Tembakan Terhadap Presiden Semakin Jelas...

Sebagaimana artkel saya yang lepas, Serampang Dua Mata: Lanyak Hassan Ali, Presiden yang kena merupakan antara bukti yang jelas bahawa target diorang untuk 'damage' Presiden.


Apa yang mengejutkan, sekarang sudah ada usaha untuk menggerakkan 'angin' bahawa tindakan Presiden memecat Dr. Hassan adalah tidak wajar. Saya rasa, artikel saya yang lepas sedikit sebanyak memberikan gambaran sebenar bahawa pemecatan itu adalah 'design' halus golongan Parasit yang digerakkan oleh YB Salahuddin Ayub.

Antara mulut yang cuba menghembus 'angin' ini yang dapat saya kesan ialah cawangan-cawangan di Ulu Klang sudah mula membawa perbincangan di Kawasan Gombak bahawa pemecatan Dr. Hassan Ali terlalu drastik.

Suara ini juga telah berbunyi di dalam Program Tarbiah KAWASAN GOMBAK pada jumaat lepas (13 Januari 2012). Walau bagaimanapun, suara-suara ini tenggelam di dalam ombak taat kepada Presiden yang menjadikan golongan parasit semakin berang dengan taat a.k.a wala'.

37 comments:

  1. Allahuakbar!

    Selamatkan pimpinan kami yang ikhlas menjaga agamaMU Ya Allah!

    Hanya pd Allah tempat kita mengadu.

    ReplyDelete
  2. Hassan Ali dah mula menembak parasit PAS, tapi apakah pelurunya cukup ?

    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=11788

    ReplyDelete
    Replies
    1. parasit start gelabah mengelak tembakan hassan ali...

      harap hassan ali teruskan menghala senapang & pistolnya kepada parasit2 dlm PAS

      Delete
    2. wah, hasan ali dah mula menggunakan istilah 'parasit' habis la lepas ni puak parasit akan kepanasan! sokong dr hasan ali hentam parasit, bukan kepimpinan PAS keseluruhannya.

      diharap hasan ali tidak masuk umno/perkasa utk memperjuangkan Islam, kerana tiada ruang utk ISLAM dalam umno/perkasa.

      Delete
  3. Tuan Admin, dedahkan lagi grand design mereka itu...

    apa yg mereka buat seterusnya...

    ReplyDelete
  4. tuan sila dedahkan lagi sy senstiasa menunggu pendedahan tuan untuk bermunajat kepada Allah agar menjahanamkan parasit sekiranya terdpt dlm PAS

    ReplyDelete
  5. tuan sila dedahkan lagi tuannn silaa..moga Allah sentiasa bersama ulamak-ulamak dan menjahanamkan parasit2

    ReplyDelete
  6. Antum memalukan Presiden kita... Kononnya bertindak melulu...antumlah musuh dalam selimut PAS

    Hassan Ali guna istilah 'parasit' sebab antum yang email kepada beliau....
    Syok suwardi yaakob merancang untuk memburukkan keadaan...

    Antum membuatkan UMNO dapat bernafas memperpanjangkan isu hassan ali ini..

    Nape mengangkat hassan ali yang merendahkan TGNA?! Hassan ali ulama ke?! Hafaz 30 juz ke?!
    Hassan ali berceramah atas platform kelab umno uk bulan nov tahun lepas ditemani suwardi... Ada sape bising?!
    Ustaz naza terlibat dgn UMNO bukan baru,.. Sebelum PRU-12 lagi... Ke london senyap2.. Ada org bising?!

    MEMANG BLOG NI AKAN MENGHANCURKAN PAS... Jika kalah PRU-13 antum pembuat angkara..

    Lovely bird

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ni... hassan ali baru tembak satu das, dah mengelabah...

      Delete
    2. Lu punya bird tiada info baru ke nk soal? asik cite jumpa umnO, abih jumpa umnO ratib UG, pastu balik smula temu umnO then ratib UG...p mai p mai tang tu jugak...hahaha

      ps: wa nasihat cari bird lain la plak guane..huhuhu

      Delete
    3. Nanti aku buat beberapa siri cerita apa disebalik jumpa UMNO...

      Cuma aku nak pikir panjang sikit, takut ramai pihak yang terkena...

      Aku baru dapat berita tadi, yang Che' Alwi yang tulis dalam utusan tu, rupanya dia ada hubungan dengan somebody dengan parasit... cuma aku nak kena dapatkan kepastian dulu... semoga Allah membongkar segala kerja jahat mereka.

      Delete
    4. Bila masa pulak la angkat DRHA rendahkan TGNA? Bila?

      Terlibat dengan UMNO, nak masuk UMNO.. ada bukti? TB sampai hari ni tak bukti2. HUjah dia tak ada lain, 'semua tahu', 'saya rasa', 'rasa saya', 'apa yang saya tahu' dll. Bukti? tak ada.

      Delete
  7. "kenapa harus kekal dalam parti?" hassan ali...

    Ish, sombongnya dia,,, dah dijangka.. Kuang3..

    ReplyDelete
  8. Tuan Admin, tolong percepatkan maklumat2 terbaru tentang parasit ini..

    kalau boleh, 2 post satu hari.. dedahkan satu-persatu kerja2 bodoh parasit ini..

    kami nak tahu lagi... tolong lah ahli2 PAS yg masih ramai nak tahu kerja2 parasit ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pehhh... naya tuan admin kang.. dia pon ada keje lain nk buat, slo2 la bro..huhu

      Delete
    2. tuan admin msti ade krew pnye..
      bitaufik wannajah tuan admin..

      Delete
  9. dah lah asyik DrH.. dah kena pecatpun.. tak yah sebuk lah parasit. Org PAS pun banyak lagi nak buat. Nak PRU dah.
    Tajuk dah dah gempak. Semoga Tuan Pres selamat dari parasit ini.
    Parasit guna peluru UG jer. Habis orang yang tak se usrah mereka di buang/dipecat. Bilalah mereka nak sedar dari menyusahkan org jer... , dan menyumbang dlm PAS dengan ikhlas.

    ReplyDelete
  10. Hoi parasit2,gua dh ckap bnyak kali dah,jgn belit dn nk cuba divert isu,dha dia xnak rayu itu dia punya pasal la dn xde kena mengena dgn gua pun tapi blog ni just nk cerita damage yg parasit dh buat dn bakal buat mengikut grand design mereka.

    Love bird ni asyik2 si fulan jumpa umno..dha dgn ust nas ha xboleh bwk kita semua dlm umno,gua pun xnak follow dia tapi kalu dha nk tembak,nk jahanam, nk pijak parasit gua sokong bro..lu jgn plak nk marah dha,dia bkn ahli pas lagi so ikut suka dia la sama ada nk join sapa2 pas ni. Pas xkan goyah kalu dha buat gila,yg lu takut apahal..sekali sekala kita akur gak kurap yg melekat kt tubuh kita ni dn kurap tu sama je dgn parasit.

    Itu belum admin cite tentang pengkhianatan pj baru selangor n the gang adjut pencalonan kaw2 yg dihantar ke pusat..jahat wa cakap lu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumnpa UMNO tu memang peluru yang diaorang sengaja buat...

      Kalau bandingkan dengan sejarah, kita nampak cerita yang sama di dalam kisah perjanjian aqabah.

      Delete
    2. Nak duk dalam kapal PAS , tolonglah mendayung sekali. ni orang nak belayar dia pergi campak sauh. Pechitau... tapi ni bukan campak sauh lagi.. ni dah kacau kepten kapal dalam senyap nak tukar kemudi, mana boleh jadi, kami ahli bawahan, tak setuju... (parasit kena tahu untuk diterima sesuatu amalan bukan sahaja cara kena betul, niat juga kena betul) cuba belajar ikut usrah tok guru kat pulau melaka atau masjid rusila kalau rasa usrah di kaw. tak standard konon-kononnya
      Samua kena faham grand disign parasit ni...

      Delete
  11. Orang yang admin blog in dan pengomen yang tukang tambah ini sebenarnya menyangka mereka buat kebaikan ttp senbenarnya merekalah perosak parti. Banyak benda yang dicakap ini tgak betul dan fitnah. Tolong semak betul-betul sapa yang cadang Hasan Ali dipecat dalam mesyuarat PAS Pusat?. Kalau tak tahu dok diam kerana fitnah itu besar dosanya.

    Hasan ali ini kau orang kenal berapa lama? Dia hentam PAS macam-macam dalam suratkhabar UMNO pula kau tak kata apa. Ada wire putus dalam otak kau orang ini.

    ReplyDelete
  12. Betul aku cakap, bila admin blog ni mula dedahkan tentang zainulfaqar and the geng group I, maka mereka mula membanjiri untuk tegakkan benang yang basah dengan tuduhan 'hang takt tahu'.

    Habis, Group I ada ke dalam mesyuarat tu? Ko pasti ke admin ni tak ada dalam mesyuarat tu?

    ReplyDelete
  13. Isu pemecatan tu,tak kira siapa yang usulkan,dah sebulat suara setuju,itu kira syura la,kenapa ada yang nak 'damage' kan pada Presiden??? Bakaq Penarikbeca tu tok sah duk percaya sangat,mengarut banyak.Kepetusan telha dibuat secara Syura,semua mesti dokong dan patuh,atau ada yang berani nak menentang?,menentang Syura bererti menenrang koonsep yang di ajar Quran,ada berani??? 3h.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous 09:55,

      betul, masalahnya sekarang bukan blog tu... yg jadi masalah sekarang, org yg nak 'damage'kan Presiden ialah orang yg berada di belakang mahfuz & cikgu Pa.. mereka(parasit) ini memberi maklumat yg salah kepada mahfuz & cikgu Pa...

      maklumat yg salah itu dapat mempengaruhi keputusan & tindakan pimpinan PAS...

      selama ini mahfuz & cikgu Pa bersikap husnuzon(bersangka baik) dgn pemberi maklumat2... padahal, mereka ini parasit yg penuh dgn tipu daya..

      Delete
  14. Sedih melihat blog ini, bukan kerana apa yang dibongkarkan, tapi kerana kesan yang bakal berlaku iaitu PAS akan berpecah-belah. Boleh sahaja dipersoalkan kepada korang, korang perjuangkan PAS ke atau perjuangkan islam? Okay aku tahu sure korang kate soalan aku mengarut, sbb of course PAS perjuangkan islam. Tapi soalnya, bukan PAS sahaja perjuangkan islam. Ok fine, statement ni jugak korang takleh terima sebab korang korang kate siapa sahaja nak perjuang islam di Malaysia kena masuk PAS. Inilah dia kejumudan, ketaksuban dan ketempurungan korang yang menjjadi punca utama kenapa korang tak boleh terima semua perkara ni. Bincanglah apa pun, kalau mindset ini ada, PAS tidak akan kemana jika orang-orang mcmni terus berkempen untuk PAS.

    Tak boleh ke appreciate amal orang lain untuk islam? Oh ya, nak beramal dakwah kena bawah PAS. memang tak leh nak fahamkan korang. Siapa beramal dakwah selain dibawah PAS korang tak iktiraf, Allah pon tak iktiraf agaknya. Tapi aku tau korang tak sebut pon benda ni. Yang korang sebut ialah orang IRC masuk pas jadi Parasit. Pulak dah, orang dah masuk PAS elok2, korang parasitkan. Agaknya korang seperti tuhan boleh kira ikhlas tak ikhlas depa ni buat kerja. Malaikat pon tak tahu seseorang tu ikhlas atau tidak. Punyalah PAS semakin bertambah baik di kedudukan politik Malaysia slps bersekutu dengan PR. Tidak dibisingkan pula akan sekutu2 DAP dan PKR tuh, org dalam PAS sendiri juga yg nak diparasitkan.

    Korangkan yakin dan beriman bahawa hanya ulama2 berijazahkan ilmu agama sahaja pemimpin PAS. Kan ada dewan ulama' PAS, kan ada ustaz2 kabir besar dlm kepimpinan, tak kan korang tak percaya dengan pertimbangan dierang ttg issue yg korang tidak puas hatikan ni? pikir pikir! Dierang jugak fikir dan nilai. Apa syeikh2 ni tak nampak? sure mereka nampak. Tapi mereka tak buat apa2 kan? Tak mcm korang ni habis canang sana sini, PAS dalaman perlu buat sesuatu kononnya nak membersihkan PAS. takkan lah Ulama2 PAS tak sayangkan kesinambungan dakwah PAS utk masa depan nanti? Abistu kenapa ulama2 PAS tak buat apa2. Sebabnya mudah, ulama2 PAS jauh lebih 'ulama' dan pandai dan bijaksana dan wara' dan bertaqwa inshaAllah dari korang. Pada pertimabgan mereka, the co-called parasit ni bukan parasit pon, tapi adalah kekuatan/asset kepada PAS dan islam. Adeke dierang bantai abu iman ckp pasal islamic state tuh? Mungkin ada lah teguran sbb takut mengelirukan penyokong2 PAS yg kurang ilmu lg tak mampu nak faham mcm korang, tapi itulah pertimbangan mereka - semua perkara yg korang peningkan tu semuanyalah perjuangan islam. Korang tgk perkara dengan kaca mata yg sempit, zoom out lah sikit, tgk apa perjuangan islam dan PAS yg sebenar. Perjuangan masih panjang.

    Katakanlah, kalau kempen korang ni berjaya, PAS hanya berpecah jadi lebih parah. Mungkin korang perlu gi tgk betul2 statistik sokongan terhadap PAS disetiap tempat di negara ini. Baru tahu yg penyokong PAS tegar sikit je sebenarnya. Lalang2 byk. Dah lupa ke kekalahan PAS di Ganu? Oh aku kena sebut perkara yg menang skit dulu kat korang. Dah lupa ke kemenangan di Perak? Eh menang kejap je. Bukan aku nak provoke kata PAS takkan menang sampai bila2. Tapi kroang kena tgk dakwah di Malaysia dan muka bumi ni dengan kaca mata yg lebih luas. Asyik nak jatuh kan korang je. Tak pandai nak membangun. nanti kalau Allah izinkan PAS memerintah, korang nak jatuhkan sapa pulak? Pembangkang2 lainnya (Masatu BN lah kot)korang nak jatuhkkan guna diktatorship ke? Pening betol aa korang ni. take some panadol, tidur then look at the realiti bila bangun balik. Itupun kalau sempat korang taubat then hentikan kempen ni, kalau tak harapanlah PAS nak menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sedih pun! orang PAS tak berpecah pun dengan maklumat parasit ni... dapat fakta & pengetahuan adalah... yg akan di sampaikan pada ahli2/perwakilan PAS di beberapa DUN di negeri aku nanti.

      Delete
  15. Sambungan..

    Bersyukurlah. Allah akan beri kemenangan kepada orang-orang yang betul beriman. Yg lepas menang dia beristighfar sbb tahu Allah yg menangkan, kita byk dosa, lalai dll.

    Cakap pasal 'ijtihad' korang bahawa 'parasit'2 ni buat benda yg salah lalu korang parasitkan. Itu ijtihad korang je. Dgn ilmu korang tu korang kate parasit2 ni buat salah. Entah2 tak salah pon, malah benar belaka tindak mereka di sisi Allah. Lepastu dgn ijtihad korang yg penuh wibawa ni, ummat islam berpecah belah, islam terus parah di Malaysia, dakwah lagi terbantut, zina lagi berleluasa, 50% lelaki malaysia suka tgk porn, rasuah tu mcm makan kacang, bunuh org mcm bunuh nyamuk, menantu masing2 semuanya anak haram dll lagi. bayangkan. Aku tak tahu apa korang nak jawab depan Allah nanti. Aku dah mintak korang taubat, hrapnya Allah lepaskan aku dari terlibat dgn perbicaraaan korang kat akhirat nanti ni. Kalau dibicarakan pon utk dapat pahala tambahan sbb beri peringatan kat korang. Taubatlah weeh, hentikan. Dua2 dapat pahala nanti, aku dapat korang dapat.

    Allahua'lam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan ijtihad, ini adalah realiti berdasarkan bukti dan pengalaman.

      Betullah adalam kertas grand design tu mengajar parasit berhadapan dengan tembakan musuh mereka, iaitu: tonjolkan akhlak islam, jangan utamakan isu jemaah.

      Macam orang puteh ajar, jadilah orang baik dan penyabar, orang tampar pipi kanan, hulur pipi kiri. Orang melayu yang tak reti agama, akhirnya marah kat ulama2 dulu (mcm Hj Abdul Rahman limbong) lawan orng puteh.

      Delete
    2. Realiti amendenya? Semua tulisan maamt pondan ni hanya fitnah dan khabar angin. sbb tu admin blog ni tak berani tunjuk muka dia. sbb dia tau benda dia tulis semuanya auta

      Delete
    3. Tulang Besi ni tak reti ke tak faham ke atau buat2 tak reti. Khabar angin dengan dokumen tak reti.

      tanya bos hang sendiri tentang dokumen tu.

      Delete
  16. Kenapa pemilik blog ni pondan, tak berani tunjuk muka dia? Ni ke tanda2 penyampai kebenaran?

    ReplyDelete
  17. Hairan jugak, yg sebar fitnah, jumpa UMNO dalam gelap, sebar cerita bohong mcm Hasang Ali tak parasit pulak.

    ReplyDelete
  18. TB NI, ORANG DUK SIBUK BERHUJAH DIA DUK SIBUK MENGATA. APA LA PUNYA ORANG.

    TULANG BESI NI BACA TAK FAHAM KE, ATAU TAK BACA KE, ATAU BUAT2 TAK RETI KE APA.

    CUBA BACA ARTIKEL SAYA: "http://selamatkan-pas.blogspot.com/2012/01/uslub-nabi-ibrahim-sebagai-pilihan.html?showComment=1326743452636#c6509759598598134502"

    ANDA NILAI TULANG BESI DAN DIRI ANDA SENDIRI.

    ReplyDelete
  19. IRC/MSM telah bertukar wajah kepada IKRAM pada tahun 2009.
    ISMA dan HALUAN menjadi jemaah berasingan, menolak utk memasuki IKRAM.
    IKRAM= JIM + MUSLEH + AUSIS dll.
    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm... fakta sejarah ni.. catit2x..

      Delete
  20. kat sini byk org main reverse psychology.. rasanye byk komen dr seorg.. cer cek IP address..
    bahaya sesuatu berita tanpa disiasat, esp dr org fasiq.. - QS al-Hujurat
    blogger n geng2 blogger kerajaan ni mmg anti gerakan islam- ngo2 islam n parti islam spt PAS..
    taw nak pecahbelahkan n fitnah je..
    cek n nilai dulu kandungan blog ni...
    akhir zaman, gerakan islam pasti akan mng! dgb izin-Nya..

    ReplyDelete
  21. semuanya berlaku kerana kesombongan. tak kira sapa yang sombong. sombong adalah punca segala kekufuran dan mendapat laknat Allah SWT. sifat-sifat lain yg buruk tu hanyalah aksesori kesombongan. Iblis alaihi laknat terkeluar dari senarai rahmat Allah kerana kesombongannya sendiri. Dia beriman pada mulanya adalah takdir Allah kemudian kufur jua adalah takdir Allah.Jgn menyalahkan org lain apa lagi menyalahkan takdir Allah.Sapa kita manusia yg hidup dlm zaman fasa akhir zaman ini yg terlalu bijaksana dan beramal soleh.Iblis adalah antara makhluk yg terbijak dan taat semasa awal penciptaannya.tiada muka bumi yg tiada ia sujud .Hidupnya sangat lama menjangkau ratusan tahun dlm keimanan tapi apa kesudahannya.. akibat kesombonganlah ia terputus dari rahmat Allah. d harap jgn ada sesiapa mendabik dada ia lebih tahu, lebih bijaksana, tau itu ini memiliki skill kehidupan yg terbilang dan menganggap org lain kurang bijak daripada dirinya apatah lagi menuduh pimpinan perjuangan Islam ini terhasut oleh parasit perjuangan. Ya manusia ada kelemahan bahkan Rasul / nabi melakukan khilaf yang d takdirkan utk tarbiyah ummat mereka. Pimpinan tetap ada melakukan khilaf tapi bukan sengaja silap apatah lagi khianat perjuangan . Pimpinan lebih banyak beribadat malam daripada pngkritik dalaman sendiri... ukurlah diri sendiri.. d mana taraf kita..kita adalah penyambung dakwah kerasulan masa lampau utk pmpinan agung menjelang akhir zaman..jgn jadi munafiq dan penyebab terhenti sementara perjalanan perjuangan ini.Allah sudah menjamin akan sentiasa ada pimpinan yg benar / ikhlas dan akan ada jua penghalang setiap perjuangan. nak jadi ahli khizbullah atau khisbusyathon.. pilihlah...

    ReplyDelete