Fakaq Budak Hitam Mengaku Dia Yang Menggerakkan Mahasiswa KUIN

Sebagaimana yang saya telah sebutkan dalam artikel saya yang lepas, antara aktivis yang bekerja hampir sepenuh masa dengan parasit ialah Zainul Faqar Yaakob aka Fakaq Budak Hitam (FBH). Saya menyebut demikian bukan berdasarkan telahan atau tanggapan, tetapi saya mempunyai bukti yang kukuh keterlibatan FBH meracuni minda student sehingga sebahagian mereka bertindak ganas.

Setelah saya meneliti tulisan FBH di dalam blognya Tinta Merah [klik], saya dapati jelas mengandungi pengakuan keterlibatannya sama ada disedari atau tidak disedari oleh FBH sendiri. Beliau menyebut: "Apabila saya menconteng mengenai isu kemahasiswaan ini, saya sendiri pun bimbang dan risau."

Dalam artikel tersebut, jelas FBH, mamat parasit  ini, menhentam Dewan Pemuda yang dianggap musuh parasit di dalam Parti dan dalam masa yang sama menjunjung Dewan Muslimat yang sekarang sudah menjadi Dewan Parasit. Lihat Mamat Hitam Parasit ni sebut: "Kalau pemuda mengambil tanggungjawab menyelesaikan insiden lima mahasiswa KUiN mengaku dizalimi sekali pun, belum tentu ketua pemudanya berani menyatakan pendirian sejelas penderian muslimat pusat."

Dalam masa yang sama, 'character assassination" digunakan oleh mamat parasit ni. Lihat nama-nama dan tokoh-tokoh anti parasit di dalam Dewan Pemuda dan fitnah yang dibuat dalam artikel itu sahaja:
1. Ustaz Azizan: tidak demokratik dan tidak boleh tangani isu KUIN. Membahayakan masa depan PAS.
2. U Nasruddin Tantawi: tak tegas dan jaga ego U Azizan. Suka main ladtop tengah mesyuarat.
3. U Nik Abduh: kerat mengerat orang.
4. Kamaruzzaman: bebal dan suka mengugut mahasiswa yang berbeza pendapat dengannya menggunakan candu al-wala’

Di sini ada beberapa poin penting:
1. Berita-berita di atas adalah bohong dan fitnah jahat.
2. Jelas FBH ni terima berita dari rangkaian parasitnya di dalam AJK Pusat. Parasit ni sebut: "ujar seorang AJK PAS Pusat pagi tadi".
3. Tulisan itu secara keseluruhan menggambarkan  informer itu adalah muslimat. Perasankah anda?

Itulah parasit di dalam AJK Pas Pusat yang kita kena nyahkan mereka daripada kepimpinan PAS (bukan daripada PAS). Anda tak tahu, tapi saya tahu siapa yang feed information kepada FBH ni. Walhal, yang feed maklumat tersebut, masa Presiden cakap diorang duk gelak2 cerita hal lain. Kemudian sampuk dari jauh dalam bentuk kurang ajar "bohong...", 'betul ke tu?" dan lain-lain perkataan seumpamanya.


Paling bahaya dan jahat ialah kalimah yang sentiasa diratib oleh parasit-parasit di dalam PAS, khususnya melalui lidah-lidah bloger munafik seperti blog ini, iaitu : "Ulama adalah diktator agama". LIhat sahaja bahasa kesatnya: "Paling saya bimbang, kepemimpinan ulama dalam PAS banyak yang tercalar disebabkan oleh budaya Diktator Agama ini."


Tanpa disedari, ia telah mengenepikan ulama dan mengkategorikan PAS ini kepada group ulama yang diistilahkan sebagai group 'diktator agama' dan group pemimpin bertaqwa yang merujuk kepada kepimpinan professional. FBH ni menyebut: "Saya tidak bimbang digelar ‘perasit’ kerana penggelaran itu sengaja disamboyankan bermula sekarang oleh grup ‘Diktator Agama’ demi mengetepikan grup kepemimpinan bertaqwa dan profesional dalam parti pada muktamar akan datang."

Golongan ulama memang dibenci oleh golongan parasit kerana kedudukan ulama menjadi penghalang kepada parasit untuk menguasai PAS kerana mereka tidak ada ulama. Golongan alim agama yang dipuji oleh Nabi SAW sebagai pewarisnya dihina dan dijatuhkan imejnya oleh parasit-parasit ini dan seterusnya dijulang golongan yang disebutkan professional. Walhal, ulama juga adalah professional kerana aliran agama adalah salah satu profession yang diiktiraf.

Kenapa kategori dicipta? Jawapannya cukup jelas, kerana ulama adalah penghalang kepada parasit, manakala parasit adalah dikalangan profession yang bukan ulama. Justeru itu, pemecah belahan ini penting bagi tujuan menguasai PAS, iatu Ulama adalah diktator agama maka ia tak boleh memimpin PAS, manakala Professional adalah golongan bertaqwa, maka merekalah yang layak memimpin PAS.

SENANGKAN? MEREKA BOLEH PECAHKAN PAS, HANYA DENGAN RATIB 'ULAMA DIKTATOR AGAMA'. DIRATIB OLEH BLOG-BLOG PARASIT, TETAPI MANA ORANG-ORANG KITA' YANG LAWAN DAN PERJELASKAN FITNAH MEREKA?

itulah inisiatif blog ini.

98 comments:

  1. semoga tuan blog dalam lindungi Allah utk meneruskan membongkar agenda parasit.

    ReplyDelete
  2. ser lg parasit/macai parasit/blogger celaka duk ratib sokmo2 UGUGUGUGUG...huhu

    ReplyDelete
  3. Ya betul, sejak wujud blog parasit, dedahkan hal dalaman parti, pernah anda baca ulasan parasit dlm pas pusat yg kritik mrk? Jwpannya tak ada. Teruskan tuan blog. Jgn dedah lagi parasit2 kat ajk pas pusat. Biar saspen hehehe

    ReplyDelete
  4. saya harap admin print dlm hardcopy dan sotfcopy cedukan dari mana2 tulisan blog sebelum menyiarkan dalam blog ini.. takut2 mereka prasan dan terus delete, jadi mereka akan kata admin fitnah semua tu tanpa bukti yg boleh dirujuk balik. klu dah buat baguslah, cuma peringatan sahaja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samada mangkukayun tu delete ke tak delete ke sama je sifatnya sbg barua parasit...hahaha

      Delete
  5. http://milosuam.blogspot.com/2012/01/hassan-ali-dakwa-tindakan-pas-sangat.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebiadapan pakaq budak hitam ni sangat melampau. Saya dengar dia dah masuk PKR. Kalau betul,maknanya dia dah gugur keahlian PAS ikut perlembagaan. Boleh tuan punya bllog siasat perkara ini.

      Delete
    2. ana dah check dgn staf ana. saudara faqar bukan ahli keadilan. td anak baru call guan eng. beliau adalah ahli dap. LOL

      Delete
  6. Siapa ajk pas pusat yang dedah maklumat meeting tu? siapa si parasit tu.....tuan blog sila siasat dan dedah disini.....kita nak dia dihukum. aritu ada ajk pas pusat dedah maklumat ker penarik beca bakar haq syiah.....arini mamat pakaq si budak hitam PKR.....dedahkan sapa ajk pas pusat tu.....

    ReplyDelete
  7. Sumber yang amat sahih (A1) memaklumkan apa yang berlaku dalam mesyuarat PAS Pusat adalah tidak benar dan lebih kepada andaian empunya blog dan kumpulan yang sokong nya sahaja. Penipuan tuan punya blog berhubung pemecatan Hassan Ali amat dikesali dan jelas tidak memperlihatkan amalan Islam yang diwar warkan mereka. Siapa yang sebenarnya parasit? dari penerangan sahih tersebut jelas empunya blog dan para sahabatnya tidak jujur bukan sahaja kepada Jemaah PAS tetapi membelakangi ajaran Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari sumber yg amat sahih (A1), Apa yg benar tu? yg disamapaikan oleh blogger celaka ke?
      Yang sebenarnya parasit... yg membocorkan rahsia mesyuarat kpg barua2 parasit aka blogger celaka.
      Parasit yg gila kuasa tak kan nak mengaku yg dia gilaaaa... nak ambil alih kuasa!

      Delete
    2. harap sangat kita tak guna ayat2 yg tidak gambarkn akhlak islam

      Delete
    3. A1 pun mereka tak faham, macamana nak memimpin di peringkat pusat apatah lagi Malaysia. Oleh itu tak payah di layan lagi blog penuh penipuan dan kalangan orang putus asa ini. Terima kasih.

      Delete
  8. kebiadapan budak2 yg suka baca buku tsun zu & 7 habit

    ReplyDelete
  9. sebagai pemerhati aku pun pelik bab pendedahan maklumat mesyuarat AJK PAS Pusat, sama ada sebelum, semasa atau selepas mesyuarat. Namun fakta jelas lagi nyata ialah betapa terdapat dua tiga blog membuat laporan secara langsung ketika mesyuarat AJK sedang dijalankan ketika membincangkan pemecatan Hassan Ali antaranya blog MSO, Penarik Beca, Tukar Tiub dll. Malah blog TT kendalian Hishamudin Rais itu memberi "timeline" apa yang sedang diperkatakan. Mungkin boleh lihat semula (jika masih belum dibuang - delete).

    Perkara ini sebenarnya sudah lama diperkatakan, termasuk juga mesyuarat dalaman Harakah sama ada mesyuarat ahli lembaga pengarah, mesyuarat pengurusan dll.

    Apabila perkara sebegini masih gagal dikawal selia (tak kiralah angkara parasit dsb) maka hakikatnya ialah PAS belum bersedia menghuni Putrajaya - malah lebih malang jika PAS sekadar menumpang Pakatan Rakyat ke Putrajaya. Nanti PAS sekadar dijadikan aksesori sahaja.

    Wallahu'ahlam.

    ReplyDelete
  10. Wow.. nampak macam serius giler nak hapuskan parasit ini..

    siap ada sasaran lagi tuh..

    ReplyDelete
  11. dalam keadaan yang sangat x pasti ini... bagi kita TIDAK dipergunakan oleh MANA-MANA pihak. saya rasa kita semua perlu:

    1. hentikan sbntr aktiviti disini.
    2. pastikan keadaan sebenar dgn bertanya kpd AJK Pas Pusat (yang komfirm kita yakin 100%)
    3. dan bergerak selepas itu di atas keyakinan ini.

    kerana KEMUNGKINAN cerita ini sebenarnya tiada / dibesarkan / ada agenda lain / blog itu & ini orang yg sama / dll

    *** jadi jangan terbawa2 dulu.. pastikan apa2 dulu sebelum kita bertindak. peace. salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hentikan membongkar aktiviti parasit supaya fitnah parasit terus berleluasa dalam parti??????? patutnya kau pergi nasihat blog2 parasit tulang besi, penarik beca!!! ni kalau tak parasit, mesti dah berjangkit dgn sintom2 parasit, baik cepat ubati. peace. salam.

      Delete
    2. Ko pasti ke yang admin blog ni sebar benda yang tak pasti?

      AKu yakin, daripada poin dan penghujahan blog ini, dia dah pikir panjang nak sebarkan isu2 penting bagi pencerahan semua.

      Tahniah admin, teruskan, kami bersama anda.

      Delete
  12. TUAN BLOG, PERASAN TAK KAT HARAKAHDAILY? IKLAN UBA KUAT DAH JARANG. HAHAHA. MMG BERKESAN JIHAD KO NI. TERUSKAN TUAN BLOG. TERUSKAN. CERITA KO UTK SINGKIRKAN DUA MELAUN T BELUM POWER LAGI. KUMPUL LAGI. :)

    ReplyDelete
  13. kalau tuan blog ini tidak bersifat munafik,kena la berani kerana benar,dedahkan diri...ni perangai mcm UMNOco,sebijik mcm UMNO,mcm sembang rakyat,buat video lepas tu nak sembunyikan sapa yg tukang buat.
    di mana salahnya kalau dedahkan diri sendiri?
    lagi satu dah berulang kali aku komen,diedit kat bawah taruk nama faqaq..
    heran betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni bebal ke apa? tolong baca artikel admin tentang uslub nabi ibrahim...

      Sebelum hang request sekali lagi, jawab dulu hujah admin di dalam artikel uslub nabi ibrahim.

      Kalau tak boleh patahkan hujah admin, baik hang diam dari jadi munafik keras kepala.

      Delete
  14. Hoi sapa kata sembunyikan identiti diri tu munafik? Blog ni bukannya berkaitan penulis, tapi berkaitan pelakon2 dlm Pas. Kalau hang nak sangat identiti, hang tak akan dapaf. So, tak payah masuk lagi ok. Aku peminat blog ni. Juga kawan2 aku. Hang pi main jauh2. Sbb otak hang tak betul, bagi hang, kalau kenal identiti kira betullah semua ulisan kat penaik beca, tulang besi dan nota merah, walaupun depa kaki kelentong nak mampus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pasal marah....memang benar bagai dikata, munafik sungguh kumpulan ini.

      Delete
    2. Teruk sungguh ilmu agama puak2 jim dlm Pas ni. Marah dikatakan munafik. Marah dikatakan bukti kebenaran. Aku maki pun dia perasan marah. Hahaha aku maki dgn senyum bro. Pi ngaji ngan abu urwah balik la. Pi tlg abu urwah buat kerja kat ulu klang. Pusat khidmat abu urwah sekeluarga sendirian berhad.

      SORI TUAN BLOG. AKU EMO.

      Delete
  15. sebab ape parasit dn juak2 dia nak tahu sgt sape pemilik blog ni...jwab ajelah klau nak jwb ape yg didedahkn dlm blog ni, bimbang semacam jer....

    betul le kot ape yg didedahkn ni,

    kau org kan byk yg ilmiah2

    ReplyDelete
  16. parasit2 ni lebih seronok bela anwar dari TG hadi, lebih suka kondem ulama dlm parti dari tegur mangkuk liberal dan kristian dlm pkr.

    matlamat 1: kalahkan umno masa PRU
    matlamat 2: kalahkan parasit masa muktamar

    ReplyDelete
  17. Contoh artikal MACAM Parasit :
    MB Kedah godam Buku Jingga, selar NGO
    Tindakan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak yang mempertahankan tindakan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) terhadap mahasiswa terus mendapat kecaman pelbagai pihak.
    http://malaysiakini.com/news/187362

    Takkan pakai malaysiakini pulak nak serang ulama' , sapa yang tak sakit hati dengan artikal macam nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysiakini memang dah lama jadi akhbar rasmi puak parasit, kes hasan ali dulu dimulakan oleh saari sungib dengan mengadap malaysiakini, kitab rasmi puak parasit

      Delete
  18. kepada penyokong bengap blog ni,aku nak kasi teori simple kat korang satu je,korang fhm tak,apa yg dipentingkan kejujuran dan keikhlasan,kena periksa betul2 berita yg di bawa oleh orang2 fasik.masalahnya skrg mcmana nak tau pembawa berita tu fasik ke tak kalau tak tau sapa tuan dia.
    kau bagi alasan kalau tau tuanpun tp penipu mcm tulang besi nak buat apa,betapa bodohnya hujah kau guna ni,kalau musuh kau makan taik kau nak makan taik jugak,tu la maksud hujah kau.
    kau fhm tak bila tersebarnya berita tentang Rasulullah mijraj ke langit,bila org memberitahu abu bakar,abu bakar berkata jika Muhamad yg berkata,makanya ianya benar kerana Muhammad tidak pernah berbohong.
    jadi kat sini tak perlu ke tau siapa pembawa berita kat sini?tak perlu ke tahu bahawa penulis blog ni sudah pernah mengadu domba orang ke tak?tak perlu ke tahu pembawa berita ini orang UMNO yg mennyamar PAS ke tak?
    tak perlu ke tahu penulis blog ini pernah ditawarkan jawatan oleh UMNO ke tak?
    tak perlu ke tahu penulis blog ini ada agenda sendiri ke tak?
    Islam mana yg kau pakai ni hanya kena amik tau berita tp tak payah amik tau pembawa berita?
    dan aku dah ckp banyak kali,tanda penulis blog ini tak jujur dan ada agenda adalah,dah banyak kali komen aku di taruk nama fakaq kat bawah sedangkan aku tak taruk,kau masih belum fhm2 ke?itu tandanya dia menuduh melulu tanpa usul periksa,rasa aku fakaq dia taruknya komen aku nama fakaq..sekadar rasa je
    sekali lagi aku ckp kat sini aku tetap nak tau sapa penulis blog ini supaya dpt membuktikan penulis blog ini bukan UPCO,israel yg di bawa oleh UMNO utk menghancurkan umat Islam malaysia khususnya PAS.
    Perhatikan sahaja siapa yg bergaduh kat sini,PAS sama PAS bukan?sapa yg untung?tentulah UMNO.samada kamu betul atau salah kamu tetap menolong UMNO...jadi bergembiralah kamu menjadi sebahagian dr yahudi UPCO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang la bodoh. Duk tuduh munafiq, tapi nalaaa dia plg panjang komen. Tu dia. Hang la bodoh. Sapa suruh hang percaya. Tadaq sapa suruh hangpercaya. Melainkan hang yang riso org lain percaya. Kalau kami oercaya pun, bukannya rosakkan pas. Kami nak hancurkan abu urwah and the gang aje dlm pas. Bukannya hang pun. Ke hang ni abu urwah? Hahahaha. Slama ni blogger Parasit duk kutuk ulama dgn berani, hang tak kata apa pun?

      Delete
    2. Aaaik... cakap kejujuran & keikhlasan konon! poooorah!
      Awat duk sibuk nok buktikan admin ni benar, buktikan saja yg kamu & puak2 parasit tu tidak buat kerja jahat dlm PAS.

      Delete
    3. Aku tertarik dengan hujah admin, guna uslub nabi ibrahim sebagai pendekatan dakwah dalam blog ni. Aku rasa pengomen di atas kena baca balik artikel admin berkenaan Uslub Nabi Ibrahim.

      Delete
  19. http://yongsukakuning.blogspot.com/2012/01/pelik-betul-penyokong-hassan-ali.html

    ReplyDelete
  20. KAMI MENYOKONG BLOG NI BUKAN SOKONG HASAN ALI. KAMI KATA HASAN ALI JADI MANGSA PARASIT. TP SBB APA PARASIT RASA KAMI SOKONG HASAN ALI? SBB DEPA YANG JAHANAMKAN HASAN ALI. DEPA NAK BAGI LALUAN MUDAH PUAK DEPA JADI TIMBALAN PRESIDEN. SLAGI ADA HASAN ALI, SUSAH DEPA. ISU UG UG UG ADALAH BAHAN BEKALAN. BAGI DEPA, SETIAP ANTI PARASI ADLAH PENYOKONG HASAN ALI, KRN DEPAN PENJAHANAM HASAN ALI.

    BAGI KAMI, HASAN ALI MMG ADA BANYAK KELEMAHAN. MCM JUGAK HUSAM, NIZAR DAN LAIN LAIN. DEPA TU BUKAN HORMAT SGT PADA PRESIDEN. TIME MUKTAMAR JE LA TUNJUK RESPEK, KAMI ANA DIDIK UAN GURULAH APA LAH APA LAH. BILA PRESIDEN ADA MASALAH, ADA DEPA NAK TOLONG? Cettttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju yang blog ni anti parasit, bukan kerana sokong Hassan Ali.

      Bukti jelas, blog ni telah wujud dan menyatakan kebimbangan sejak dari muktamar tahun lepas. Masa tu, mana ada lagi isu Hasan Ali.

      Delete
  21. dia gini sebeno-benonya, mai dekat sket set2 penyokong parasit/blogger celaka/barua parasit/parasit/ketua parasit wa nak habag Lu semua bang dengaq betoi2 kang silap dengor ada lagi jawatan yg terlepas kat sekutu Lu tu hahahaha.
    sapa sini kapla parasit? abu urwah?..abu! hang dengaq sini, Lu suruh kolid samad tutup mulot luas dia bole dak pasai Xco agama tuh, nampak sgt hujah bodo dia, dah terlepas jawatan tuh terlepasla jgn bagi alasan bodo utk justify jawatan tu xpentingla,xmampu pikol t/jawabla bla bla bla...abu! tu je wa nk suruh Lu buat, bkn wat keje2 bodo dlm pas..huhu

    ReplyDelete
  22. Khalid tu tak payah layan la...heran apa pasal xco agama... pasal arak, pasal gereja semua dia sokong...yg penting jaga hati ... sama Mariah dalam muktamar...sampai suruh jangan sembelih lembu kalau buat kenduri supaya hindu boleh datang..punya la nak rai bukan islam...padahal... hindu pun tak kisah kalau kita yg makan... siap jual lagi untuk kita buat korban... memang puak ni ebih sudu dari periuk...

    ReplyDelete
  23. heran,ulamak adalah pewaris nabi,dan nabi pernah ikat perut kerana tiada makanan,tp org yg nampak mcm ulama kebanyakannya perut buncit...yg waris bab mana dr nabi tu sampai perutpun buncit?
    pakai kete besar2pun ulama ke,rumah besar2 pun ulama ke? PAS dan UMNO sama je la,yg parasit dan tak parasit sama je,semua tolak ajaran nabi,ckp je besar konon ikut agama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng abu urwah nk tukar tajuk. Piiiii raaaa
      Kalau parasit mewah dan kaya tak pulak nko bising. Hujah dungu.

      Delete
  24. ustaz azizan pun malas nak layan puak parasit ni...

    ada hati nak singkirkan ulama' dalam PAS! puak parasit ni perangai sama mcam UMNO, ulama' biar hanya mengajar kitab!

    ReplyDelete
  25. Akulah Raja Parasit kalau hangpa nak tau, pergi jahanam pengampu ulama. Kalau ulama nak diampu bukan ulama nama nya. Yang aku tahu ulama itu hidupnya amat sederhana tetapi kewarakan nya jelas ternampak diwajahnya dan kurang bercakap, banyak amalan nya tidak kelihatan pada mata masyarakat. Boleh faham setakat tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tu bodoh. Yang paling faham dan ikut sunnah nabi, ialah para sahabat. Tak ada orang lebih dari sahabat.

      Sahabat ramai kaya2 beb. Jauh lebih kaya dari Daim. Kalau hang tak percaya, cuba cek pendapatan Abdullah bin Zubai, Saidina Ali dantermasuk Umar bin Abdul Aziz sendiri.

      nabi pakai kuda apa? Hang reti tak kalimat Humru An-Niaam? Humru An-Niam tu, bahasa kita sekarang, porche la beb.

      hang pernah dengar ayat quran sebut: KATAKANLAH, SIAPAKAH YANG BERANI MENGHARAMKAN PERHIASAN DUNIA YANG ALLAH JADIKAN UNTUK HAMBANYA YANG SALEH.

      Yang hang sebut tu, ajaran barat, supaya orang islam miskin.

      Bodoh, tak reti agama, tanya ulama dulu. Kalau tak ada kawan ulama, berkawan dengan ulama dulu. Paling kurang, jangan caci ulama.

      Delete
    2. perghhh...hujah parasit sebijik hujah umno! tak heran puak ni mmg nak hapuskan kepimpinan ulama' dlm PAS. bergerak dalam PAS untuk menumpang jemaah PAS kerana PAS mempunyai kekuatan ahli dan dlm ms yg sama menghasut ahli jemaah menolak ulama'. sebab itu dinamakan parasit!

      ingatlah parasit, kalian akan gagal, kerana Allah menjaga agamnya dan pewaris nabi ini akan terus berdakwah dan berjuang sehingga agama Allah tertegak dimuka bumi.

      aku jahil, tapi aku sayang ulama'. tak sanggup nak mencaci maki ulama'. tapi puak parasit sanggup menggelar tghd yg dikasihi dgn ulama' kepala lutut!

      rupa2nya dgn tanda2 kemenangan Islam dan jemaah Islam yg semakin diterima baik oleh masyarakat, muncul pula golongan parasit utk mengambil kesempatan terhadap kemenangan. mereka tidak mahu kepada Islam. apabila UMNO dgn sekularnya jatuh, golongan Parasit dgn liberal sosialisnya mula mengambil kesempatan. tapi ingatlah wahai parasit sekalian, kami pejuang Islam akan terus berjuang!

      Delete
  26. Ha...ha... raja Parasit terpaksa mengaku konon...rase macam kuat hujahnya...tapi nampak BODooooooo....

    ReplyDelete
  27. tu la hujah ulama dunia,citer pasal nabi guna kuda apa,utk menghalalkan pakai kete mahal,kuda zaman dulu,yg terbaik adalah utk berperang,bukan tanda kemewahan.
    dan ada pulak satu versi dicakap para sahabat hidup kaya,memang jelas fitnah sahabat dan ulama la ni..habis tu yg hadis citer pasal abdul rahman bin auf masuk syurga 500 tahun lebih kemudian dr sahabat lain tu,bukan contoh pasal harta ke..
    memang bangap punya hujah kau guna ni,merosakkan islam..matlamat menghalalkan cara,putar belit agama...ptuihhh

    ReplyDelete
  28. dalam banyak keadaan, identiti pembawa berita memang penting TAPI bukan dalam SEMUA keadaan & tidak sepenting berita yang dibawanya. Adil bermakna letak bende kena pada tempatnya. Itulah adilnya hujah uslub Nabi Ibrahim A.S. itu. Malah ada bende jadi wajib dalam keadaan tertentu tapi haram dalam keadaan yang lain. Contohnya puasa wajib bulan Ramadhan namun haram pada hari raya aidil fitri. Kesimpulannya identiti pembawa berita tidak sepenting berita yang dibawanya. Siapa yang bercakap tidak sepenting apa yang dicakapkannya.

    puja & taksub terhadap ulama adalah salah & merugikan. Rugi kepada yang memuja sebab ilmu berdiri atas nilai ilmu itu sendiri bukan manusia yang menyebutnya. Rugi kepada ulama yang makan puja sebab jadi riak & salah letak ilmu. Bukankah kita diingatkan betapa wujudnya ulama jahat yang nanti disebut golongan paling awal masuk neraka?

    Pernah seseorang sebut, yang pandai menipu bab sakit ialah doktor; menipu bab bangunan ialah arkitek; bab kuasa pemerintahan ialah ahli politik; bab agama ialah ustaz (agamawan).

    ruginya kita orang awam kerana ego & tiada disiplin berhujah yang betul & adil. Masing-masing emosional.

    jika inilah wajah & watak majoriti pimpinan & penyokong PAS - maka tiada kewajipan orang awam menyokong PAS yang sekadar mengaku memperjuangkan Islam TAPI gagal menghayati ajaran & amalan yang dituntut oleh Islam.

    lalu nak sokong siapa? UMNO/BN? Anwar Ibrahim? lagi karut wal marut.

    maka benarlah kata-kata Nabi SAW bahawa di akhir zaman umatnya banyak bak ombak di laut. Ramai tapi tak guna satu sen pun.

    Apamacam ombak semua? termasuk akulah tu.

    apabila jalan di hadapan menjadi kelabu & kelam kelibut maka undurlah ke belakang dulu untuk melihat & menilai semula. Maka wajarlah islah terhadap PAS digerakkan. Kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah panjang syarah tuuuuu..... sekarang bagilah hujah pulak yg Fakaq Budak Hitam TIDAK Mengaku Dia Yang Menggerakkan Mahasiswa KUIN. Ini topiknya.

      Delete
  29. informer fakap budak hitam adalah dr mariah
    dia ni ketua betina parasit (sori kasaq sgt nak wat guane mmg mulut longkang sama macam kalid samad)

    buang puak2 ni masa muktamar nt

    -bung-

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nampak dah ...tujuan mereka nak rebut jawatan dalam muktamar tetapi muktamar dah putuskan bersama lain parti dalam pakatan untuk menang pru tapi kalangan yg mengaku anti parasit ini gila jawatan dalam pas. kita tengok nanti siapa muka muka nak jawatan dlm muktamar akan datang.... gila jawatan rupa nya geng anti parasit ni ye... ingatkan nak jaga islam sungguh sungguh.

      Delete
  30. WAHAI PARASIT, KAMI NI PANGLIMA KPD ULAMA. KAMI BUKAN ULAMA. KAMI AKAN NAIKKAN ULAMA, BUKAN KAMI NAK NAIK. KALAU KAMI HANPA KATA GILA JAWATAN, PARASIT YG DK PEGANG JAWATAN SKRG HANG PA NAK PANGGIL APA? HANTU JIN JAWATAN

    KUIHH PTUIHHHH HAHAHAHAHA

    Kawan2, berhati2, blh jadi mmg ada puak umno masuk nak pecah belah. So, tiap kali komen, jgn sampai keluar semua benda dalaman. Wokeyyyy

    ReplyDelete
  31. Wahai Pahlawan Ulama sekalaian, jangan lupa malan ini di TV3, ulama kita akan keluar TV,Walaupun baru sahaja Disember lalu, Hasan Ali muncul di dalam rancangan Soal Jawab TV3 untuk menuduh perjuangan Pas yang semakin terkeluar dari landasan Islam - menurutnya. Malam ini, Hasan Ali sekali lagi diberi ruangan yang sama untuk berhujah pastinya kali ini ia ada kaitan tentang isu pemecatan beliau. Ini bermakna, program Soal Jawab di TV3 telah memanggilnya dua bulan secara berturut-turut. Dan secara tidak langsung juga, merupakan pentas pertama beliau untuk selepas dipecat daripada Pas.

    Antara isu yang dijangka akan dibincangkan malam ini, selain daripada isu pemecatan dirinya, Hasan Ali juga dijangka akan menyentuh perubahan portfolio agama Islam yang diambil alih oleh Khalid Ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sifir parasit : Parasit buang Hasan Ali, Anti Parasit lawan Parasit bermakna Anti Parasit subahat dgn Hasan Ali. Sifir org hilang akal.

      Delete
  32. Syabas,kita sokong ulama Hasan ali,percayalah sebenarnya PAS telah lari dari Islam.Sejak dia jadi tukang brainwash biro tatanegara,dia mmg telah berjaya membasuh fikiran ulama PAS.
    Jom sokong hasan ali..selamatkan PAS,percayalah kepada hasan ali kerana PAS telah sesat dan lari dr perjuangan asal.Nyah lah parasit,jom naikkan ulama,jom tendang semua profesional di dalam PAS.PAS hanya milik ulama,Islam hanya milik ulama.yang bukan ulama kena duduk jauh dr PAS.ahli kepada bukan islam juga perlu dikaji semula,kerana nnt satu masa mungkin dorg pula akan jadi parasit,jom tendang bukan islam dr menyokong PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar bang... awat merapu sampai tahap pendek akal ni? sabar bang.... janganlah sampai hilang akal pulak! yaa.

      Delete
    2. Kalau dah jiwa parasit, reverse psyco hang takkan menjadi hahahaha.

      Hang tahukan hasan ali tu professional. Kejap hang kata sokong dia, kejap hang kata buang professional, hang memang pendek akal takda hujah teringin nak buat reverse hahahaha

      Delete
  33. HA semasa sandang Exco ada kelemahannya. Antara lain, nama2 kelemahannya ialah Suwardi & Lan SMS. Ramai tahu bende ni. Tapi HA juga ada kebaikannya. Antara lain, minta arak tidak dijual di 7Eleven kaw majoriti Islam, pantau aktiviti khianat gereja.
    PAS sbg organisasi yg ada peraturan buat tidak adil ketika pecat HA. Tidak buat pertuduhan terang & nyata, tidak beri bela diri dll. Boleh rayu bermakna HA sah salah.
    MB Selangor pulak tukar Exco tanpa runding PAS. Jawatan Exco milik parti PAS bukan individu PAS. Bila ubah maknanya membelakangkan persetujuan asal selepas PRU 2008. Masalahnya pimpinan PAS lembik macam agar-agar. Redha kata mereka. Sebelum PRU 2008 PAS setuju "pinjamkan" 5 kerusi Parlimen kepada PKR. PKR kalah kelima-lima kerusi ini. Sekarang bila PAS nak bertanding balik - Azmin kata mana ada pinjam-pinjam dalam politik & dengan keras berkata dia bosan dengan kenyataan seumpama itu. Dalam ucapan penutup konvensyen PKR 2/3 tahun lalu, presiden PKR Wan Azizah dengan lantang kata PKR menolak bulat-bulat parti politik berteraskan teologi. Bende Allah apa "teologi" tu? Teologi itu maknanya agama. Pimpinan PAS yg duduk semangkuk atas pentas yg sama buat deq tertelan ubat nyamuk je.
    PAS gabra. PAS sedang lemas. Ada puak seperti geng blog ini yg tuding jari ke arah "parasit". Mereka sedang ghairah berhujah. Ada hujah nampak kukuh. Ada juga yg selamba bodos. Hakikatnya, perang tanding sedang berlaku di kalangan pengikut PAS.
    Ada positifnya. Ada negatifnya. Biasa.

    ReplyDelete
  34. Parasit semakin takut. Mereka semakin berhati2 sekarang selepas byk perkara didedahkan. Mereka sudah terlalu lama tenggelam dlm kerakusan dan permainan mereka sendiri. Tunggulah sehingga Allah tetapkan masanya ketika al-haq memenangi kebatilan. Terlalu banyak kerosakan yg mereka lakukan, majoritinya kerana kepentingan2 peribadi. Terpulang kpd mereka yg tak mahu percaya. Sedikit demi seikit, kebenaran akan tersingkap. Allah sentiasa bersama mereka yg benar. Teruskan usaha, supaya pimpinan PAS tertapis drpd mereka yg berkepentingan. Hanya mereka yg ikhlas akan Allah kekalkan.

    ReplyDelete
  35. kalau aku kata kau bodoh marah tak?sbb kau org agama.takda aqidah ke?kalau betul adaparasit dan ingin menjatuhkan ulama,cuba tanya kenapa Allah izinkan ianya berlaku?sedangkan selama ini takda parasit?selama ini ulama yg pegang tiba2 terlepas?
    kenapa Allah izin amerika serang iraq?kenapa Allah izin yahudi tawan palestin?kenapa pada zaman rasulullah abdullah bin ubai tidak berjaya?kenapa islam,dari menjadi kuasa agung dunia tapi kini telah lemah?
    sebab ulama menjadi penipu,ingin membuncitkan perut aje keje nya,ayat quran diputarbelit,konon pakai kete besar sbb nabi pakai kuda mahal,hehe,memang celaka punya hujah putar belit

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUA KAMI MATAH, SBBNYA TUAN BLOG DAN ANTI PARASIT TAK BODOH. YG BODOH HANG. CUBA BACA HUJAH BODOH HANG KAT ATAS TU HAHAHAHA

      Delete
  36. sapa x mau layan blog ni boleh blahhhhhhh ada ke takde ke parasit aku x kisah aslkan aku suke blog ni hahahah dan aku pasti memang ada parasit yg suke cari glamor dlm pas ni 10 org budak hitam hahahha

    ReplyDelete
  37. ada 2 blog best yg power dok serang parasit dalam pas satu bloq ni 1 lg blog ni http://freezoneterengganu.blogspot.com/ kita pakat layanla heheheh best ooooo aku suke

    ReplyDelete
  38. admin, korang nak bukti x? amek tulisan blog ni

    http://lukman87.wordpress.com/2012/01/25/saya-pemuda-dari-brunei/

    ReplyDelete
  39. informer fakap budak hitam adalah dr mariah
    dia ni ketua betina parasit (sori kasaq sgt nak wat guane mmg mulut longkang sama macam kalid samad)

    buang puak2 ni masa muktamar nt

    -bung-
    Reply
    Replies

    AnonymousJan 24, 2012 09:12 AM
    dah nampak dah ...tujuan mereka nak rebut jawatan dalam muktamar tetapi muktamar dah putuskan bersama lain parti dalam pakatan untuk menang pru tapi kalangan yg mengaku anti parasit ini gila jawatan dalam pas. kita tengok nanti siapa muka muka nak jawatan dlm muktamar akan datang.... gila jawatan rupa nya geng anti parasit ni ye... ingatkan nak jaga islam sungguh sungguh.

    ReplyDelete
  40. tunggu PRU 13 nnt,hasan ali akan dedahkan,bukan pasal parasit,tp pasal UG yg masih disembunyikan,niat hasan ali bukan pasal parasit atau tak parasit,tp hanya nak menghancurkan PAS dgn berselindung kononnya nak naikkan ulama..tunggu la,hasan ali akan dedahkan tentang mustafa ali dan TGHH nak bersama UMNO...tungguuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  41. Apabila si Hassan Akidah dah tak jadi jaga di tempat itu, yang bermasalah ialah puak-puak UMNO. Mereka menghadapi masalah kerana tidak berpeluang lagi untuk memanipulasikan institusi tersebut.

    Dulu..... semasa jaga yang dah kena tendang keluar tu, berada di tempat tu, mereka senang-senang boleh kaw tim dengan dia untuk menguntungkan politik UMNO dengan pelbagai tindak tanduk yang kononnya dibuat demi kepentingan Islam. Tetapi hakikatnya.... ia lebih memberi keuntungan kepada UMNO.

    Sekarang... yang jadi jaga institusi tersebut ialah Khalid Ibrahim. Dengan jaga ni.... UMNO tak boleh main-main. Nak kunta-kinte dia pun jauh sekali ler. Dia ni.... kita boleh harapkan. Sebab tu, puak-puak penjilat UMNO, begitu resah dan gelisah. Kehadiran Khalid Ibrahim tidak mendatangkan apa-apa keuntungan politik kepada mereka. Pelbagai alasan mereka beri untuk memperkecilkan kewibawaan Khalid Ibrahim yang kini menjaga hal ehwal agama Islam di Selangor. Alasan pulak tu.... bodoh-bodoh belaka!!

    Tapi, bekas Mufti WP menyangkal dakwaan serta alasan yang mereka beri. Katanya....

    Sesiapa sahaja layak menyandang portfolio Hal Ehwal Agama Islam asalkan mereka mempunyai keupayaan dan kesungguhan dalam menyebarkan syiar Islam kepada masyarakat.

    Baca seterusnya pandangan beliau di sini.

    Aha.... dengar tu ANTI PARASIT??

    Tak der masalah tapi sengaja nak cari masalah. Pooraahhh!!

    Sebenarnya, lu orang yang bermasalah dan bawak banyak masalah kepada masyarakat Malaysia yang berbagai kaum dan agama. Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  42. http://tvsnews.net/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wka5Noag==

    ReplyDelete
  43. Ulama nak ambil kuasa dari yang gila kuasa. Itu sahaja. Yang parasit/terikut dengan idea parasit kena insaf dan dalami lagi ilmu agama. Insyallah ini tandanya PAS semakin kuat kerana selain tumpuan menjatuhkan umno, sekarang kena dah mula menumpukan musuh dalaman (Munafik)
    Selepas ni kita sesuaikan dengan hadis nabi saw "Tiada hijrah lepas pembukaan kota mekah akan tetapi jihad dan niat" kat sini yang golongan munafik dan yang jahil cuba memperjuang islam dengan kepala dan aqal semata-mata akan kantoi... insyalah. Kecelaruan ni saya sokong Tok Guru "cuma dalam cawan PAS jer...)... wallahualam

    ReplyDelete
  44. Usaha Umno untuk pastikan Presiden PAS kalah di Parlimen Marang
    Bernama kelaporkan:
    MARANG, 24 Jan (Bernama) -- Rancangan membina kem tentera di sini, yang akan menempatkan 5,000 anggota dijangka melonjakkan proses pembangunan daerah ini, kata Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita Terengganu Datuk Yahya Khatib Mohamad.

    Beliau yang juga Anggota Dewan Undangan (ADUN) Pengkalan Berangan berkata kerajaan negeri telah meluluskan kawasan seluas 800 hektar di Kampung Tebuang Jenang bagi pembinaan kem berkenaan. - Bernama.
    Dalam banyak-banyak kawasan di Malaysia ni, tiba-tiba ATM boleh pilih untuk buat kem tentera baru di dalam kawasan parlimen Marang. Bukan kecik-kecik anak punya kem pulak tu, 5,000 anggota.

    Kalau ada yang tak perasan lagi, parlimen Marang sekarang ni diwakili oleh Presiden PAS, TG Hj Hadi Awang. APA KUMPULAN ANTI PARASIT SEDANG BUAT... TUDUH SANA SINI PARASIT...MUSOH DUDOK DITINGKAP RUMAH SENDIRI TAK BUAT AP APA..


    source: http://cenangau.blogspot.com/2012/01/usaha-umno-untuk-pastikan-presiden-pas.html#ixzz0VdvmltRq

    ReplyDelete
  45. nak termuntah aku dgr bila ckp ulama nk jatuhkan umno,yg nak jatuhkan umno,tapi duk guna tv3,utusan haprak,sampai tahap tu je ke pemikiran ulama?nak jatuhkan umno tapi nak peluk cium dgn umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi haprak, ulama mana yg guna tv3 dan utusan? Hasan ali bkn ulamak hoiiiii. Klau nk sebut ulamk, refer la Dewan Ulama. Ptuihhhhhh

      Delete
  46. hehehe,tau pun hasan ali bukan ulama,tp yg duk lantik dia jadi pesuruhjaya PAS tu buat apa,darah dia masih biru,...hang yg haprak sebenarnya tak tau nak bukak mata,sekarang sapa yg terkena?ulama yg kena tipu dek hasan ali kan?so cuba kau ckp ulama yg jenis mcmana mudah ditipu?hehhehe mmg haprak la kau punya ulama

    ReplyDelete
    Replies
    1. NI UMNO, BUKAN PARASIT.

      Delete
    2. Hasan Ali dikata "darah biru"... Korang sedar tak saari sungib @ abu urwah tu masih duk wala' kepada JIM? Malah dia pimpinan JIM...

      Delete
  47. Surau Kg Berembang yang diruntuhkan oleh Khir Toyo dalam tahun 2006. Kononnya dengan si peruntuh surau ni Hassan Ali negotiate nak tubuh Kerajaan Perpaduan PAS_UMNO Selangor, Iyakah? Mujur pucuk pimpinan PAS tak setuju.so skrg hasan ali nak dedahkan parasit?kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah,bangangggg punya dedah parasit...hahahahah

    ReplyDelete
  48. hoiii bangang,kau kumpul semua ulama ulama kau yg kebanyakannnya perut buncit dan kau bagi kuliah agama kat dorg semua bahawa Rasulullah tak pernah kenyang sepanjang hidupnya,'makan bila lapar berhenti sebelum kenyang',cuba kau sebut satu nama ulama kau yg makan bila lapar berhenti sebelum kenyang,kalau betul mcm tu dia takkan buncit...ada faham ka?ulama harun taib?ulama abu bakar chik?ulama daud iraqi?ulama oooo ya...dah pernah tgk dorg makan?masa makan memang mcm ularrrrrmak laaa..hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. celaka lah kau wahai bangsat munafik menghina ulama'!

      Delete
    2. hei bodo,jahil...mu jupe mane hadis tu..'makan bila lapar berhenti sebelum kenyang'..kitab mane?sape mukharrij hadis tu?jgn gok ckp bodo ngat..kalu jahil jgn ckp pasal agama....mu tu debu tapak selipar ulama' xleh nk kutuk ulama'...puiii.....

      Delete
  49. Jom kita fokus tajuk.... Aziz Bari pula masuk daun geng Parasit serang Ust Azizan...suka betul puak ni nak pecat dan ambik tindakan kat orang... paling Aziz suka ialah komen pasal PAS...pasal DSAI langsung tak songeh.... Ni tak kire Prof Kangkung juge ke??? kata bebas..tapi hanya untuk hentam PAS... PKR kacau mcm manapun Aziz buat pekak badak je...

    ReplyDelete
  50. Salam, sdr tengok ker mereka makan mcm mana,hntar gambar lh...jgn buat fitnah.

    ReplyDelete
  51. ni utk orang alim yg bangang...

    ”Tidaklah anak cucu Adam mengisi wadah yang lebih buruk dari perutnya. Sebenarnya beberapa suap saja sudah cukup untuk menegakkan tulang rusuknya. Kalau dia harus mengisinya, maka sepertiga untuk makanan, sepertiga untuk minuman, dan sepertiga lagi untuk bernafas”. (HR. Turmudzi, Ibnu Majah, dan Muslim)
    Maksudnya sebenarnya makanan dalam minima pun sudah cukup baginya untuk memenuhi keperluan asas . Di dalam hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari, Muslim, Ibnu Majah, Imam Ahmad dan Darimi, Rasulullah saw juga bersabda:
    ”Makanan seorang cukup untuk dua orang, makanan dua orang cukup untuk empat orang, dan makanan empat orang sebenarnya cukup untuk lapan orang”.
    Dalam hadis lain disebutkan:
    ”Sesungguhnya termasuk sikap berlebih-lebihan bila kamu memakan segala sesuatu yang kamu inginkan”. (HR Ibnu Majah)
    Beliau pun bersabda:
    ”Seorang mukmin makan dengan satu usus, sementara orang kafir makan dengan tujuh usus”. (HR. Muslim, Turmudzi, Ahmad, dan Ibnu Majah)

    ReplyDelete
  52. salam....tolong admin bgtau sikit ttg mamat sorg ni... rasanya ni baru pelesit http://adukataruna.blogspot.com/2012/01/true-color-hadi-awang-akan-didedah.html

    ReplyDelete
  53. apsal tak update?
    kata byk lg cite
    admin sibuk sgt kot

    ReplyDelete
  54. ok skrg aku admin nak update sikit..ada sorg tu kan kan kan,dia bekas exco,skrg dah tak jadi exco dah walaupun org lain tak layak jadi exco,hang nak tau..dia skrg mintak beli kereta exco yg dia pakai dulu dengan harga di bawah market value...korang kesian tak kat dia....aku kesiannnn...uwaaaaaaa..bangang punya pejuang melayu islam dan raja konon

    ReplyDelete
  55. http://arusperjuangan.blogspot.com/2012/01/jangan-layan-hasan-ali-dia-sudah-jadi.html

    ReplyDelete
  56. dok semena-mena ABU masok dalam HARAKAHDAILY...

    ReplyDelete
  57. Walaupun dah keluar tv3,malaysiakini,blog-blog aktivis mahasiswa,dah dibawa turun ke jalan, ada juga org tak tahu,tp kenapa isu KUIN dan Ust Azizan ini jd sangat boom?

    Kalau dulu boleh kata lah Hassan Ali tak jalankan tugas,skrg Hassan Ali dah out tak jadi apa pun? Mahasiswa minta penjelasan lain,admin jawab lain. Ini lagi UMNO. Sekurang-kurangnya KUIN tak ada lagi masalah kebajikan pelajar. Tp di Selangor, pelajar KUIS sangat tertekan dengan masalah kebajikan hingga terpaksa menggunakan saluran media perdana dan membawa tuntukan ke jalanraya. Waktu itu PR Pusat tak ckp apa pun. Mahasiswa pula yg dikata tali barut UMNO padahal dalam jabatan kerajaan negeri,ipts di bawah kerajaan negeri itu mmg tempat org-org UMNO tak kata apa pun.

    Tahun 2009,seorang pelajar KUIS dipecat drpd jawatan dlm organisasi Masjid oleh Farid Ravi kerana khutbah jumaatnya yg sgt pro kepada Gerakan Mansuh Isa dan memobilisasikan aksi kecil-kecilan mahasiswa membantah ISA di perkarangan masjid KUIS. Lepas drpd itu terus tak nampak btg hidung,kena buang drpd KUIS agaknya. Saya tak tahu AUKU tak AUKU tp di KUIS mana-mana mahasiswa yg mengkritik pentadbiran pasti tak nampak muka dah lepas itu. Termasuklah aktivis2 yg aktif dalam SMM. Ada seorang rakan yg mengkritik pentadbiran di blog,diugut untuk gantung pengajian dan ada juga yg kena gantung juga pengajian. Ini baru cerita di KUIS,baru isu kebajikan pelajar,belum masuk isu penyelewengan dsb. Di Unisel pun sama.

    Mcm mana isu KUIN ini PR efektif dan drastik tp sebaliknya dengan kejadian di Selangor? Kalau masih nak guna alasan KUIS adalah kepunyaan MAIS yg diterajui org UMNO,bila nak kasi bersih MAISnya?
    Kalau di KUIS jd salah MAIS di Unisel yg 2x5 pun mcm mana?

    Di Uitm/IPTA lain setiap kali ada perhimpunan haram pihak universiti akan mengeluarkan notis berunsur ugutan termasuklah juga di KUIS. Tapi tak ada pun PR sampai nak bincang utk gugurkan Khalid Ibrahim yg juga pengerusi KUIS?

    Rakan-rakan PKR atau pro-PR tak payah nak UMNOkan PAS,PKR itu yg jauh lebih UMNO drpd PAS sebenarnya! Kita tak mahu PR dwi standard dlm menangani isu. Yg nampak bersungguh bela pelajar KUIS adalah Dr Halimah tp apalah yg dia boleh buat sgt kalau Kerajaan Negeri tak sokong?

    Parasit PAS selangor cepat je komen & bincang pasal KUIN di Kedah. Bila Aziz Bari suruh pecat DS Azizn, terus je nak panggil mesyuarat.

    KUIS & MAIS tu, x kan parasit nak pejam mata je. Kenapa x suruh Khalid Ibrahim dipecat PKR?

    PKR ni pun satu, x kan buat senyap je kat isu di KUIS & MAIS. ni duk sibuk suruh ahli PAS dipecat.

    Bila PKR buat silap, diam seribu bahasa (dalam media pun, x diwar-warkan). Tapi bila PAS buat silap, lantang giler, siap suruh pecat ahli PAS lagi tuh.

    Kalau Aziz Bari suruh DS Azizan dipecat ahli PAS dgn kes KUIN, aku pula nak suruh Khalid Ibrahim dipecat ahli PKR dgn kes KUIS & MAIS.

    "PAS sentiasa menjaga & berhati2 dgn rakan TAHALUFnya (dgn selesaikan masalah dgn baik), tetapi sikap baiknya itu dibalas secara kasar & tindakan kalut rakannya."

    Indahnya bersama harakah Islam PAS, tetapi kadang2 menyakitkan hati ketika dikhianati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya pimpinan Pas dah minta PKR pecat aziz bari dari PKR kerana memperkecilkan pimpinan Pas, sebagaimana pimpinan PKR minta pimpinan Pas pecat DR HA kerana memperkecilkan pimpinan PKR. Itu lah sangat berlemah lembutnya Pas.

      Delete
    2. salam...yup,saya sokong kata penyembur R !!!

      Delete
    3. apa plak bro! ust azizan yg patut dipecat sbb dah sergah aziz bari, hahahaha

      Delete
  58. Selesaikanlah segala permasalahan dengan cara bijaksana. Kalau saling pukul memukul sehingga berdarah yang untungnya doktor di klinik. Pelakunya sama2 dapat sakit.
    Biarlah tulah rapuh tapi otak kuat jangan tulang besi otak sabut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Pertamanya, aku mintak maaf sebab perangai Hassan Ali telah merasuk ke dalam diri aku buat sementara.. walaupun aku memang x setuju langsung dgn Hassan anak Ali tu". Jangan tuduh aku penyokong dia pulak, cuma sedikit beremosi..

      Bro,
      Apa bijaksananya.. (ada masa berlembut & ada masa bertegas, x kan berlembut je)

      x semestinya tumbuk berdarah itu maksud 'bertegas' bro.. marah atau tegur pun maksud 'bertegas' juga..

      Dimana Presiden PAS?... Adakah Presiden diam, tunggu...

      Dimana Mursyidul Am PAS?... Adakah Mursyidul Am diam bila Aziz Bari menyuruh Menteri Besar PAS masuk UMNO.

      Memang maruah PAS telah jatuh rendah dihinjak orang. Tiada siapa takut untuk mencerca pemimpin PAS kerana tiada apa yang nak ditakutkan.

      Siapa berani kritik DSAI kalau nak terpelanting. Usahkan kritik DSAI. Sekiranya Presiden PAS kritik Aziz bari maka mungkin gegak gempitalah Parasit2 PAS mengecam Presiden.

      Itulah rupa wajah PAS yang sudah dikuasai geng-geng parasit yg lebih berwala'kan Aziz Bari, Anwar Ibrahim.

      Delete
    2. Makin banyak masalah PAS ni...

      Harakahdaily tu plak, apa citer... TGHH punya berita, boleh cepat jer keluar kat Sinar Harian... Duk tengok Sinar Harian banyak lagi siarkan kenyataan TGHH daripada Harakahdaily..

      Harakahdaily ni... PKR punya ke???

      Tanya jer... hmmm...

      Delete
  59. takdak update ka blog ni boring betol la

    ReplyDelete
  60. oiii admin bangangg...mana kes terbaru???dah lama tak kau menabur fitnah nih..semua org dah boring,ke dah taubat?hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak tenang bila admin tak maki dan fitnah diri ko? Wah manusia parasit mmg suka dikutuk?

      Delete
  61. Tuan Admin, bile nak update post baru nie....

    ReplyDelete
  62. mungkin:
    1. admin dah kena pecat
    2. admin senyap sbb kes dah masuk mahkamah
    3. admin kena printah auku
    4. admin sibuk wat road show se-malaya
    5. dmin tak bole update sbb menyalahi kehendak buku oren

    ReplyDelete