GOLONGAN IRC MULA MEMENINGKAN KEPADA PRESIDEN

Sebagaimana yang telah saya sebutkan sebelum ini, golongan IRC ini telah membuat mesyuarat sulit yang dihadiri seramai 8 orang pemikir strategy pada malam 5 haribulan untuk melantik S/U agung. Mereka memerlukan jawatan ini kerana ianya penting bagi strategi mengepong presiden dalam segala tindak tanduk parti. Sekalipun S/U tersebut bukanlah daripada kalangan IRC, tetapi mereka adalah dari kalangan yang tidak mengenal IRC dan gerakannya, seterusnya tidak menjadi penghalang kepada agenda mereka di dalam PAS. 

Dalam pengalaman penggal 2007/2009, golongan IRC banyak menghentam presiden di dalam mesyuarat Pakatarn Rakyat berbanding membantu dan mempertahankan presiden. Justeru itu, Presiden melantik Cikgu Pa di dalam sessi lepas bagi mengatasi masalah ini. Tetapi malangnya, pada kali ini golongan IRC sudah menguasai peringkat atas dan bawah, menyebabkan Presiden sekali lagi akan menghadapi tekanan dalam gerak kerja sepanjang sessi ini.

Harap Abang Mat dapat memahami dan membantu Presiden. Lantik Cikgu Pa, bukan Dr. Syed Azman.

Note 1: Abang Mat tak terlibat di dalam mesyuarat ini. Justeru Abang Mat hanya menjadi laluan kepada diorang untuk menguasai Dewan Harian, seterusnya mengawal Presiden.

Note 2: Saya juga tidak salahkan Dr Syed Azman dalam isu ini. Kerana yagn salah ialah conspirator dibelakang tabir. 

No comments:

Post a Comment