KRONOLOGI SEDIH: Kita Semua Bersedih Dan Akur Dengan Keputusan Parti


Kronologi isu Dato' Hassan dan Ustaz Nasha:

  • 2004: Parasit mula berhijrah beramai-ramai ke dalam PAS dari PKR dan lain-lain.
  • PRU 12 2008: YB-YB parasit ramai yang memenangi kerusi pilihanraya dan berada di dalam perhubungan negeri seperti Perhubungan Selangor.
  • 21 November 2008: YB Khalid Samad dipecat dari TPJ II Selangor oleh Dr. Hassan Ali kerana beliau mengumpulkan Adun PAS secara senyap-senyap untuk memprotes Perhubungan Negeri Selangor.
  • 21 November 2008: YB Saari Sungib juga dipecat dari jawatan ketua Penerangan Negeri kerana terlibat sama dengan gerakan tersebut dengan menggunakan jentera IRC / JIM.
  • Jun 2011: Muktamar menyaksikan Parasti menguasai kerusi-kerusi di dalam Parti.
  • Julai 2011: Jawatan YB Dato' Dr. Hasan Ali selaku Pesuruhjaya Negeri digantikan dengan YB Dr. Rani.
  • Julai-Ogos: Saari dilantik semula ke jawatan Penerangan Selangor. Kerusi empuk Selangor mula dikuasai parasit.
  • November 2011: Nama-nama calon Kawasan mula dihantar kepada Negeri dan seterusnya ke Pusat.
  • Disember 2011: Sa­ari Sungip sebagai ketua penerangan Selangor mendedahkan melalui media-media UMNO bahawa Dr. Hassan Ali tidak cukup penca­lonan sebagai calon bagi mem­­per­tahan­­kan kerusi De­wan Un­dangan Negeri (Dun) Gom­bak Setia yang dimenanginya pada pilihan raya umum yang lepas. Walhal, nama calon-calon Selangor belum diputuskan oleh pucuk Pimpinan tertinggi sehingga ke hari ini.
  • Disember 2011: Dr. Hasan Ali melenting dan mula merasai PAS sudah hilang jatidiri apabila dikuasai oleh parasit-parasit. Beliau menggunakan media UMNO untuk buat statement balas. Saari dan Dr. Hassan masing-masing menggunakan media UMNO.
  • Disember 2011: YB Ustaz Nasharudin Mat Isa, mantan Timbalan Presiden yang juga musuh parasit, memberikan respon kepada kenyataan media Saari. Beliau menyebut bahawa PAS sudah berubah kerana berlakunya lebih sudu dari kuah, iaitu merujuk keputusan calon sudah boleh diumumkan hanya oleh Penerangan Perhubungan Negeri, sedangkan keputusan muktamad ialah selepas diluluskan oleh Majlis Syura Ulama.
  • Disember 2011: Parasit dalaman mula menggunakan media parti, iaitu Harakah  untuk menghentam Ustaz Nasharudin dan Dr. Hasan Ali. Batu loncatan yang menjadi mangsa mereka ialah Dato’ Mustafa Ali dan Mahfuz Omar.  
  • Disember 2011: Berlaku tembak menembak melalui media Parti dan media bukan Parti. Keadaan semakin ‘panas’. TG Presiden menghadiri satu mesyuarat diTurki dan tiada yang mampu menyelesaikan kemelut ini.Timbalan Presiden dilihat kaku dan lansung tidak membantu Presiden. 
  • Saari Sungib berehat dan Cg. Pa serta Mahfuz terus menjadi perisai menentang dan bergaduh dengan Ustaz Nasha dan Dr. Hassan Ali.
  • Disember 2011:  Dato' Dr. Harun Din, Timbalan Mursyidul Am berpesan kepada Rasyidi yang menemui beliau supaya jangan menggunakan media musuh dan jangan menggunakan media parti (harakah) untuk menghentam individu. Tapi perkara ini tidak disiarkan oleh Rasyidi.
  • Disember 2011:  Ustaz Nasharudin mula mengambil sikap nabi Ya'kob, iaitu bersabar terhadap tuduhan terhadap beliau konon-kononya terperangkap dengan UMNO dan ingin menyertai UMNO. Parasit mati akal untuk kenakan Ustaz Nasharudin. 
  • Disember 2011: provokasi diteruskan dengan membangkitkan isu pertemuan di Le Meridien. Ustaz Nasha terus mengambil sikap nabi Ya'kub dan Dr. Hassan terus dengan semangat 'brave fighter'. 
  •  25 Disember 2011: Dr Hassan Ali telah mengambil langkah berani dengan membuat U-Turn 90 darjah melalui permohonan maaf terbuka dan penarikan balik kritikan terhadap negara berkebajikan. Tindakan ini menjadikan golongan parasit mati akal untuk meneruskan serangan demi serangan. Cg. Pa terpaksa buat pengiystiharan 'game is over'.
  • 28 Disember 2011: Berakhirnya pertelingkahan ini dengan berjayanya Majlis Mahabbah di JKR 10 yang dianjurkan oleh Presiden (sekembalinya beliau dari Turki). TGNA sangat bergembira sehingga menyebut untuk buat kenduri kesyukuran, DrHA bergembira sehingga ingin bersiar-siar di Singapura bersama keluarga, TG Presiden dan Dr. Harun Din tersenyum membayangkan semua dah settle. Selanjutnya ialah Press Statement majlis mahabbah bagi menggambarkan kepada masyarakat semua pertelingkahan selesai dengan baik. Pertemuan mahabbah yang dipuji oleh Islam yang akan menghimpunkan semua mereka yang bertelingkah termasuk S/U agong dan Yb Mahfuz sendiri.Supaya semua yang keruh dibuang dan diambil hanya  yang jernih.
  • 29 Disember 2011: Parasit tidak berpuashati dengan majlis Mahabbah dan melalui saluran Harakahdaily, peranan dimainkan dengan ‘memanaskan’ temperature Dr. Hassan Ali melalui tajuk: “Hassan Datang Minta Maaf, Nik Aziz buat kenduri.” Press Statement Mahabbah sepatutnya direleasekan, tetapi terbantut dek perbuatan Harakahdaily.
  • 30 Disember 2011: Dr. Hasan Ali terjerat dengan perangkap parasit dengan memberikan respond kepada Harakahdaily. Sekalipun tujuan statement Dr. Hasan Ali menafikan tujuan majlis tersebut untuk minta maaf, tetapi berita-berita UMNO dan Parasit telah meng’sping’kan berita tersebut sehingga ianya difahami bahawa beliau seolah-oleh menarik balik permohonan maaf.
  • 30 Disember 2011: Sebelah pagi Dr. Hassan Ali memberikan respond dalam keadaan emosi menafikan Harakahdaily yang menyebut beliau pergi ke Kelantan untuk minta maaf. Umum memahami bahawa beliau menarik balik permohonan maaf dan suasana kembali hangat. Respond Dr. Hassan Ali ini sekalipun menggunakan PC umum, tetapi disambut oleh media UMNO dan dihangatkan oleh blogger-blogger parasit.
  • 30 Disember 2011: Ini yang menjadikan Tuan Guru Mursyidul Am merasa marah dan menganggap Dr. Hassan Ali berbohong. Parasit cuba ‘menghulur speaker’ kepada Tuan Guru Mursyidul Am untuk memberi respon balas supaya keadaan lebih dihangatkan, tetapi gagal kerana Tuan Guru Mursyidul Am menolak sebarang Press statement. Perasaan seorang ulama yang cintakan kedamaian, persahabatan dan ukhuwwah sehingga mengisytiharkan dan mencadangkan PAS Pusat buat kenduri kesyukuran, satu emosi kegembiraan yang sangat tinggi, tiba-tiba jatuh terhempap dengan statement-statement pagi tersebut yang di’sping’ dan dirancang oleh Parasit.
  • 30 Disember 2011: sebelah petang, selepas agak cool down, Dr. Hassan Ali memperbetulkan statement sebelah paginya bahawa beliau bukan bermaksud menarik balik permintaan maaf beliau, tetapi beliau memberi respond kepada Harakah daily yang melaporkan berita palsu. Beliau menyebut bahawa tidak timbul isu memohon maaf sewaktu ke Kelantan kerana maaf telah dibuat sebelum itu. Tetapi statement ini tidak keluar secara meluas sebagaimana statement pertama.
  • 31 Disember 2011: keadaan kembali panas terutamanya kenyataan Dr. Hassan Ali tetap difahami umum sebagai menarik balik permohonan maaf.
  • 3 Januari 2012: Dr. Hassan Ali member respond kepada Press Statement PJ Selangor bersama Azmin Ali untuk mengerahkan rakyat turun ke himpunan 901. Berdasarkan ‘grand design’ parasit, mereka perlu bersungguh-sungguh menjayakan himpunan 901 sehingga lidah-lidah rasmi dan termasuk PJ Selangor sendiri telah membuat press conference bersama-sama YB Azmin Ali untuk kerahkan semua ahli turun ke perhimpunan 901. Merujuk kepada kenyataan Tuan Guru Presiden berbunyai: “saya akan turun, ahli terpulang” pendirian PAS terhadap 901 ialah presiden secara personal akan hadir ke perbicaraan, tetapi tidak mengerah dan tidak menghalang ahli untuk sertai. Justeru itu, Dr. Hassan Ali merasakan ada sesuatu yang tidak kena dan terus menembak Dato’ Seri Anwar Ibrahim.
  • Januari 2012: Dr. Hasan Ali sekali lagi memberikan respon akibat ‘panas yang masih membara’ dengan golongan parasit di Selangor yang membuat statement mendahului kepimpinan Pusat berkenaan 901. Akhirnya sekali lagi Dr. Hasan Ali pecut kenderaan menongkah arus melawan statement perhubungan negeri Selangor, tetapi malangnya beliau memecut kenderaan melebihi had laju sehingga tindakan disiplin dikenakan dengan hukuman ‘lesen ditarik’.
  • Januari 2012: Sekali lagi parasit mengambil peluang ‘pressure’ Tuan Guru Dato' Presiden dan Tuan Guru Mursyidul Am untuk memecat keahlian beliau.
  • 8 Januari 2012: Mesyuarat Agung PAS Pusat memutuskan untuk memecat keahlian Dato' Hassan Ali.
  • Semua ahli PAS yang ikhlas bersedih dan akur dengan keputusan tertinggi parti. 
  • sebaliknya parasit ‘berpesta’ dan dikhabarkan mereka akan berjumpa dengan MB Selangor untuk menukar Exco Agama. Mudah-mudahan pendedahan ini menjadi sebab untuk perkara ini tidak berlaku.
Semoga Allah selamatkan kita semua.

102 comments:

  1. Siapa agaknya yang bakal ganti jawatan Exco agama nanti..YB Rani atau YB Saari?..

    ReplyDelete
  2. bg kat khalid samad xper, lama dah dia nk tu...

    ReplyDelete
  3. Mula2 dulu masa kawan2 tanya apa dah jadi dgn DrHA? saya yg setakat rakyat bawahan org kg pendalaman jawab...

    Entahle, tapi cukup melihat DrHA korbankan summer camp tu dan amalan Qiamulail jamaei dia tu cukup utk jelaskan kekuatan diri dia.. jawapan ni dgn harapan kawan setaraf saya tenang dan tak risau..

    alih2 keluar berita Tok Guru nak buat kenduri, maka saya pun rasa nak buat banner byk2 ajak semua raikan mahabbah ni..

    Last2 gini jadiknye, dlm jemaah kita lagi nak jaga ahli bukan nak keluarkn ahli.. seingat saya Kerajaan nak buang staf bukannya senang, byk proses dan halangan..

    Harap2 klu DrHA dikeluarkan dari PAS dia tak le ikut jejak mcm private2 ADUN bekas PR tu.. sayang sungguh2 kenapa boleh jadi mcm ni..

    ReplyDelete
  4. artikel yang bagus..baru tau isu dalaman yg sebenar

    ReplyDelete
  5. YB Khalid Samad dipecat dari TPJ II Selangor oleh Dr. Hassan Ali kerana beliau mengumpulkan Adun PAS secara senyap-senyap untuk memprotes Perhubungan Negeri Selangor.

    Satu kenyataan yang pelik. YB Khalid Samad adalah sebahagian dari Perhubungan Negeri Selangor.

    Adakah dia hendak memprotes diri sendiri?

    ReplyDelete
  6. Hmmm sikit pun blogger pondan/anai2 ni tak sebut perjumpaan2 dlm gelap dgn UMNO sebagai faktor.

    Juga tak sebut bagaimana pemimpin2 perpaduang telah berbohong kepada AJK PAS Pusat

    Juga tak sebut pembohongan terbuka Nasa berkaitan perjumpaan dalam gelap.

    Tak sebut juga menjual nama Syura untuk berjumpa dgn UMNO dalam gelap.

    Tak sebut juga Hasan Ali mensabotaj kerajaan negeri secara kerap

    Tak sebut pula percubaan Dr Samsuri dan geng2 perpaduan lain untuk menjatuhkan MB Selangor

    Tak sebut pula usaha menubuhkan kerajaang perpaduang dgn UMNO.

    Patutlah ko blogger pondan. Supaya ko bebas menipu

    ReplyDelete
  7. Parasit yang sebenarnya adalah Ustaz Harung Taib dan kuncu2 nya seperti Wan hasrina, ustaz Mat zain, Cikgu Zul/Batu Api/Songkok Putih, Bakar Chik dsbnya.

    Mereka ke hulu ke hilir menjaja diri sebagai ulama untuk merebut jawatan semata-mata.

    Akhirnya, Ustaz Harun Taib di boooo oleh penyokong sendiri di Terengganu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Besi aka Abdul Rahman Talib adalah balachi kepada parasitedorgan...sila lihat http://tuangbesi,wordpress.com untuk tahu dan faham siapa tulangbesi ini dan apa hubungannya dengan parasit/edorgan...saya dah baca dah di blog tu tentang Tulang Besi aka Abdul Rahman Talib

      Delete
    2. http://tulangbesi.wordpress.com

      Delete
  8. eh..bukan ke tulang besi dulu org kuat dato' hasan ke..ke hulu ke hilir jadi penasihat dato' hasan..alaa..masa zaman dato' hasan sikit2 sebut..air tangan Dr Zul (Zulkefly Ahmad) air tangan pak abu (saari sungib) air tangan dr mariah..haha..lpas baru2 menang..siap pegi pjbt dato' hasan lagi tu..ala-ala pegawai khas konon..dengar crite bile tak dapat projek ke..atau tak dapat jadi CEO ke ape ke..pergh..berpaling 360 darjah..haha..rahman talib rahman talib !

    ReplyDelete
  9. Blogger Pondan nama "Berubahlah Sekarang" tuduh Khalid SAmad sebagai parasit.

    Padahal FAKTA menunjukkan Khalid Samad BERPERANG dgn IRC di UK sehingga ke tahap memarahi naqib puak2 IRC di UK masa itu.

    Dia balik ke Malaysia terus aktif dalam PAS sampai ke tahap ditangkap ISA.

    Dia aktif dlm PAS dan sanggup meninggalkan kerja yang gaji puluhan ribu.

    Ertinya, Khalid tolak kesenangan dunia untuk berjuang Islam dan ditangkap ISA.

    Tiba-tiba ada seekor blogger pondan, yang tak berani bagi nama sendiri, tuduh Khalid Samad sebagai parasit.

    Rasanya kalau diukur jasa Khalid Samad pada Islam banding dgn tuan punya blog pondan ini, macam langit dgn bumi.

    Yg benci Khalid Samad ni adalah ustaz Mat Zain, barua si Harung Taib.

    Khalid dibenci dan dituduh parasit kerana dia mendedahkan serta mengagalkan usaha bersenggama dengan UMNO yang diterajui oleh Hasang Ali dan Nasa serta disokong oleh Harung Taib

    ReplyDelete
    Replies
    1. find out who is Tulang Besi at http://tulangbesi.wordpress.com?

      Delete
  10. eh..bukan ke tulang besi dulu org kuat dato' hasan ke..ke hulu ke hilir jadi penasihat dato' hasan..alaa..masa zaman dato' hasan sikit2 sebut..air tangan Dr Zul (Zulkefly Ahmad) air tangan pak abu (saari sungib) air tangan dr mariah..haha..lpas baru2 menang..siap pegi pjbt dato' hasan lagi tu..ala-ala pegawai khas konon..dengar crite bile tak dapat projek ke..atau tak dapat jadi CEO ke ape ke..pergh..berpaling 360 darjah..haha..rahman talib rahman talib !

    TUlang Besi tak kena candu wala'. Bila pemimpin menyeleweng kita lawan.

    Tak mcm pengikut2 Harung Taib. Pemimpin menyeleweng pun terus menerus sokong.

    ReplyDelete
  11. eh..bukan ke tulang besi dulu org kuat dato' hasan ke..ke hulu ke hilir jadi penasihat dato' hasan..alaa..masa zaman dato' hasan sikit2 sebut..air tangan Dr Zul (Zulkefly Ahmad) air tangan pak abu (saari sungib) air tangan dr mariah..haha..lpas baru2 menang..siap pegi pjbt dato' hasan lagi tu..ala-ala pegawai khas konon..dengar crite bile tak dapat projek ke..atau tak dapat jadi CEO ke ape ke..pergh..berpaling 360 darjah..haha..rahman talib rahman talib !

    ReplyDelete
  12. ahaha..wala' tulang besi hanya pada khalid samad, izham hashim, dr rani, dr mariah..kan kan kan..hehe!

    ReplyDelete
  13. TB kata: TUlang Besi tak kena candu wala'. Bila pemimpin menyeleweng kita lawan."

    Komen: Time orang candu wala'. Time dia lawan penyelewengan. Why tak cerita yang boss hang pi jumpa UMNO? Why tak dedahkan sekali?

    ReplyDelete
  14. TB kata: "Blogger Pondan nama "Berubahlah Sekarang" tuduh Khalid SAmad sebagai parasit."

    Komen: buktikan mana tempat yagn saya sebut Khalid Samad parasit? Halusi tulisan saya."

    Nanti saya akan dedahkan strategi parasit menguasai PAS melalui orang-orang seperti Khalid Samad dan lain-lain.

    Akhirnya: parasit dan golongan yang terpengaruh dengan parasit, hukumnya sama. Lihat surah Al-Ahzab 12 dan 60.

    ReplyDelete
  15. Rakyat Rasional kata .., tindakan pecat HA oleh PAS dan keputusan mahkamah bebas AI ada pertalian. Harga yang bakal dibayar AI ialah lepaskan Selangor ke BN pada PRU akan datang. Persetujuannya begini - PAS hanya bertanding sekitar 65 kerusi parlimen & bakal kalah teruk iaitu dapat pertahan sekitar kurang 5 kerusi. PKR bertanding lebih 90 kerusi & bakal menang sekitar lebih 60% iaitu 60 - 70 kerusi. UMNO akan menang lebih 100 kerusi dengan prestasi cemerlang di Sabah & Johor terutamanya. DAP akan menang besar lebih 90%. Komponen BN iaitu MCA, Gerakan & MIC akan memainkan peranan sebagai "pembangkang/pendesak".

    Ketika ini kita bakal lihat siapakah sebenarnya bersenggama atau berselingkoh dengan UMNO selama ini .., apabila PKR & UMNO bakal bergabung sebagai sebuah entiti politik baru bersesuaian dengan tuntutan politik 1Malaysia.

    Seperti biasa, PAS terkoteng-koteng sendiri menghidu asap sepak-terajang politik macam dulu-dulu. Dan kita bakal lihat hijrah ramai-ramai puak erdogans ke dalam entiti baru itu atas nama "perpaduan" bangsa & agama.

    Yang kekal bersetia dengan PAS waktu itu adalah kelompok ulama lama seperti Harun Taib, Harun Din serta mungkin anak-anak jati PAS seperti Mat Sabu.

    ReplyDelete
  16. Kuatnya TB kutuk Ketua Dewan Ulamak pusat....hanya Allah yang mampu membalasnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. find out who is Tulang Besi at http://tulangbesi.wordpress.com?

      Delete
  17. Dewan Ulama banyak Ularmak. Hebat dan terima kasih selamatkan-pas utk menyedarkan penyokong PAS.

    ReplyDelete
  18. Terima kasih berubahlah Sekarang kerana dedahkan keadaan sebenar ..semuannya adalah maklumat baru yg saya perolehi ... JazakAllah .... InsyaAllah saya cuba share pendedahan ini kepada ahli pas kat kawasan saya ... , cadangan; boleh tak Berubahlah sejkarang buat dalam bentuk brochure ringkas yg boleh saya photo copy ...mudah sikit saya nak copy ...ramai yg tak tau ni

    ReplyDelete
  19. Allah,boleh kamu komen Ulama' dlm PAS mcm2 menunjukkan kamu xfaham berapa ramai Ulama' yg mendokongi perjuangan PAS. Adakah kamu yg mengherdik Ulama' dalam PAS tidak mengetahui azab yg dijanjikan Allah terhadap org yg menghina hamba-Nya yg dekat kepada-Nya. Moga-moga kamu sempat bertaubat sebelum mati bertemu Allah..

    ReplyDelete
  20. kenapa perkara dalaman parti seperti ini perlu didedahkan.......perkara ini akan merosakkan jemaah Islam yang kita dokong....tunjukkan adab dan akhlak anda semua sebagai ahli gerakan Islam tidak perlu memaki hamun sembarang....kita ahli jemaah da adab dan akhlak.....gunakan saluran yang betul.....disebabkan blog ini mungkin boleh memecah belahkan ahli nanti dan boleh melambatkan kemenangan Islam....di saat itu anda semua mungkin akan rasa bersalah

    ReplyDelete
  21. Salam. Nak buat pembetulan siapa Khalid Samad? Dia perang dengan ikhwah di UK sbb dia nak jadi ketua. Full stop. Kita kenal latar belakang Khalid sebelum dia "kenal dan faham Islam yang syumul". Tapi itu sejarah, sebab kini dia "dah menemui Islam". Tak payah kita hurai satu-persatu sebab kita tahu siapa dia. Akhirnya dia buat SUARA lwn MSM. Balik Msia, buat Parti Negara Islam (PNI). Tak laku. Lepas tu try masuk PAS Shah Alam join dengan Mustafa Abdul Kadir, Shafie dan lainnya. Kita tahu, kita ada maklumat. Mustafa Abdul Kadir kena pecat daripada PAS. Ustaz Alias Othman dulu dalam Lajnah Tarbiyyah PAS Pusat, later pun keluar bila taktik IRC nak menyusup masuk PAS semakin diketahui.
    Selepas kemenangan besar PAS bawa intelektual dalam parti termasuk IRC PRU tahun 1999, spt DrDzul (Toxic) dan Abu Urwah (Saari Sungip yang karang "Risalah Usrah"), IRC mula berkembang. Now dah mengepak bila berjaya susup idea kpd "erdogans" dalam PAS dan "bersatu dengan Anwar". Habis cerita dalaman PAS termasuk mesyuarat keluar kpd IRC dan PKR melaui macam2 sumber. Sebenarnya, hippocrisy ini semua adalah "marriage in convenience" sahaja untuk merealisasikan agenda "Grand Design" HIS. Bukan kita tak tahu MSM buat paper "Usul Masuk UMNO" bertarikh Mac 1990. Dalam paper tu macam-macam justifikasi diberikan lengkap dengan nama "akhie Saari berjumpa akh..... di..... dan sebagainya. Akh....bersetuju.....dll" Siapa yang berminat nak baca, kita boleh dedahkan.......Allah selamatkan Hizbullah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya difahamkan kertas grand design ini dibuat setelah wakil ABIM atau wakil Anwar telah bertemu rahsia dengan JIM dengan beberapa tawaran kerana Anwar akan jadi PM tidak lama lagi dan orang2 JIM akan diberikan beberapa "perkara". Lalu kertas ini dibuat bagi mengizinkan orang JIM masuk UMNO untuk bantu Anwar yg sudah hampir untuk menjadi PM...tapi Allah Taala adalah PENENTU, manusia hanya boleh merancang..Allah tak akan izinkan kemenangan Islam melalui permaidani merah...akhirnya Anwar kena campak keluar...dan ahli2 ABIM dan JIM yg ada bisnes dan kaitan dengan Anwar semua terkena pukulan Mahathir...

      Delete
  22. Anonymos 9 January 2012 23:11 ;

    kalau tak dedah, nak selamatkan jamaah macam mana lagi..sebenarnya blog ini tidak akan menyebabkan pecah belah jamaah, tapi nak bagitau siapa sebenarnya yang merosak dan memecahbelahkan jamaah..ya..memang kemenangan itu boleh jadi lambat atau cepat..di mana aqidah berjamaah anda ketika sebut tentang " boleh melambatkan kemenangan Islam....di saat itu anda semua mungkin akan rasa bersalah"..bukankah dalam golongan 'berpenyakit dlm haraki' ialah 'terburu-buru mencapai kemenangan'?

    ReplyDelete
  23. Sdr. bloggers, Nak tahu sejarah ringkas IRC, bacalah buku "Gerakan Islam - Satu Sejarah dan Pengalaman" oleh Ayah Hasan Firdaus, 1989 atau "Kebangkitan Islam di kalangan Pelajar" oleh Zainah Anwar, 1990 atau layari blog terkini iaitu www.jalan-yang-satu.blogspot.com. Selamat Membaca. Mari berhujah secara akademik tanpa emosi. Ikut konsep..."....wa jadillhum billati-hiya ahsan..." AA

    ReplyDelete
  24. Oooohh ya. Terlupa.... Khas utk Tulang Besi....ada satu soalan...."Nak tanya, kenapa ceraikan isteri yang pertama?" Nak tahu jawapan ikhlas jer...

    ReplyDelete
  25. Pas sdg buang masa.Tahniah.Sebok gaduh sama sendiri.Bkn sebok tolong rakyat.Serupa haram jadah.Paling haram jadah penulis blog ni.Dah senada dgn blog UMNO.Pastuh tak nak knal kan diri plak.haha.

    Kang wa tak halalkan semua duit derma yg masuk dlm pas,duit rakyat yg diguna pas utk buat mcm2 project baru lu org tau.Lu org pendokong.Lu org subahat bai.

    Bodoh mcm lembu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulut terlampau biadap&takde adab ke???tak pernah belajar akhlak??

      Delete
  26. Dan bagi semua pembaca yang barangkali tak tahu, and now mesti tahu untuk elakkan fitnah semakin meluas tersebar, dalam Minit Mesyuarat Majlis Syura PAS bertarikh 24 April, 2008, ada dinyatakan sebagaimana yang diputuskan SEBULAT SUARA oleh Majlis Syura, di antara lain, bahawa.......lebih kurang begini...(tak blh quote sebenar sbb ia dokumen dalaman tapi nak sebut maksudnya....."mesyuarat bersetuju supaya Presiden, Tim Presiden dan Setiausaha Agong mengadakan perbincangan dengan semua pihak (asalnya ada perkataan "termasuk UMNO") bagi membincangkan hal yang ada kepentingan masa depan Islam dan ummah Islam...." Rekod ini ada dalam Minit Mesyuarat Majlis Syura PAS Pusat. Atas sebab keputusan itulah Presiden, Timbalan dan SUA ketika itu (2008) engage perbincangan dengan pimpinan UMNO. Now, siapa yang buat fitnah kepada siapa? Mana-mana pimpinan skerang boleh semak Minit Mesyuarat Syura 28 April 2008 tersebut. Saya dah bilang, mari kita berhujah secara akademik. Masanya sudah tiba untuk bersihkan nama-nama mereka yang telah dicalitkan oleh musuh-musuh Islam. AA

    ReplyDelete
  27. Sdr. Anonymous, jaga bahasa, jaga akhlak sbg orang Islam. Eisshhh, jaga akhlaq syaikh. kan ana dah cakap...ikut Qur'an..."wa jadillhum billati hiya ahsan....".Hujah lawan hujah. jangan maki hamun, tak elok no......Masya' Allah. AA

    ReplyDelete
  28. Sdr Anonymous, jangan kata "peduli hapa aku" sebab Malaikat ambil peduli lalu diangkat catatan kita ke langit mengadap Allah SWT. Tarak cayakah itu semua? Jangan kata "oi babi" dan "haram jadah", itupun Malaikat baru je angkat ke langit. Mengucap ya akhie....Astaghfirullahal 'azim! AA

    ReplyDelete
  29. Sdr. Tulang Besi, pertanyaan ana ente tak jawab lagi, yakni, "kenapa ente cerai isteri yang pertama tu...?" Eishhhh, habaqlah. AA

    ReplyDelete
    Replies
    1. TB ade bini ek..bukan dia gay ke...

      Delete
  30. Sdr. Tulang Besi, ente taknak jawab takpe. Ana ada as-Sual ath-thaniah, yakni, "nak tanya ente, mana gi pitih sumbangan yang ente minta dulu sebab takdok pitih nak balik Msia dari Jakarta dulu tu....Aaaalaaahhh takkan dok ingat lagi?
    Eishhhhh, sonyap jo jang? AA

    ReplyDelete
  31. And sdr Tulang Besi, last as for tonite, TB "janganlah tembak kuek nak cikgu Pa tu, dio tu saing abah kau tu" Hopefully my slang is correctly pronounced. Am sorry for any minor linguistics error! AA

    ReplyDelete
  32. Maaf, saya terpaksa delete komentar anonymous yang terlalu kesat seperti mengandungi perkataan babi, celaka, dan budak UMNO pembela lembu yang duk mencarut PAS. Nak join, join secara ilmiah. Kalau emosi takpe, tapi biar berfakta. Bukan main carut. Border line< macam Tulang besi, emosi tapi ada juga poinnya dan tak mencarut.

    ReplyDelete
  33. Maaf, saya terpaksa delete komentar anonymous yang terlalu kesat seperti mengandungi perkataan babi, celaka, dan budak UMNO pembela lembu yang duk mencarut PAS. Nak join, tolong join secara ilmiah. Kalau nak emosi takpe, tapi biar berfakta. Bukan main carut. Border line< macam Tulang besi, emosi tapi ada juga poinnya dan tak mencarut.

    Budak UMNO pengembala lembu, tolong jangan campur.. hang pergi baik2 ke PWTC tengok lembu dah masuk bilik ke belum. Ni tempat orang nak berhujah dan berbincang secara ilmiah.

    ReplyDelete
  34. Sdr. Administrator Berubahlah Sekarang....bak kata Ipin dan Upin,..."Betul, Betul Betul!" Saya sokong. Yang tarak standard, maki tak tentu hala, delete jer. Tak layak masuk perang cyber. Itu maki hamun, zaman sebelum perang. "Low class," kata orang putih! AA

    ReplyDelete
  35. Kepada Tulang Besi, nanti saya akan ceritakan detail apa yang saya tahu berkenaan dengan perjumpaan dengan UMNO.

    Perjumpaan dengan UMNO berkemungkinan:
    1. Nak hasut orang UMNO guna bagi pecahkan UMNO.
    2. Nak runding isu kepentingan orang Islam dan kedudukan Islam yang UMNO patut toleransi.
    3. Nak runding pasal isu air di Kelantan.
    4. Nak masuk UMNO.
    5. Nak dapat projek dari UMNO.
    6. Dan lain-lain yang terlalu banyak andaian.

    Setelah kita meneliti kebarangkalian yang banyak, apa hujah dan bukti TUlang Besi dan parasit-parasit bahawa perjumpaan dengan UMNO bertujuan untuk masuk dan bergabung dengna UMNO?

    Jangan jadi seperti orang munafik yang tuduh Aisyah dengan tuduhan jahat. Bersandarkan Saiditina Aisyah dilihat berjalan dengan Safwan bin al-Mu’attol al-Salmy al-Zakwany Perang Bani al-Mustoliq setelah tertinggal dengan kumpulan tentera.

    Bersandarkan kepada hakikat Aisyah berjalan berdua-duaan dengan Safwan bin al-Mu’attol, maka golongan munafik yang dipelopori oleh Abdullah bin Ubai mengambil peluang menarik cerita lebih panjang dengan menuduh Aisyah berkelakuan sumbang. Walhal, berjalan berdua dengan sahabat tadi banyak takwil yang boleh berlaku, tetapi takwil yang utarakan oleh golongan munafik ialah takwil yang jahat, iaitu berkelakuan sumbang. Sedangkan mereka berdua tertinggal disebabkan oleh tertidur (safwan) dan pergi buang air (AIsyah).

    Sama juga dengan parasit-parasit ni, kewujudan perjumpaan dengan UMNO terus ditakwilkan dengan satu takwil, iaitu 'nak bergabung dengna uMNO', 'nak masuk UMNO' dan 'heret PAS masuk UMNO'.

    Apa bukti? mereka jawab ada, TG Presiden, Mantan TImbalan Presiden jawab mereka ada berjumpa dengan UMNO.

    Kalau tanya bukti lanjut? apa bukti mereka nak bergabung dengan UMNO dalam perjumpaan tersebut? Tak ada jawapan. Presiden tak sebut, mantan presiden tak sebut, Dr Harun Din tak sebut. Tapi siapa yang sebut?

    Jawapannya ialah Tulang Besi dan blogger2 yang di feed maklumat oleh parasit-parasit.

    ReplyDelete
  36. Anynomous kata: "kenapa perkara dalaman parti seperti ini perlu didedahkan.......perkara ini akan merosakkan jemaah Islam yang kita dokong."

    Jawapan saya: saya tak dedahkan maklumat dalaman jemaah PAS. Yang saya dedahkan maklumat dalaman jemaah parasit. Kalau saya dedahkan maklumat dalam jemaah PAS, saya dah cerita detail apa yang berlaku dalam mesyuarat ahad baru ni, macam penarik beca buat (walau banyak dia sebut tak betul).

    Tapi saya hanya cerita dan dedahkan dokumen parasit kuasai PAS, dan apa yang mereka buat dalam PAS yagn orang tahu.

    Sandaran hukum saya ialah, kedudukan dan pendedahan serta apa yang orang munafik buat didedahkan oleh Al-Quran dan diriwayatkan oleh para sahabat sehingga kita kenal Abdullah bin Ubai bin Salul. Kalau tidak kerana sahabat bercerita, nescaya sampai hari ini kita akan kata: oooo! sahabat-sahabat dulupun bergaduh juga, sahabat-sahabat zaman dulu pun berfitnah juga (eg isu hadith ifki Aisyah).

    Tapi bila didedahkan kisah orang munafik sebagai dalang, akhirnya orang kata: oooo! rupanya ada pengkhianat dalaman.

    Itulah yang saya buat dan itulah garis panduan saya di dalam blog ini sehingga ia jadi saya punya batasan dan panduan (guideline) saya.

    ReplyDelete
  37. Saya doakan agar parasit dan anai saya x tujukan kepada sesiapa agar dibersihkan dari Jemaah Islam ini. Ingat lah ALLAH akan menapis hambanya .....yang betul2 berjuang untuk agama ALLAH sahaja yang akan menang di akhirat sana.....diharapkan semua sahabat2 yang hebat disini dapat menjaga adab dan akhlak berjemaah dan wala' kepada pimpinan selagi tidak bertentangan dengan syara'

    ReplyDelete
  38. Terima kasih atas nasihat hamuslim.

    Semoga kita semua diberkati ALlah swt.

    Insyaallah, saya ingat pesanan itu dan itulah yang saya jaga. Kalau ikutkan hati, saya nak sebut semua nama2 parasit dalam parti yang saya tahu.

    Tapi ingatkan resam Rasulullah, Rasulullah tidak sebut senarai nama munafik, tapi nabi keluarkan senarai itu dan berikan kepada penyimpan mohor besar baginda. KEEP SECRET sampai akhir hayat.

    Tapi dalam masa yagn sama, apabila AL-quran menerangkan sikap dan ciri munafik, terus sahabat2 boleh baca siapakah mereka.

    Orang seperti abdullah bin ubai and the geng terus disebut2 sebagai kepala munafiq kerana ciri tersebut jels pada mereka.

    Nabi pula tidak membantah apabila nama2 itu bermain-main dimulut para sahabat.

    Itulah resam yang saya pilih. saya hanya "arahkan senjata" saya kepada mereka-mereka yang terlalu 'obvious' dengan sifat-sifat parasit, bukan yang parasit yang ambil angle 'play safe'.

    ReplyDelete
  39. Saya nak tegaskan kepada tuan blog ini !!!

    Sila dedahkan siapa parasit2 itu !! dedahkan semuanya... ahli PAS perlu tahu, bahkan di peringkat akar umbi..

    Sebab ?? Rasional ??

    sebabnya, apabila semua ahli PAS tahu siapa parasit ini, mereka inilah(ahli PAS) yg akan menghukum mereka beramai2.. dgn cara x melantik parasit2 ini menjadi pemimpin PAS di peringkat cawangan, kawasan, perhubungan negeri, ajk PAS Pusat & Majlis Mesyuarat Harian Pusat..

    Kalau dibiarkan sebahagian ahli PAS sahaja tahu, maka ramailah ahli PAS yg x tahu siapa perosak sebenar PAS & parasit.

    Mereka yang ramai inilah akan mengundi parasit2 ini menjadi pemimpin mereka(berdasarkan majoriti) dalam keadaan mereka tidak tahu sebenarnya org yg mereka pilih ialah parasit/perosak PAS.

    Punca masalah sekarang ialah ramai lagi ahli PAS yg mempunyai kuasa undi dalam muktamar di semua peringkat TIDAK TAHU siapa parasit PAS !!!!

    Setiap tahun kami undi pemimpin PAS, tapi x pasti itu adalah parasit atau tidak. Saya sendiri x pasti pemimpin yg saya undi selama ini parasit atau tidak !!

    Tuan bloh MESTI bongkarkan nama2 mereka !! kalau tidak, sampai bila ahli PAS hendak berteka teki yg dari dulu kata "ada parasit dlm PAS", tetapi x sebut pun nama mereka!!!

    Kami dah bosan tunggu dari tahun ke tahun, dari muktamar ke muktamar hinggalah seterusnya..

    Bagi Tuan blog ini, kata x perlu dedahkan nama. Lepas tu cakap "tunggu", "sabar"... sampai bila nak tunggu ?! sampai bila nak sabar ?!

    Adakah tuan blog ini nak kami tunggu & sabar sampai PAS dikuasai parasit2 ?? nak tunggu sampai majoriti ajk pas pusat itu parasit ?? nak tunggu sampai parasit dah peringkat nak rampas kerusi Timb. Presiden & Presiden PAS ?? nak tunggu sampai parasit hendak menguasai Majlis Syura ??

    Adakah tuan blog nak kami tunggu & sabar sehingga semua yg disebut di atas terjadi, barulah terngadah & terhegeh2 nak dedahkan nama2 parasit dlm PAS ??!!!!!

    kalau begitulah telahah tuan blog, ketika itu sudah terlambat !!! ketika itu pengaruh parasit2 ini sudah berkembang & kuat !! bagaikan tuan blog cuba merobohkan sebuah bangunan parasit dengan menggunakan penukul paku.. !!!

    Jangan samakan kami seperti golongan 'Isti'jal' parasit oleh sebab kami nak 'Isti'jal' nama2 parasit didedahkan.!!

    Isti'jal mendedahkan nama2 parasit jauh berbeza isti'jal puak2 munafiq & parasit..

    Bantulah seluruh ahli PAS mengenali parasit2 ini sebelum terlambat..!! anda patut menyebut NAMA mereka supaya nanti ahli2 PAS tidak tersalah anggap pemimpin yg benar dianggap parasit..

    Akibat anda hanya menyebut ciri2 umum parasit sahaja tanpa mendedahkan nama2 mereka..!!!

    ReplyDelete
  40. Betul Anonymous di atas. Dedahkan nama parasit.

    Blog ni pun buat poll survey, yang soalannya "Adakah setuju nama2 parasit dlm PAS didedahkan?"
    96/100 yg setuju.

    bagitau je la. dah ramai yang setuju, majoriri pulak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama2 tu ada di tulangbesi.wordpress.com, keywords: edorgan, 10 budak hitam

      Delete
  41. Anonymous, saya tengah kaji apakah sebenarnya hikmah nabi tak serahkan nama-nama munafiq hatta kepada para sahabat terdekat seperti S. Abu Bakar, Umar, Othman dan ALi.

    Kalau tak, dah lama saya senaraikan.

    So, saya pilih yang 'paling menonjol' sahaja.

    ReplyDelete
  42. wa nak komen begini.....

    1. tuan blog teruskan menulis tentang ciri dan gaya parasit dalaman PAS dan Btg tempat parasit menyedut selnya
    2. counter attact hasil maklumat mesyuarat etc. yg dimanipulate oleh blogger2 celaka dan parasit yg dibocorkan oleh tuan parasit
    3. sertakan gambar bagi menggambarkan sesuatu event, kalu bole fokus muka lagi baik...(huhu)

    ReplyDelete
  43. Tuan admin,

    Aku rasa Ahmad Lutfi kita pun kena cantas.
    Bukan ke?

    ReplyDelete
  44. W'salam.

    Kap-Shiqaqi dan anonymous, saya akan cuba pertahankan PAS, iallah.

    Saya akan buat sekadar perlu spt penerangan, nama yang terlibat jika perlu.

    Tetapi saya tetap berpegang dengan firman Allah swt:
    فإن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم
    Maksudnya: jikalau mereka melampau terhadap kamu, maka bolehlah kamu melampau terhadap mereka sekadar mana mereka melampau terhadap kamu.

    Apa yang saya faham dari ayat ini, kita boleh berlaku melampau seperti mengata, bersifat kasar dll ke atas mereka sekadar apa yang mereka buat tetapi tak boleh lebih dari itu.

    Sebab itu, saya tak akan pergi kepada mereka cipta, create isu yang tak wujud dan sebagainya kerana ALlah swt juga berfirman:
    ولا يجرمنكم شنآن قوم على ألا تعدلوا، اعدلوا هو أقرب للتقوى
    Maksudnya: janganlah disebabkan kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil. Bersikap adillah kamu kerana ia lebih dekat dengan taqwa.

    ReplyDelete
  45. Sempena pemecatan HA, ramai yang mengungkit kisah Umar memecat Khalid. Saya agak tertarik dengan pendalilan itu. Jika kita baca dengan teliti, Saidina Umar memecat Khalid kerana tersebarnya budaya fanatik terhadap individu Khalid itu sendiri.

    Bukan kerana Umar saja-saja mahu pecat dan bukan kerana Khalid melakukan kesalahan disiplin. Sebaliknya masyarakat umum ketika itu agak fanatik dengan Khalid. Sehingga mereka merasakan hanya kerana Khalid, Islam menang.

    Faktor Intima' Syakhsi yang mencemarkan aqidah masyarakat umum ketika itu menyebabkan Saidina Umar memecat Khalid. Bukan atas sebab lain.
    ...
    Saya tidak mahu orang salah faham dengan dua tokoh ini dan saya tidak rela orang mengutarakan pendalilan yang amat songsang.

    Kalau betul mahu meniru politik Saidina Umar,yang sepatutnya dipecat adalah Anwar. Kerana masyarakat umum sangat fanatik dengannya bahkan meletakkan dia sebagai faktor kejayaan perjuangan ini. Sehingga akhir-akhir ini pun orang PAS banyak berkiblatkan Anwar.

    p/s: Saja menulis meluahkan 'something wrong' yang payah nak diungkap. Pandangan yang agak kontroversi camni, kat sini jelah aku berani cakap. hehehe

    ReplyDelete
  46. parasit tu... antara bapaknya ialah syaari sugip. Bapak IRC, masuk PKR tp tak boleh 'makan', PKR pun berpecah-belah. Kemudian masuk PAS, nak kuasai PAS kononnya, dan pimpinan PAS dah mula bergolak... kan dah berjaya. Isu HASan Ali ni dia sapa yang mulakan... dia jugak yang mulakan... Lu Fikir la sendiri.

    ReplyDelete
  47. Blog yang baik .... dedah nama tu saya rasa orang PAS tiada masalah. Cuma akan ada orang mengambil kesempatan. Allah dah dedahkan ciri-ciri parasit/ munafik.... semoga tuan blog boleh menjaga diri dari mempunyai ciri-ciri munafaik yang paling ringkas : Berkata ia berdusta, Berjanji ia mungkiri, Diamanahkan ia khianat, berlawan melampau-lampau. Moga dijahui ....... aminnn

    ReplyDelete
  48. Amin dan terima kasih kepada Anonymous atas nasihat.

    ReplyDelete
  49. Blog ini dan DHA dengan segelintir ulama - dia terpesong ke PAS yang terpesong?

    Semua kata nak pertahankan PAS. Tapi siapa yang jahanamkan PAS sebenarnya?

    Adakah PAS hari ini lebih baik atau lebih buruk dr segi kedudukan politiknya? Apa measurement PAS sekarang lebih buruk atau lebih baik?

    Semua ini tidak difikir - kerana ramai dalam PAS bodoh bin bangang.

    ReplyDelete
  50. Saya dapati group I dah mula masuk dan kacau pemikiran dalam blog ini. Modus operandi yang diorang macam biasa, iaitu guna nama yang nampak pro, tapi isinya kontra.

    Cuba lihat komentar di atas:
    1. Guna nama "Awang, Pas Marang". Nampak macam orang kuat Presiden.
    2. Isinya, "PAS bodoh dan bangang, jahanamkan PAS atas nama pertahankan PAS dll." Bila orang biasa dan bodoh baca, dia akan kata: oooo!! rupanya orang Marang sendiri yang setuju dengan blog ni. Orang marang mesti orang kuat Presiden. Psywarnya bertujuan untuk menampakkan blog ni nak jahanamkan PAS atas nama pengislahan.

    Sebenarnya, Itu modus operandi yang biasa digunakan oleh Group I. Budak2 ni tak sedar yang strategy itu dah terlalu kuno bagi golongan strategist. Saya rasa tok Jan dan Mat Husein tak up to date coz mejar askar pencen yang ajar mereka dah tak update strategi terbaru.

    Guna perakam jauh dan pengesan import dari cina kat pejabat agong, detect perbincangan pemimpin dll, itupun dah out dated dah.

    Semalam ada 3 IP yang sama, guna nama berlainan dan modus operandinya sama, iaitu guna features nampak macam pro, isinya contra.

    Wahai Group I, muhasabah dan tanya boss korang, line of authority yang korang report tu, kepada pemimpin PAS atau parasit? Biasanya budak2 Group I ni tak faham...

    Satu lagi, helah psywar seperti ini tak boleh makan dalam blog ni, coz semua pembaca blog ini orang2 cerdik2, bukan orang kampung yagn baca akhbar brutal harian dan utusan meloya.

    ReplyDelete
  51. Moga Allah jahanamkan kumpulan parasit ini..teruskan berkarya jadikan tugasan ini sebagai keutamaan demi menjaga bahtera perjuangan.

    Mungkin boleh diedarkan pemplet ke setiap kawasan bahaya yg melanda ini.

    DHA..memang kena balun dgn puak2 parasit ni..agenda bermula apabila PJ Selangor bertukar tangan..hehe.

    Kpd puak parasit kejarlah apa sahaja yang kalian mahu..kejarlah segalnya hingga lelah terjulur lidah..

    ReplyDelete
  52. Kejarlah puak parasit tu - fokus kat tu saja.
    Nanti senang Umno nak datang telan PAS yang tak bermaya.

    Hasan Ali memang cilakak! Yang sokong dia lagi BANGANG!

    Hidup Umno kerana PAS bodoh!

    ReplyDelete
  53. Anonymous, UMNO lebih mudah telan PAS yang asyik duk sakit perut akibat cacing dalam tubuh terlalu banyak.

    Lebih baik buang cacing, then letih sikit kemudian boleh pulih sedia kala.

    Awas!!! Saya tak benarkan perkataan seperti bangang! cilakak atau celaka, Pukimak dan lain-lain perkataan maki tak beradab dalam blog ini. Nanti saya akan delete kerana ia hanya menaikkan temperature pembaca, bukan memberik kefahaman dan kesedaran.

    ReplyDelete
  54. Parasit telah berakar dalam dewan pemuda..mereka cuba mengcengkam dewan pemuda..ayuh pemuda bangkit selamatkan pas, teruskan beri kesedaran pada semua peringkat dalam pas.

    ReplyDelete
  55. setahu saya pemuda merupakan kubu kuat yg melawan parasit...sbb tu pemuda xpopular di dada Harakah

    tahniah kepada empunya blog. moga beroleh pahala dalam menerangkan aktiviti munafiq

    ReplyDelete
  56. hahahaha bagus2 korang bongkar lah sana sini..korang bantai lah sana sini....korang gelarlah sana sini.....yg akan untung besar UMNO BN.............

    ReplyDelete
  57. Kisah Panglima salahuddin Al-Ayubi... tahu x bahawa Salahuddin tidak terus bangkit menentang & menawan Palestin.. ape yg die buat sebelum menentang & menawan Palestin? beliau telah menghapuskn Syiah terlebih dahulu dari Yahudi di Palestin.. kerana Syiah adalah duri dlm daging.. so, persoalan perlu ke menentang puak2 Ubai..? yes, mesti.. hapuskn mereka terlebih dahulu..

    ReplyDelete
  58. Anonymous, UMNO dan parasit sedang untung sekarang.. PAS akan terus rugi kalau tak bersihkan parasit. Macam orang nak berlawan, tapi cacing kerawit banyak dalam perut.. Lawan pun susah, pergi tandas pun susah. baik pergi tandas, buang kerawit habis2, then baru lawan balik.

    Betul kata Al-Banna tu.

    ReplyDelete
  59. Sapa yang kata parasit telah beakar dalam dewan pemuda. Bagilah bukti bukan sekadar tembak sembarangan. Saya setuju Pemuda kenal dan mendepani golongan2 parasit, memang tak popular di media.

    ReplyDelete
  60. Al-Hamdulillah, Dewan Pemuda dan Ulama adalah Dewan paling selamat.

    ReplyDelete
  61. teruskan usaha tuan blog.. moga yg kelabu dpt disuluh agar hantu yg bersarang terhambat keluar...

    ReplyDelete
  62. kepada berubahlah sekarang..memang dwn pemuda dikategorikan selamat..tapi kena lihat di peringkat negeri..sudah ada yg berani tunjuk taring parasit dn rela jadi tunggangn parasit..tk caya..ini kenyataan. kita kena kekang.

    ReplyDelete
  63. Yang saya nampak, Dewan Ulama (bukan semua) suka jual gelaran ulama untuk mendapat jawatan. Soal layak atau tak layak, tak penting.

    ReplyDelete
  64. Tuan Admin. Sesungguhnya saya mendapat sedikit ketenangan apabila terjumpa dan membaca maklumat ilmiah dpd blog tuan. Sesungguhnya atas apa yg berlaku dan menimpa ke atas pimpinan kita hasil didikan Allahyarham Ustaz fadzil Mohd Noor benar2 membuatkan saya menitiskan air mata. saya berasa amat sedih atas apa yg berlaku ke atas DHA namun apakandaya, saya selaku ahli biasa hanyalah mampu wala' dan redha dengan ketentuanNya. Semoga Allah menyelamatkan jemaah kita yg selama ini tertegak hasil pengorbanan dan tarbiyah Tuan2 Guru dan alim ulama dalam PAS. Teruskan usaha Tuan Admin melakukan pendedahan demi menyelamatkan jemaah kitaa yang kita sayangi ini...Wallahualam.

    ReplyDelete
  65. Pemuda Pas Negeri mana yg dah dimasuki parasit tu??

    Siapa2 yang tahu ?

    ReplyDelete
  66. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  67. Mohon tuan blog keluarkan maklumat detail Group I untuk kita selamatkan gerakan mahasiswa Islam dari dikuasai oleh parasit2 ini..

    ReplyDelete
  68. PAS skg tak macam dulu, dulu awal 80an semasa saya mula2 sokong PAS dan rajin ke Rusila mendengar ceramah TGHH. Ahli PAS berjuang kerana menegakkan negara Islam dan hkum Islam. Kini, dah diganti dgn Putrajaya. Apakah pencapaian PAS dalam program Islamkan Selangor dan Kedah? Tempat2 Judi, minum arak di negeri2 ni dah dihapuskan dah ke? mintak org kedah dan selabor jawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS di tahun 60an-90an, seperti zaman awal Islam, tidak banyak munafik.
      Bila PAS dah menang lepas 1990, hingga sekarang dapat Kedah dan Kekalkan Kelantan, maka lalat dan anai-anai pun datang bila ada makanan sedap,...sama seperti lepas pembukaan kota mekah dan apabila sudah ada madinah..maka munafik mula muncul

      Delete
  69. Kronologi hampeh... Fakta tidak tepat dan berunsur fitnah bagi membenarkan dakwaan... Malulah kalian... Orang Islam tak buat kerja fitnah sebegini. Kalian ingat orang PAS ni bodoh ker... Kalian jelas memperbodohkan diri sendiri dengan fakta songsang dan hampeh ini...

    ReplyDelete
  70. Mohamad Shafri Shamsudin said...
    Kronologi hampeh... Fakta tidak tepat dan berunsur fitnah bagi membenarkan dakwaan... Malulah kalian... Orang Islam tak buat kerja fitnah sebegini. Kalian ingat orang PAS ni bodoh ker... Kalian jelas memperbodohkan diri sendiri dengan fakta songsang dan hampeh ini...
    11 January 2012 03:06
    ---------------------------------------------------
    Lu plak mana bukti yg tak hampeh tu? haa mana?
    ke Lu Haprak je? huhu

    ReplyDelete
  71. salam tuan blog. saya mewakili salah seorang daripada mangsa strategi parasit yang tuan nyatakan disini ingin berhubung dengan pihak admin/tuan blog mengenai kegiatan parasit2 ni. sila hubungi saya di raaafique@yahoo.com atau 012 35 44 300. terima kasih

    ReplyDelete
  72. Safri said: "Kronologi hampeh... Fakta tidak tepat dan berunsur fitnah"

    Komen: Dia kata hampeh dia pun tak ada bukti. Time dia bercakap entah fakta dari mana dia ambil. Ustaz Hassan syukri sebagai senator selangor.... Pemilihan tahun 2004....

    Lawak2... nampak sangat shafri ni bukan orang PAS. Kalau tak UMNO, mesti parasit...

    ReplyDelete
  73. Anonymous, kalau ada kisah yang boleh share, sila ceritakan di dalam komen ini... kalau panjang, nanti saya akan masukkan dia sebagai tajuk....

    ReplyDelete
  74. TB said: "Yang saya nampak, Dewan Ulama (bukan semua) suka jual gelaran ulama untuk mendapat jawatan. Soal layak atau tak layak, tak penting."

    Komen saya:
    1. "Nampak" TB tu hujah ke? Atau TB maaksum? Atau TB boleh tengok dengan Mukjizat?

    2. Sedar atau tidak, TB telah terlajak jauh menghina golongan yang telah di recognize oleh nabi SAW: Sesungguhnya ulama pewaris kepada nabi-nabi. ALlah swt berfirman: Sesungguhnya orang yang paling takut kepada ALlah dikalangan hamba-hambanya ialah ulama.

    3. Adakah TB rasa perkataannya itu ringan? sehingga dengan mudah disebutkan, dituliskan dan paling teruk disebarkan? Allah swt berfirman di dalam surah Annur, 15: "Iaitu semasa kamu bertanya atau menceritakan berita dusta itu dengan lidah kamu, dan memperkatakan dengan mulut kamu akan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya; dan kamu pula menyangkanya perkara kecil, pada hal ia pada sisi hukum Allah adalah perkara Yang besar dosanya."

    Hujah Tulang Besi menuduh ulama ialah "apa yang saya nampak". "Apa yang saya nampak" ini termasuk kategori "kamu tidak mempunyai pengetahuan yang sah mengenainya" sebagaimana ayat di atas. Bermaksud, kamu tahu maklumat itu, tapi ianya tidak sah (tak valid untuk dijadikan sandaran sekalipun pada pandangan mata empunyanya adalah sah).

    ReplyDelete
  75. sudah la TB..dulu hang jugak jadi 'penasihat peribadi' hasan ali..ke hulu ke hilir ikut hasan ali masa tu kan? bukan ka hang dgn izham, dr rani, khalid samad, kadang2 dgn halim sirom..selalu dok buat 'pre council' kat kedai2 mamak area shah alam waktu tu..? hehe...

    ReplyDelete
  76. TB..bukan ka hang jugak dulu nasihatkan hasan ali supaya lantik ust ghani shamsudin jadi pengerusi lujnah tarbiah pas negeri sampai hasan ali gelarkan beliau 'PAKAR TARBIYAH NEGARA'..hehe..

    ReplyDelete
  77. saari sungib, khalid samad, dr dzul racun, dr mariah, tu WAJIB DIBUANG SEBAB JADI KAPLA KEPADA PARASIT

    ReplyDelete
  78. salam BerubahlahSekarang. saya seperti di atas yang mewakili salah seorang mangsa parasit ingin mendapatkan maklumat yang lebih terperinci berkenaan kegiatan parasit2 ni daripada pihak tuan. pihak mangsa berbesar hati sekiranya pihak tuan dapat berkongsi maklumat untuk didedahkan ke masyarakat umum. sekian terima kasih.

    email : raaafique@yahoo.com/0123544300

    ReplyDelete
  79. yg mana parasit pun dah confuse..
    elok la parasit sama parasit bergaduh.. org PAS yg ikhlas buat la keje yg lg penting..

    ReplyDelete
  80. klu ada bukti yg kukuh bagi je terus pd majlis syura /pimpinan pusat/j.kuasa disiplin. biar mrk yg buat keputusan.. so takyah tulis panjang2 sampai bende yg tak patut ahli tahu pun dah jadi open secret..
    buang masa la nak baca keje prti byk lagi nak buat..

    ReplyDelete
  81. Rileks la bro,ini pendekatan baru yg admin buat agar perkara jahanam yg dibuat parasit boleh diperbincangkan secara umum.

    Xde yg rahsia lg biar semua org tahu selepas berpuluh tahun parasit ini kta bincang dlm ruang yg tertutup,tahniah admin.

    Pemuda Selangor, Kelantan dan Perak kena hati2 dgn perancangan puak parasit menguasai tampuk pimpinan tertinggi dewan pemuda. Tolong jgn buat kp pusat pening..setelah dwn muslimat berjaya dikuasai sekarang giliran menguasai dewan pemuda.

    ReplyDelete
  82. Bestnya membelasah sesama jemaah disini.Pakat-pakat londeh sbb nak telanjang ke Putrajaya.Bom jangka dipasang musuh.Puak "parasit" tu siapa..Yang admin blog ni siapa ?? Malaikat ka? Kawasan sendiri pun banyak cawangan dah mati..PASTI berapa banyak yg tutup??

    ReplyDelete
  83. mudah saja bagi saya sebagai rakyat/ahli PAS,
    bahawa kalian semua adalah PARASIT yang sebenar yang merosakkan PAS.
    memusnahkan harapan rakyat yang ingin perubahan dari penindasan.
    semoga Allah mengampuni kita semua, serta menjauhkan dari parasit-parasit yang memang parasit

    ReplyDelete
  84. Bro anonymous 07:07pm,kalau kau dh terliur sgt nk menang kau puja la geng parasit,syiah dn anwariyun dlm pas ni,aku xsanggup menang tp hakikatnya kita kalah,dulu kes 16 Sept bkn main lagi kita terliur sampai meleleh air liur nk rampas putrajaya,sampai kita bergaduh sesama sendiri sbb nk kejar impian yg anwar suapkn dlm fikiran org pas
    Akhirnya hampeh,memalukan aje,lu fikirla sikit buat kerja pas ni bkn nk kejar menang tp nk kejar redha Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, kasihan. lain yg dimaksud lain yg dituduh. semoga Allah mengampuni kita.
      apakah dengan menulis/ingin PERUBAHAN kita memerlukan kepada kemenangan? tidak bro. berubah tidak semestinya pabila kita menang, skrg pun boleh berubah. tapi kalian tidak, samada yang anti atau pro selamatkan-pas masih tuduh-menuduh. ahli-ahli dibawah bekerja kuat dan ikhlas dalam berjuang tapi kalian masih menuding jari menyalahkan org padahal diri sendiri tiada kearifan dalm berjemaah. saya YAKIN bekerja dengan ikhlas tanpa menyalahkan org lain, Allah akan membuka jalan yang seluas-luasnya. saya tegaskan disini, saya bukan anwariyun, saya bukan syi'e, saya bukan parasit malah saya juga bukan macam ente.

      untuk admin: jika antum yakin dengan pendedahan antum, yakin Allah bersama antum, yakin Allah akan redha dgn perbuatan antum, dedahkan nama-nama yg kononya parasit didalam PAS. biar ada tindakan yg akan dibuat atau ada penyisihan secara senyap. jika tidak didedah ia akan menimbulkan konflik yg lebih besar. ahli-ahli biasa bukannya tahu sgt apa antum perkatakan. ini akan menimbulkan fitnah sesama ahli. jika tidak, sediakan ketumbukan, kumpulkan bukti, sertakan cadangan dan BERJUMPA dengan Dewan Syura atau AJK Harian PAS Pusat, kemudian bincang, berusaha, berbincang, bersungguh-sungguh, terus berbincang untuk mencari kata sepakat. insyaAllah Allah akan buka jalan.

      Delete
  85. assalamualaikum... sy yakin ahli pas x bodoh utk pcy blog ni.. jgn masuk prgkap yg dpasang oleh umno ni.. sekian..
    -mahasiswa cakna

    ReplyDelete
  86. hoi mahasiswa cakna, lu duduk kt kampus tk tau cite sebenar dn asyik kena tipu dgn parasit ni..gua skrg tgh2 medan pimpinan pas..gua tahu la yg pendedahan ni betul..cuma xde tempat aje nk di adjust kn melalui saluran rasmi.. so bincang kat sini le..

    takut org tahu?? biar org tahu parasit perosak jahanam memang hampeh

    ReplyDelete
  87. Blog ini sesuai untuk Ahli PAS Sahaja. Semoga Allah menunjukkan kita perkara yang Haq serta jauh dari kebatilan

    ReplyDelete
  88. mula tampak kesan pemecatan DHA, kita hilang potfolio agama...skrg kna buat kerja kumpul org tngok bola dan jga muzium.

    ni bahana kerja2 parasit.

    ReplyDelete
  89. siapa balaci kpd parasit? orang itu ialah Tulang Besi @ A. Rahman Talib. Ingin tahu siapa dia? lihat di http://tulangbesi.wordpress.com

    ReplyDelete
  90. TULANG BESI..TULANG JER BESI..OTAK CEKAI...PENCIUM BONTOT ANUWAR AL BONTOTI.

    ReplyDelete