Jom Kita Solat Hajat Selamatkan PAS

Allah swt berfirmah:
واستعينوا بالصبر والصلاة، إن الله مع الصابرين
Maksudnya: dan mintalah pertolongan kepada Allah dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang. Dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk. - (Al-Baqarah: 45).

Dalam keadaan kebimbangan kita sekarang, marilah kita semua ahli-ahli dan penyokong PAS melaksanakan solat hajat, semoga Allah selamatkan parti kita dan seterusnya kita menuju kepada kemenagnan, I'allah.



Apa yang perlu kita buat ialah:
1. Solat hajat 2 rakaat memohon agar Allah swt menyelamatkan dan memenangkan parti kita, parti islam di dalam berdepan dengan kejahatan musuh luar dan dalam parasit. Inilah senjata paling utuh bagi orang-orang berimah.

2. Berpuasa pada hari khamis kerana puasa ini diistinbat (difahami) daripada perkataan Sabar sebagaimana ayat di atas. Sebahagian mufassirin menafsirkan sabar dengan maksud berpuasa.

Kalau boleh, buat di markaz, bermula dengan semua berpuasa pada siang hari, iftar beramai-ramai dan solat maghrib dan terus solat hajat. Bagi markaz yang ada kuliah, boleh buat solat hajat selepas isya'.

Di sini saya sertakan template sama ada untuk banner atau handbill.


9 comments:

  1. saya akan ajak anak usrah sekali

    takbir!

    ReplyDelete
  2. saya dah berazam mulai hari nak berpuasa isnin khamis. dan doa...
    qiamulliah sebagai senjata lawan puak umno dan parasit ni.. moga allah mudahkan kita.
    -akhi fillah-

    ReplyDelete
  3. INSYA-ALLAH..mari kita sama laksanakannya !

    ReplyDelete
  4. Al-hamdulillah, semoga ALlah permudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  5. Jom ramai2. Saya akan buat di markaz saya.

    ReplyDelete
  6. Amalan berpuasa dan solat hajat tu bagus dan sememangnya dituntut. Tapi jangan gunakan untuk memohon perkara yang bercanggah dengan syarak dan ketetapan jamaah. Sekadar nasihat ...........

    ReplyDelete
  7. Siapakah penulis blog ni ye??? papagomo gagal menjahanamkan PAS... laknat ni bekerja untuk Umno untuk memecah-belahkan PAS ye....

    Allah mengetahui apa yang ada didalam hati kamu...... Teruskan kalau dengan ini dapat memberikan sesuap nasi kemulut kamu.....

    Ingat... setiap kemunkaran yang kamu onarkan... akan mendapat balasan di dunia... diakhirat bertambah lagi...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita buat je puasa sunat dan solat hajat spt blogger ni minta untuk selamatkan PAS dari musuh luar dan dalam... kalu admin ni terdiri dari musuh maka mudahan dia terkena juga azabNya. kalu admin ni di pihak yg benar moga Allah kuatkan dia. Tk perlu kita kita maki2... :)

      Delete