Kesian Cg. Pa dan Mahfuz: Jadi Mangsa Provokasi Parasit. Siapakah Parasit Tersebut?

Selepas isu 'ribut dalam cawan' selesai, ramai yang marah kepada Cg Pa dan Mahfuz. Ada yang sampai tahap memaki hamun diorang melalui sms dan sebagainya dengan kata-kata yang cukup kesat.

Bagi kami yang memahami realiti ini, kami cukup simpati kepada dua tokoh besar ini. Ucapan mereka yagn keras disebabkan didorongi oleh keinginan untuk selamatkan parti. Jika anda ditempat mereka, anda mengetahui yang DrHA dan U Nasharudin ingin mengheret PAS masuk UMNO, anda juga akan marah. Sayapun akan marah jika itu benar-benar berlaku.



Tapi realitinya adalah sebaliknya. Mereka telah diisi dengna maklumat jahat. Maklumat yang datang dari parasit disekelilingnya. Maklumat yang menjadi pimpinan-pimpinan yang tidak menghalusi maklumat ini berang dan mengamuk. Bukan sahaja mereka, tetapi saya, anda dan semua ahli yang cintakan parti dan perjuangan Islam akan berang.

Itulah strategi parasit menghancurkan parti. Hasut sana, hasut sini. Cucuk sana, cucuk sini.

Siapakah parasit disebalik Cg PA dan Mahfuz?

Saya Iallah akan direleasekan pada hari selasa ini. InsyaAllah.

8 comments:

  1. huhu xsabar nak tau kisah sebenar kenapa cikgu pa boleh bercakap begitu semasa kes hasan ali tu..

    ReplyDelete
  2. Rasanya Cikgu PA dan Mahfuz ni bukan budak kecik. Susah nak pengaruh diorang kalau tiada bukti yang kukuh.

    ReplyDelete
  3. Guna ayat 'rasanya' lagi. Itu bukan hujah la beb.

    TB bukan biasa duk pejabat agong. Setakat duduk oversea, terima email dan call je dari parasit suruh siar itu suruh siar ini kat blog hang. Tak cukup nak kenali Cg Pa dari dekat.

    ReplyDelete
  4. terima kasih pendedahan2 ini..kita akan sebarkan kpd seluruh pemuda2 yg ditarbiyah seluruh kwsn dan cawangan bg menggagalkan perancangan parasit2 ini..

    ReplyDelete
  5. W'salam.

    Abu Awafa, Terima kasih dan saya setuju untuk disebarkan sejarah dan dokumen yang saya lampirkan di kawasan2 khususnya diperingkat pemuda,sama ada di dalam usrah atau program2 tertentu.

    Suka saya ingatkan, tuan mesti berhati-hati di dalam perbincangan supaya tidak berlaku tuduh menuduh, seperti sifulan itu dan sifulan ini adalah parasit. Jika ini berlaku, suasan tidak harmoni akan berlaku.

    Saya berharap, kita menekankan berkenaan mengenali ciri-ciri parasit seperti 'anti ulama, anti 'wala' dll dengan cuba menjauhi label melabel antara sesama kita. Insyaallah, dengan mengenali ciri-ciri parasit, secara automatik parasit-parasit ini akan terpinggir.

    Apa yang saya runsing ialah, masyarakat jemaah PAS kita tak pernah tahu, tak pernah ambil tahu, tak pernah terdedah tentang kewujudan parasit ini di dalam parti.

    Akhirnya, jemaah di dalam parti hampir karam dan hala tuju parti semakin tidak terarah.

    ReplyDelete
  6. Aku naik malas nak komen perkara ini. Kalau penulis artikel ni bangan, bangang jugak... baik kau tulis benda berfaedah dari fitnah yang akan Allah hisab di akhirat kelak...

    ReplyDelete
  7. Semoga blogger ni bertaubatlah daripada perbuatan merendahkan pejunag2 ISLAM yang ikhlas,tp kalau agen UMNO memang dah tak boleh buat apa2 pun.. klaulah mereka pernah salah, tapi itu semua pelajaran lalu, tak layak digelar label dengan buruk,. tolong jangan beranggapan bahawa PAS boleh kuat tanpa sokongan jemaah2 ISLAM yang lain... semuanya pengundi dan ada pengaruh2 sendiri, itupun belum kira 40% yg atas pagar, mereka pasti meragui PAS kalau isu2 inilah yang saudara bawa.. blog saudara ni hanya memecahbelahkan 30% pengundi tegar PR itupun dicampur DAP+PKR+PAS.. hasilnya? bijak-bijaklah dalam menyalurkan masa dan tenaga yang Allah beri

    ReplyDelete
  8. kepada mohd safri dan anonymous-Allah taala menceritakan rancangan parasit zaman Rasulullah yang digelar munafiq agar jemaah Islam zaman baginda terselamat..maka samalah zaman sekarang,sekiranya PAS menang dalam keadaan parasit yang hampir menguasai PAS,rakyat yang buta agama akan bekata:dulu PAS janji nak bawak Islam,sekarang apa jadi??keburukan akan terpalit kepada PAS walhal keburukan dibawa oleh parasit zaman ini..maka saya bersetuju dengan pendedahan ini agar golongan parasit yang merosakkan ulamak,merosakkan taat wala' keluar dari menjadi pemimpin.

    ReplyDelete