan, sebab admin=lutfi.

      Delete
    5. Org TKO itu kali ini nak guna psikologi - tak ambil isi blog ini letak di TKO selepas malu pendedahan perjumpaan di Kelantan. Takut org kata ada kaitan. Lagi tak ambil, lagi orang dapat hidu siapa belakang. Sebab itu org kata pengendali TKO tu bodoh, PAS T'ganu x ada harapan. Tulah sebabnya.

      DHA patut lantik org cerdik sikit utk serang psikologi dia. Org bodoh2 macam ini akhirnya akan lemaskan tugas dia nak bersihkan PAS.

      Delete
  32. sebagai orang yang CERDIK.. apa kata kita lihat sejarah Pendekatan Politik PAS..

    tahun 1972.. pas menyertai PERIKATAN selepas Ahli2 TARJIH dari kalangan Ulama2 PAS mengkaji hukum untuk bersama UMNO dan perikatan dan membentangkan pada mesyuarat Agung KHAS untuk diundi perwakilan.. dan penyertaan di dalam PERIKATAN didasarkan dengan syarat2 dan terma2 yang tertentu..

    tahun 1996.. Majlis Syura bersidang, untuk menentukan tentang keadaan S46 sama ada terus kekal atau menarik diri.. akhirnya menarik diri dari bekerjasama dgn S46..

    2008.. sebelum PRU12.. tiada pakatan politik untuk memerintah negara, hanya kerjasama untuk menumbangkan UMNO BN dalam apa cara sekalipun.. lalu dibuat pembahagian kerusi supaya tiada pertembungan antara DAP, PKR dan PAS..
    selepas 8 march 2008.. hanya kerajaan Kelantan, kedah danPenang mampu mendirikan kerajaan Negeri bagi pihak pembangkang.. tetapi berlaku masalah di selangor dan perak..
    tiba2.. terus ada PAKATAN RAKYAT sedangkan dalam MAJLIS SYURA belum ada garis Panduan dan batas2 bagaimana harus dilaksanakan..
    Akhirnya.. PAS berada dalam PAKATAN Rakyat dalam keadaan hujah2 dan terma2 tidak dibincangkan oleh majlis Syura dan dalam Mesyuarat Agung KHAS sprti sebelum2nya..
    secara AMnya.. PAS dipaksa menerima KEPUTUSAN ini sebagai langkah Politik.. bukan kepada kajian secara syarie..
    Penetapan pada Muktamar june 2008.. membuktikan bahawa.. penegasan Untuk bersama PAKATAN RAKYAT telah diterima tetapi setelah ia mendahului keputusan SYURA pada APRIL 2008..


    JADi.. fakta2 ini menolak kononnya.. Kertas Kerja Dr harun Din membelakangi majlis SYURA seperti yang didakwa oleh TULANG BESI...

    HAKIKATNYA... ia tidak pernah dibincangkan dalam MAJLIS SYURA tentang terma2 PENYERTAAN PAS dalam PAKATAN RAKYAT sebelum APRIL 2008..

    ReplyDelete
  33. Bila aku lihat gambar Faqar dengan Wan JI diatas,, itu adalah gambar sewaktu revolusi 13 di De Palma Ampang Apr tahun lepas.... jadi aku tahu siapa ewmpunya blog ni.... orang yang sama.... nama blog aja yang berbeza.... GENCATAN SENJATA dah habis dah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba dedahkan,kawe nak tau sapa penulis blog ni...sebab caranya mcm dia ni org hasan ali atau nasaruddin,skrg kalau leh dedahkan sapa empunya blog ni..tgk camna dia rasa..hehhehe plssss.tolong dedahkan,nak tau ni,kalau kita dah tau sapa tuan blog ni,maka kita akan nampak la kenapa punca2 dia jadi merapu mcm ni

      Delete
    2. Anony 01:36 AM

      Penulis blog ni orang sama dengan blog Batu Api... tapi kalu suruh mengaku tak mau,, suruh bersumpah pun tak mau... Aduka Taruna ajak berdebat face-to-face dlm blog bersetuju,, aduka hadirkan diri, dia sendiri tak berani,,, banyak dia punya alasan.....

      Delete
  34. Cuba lihat response 'mungkin' parasit juga terkait DHA?!..

    "pemimpin & penyokong boleh analisis baik buruk tindakan Dr Hassan Ali... Bla2...

    Menerima dia semula satu kesilapan..." Subky Latif...(quote dari FB)

    Pasti admin kata pak subky bukan parasit... Hahaha.. Admin yang keliru, hanya define 'parasit' ikut suka mak bapak dia aje,,

    Lovely bird

    ReplyDelete
  35. masyaAllah

    pembina blog ni bukan dari kalangan orang beriman.
    jika dia orang beriman, dia tidak akan membuat blog semacam ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. artikel ini berkenaan parasit pakaq dan wan ji yg menggelar tghd 'kepala lutut', adakah beriman sorg yg memburukkan seorg ulama'?

      penggunaan masyaAllah, dlm kontek tulisan anda adalah salah, sila betulkan! itupun salah, belajar lagi.

      Delete
    2. itu hal wan_ji & pakaq bersama Allah

      yang ko turut memaki hamun orang apasal?
      ko tak terlebih baik dari mereka silap gaya lebih buruk

      Delete
    3. Tu budak group I tu... buat jahat bersulam dengan lesen islamik. Sebab dia pakai hujah: "matlamat menghalalkan cara". Sebab tu dia boleh taruk kepala babi dalam surau. Fitnah Presiden dll.

      Diorang tak reti hujah, coz hati dah ditutup.... Ditutup kerana buat jahat.

      Bila admin ada maki hamun? Yang ada hanyalah penerangan secara berfakta.. ko yang duk maki hamun... Isunya bukan isu peribadi diorang, tapi apa yang diaorang buat terhadap PAS.

      Teruskan admin... bongkarrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!

      Parasit dah kepanasan.....

      Delete
  36. parasit semakin kepanasan, teruskan tuan blog dgn pendedahan, jika tidak mereka takkan menyerang blog ini. nampaknya blog ini mula diberi perhatian serius oleh geng2 parasit kerana misi jahat mereka berjaya dibongkar!

    ReplyDelete
  37. haha..parasit panas mata baca blog ni..sokong tuan admit..dedahkan lagi konspirasi parasit satu demi satu..biar parasit tak senang hidup...!

    ReplyDelete
  38. blogger ni adalah PARASIT yang menyamar... Rupa bertanduk macam UMNO nak ngaku PAS... he he he.... LEMBU ZAT dok makan rumput kerat...

    Ini salah satu strategi saraf UMNO untuk memecahkan PAS... Sudah2 la tu... bawa bertaubat... makan rumput ok ke??? Ini adalah sumbangan JAHAT... bukannya JIHAD... Kalau kami perasan hebat... Allah perhatikan perbuatan kamu, kami tak rugi apa-apa... tapi kamu yang nak jawab depan ALLAH keatas sumbangan JAHAT kamu....

    Ada Akai... fikir... jangan macam haiwan... ada otak tapi tak ada akai....

    ReplyDelete
  39. Saya tengok orang yang masuk defense Parasit semakin ramai selepas aku sentuh nadi mereka bernama Group I. Ni antara front line Parasit di dalam PAS, diupah buat kerja psywar, sabotaj, reverse psychology.

    Entum boleh tengok modus operandi biasa diorang pakai, 1 orang 10 blog, mengaku pro tapi isi hentam.

    Sapa kenal perangai zainul faqar, maka itulah dia Group I yang mereka tarbiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lerr...betul... aku cek blog Aboomuaz, rupanya baru dicreate....

      Sekarang mereka sudah kepanasan...

      Hati2 tuan blog, nanti diaorang campak kepala babi rumah tuan...

      Delete
    2. betoi tu tuan blog, depa ni bersama blogger celaka main peranan untuk memusnahkan kepimpinan ulama' - depa ni menggunapakai kaedah orientalis belanda Snouck Hurgronje

      Delete
    3. Tuan Admin, teruskan pendedahan parasit2 ini...

      mereka ini semakin kepanasan sehingga terpaksa masuk ke komen2 blog tuan..

      pedulikan mereka, tekadkan hati pendedahan parasit2 ini sebagai maklumat2 yg ramai ahli Pas belum tahu...

      sebagai muslim, kita bukan hanya menentang syaitan yg menghasut & musuh Islam kuffar, tetapi kita juga mesti bersihkan diri kita drpd sifat dalaman yg x baik..

      begitulah juga dalam PAS, PAS bukan hanya menentang umno, tetapi dalam masa yg sama PAS juga mesti bersihkan dalamnya drpd musuh yg berselimut...

      Delete
  40. hahahaha,sahabat nabi berdosa bercerita abdullah bin ubai?dr segi pandangan aku la,yg abdullah bin ubai ni adalah penulis blog ni sbb main sembunyi2.pastu leh ckp lebih terer dr polis,ckp kata puak2 sekian yg taruk kepala babi kat surau UM,dah kalau kau ada sumber sapa yg buat,bagitau la polis,polis boleh tangkap dan kau sendiri boleh dedahkan tembelang zul tu...ini apa punya hujah bodoh yg kau bawak ni
    kesian kau pun kena turun pangkat kan?baca tulisan kau pun aku dah tau sapa kau...hehehhe dendam ke yg dekat parlimen tu? :)

    ReplyDelete
  41. semuga kutukan ditimpa ke atas admin blog dan penyokongnya kerana membelakangi keputusan jemaah PAS dengan cuba menimbulkan bangkangan bak abdullah ubai di dalam jemaah.


    amin

    ReplyDelete
  42. apara admin blog,
    ilmu dari utm kl sekangkang kera, nak berhujjah macam ulamak tersohor seantero dunia.
    kahkahkahakakakakakakahkakakahahahkakahakakakah

    ReplyDelete
  43. Sekarang, Group I dah kepanasan. Inilah front line yang paling penting di dalam menjayakan rancangan Parasit di dalam PAS.

    Cuba perhatikan 3 anonymous di atas, gaya bahasa kesat, tetapi bersulami isu jemaah. Fakta yang saya kemukakan lansung tak boleh jawab.

    Ambil masa sekitar 8 minit untuk tulis satu komen anonymous yang dilihat berlainan. Tapi orangnya sama. Itulah modus operandi yang biasa diguna pakai oleh Group I, ditarbiah di Paser Puteh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh betul la. Semua 8 minit. Menarik2. Terima kasih tuan blog

      -kapaq

      Delete
  44. tak sabar nak dengar road show Dr Hasan Ali dedahkan nama2 parasit ni..
    http://www.malaysiakini.tv/#/video/22945/jelajah-hasan-ali-dedah-parasit-pas.html

    ReplyDelete
  45. tgk penulisan ko ni pon dah lain macam dah... klu org PAS xde buat blog mcm