Komen seorang ahli PAS.....

Berikut adalah message seorang ahli PAS yang hadir ke konvensyen PR di Kedah. Saya letak disini tanpa edit. Nilailah sendiri :
semalam, 14/01/2011, semasa berlangsung konvensyen pakatan rakyat ke 3 di Alor setar , Kedah, sewaktu rehat aku melalui satu kumpulan manusia yang terdiri dari Ahmad Rashidi, pimpinan PKR dari Terengganu dan seorang pemuda Terengganu. Aku terdengar percakapan dari Ahmad Rashidi bertanya kenapa susah sangat PAS Terengganu nak beri kerusi kepada PKR. terkejut aku bila terdengan cakap-cakap tersebut. Dalam fikiran aku inilah dikatakan parasit dalam jamaah yang merosakkan jamaah PAS-Wan Azhar Wan Abdul Rahman
- Aku tambah sikit takut orang silap faham. Maksudnya, bukan PAS bergaduh dengan PKR. Ko kena faham, bahawa Parasit tak boleh tembus Terengganu. Jadi, jalan terbaik ialah kena gasak sampai PKR dapat kerusi lebih kerana PKR terengganu sebahagiannya adalah parasit. Jadi, Rasyidi ni memang lidah parasit. Nyah Rasyidi dari Harakah.

35 comments:

  1. pkr nk jaga ahli pun xmampu,nk tadbir negara jgn mimpi,skrg ramai org pas lebih pkr dari org pkr..ini semua agenda harakah la,banyak sgt beri ruang pd anwar and the gang, lastly parasit tgh panas skrg ni.

    Wan ji gi menyamar masuk kuil la pulak,ari tu dh nmpk cam hero menyamar masuk gereja. Gi jln la bro pakai snow cap lu tu

    ReplyDelete
  2. Kat Terengganu, tak ramai pun pendokong PKR. Bahkan, dalam satu kawasan tu, cuma ada 2-5 orang sahaja orang PKR. Yang lain, kesemuanya mahukan pimpinan di bawah PAS di kawasan-kawasan Terengganu. Saya tahulah sebab pernah masuk dalam Mesyuarat Agung Tahunan Kawasan di Terengganu, memang yang inilah pernah dibahaskan sehingga diminta siapakah yang menyokong PKR, tiada seorang pun yang mampu memberi nama melainkan beberapa orang sahaja.
    -Orang Jati Terengganu. Saya sayangkan Terengganu.

    ReplyDelete
  3. Rashidi ni ahli PAS ke? intima' dia pada jemaah mana sebenarnya ??? 3h

    ReplyDelete
  4. aku tak paham.
    dia bukan ahli/pemimpin PAS.
    apa hubungan dia dengan PAS? jadi adakah selain ahli/pemimpin PAS yg bukan parasit itu parasit? walaupun diluar PAS..?
    kalau begitu tukarlah alamat web ni ke selamatkan-pr.
    adakah dgn perbicaraan tersebut AJK HARIAN PAS PUSAT akan bertungkus lumus memikirkannya?? ish. aku tak paham. apa motif sebenarnya.? ada sesiapa boleh terangkan lagi.

    kalau nak diikutkan cakap-cakap lebih kurang mcm ni bukan dlm PKR ja yg ada, dalam DAP pun ada, dlm UMNO pun ada, dlm MIC dan MCA pun ada. jd apa masalahnya? takkan PAS nak risau perkara2 mcm ni. ish, aku fenin.

    tak sabaq duk tunggu nama-nama parasit dlm PAS nih.. mcm mana ghupa depa. sbb ayah aku pun pernah join ABIM, JIM, ISLAH dan sebagainya.

    ReplyDelete
  5. rashidi nak cari modal hentam pas terengganu la tu...

    ReplyDelete
  6. Cubaan nak pecahkan PR plak.hasan ali betul.hahaha

    ReplyDelete
  7. aku nak kira bermula dari hari ini,berapa lama blog ini boleh bertahan dan berapa banyak parasit dan berapa tepat kebenaran tentang parasit ini.

    aku juga nak bandingkan apa yg hasan ali nak jelajah negara nak bongkar tentang parasit ke seluruh negara..

    kalau betul dlm PAS ada parasit,hasan ali nak jelajah kepada rakyat ke kepada pimpinan PAS?kalau jelajah dedah kepada pimpinan PAS kira ok tapi kalau jelajah dedah kepada rakyat,supaya rakyat jangan sokong PAS sbb dalam PAS ada parasit,baik hasan ali sedar dirinya bukan parasit tapi PARAquat,hehheh racun yg paling bisa....HAHAHHAHAHA

    ReplyDelete
  8. 3 doktor bangi. 3 doktor bangi.

    ReplyDelete
  9. TAHNIAH SELAMATKAN-PAS.

    PAPAGOMO DAN UMNO MULA SOKONG.
    http://www.papagomo.com/2012/01/salahuddin-ayob-akui-parasit-anwarista.html

    HEBAT. LEPAS INI MASUK UTUSAN, TV3 PULAK.
    INILAH CARA PERJUANGAN DHA. TAKBIR!

    ReplyDelete
  10. Tuan Admin, teruskan pendedahan...

    ReplyDelete
  11. Abu Layth :

    Dokumen ini ditelah dimansuhkan (dibatalkan) sejak sekian lama..sebab itulah, wujudnya JIM, dalam Malaysia..dan JIM bukan sebuah jamaah (seperti difahami oleh golongan jahil dan dangkal), JIM ini hanyalah platform dakwah..

    1-Abu Urwah, Dr Dzul dan lain-lain masuk politik adalah hasil syura Jamaah untuk membantu PAS..kita berhabisan jutaan ringgit bahkan kehilangan mereka-mereka ini, tapi untuk kebaikan PAS, kita berikan mereka bergiat dalam PAS.

    2-Abu Urwah dan mereka-mereka yang telah dihantar ke dalam PAS, mereka sepenuhnya menjadi ahli PAS, dan mereka tiada lagi hubungan dengan Jamaah di Malaysia. Contohnya Dr Nik Mazian, Dr Fattah Mahmood (exco sukan kelantan), dan lain-lain lagi tidak pernah ada hubungan USRAH, JAWATAN, ORGANISASI sejak 2000 lagi..

    Abu Urwah dan lain-lain ikhwah yang pernah mendapat tarbiyyah JIM SUDAH TIADA HUBUNGAN RASMI DENGAN JAMAAH, dan apa yang mereka buat adalah di luar konteks Jamaah, jadi, menuduh jamaah sebagai parasit adalah satu kemungkaran yang jelas.

    Sebab itu jugalah, Abu Urwah dan Dr Dzulkifley pernah mengeluarkan statement, "PAS adalah medan kita yang sebenar" dan ini tidak dipersetujui oleh kebanyakan ahli Jamaah. Perkara ini juga telah dibantah oleh Maktab Asia Al-Ikhwanul Muslimin dan Maktab Antarabangsa, dan Jamaah wajib dikekalkan sebagai sebuah jamaah seperti mana ia, dan PAS hanyalah tempat sokongan kita dari sudut "politik".

    3-Jika ada yang sibuk dengan Grand Design 1990 terhadap pandangan Jamaah terhadap ahli yang masuk ke dalam UMNO untuk berbuat Islah (pembaikian), PAS lebih teruk dari itu, kerana PAS telah tenggelam dan bergabung bersama UMNO pada tahun

    4-PAS tidak mampu berdiri seperti sekarang ini (dihormati lawan dan kawan), melainkan setelah masuknya Abu Urwah, Dr Dzul, Dr Mujahid, dll dalam usaha membantu PAS. Jika tidak, PAS kekal seperti zaman 1999 ke bawah. PAS tidak dikenali sangat oleh rakyat malaysia bahkan tidak dipilih dalam pilihanraya-pilihanraya.Dulu, sebelum kemasukan Abu Urwah & lain2, PAS juga pernah menggunakan silibus RISALAH USRAH yang ditulis oleh Abu Urwah kerana ketika itu PAS tiada silibus tarbiyyah yang konkrit, apatah lagi usrah baru dipopularkan oleh PAS, itupun setelah mendapat saranan daripada orang-orang Jamaah sendiri.

    5-Apapun, daripada pembacaan saya terhadap blog ini, jelas tuan blog / empunya blog tidak tahu menahu apa itu JIM, ISMA, HALUAN, IKRAM dll..sebab tuan blog tak tahu pun apa benda JIM tu, IKRAM tu, jamaah ke wajihah, siapa orang-orang JIM sebenarnya, siapa ust darus senawi..semua fakta-fakta yang dikemukana hampir 90% tipu dan berpunca daripada kejahilan tuan blog..

    apapun, tahniah tuan blog kerana telah berdusta, dan istilah parasit ini telah diguna pakai oleh ramai orang PAS, bahkan fitnah yang melanda ini berpunca daripada anda, dan dosa ini akan terus berlanjutan sehinggalah masa yang menentukan kebenarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jd memang sah la dokumen lahanat tu wujud!!!

      perghhhh bukan main takabbur lg, kerana puak2 dia menjadi parasit dalam PAS kononnya baru PAS berdiri seperti sekrang...haha nk termuntah aku dgn parasit perasan ni

      Delete
    2. ketua parasit yang tulis tu nak cover line.... hehe.. tak dapat diselamatkan lagiiiii. jom pakai shelltox..

      Delete
    3. woww. bole sheikh abu terangkan kpd kami yg jahil dan dangkal ni apa itu jamaah? tp sebelum tu pasal apa jika jin bukan jamaah tp point 1-5 tu ada sj perkataan jamaah
      1. hebatnya jelmaan (bkn jemaah) jin ni memberikan kebaikan kpd pas
      2. ahli2 dihantar masuk ke dlm pas, tiada lg hubungan dgn organisasi? org pas pekak, buta dan tuli kot. pas tpt sokongan jelmaan dr segi politik? confirm la jelmaan jin mmg nak meresapi pas
      3. pas begabung dgn ameno dlm perikatan atas dasar (ikut tuan sheikh tak abis type)
      4. sekali lg menunjukan kehebatan jelmaan jin menjadikan pas hebat diseantero dunia
      tuan sheikh, elok rasanya tuan sheikh belajar sket sejarah pas ni. sambil2 tu mngaji sama pasal jamaah ikhwan. bole kot
      kalau betol 90% cerita dlm blog ni tipu, tuan sheikh 99% tak bole pakai
      pasal apa istilah jelmaan jin lebih sesuai? bole rujuk surah saba', tgk beza jin ngan org berilmu kat situ. mngaji usrah tinggi2 takkan tak reti2 tawaddu' tu apa

      Delete
    4. W'salam.

      Abu Layth, terima kasih kerana respond. Saya berbesar hati jika tuan boleh berbicara dalam nada ilmiah dan harmoni mencari kebenaran.

      nanti saya akan copy paste coretan komen tuan dalam artikel khusus, then kita berbincang secara lebih ilmiah. InsyaAllah.

      Salam sahabat (untuk mencari kebenaran).

      Delete
    5. Assalamualaikum wrt wbt

      Abu Layth,

      Bukan susah sangat RAHSIA (jemaah) ko tu.. mungkin admin saja tak nak detailkan sbb nak fokus kpd PARASIT yg kacau PAS sahaja. yang tak kacau PAS tak payah la sibuk2.. tapi kalau nak aku cerita sikit kat sini pun boleh..

      1) engkau perasan tak 2,3 menjak ni berita ttg respon IKRAM kerap juga masuk dlm HARAKAH berbanding berita ttg ISMA, HALUAN dll?

      2) bukan susah sangat nak beza antara JIM+KONSIS+AUSIS+MUSLEH+DLL dengan IKRAM, ISMA dan HALUAN.. Kalau engkau nak aku tolong beritahu.. sbb apa ISMA tercongok dalam majlis rumah HASAN ALI siap jadi pengerusi majlis lagi (AMINUDDIN-SU ISMA PUSAT) dan presidennya ABDULLAH ZAIK? sbb mrk tengok HASAN ALI bersama mereka mempertahankan isu2 sensitif ISLAM dan melawan idea2 yg dilihat liberal dalam PAS yang mrk rasa dibawa oleh bekas JAMAAH anta yg admin istilahkan sebagai PARASIT tu...

      3) aku pun tak setuju dgn cara dan sangkaan ISMA kpd PAS seolah2 PAS tlh ditawan 100% oleh PARASIT. PAS ada syura sendiri yg boleh tentukan mana baik mana tak sesuai. tapi itulah antara sebab ISMA tak lagi bersama JAMAAH engko yang sekarang menonjolkan diri dengan nama IKRAM. Nak suruh aku bongkar lagi?.. boleh... IKRAM bukan gabungan beberapa NGO seperti yg didakwa. NGO2 tu memang wajihah/proksi kpd JAMAAH engko yang dulu kononnya dikenali awam sebagai I @ alami @ irc @ HIS.. tu label org awam pd jamaah engko. Adapun engko sendiri menamakan diri engko Ikhwan Muslimin Malaysia (IMM)..

      4) ISMA ni group yg dulunya nama Ikatan Siswazah Muslim Malaysia thn 1996 tapi tukar nama dengan Ikatan Muslimin Malaysia adalah proksi jamaah engko juga dulu, tapi dah terpisah sbb2 dalaman.. nak suruh aku cerita jugak ker di sini masalah dalaman engko tu? tak payahlah.. bukan best sangat... lepas tu ISMA skrg dah terpisah jadi JAMAAH berasingan...

      5) HALUAN tu jamaah lain.. anak buah Ust Dahlan.. mereka tak kacau PAS.. aku pun tak nak kacau mereka... Ustaz Darus Senawi bersama mereka, walau pun dulu sekali dgn Ust Alias Othman...

      6) aku boleh cerita dengan detail lagi ttg isu haluan, ikram, isma dan jim ni.. tapi malas la.. sbb nak sokong admin fokus pada PARASIT dalam PAS ajer.. kalau Abu Urwah, Dr Dzul dll tak ada kaitan dah dgn JAMAAH anta, kenapa bising2.. biarlah kami nak serang mrk.. sibuk2 buat apa.. nanti orang kata JAMAAH anta mmg ada kaitan pulak.... kah kah kah..

      - ikhlas dari wakil IKHWAN di Malaysia (bukan ikhwan muslimin tapi "saudara-saudara pejuang Islam PAS" -

      Delete
    6. Assalamualaikum wrt wbt

      Abu Layth,

      Bukan susah sangat RAHSIA (jemaah) ko tu.. mungkin admin saja tak nak detailkan sbb nak fokus kpd PARASIT yg kacau PAS sahaja. yang tak kacau PAS tak payah la sibuk2.. tapi kalau nak aku cerita sikit kat sini pun boleh..

      1) engkau perasan tak 2,3 menjak ni berita ttg respon IKRAM kerap juga masuk dlm HARAKAH berbanding berita ttg ISMA, HALUAN dll?

      2) bukan susah sangat nak beza antara JIM+KONSIS+AUSIS+MUSLEH+DLL dengan IKRAM, ISMA dan HALUAN.. Kalau engkau nak aku tolong beritahu.. sbb apa ISMA tercongok dalam majlis rumah HASAN ALI siap jadi pengerusi majlis lagi (AMINUDDIN-SU ISMA PUSAT) dan presidennya ABDULLAH ZAIK? sbb mrk tengok HASAN ALI bersama mereka mempertahankan isu2 sensitif ISLAM dan melawan idea2 yg dilihat liberal dalam PAS yang mrk rasa dibawa oleh bekas JAMAAH anta yg admin istilahkan sebagai PARASIT tu...

      3) aku pun tak setuju dgn cara dan sangkaan ISMA kpd PAS seolah2 PAS tlh ditawan 100% oleh PARASIT. PAS ada syura sendiri yg boleh tentukan mana baik mana tak sesuai. tapi itulah antara sebab ISMA tak lagi bersama JAMAAH engko yang sekarang menonjolkan diri dengan nama IKRAM. Nak suruh aku bongkar lagi?.. boleh... IKRAM bukan gabungan beberapa NGO seperti yg didakwa. NGO2 tu memang wajihah/proksi kpd JAMAAH engko yang dulu kononnya dikenali awam sebagai I @ alami @ irc @ HIS.. tu label org awam pd jamaah engko. Adapun engko sendiri menamakan diri engko Ikhwan Muslimin Malaysia (IMM)..

      4) ISMA ni group yg dulunya nama Ikatan Siswazah Muslim Malaysia thn 1996 tapi tukar nama dengan Ikatan Muslimin Malaysia adalah proksi jamaah engko juga dulu, tapi dah terpisah sbb2 dalaman.. nak suruh aku cerita jugak ker di sini masalah dalaman engko tu? tak payahlah.. bukan best sangat... lepas tu ISMA skrg dah terpisah jadi JAMAAH berasingan...

      5) HALUAN tu jamaah lain.. anak buah Ust Dahlan.. mereka tak kacau PAS.. aku pun tak nak kacau mereka... Ustaz Darus Senawi bersama mereka, walau pun dulu sekali dgn Ust Alias Othman...

      6) aku boleh cerita dengan detail lagi ttg isu haluan, ikram, isma dan jim ni.. tapi malas la.. sbb nak sokong admin fokus pada PARASIT dalam PAS ajer.. kalau Abu Urwah, Dr Dzul dll tak ada kaitan dah dgn JAMAAH anta, kenapa bising2.. biarlah kami nak serang mrk.. sibuk2 buat apa.. nanti orang kata JAMAAH anta mmg ada kaitan pulak.... kah kah kah..

      - ikhlas dari wakil IKHWAN di Malaysia (bukan ikhwan muslimin tapi "saudara-saudara pejuang Islam PAS"

      Delete
  12. Jangan merendahkan ulama.

    Tak kisahlah dia dari jim ke tak jim, yang penting PAS mesti berada dibawah pengaruh ulama bukan bekas ahli jim. parasit tetap parasit.

    bakal dibongkar sedikit hari lagi. Allah yang bongkar melalui mulut dha. dha bukan budak berhingus boleh kelentong kelentong, dia juga penuh pengalaman. dha bakal selamatkan tuan presiden yang memecatnya dari gerakan (islah?) parasit. parasit ada kait mengait dengan anwar, itu yang jelas. itu rahmatnya dha dipecat. tuan blog, teruskan usaha jangan putus asa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.berharap kat hasan ali ke?Baik lu org jump ship jek.Dia ckp anwar nak halalkan homoseks.Takan lu org nak duk dlm parti yg sokong Anwar plak.

      Kah Kah Kah

      - Fakaq.

      Delete
    2. Fakaq ni takde kerja lain.. duk menyibuk dengan 'mulut longkang'. Jahat sungguh.

      Delete
  13. Saya sebahagai ahli PAS,terbuka sebagai sebagaimana pimpinan untuk menerima sesiapa sahaja masuk PAS,tetapi mestilah wala' kepada PAS sahaja,tapi kenapa mereka itu masuk PAS dan merancang utk menjatuhkan orang itu dan ini??? kenapa ada ini semua??? jangan ingat kami tak tahu,kamu pergi ke luar negara,pastu bincang bla bla.... nak jatuhkan pimpinan itu .... apa kerja ni???

    ReplyDelete
  14. Abu layth,sy tertarik dgn #4-PAS tidak mampu berdiri seperti sekarang ini (dihormati lawan dan kawan), melainkan setelah masuknya Abu Urwah, Dr Dzul, Dr Mujahid, dll dalam usaha membantu PAS. Jika tidak, PAS kekal seperti zaman 1999 ke bawah"....

    subhanallah..agak2nya abu urwah keluar PKR masuk PAS sebab PKR dah mantop...gitu?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenyataan abu layth paling sombong! apakh dengan hurur hara cetusan abu, urwah dan mujahid sekarang menunjukkan PAS maju.....tidak ada tawaduk punya kenyataan ....ini ke perangai orang yang dapat tarbiyah hebat..ciss

      Delete
    2. Abu Layth,

      PAS maju, tetapi semakin ramai ahlinya yg terpengaruh parasit menjatuhkan ulama' buat apa..

      parasit2 ni pula berlagak macam ulama', ijtihad itu la, ijtihad ini la...

      parasit2 yg memang ulama' mee celup. Dalil ijtihad mereka hanyalah 'manfaat' & 'mafsadah'..

      padahal seseorang ulama' yg hendak berijtihad mestilah meneliti dulu al-Quran, Hadis, Ijmak & Qias serta disiplin2 ilmu yg ketat dlm berijtihad...

      parasit2 PAS ni memang menyesatkan ahli PAS dgn ulama' jadian mereka..

      Delete
  15. Fokus tuan blog fokus,..... pada parasit yang meracuni pemikiran.. tak yer pendedahan yang lain.. pendedahan yang lain simpan dulu. ok

    ReplyDelete
  16. lagi dedah makin terdedah diri dan kumpulan blog ini sendirilah parasit nombor wahid. Hassan Ali adalah idola parasit parasit ini dan silakan jelajah Malaysia dan Naib pres PAS sendiri dah bagi green light keselamatan mereka, apa lagi parasit2 sekelian, gunakan lah kesempatan tersebut dan war warkan dimana pun tetapi jangan lah mengaku PAS lagi sebab Hassan Ali dah dipecat dari PAS dan tak mau merayu lagi. Jangan cerita masih Jemaah PAS, ingat tu!!!!

    - Fakaq.

    ReplyDelete
  17. CIsssss...Zainul fakaq ni tak ada modal lai... hasan ali, then hassan ali.. then hassan ali... ratib dia ug, ug, ug...

    Blah laaa wahai parasit oiiiiii.. itu bukan hujah tu... buat menyemak comment blog ni...

    Aku harap admin ben je orang macam ni... buat serabut pembaca.. kalau bagi hujah tak apa.. asyik hassan ali, hassan ali, hassan ali.... Orang dah jauh ke depan bincang masalah parasit... dia balik2 ke situ....

    ReplyDelete
  18. pegi mampos la zainulfakap ni
    mentang2 la kau ada sugar dady dlm jk pas tu ko ingat dah hebat sgt ke
    kau ngan geng parashit kau tu boleh blah dr pas pi buat jemaah lain

    zainulfakap anti kepimpinan ulama..dia sokong kepimpinan anwariyyun

    ReplyDelete
  19. bila anwar kata kat oversea yg gay patut diberi hak kat malaysia, anwariyyun takde nak cakap pe. buat pekak badak je

    pastu nt ulama dalam pas pun tegur nuar

    melenting terjun tak bertangga anwariyyun ni tempelak dewan ulama

    dasar paraSHIT!!!

    ReplyDelete
  20. Dapur tidak berasap
    ANTARA perwatakan pak turut ialah:
    tersangat takut apabila dapur tidak berasap!
    POSTED BY PYANHABIB AT 9:52 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalaa mamat ni, main dapur berasap tak berasap pulak.....

      Delete
  21. mmg keliru! saya sayangkan PAS!
    cuma satu perkara yg pasti, ISMA bkn golongan 'parasit'. ISMA dan HALUAN menolak utk memasuki IRC baru atau IKRAM iaitu gabungan JIM, AUSIS, MUSLEH dll.
    ISMA bersama Dr. HAsan Ali dlm menegakkan jati diri Melayu dan lebih ptg SYIAR ISLAM di Malaysia!

    ReplyDelete
  22. kat sini byk org main reverse psychology.. rasanye byk komen dr seorg.. cer cek IP address..
    bahaya sesuatu berita tanpa disiasat, esp dr org fasiq.. - QS al-Hujurat
    blogger n geng2 blogger kerajaan ni mmg anti gerakan islam- ngo2 islam n parti islam spt PAS..
    taw nak pecahbelahkan n fitnah je..
    cek n nilai dulu kandungan blog ni...
    akhir zaman, gerakan islam pasti akan mng! dgb izin-Nya..

    ReplyDelete
  23. Dalam mempunyai fikrah yg sama pun boleh berantakan.. Mungkin wujudnya pertembungan 2 idea kontemporari dan konvensional.. Itu x penting tapi matlamat tetap sama. Bukan ke teks usrah ABIM-PAS-IRC-JIM-HALUAN-ISMA sama... IM jugakkakan?? Islam merupakan satu sistem kehidupan yg besar, apa salahnya setiap jemaah yg sama fikrahnya menjadi pelengkap diantara satu sama lain bagi keperluan sebuah sistem yg besar itu??.bagaimana nak menghadapi nasionalis yg sentiasa mencari peluang utk menggagalkan gerakan Islam

    ReplyDelete