Tarikh Debat Terbuka Dengan Zul Sulong... Saat yang dinantikan.


Saat yang dinantikan telah tiba... Zul sulong akhirnya bersuara dan telah masuk dalam blog Berubahlah Sekarang Selamatkan PAS (BSSP). Dia kata: "ok... nanti ada masa kita jumpa kat wall u..."
Merapu dalam Harakahdaily
 
Penghasut Dato Mustafa Ali.
Saya sekarang sedang menunggu respond Zul Sulong untuk menetapkan tarikh dan masa open debate dalam wall FB: berubahlah sekarang selamatkan pas".
 
Saat keemasan yang saya duk tunggu selama ini. 
 

16 comments:

  1. Setakat ini, ZUl sulong masih belum bagi tarikh...

    ReplyDelete
  2. Kita orang Melayu yang beragama Islam berpegang pada prinsip berani kerana benar dan jangan baling batu sorok tangan. Dan Qur'an mendidik kita supaya..."wa jadilhum billati hiya ahsan..." Selain daripda ini, termasuk dalam tafsiran "penakut" dan "tukang fitnah". AA

    ReplyDelete
  3. Artikel ini membuatkan aku kembali merujuk link blog batu-api yang lalu..

    http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/12/iklan-harakah-masih-wujud-lagi-geng.html

    Ingatkan dah setel benda ni. tak setel2 lagi ke? Malu kat orang biasa macam aku ni..

    ReplyDelete
  4. tak settle syeikh. Selagi 2 parasit ni ada dalam Harakah, selama itu harakah jadi lidah rasmi parasit, bukan PAS.

    Memang akupun malu bila bila nampak pimpinan bergaduah, siap masuk akhbar lagi. tapi nak buat macamana.... dah memang kerja munafik dalam PAS yang saya istilahkan sebagai parasit. Bermula dengan pergaduhan ulama vs profesional, TG mursyidul AM vs Presiden Tim Mursyidul AM dan yang terakhir ialah al-kisah ribut dalam gelas, Dr. Hasan Ali & Ustaz Nasha vs Cg Pa dan PAS.

    Macam nabi dan Aisyah dalam peristiwa hadith Ifki, memang rasa malu, tapi nak buat macamana, sebab orang munafik dalaman yang mengaku islam yang duk perosak dan buat fitnah.

    Isunya sekarang, kalau tak timbulkan kewujudan munafik, orang akan terus kata pemimpin PAS bergaduh. Tapi bila saya ceritakan kisah munafik/parasit dalam PAS, masyarakat umum akan faham bahawa yang bergaduh itu bukan PAS, tapi dek peranan parasit.

    Sama juga, kalau tidak kerana kisah dan peranan munafik sebagaimana didedahkan oleh Al-Quran, maka orang akan kata, sesama islam tuduh Aisyah berkelakuan sumbang, sesama islam bergaduh kerana unta sehingga hampir berperang dll.

    Di sinilah penting peranan blog saya, iaitu untuk menggambarkan hakikat sebenar, pergolakan-demi pergolakan sudah, telah dan sedang berlaku adalah angkara parasit-parasit ini.

    ReplyDelete
  5. Zul sulong, berani debatlah jangan jadi bacul....

    ReplyDelete
  6. maaf tanya, zulkifli sulong saya kenal, tapi dia nak berdebat dengan siapa kalau dia setuju untuk debat ni?

    ReplyDelete
  7. blogger ni macam pencacai UMNO je. Menyorok d sebalik tabir. Zul Sulong berani letak nama dan mukanya tapi... blogger ni menyorok d sebalik tabir Berubahlah Sekarang. Harap jgn ada yg terpengaruh dgn blogger munafik ni.

    ReplyDelete
  8. Syed putra, dia akan debat dengan saya. Siapa saya: sila rujuk:
    http://selamatkan-pas.blogspot.com/2012/01/uslub-nabi-ibrahim-sebagai-pilihan.html

    Tapi masalahnya dia hanya setuju, tapi nampak macam lepas batuk di tangga sahaja sebab dia masih belum bagi tarikh dan masa.

    ReplyDelete
  9. Sabak Archery,
    tuan perlu memahami persamaan dan perbezaan antara blog Pencacai UMNO, blog Parasit (TB, Penarik Beca, Nota Merah dan Al-Bakistni.

    Persamaan mereka ialah: semua mereka kutuk UMNO.

    Persamaan mereka juga ialah: kutuk UMNO sebenarnya menjadi lesen mereka paling besar untuk kutuk musuh Parasit dlm PAS, khususnya ulama seperti TGDrHD, TGHH,KP, Timb KP, Ketua DU dan lain-lain.
    Cuba kamu semua perhatikan, mana pernah blogger2 ni kutuk Dr. ZUl, Saari Sughib, Dr. Hatta dll. Mana pernah? Alasan bincang dengan UMNO, semua bincang dan semua jumpa UMNO. Anda tak tahu? Sebab blogger2 tak cerita hakikat tuan mereka.

    Persamaan mereka juga ialah, semua cacian mereka berasaskan rasa, wasangka, dan alasan paling besar ialah, mereka-mereka ini bios dan cenderung kepada UMNO. Ini adalah fitnah paling jahat abad ini, seterusnya menjadi lesen kedua untuk kutuk kepimpinan parti.

    Kesemua persamaan blogger2 ini sebenarnya berbeza dengan blog Selamatkan PAS ini, sbb blog selamatkan PAS ini dipenuhi dengna hujah, Al-QUran, Hadis, dokumen dan lain-lain. Berbeza besar dengna blog2 parasit, sbb hujah mereka tak lain-dan tak bukan, interpretasi maksud percakapan orang lain mengikut selera mereka.

    Ini kejahatan paling nyata yang dilakukan oleh parasit-parasit ini.

    ReplyDelete
  10. Sabak Archery, untuk lebih memahami, sila rujuk http://selamatkan-pas.blogspot.com/2012/01/uslub-nabi-ibrahim-sebagai-pilihan.html bagi menilai kedudukan anda.

    Mana lebih berani? Zul SUlong kah atau Abdullah bin Ubai?

    ReplyDelete
  11. kalau berani tunjuk muka. Klau selindung balik wall (dinding) itu namanya penakut... kalau penakut tak yahlah konon nak jadi pejuang... malulah skitttt...

    ReplyDelete
  12. Shafri, cuba baca artikel saya ni untuk menilai kedudukan anda:
    http://selamatkan-pas.blogspot.com/2012/01/uslub-nabi-ibrahim-sebagai-pilihan.html

    SEmua pembaca boleh baca posting tersebut dan anda semua nilai sendiri kedudukan Shafri.

    ReplyDelete
  13. berjuang apa kalau suka pecah belahkan jemaah... cuba jd penyatu,, dah la tak tunjuk muka.. memang penakut...

    ReplyDelete
  14. siapa pecah belah siapa? kita jangan mghukum sebelum ada jawapan dan buktinya...kita tunggu dan sabar dan perhati atau cari jawapan sendiri... blog ini mengingat kn saya ttg projek langgar hadi di youtube, memg jahat vlogger tu! Moga Allah selamatkan mereka yg ikhlas berjuang dalam PAS

    ReplyDelete
  15. mereka yg bising2 di dlm ini adalah mereka yg tertutup sama skali akal utk berfikir..kita ada akal kan???fikir lah...skrg bukan mslh nak pecah belah..skrg kita nak kuatkan jemaah...nak singkirkan perosak dlm parti...

    ReplyDelete